Proturbo  Autodiagnoosi

California 740 Turbo Estate

  • 306 Vastauksia
  • 106705 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #195 : 14.07.2013, 22:59:26 »
Joo en ole sitä aikonutkaan koneen mukana ottaa.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #196 : 20.07.2013, 21:24:05 »
Onkohan tämäkin jo projektiksi muuttunut? ;D

Tämmöstä tänään:





Olihan se jo huokaillut kampuran takastefasta että laatikonkin stefasta, että hyvä näin. Samalla pääsee maalaan koneen ja oheistarvikkeet :hello:

Lisäksi kaverit laitto jotain kimppatilausta saksaan josta sai jotain juomia halvalla ja sen semmosta. Jostain syystä tuolla myytiin myös autonhoito tuotteita,
ja sattupa niin hyvästi että siellä oli Mequairsin valojen entisöintipakkaus 25€. Lähti samaan tilaukseen ja tällä olen jo jonkun aikaa haaveillut nuo etuvalot
kunnostavani.

Niko_S

  • Vieras
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #197 : 20.07.2013, 21:52:01 »
Nythän onkin hyvä sitten vaihtaa se kampiakselin ja apuakselin stefakopan tiiviste.  ;)

Onko tässä muovikuoret avovaloissa, jos ne kunnostat hiomalla?
En siis näihin Ameriikan malleihin ole perehtynyt, mutta Eurooppa mallissahan ne on vielä lasia ihan -92 mallissakin.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #198 : 20.07.2013, 21:55:49 »
Joo kyllä siihen vaihtuu kaikki tiivarit nyt :)

Joo muovia on näissä americaanoissa.

Moottorin kumityynyistä piti kysyä, että ovatko ihan perus kumityynyt vai liittyykö niihin jotain huipputeknologiaa? Olivat melkoisen joustavat ja öljypohja makaa
etuakselilla olevaa kumityynyä vasten. Onko normaalia? Olivat päällepäin ihan ehjät.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2013, 22:23:43 kirjoittanut Customer »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #199 : 20.07.2013, 22:25:21 »
Onkohan sisällä 13mm kanget? Pitäis olla, otathan öljypohjan pois ja tarkastathan?

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #200 : 20.07.2013, 22:29:42 »
Eikös sen siitä jo voi päätellä että kaikki tiivisteet vaihtuu.

Niin miten lienee? Tämä on tieten justiin sitä rajapyykki-mallia? Ihte ollu siinä uskossa että tässä ei vielä olisi vahvoja kankia. Mutta sehän nähdään kyllä.
Minkävahvuset ne linnunluut oli?

Ja kerrottakoon auton vaiheista vielä sekin että sovittiin kannentekijän kanssa että siistii kanavat samalla.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2013, 22:31:19 kirjoittanut Customer »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #201 : 20.07.2013, 22:35:14 »
Niin ajattelin vaan ottaa puheeks että tajuat tarkastaa. Kyllä -90 pitäisi jo olla, mutta sehän selviää tämän osalta lähiaikoina  :)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #202 : 20.07.2013, 22:39:57 »
Onkohan mitään mieltä nakata kanteen vx-nokka tässä samalla? ::) Lueskelin justiin että kulkisi kevyemmin maantieajossa tasakaasulla, ns pikku pikkupiristystä tulisi.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #203 : 20.07.2013, 23:19:03 »
Kankien vahvuuden pystyy tarkistamaan myös konetta avaamatta, tähän tapaan:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=257212

Tuolta löytyy myös tunnistustietoa kankien suhteen. Jenkkien mukaan vahvat kanget eli gen 3 turbokone tuli vuosimalliin -90, suomalaiset lähteet tuntuu olevan pessimistisempiä. ;)

Mä aion vx:n istuttaa kanteen kunhan vaan sininen saa hommattua uudet pultit. Mulla tosin on manuaaliauto, joten mahdollinen alaväännön väheneminen ei haittaa niinkuin automaatissa.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #204 : 22.07.2013, 23:27:50 »


Moottorin kumityynyistä piti kysyä, että ovatko ihan perus kumityynyt vai liittyykö niihin jotain huipputeknologiaa? Olivat melkoisen joustavat ja öljypohja makaa
etuakselilla olevaa kumityynyä vasten. Onko normaalia? Olivat päällepäin ihan ehjät.
Ja kellään antaa tietoa? :hello:

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #205 : 23.07.2013, 14:02:39 »
Ja kellään antaa tietoa? :hello:

Moottorin kumityynyt ovat hydrauliset eli oletettavasti sisältävät nestettä. Ajanmyöten alkavat vuotamaan ja kone laskeutuu alaspäin, jolloin makaa sen kumityynyn päällä. Tämä aiheuttaa värinää runkoon. Hintaa noille on reilu sata euroa tarvikeosana, joten kannattaa miettiä lähteekö kokeilemaan kestävyyttä. 
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #206 : 23.07.2013, 22:30:51 »
Kiitos tiedosta. Eli menevät vaihtoon.

Onko vinokoneissa kampiakselin nokkahihnan käyttöpyörä samanlainen kaikissa? Jos jollain olisi ylimääräisenä niin haluaisin ostaa. Omasta se siivapyörän kiila osittain
murtunut.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #207 : 06.08.2013, 21:03:51 »
Noniin lähti tämäkin "tiivisteremppa" lapasesta lopullisesti. Meni alakertakin lihoiksi. No pääseepä kokemaan sitten uudenkarhean turbovinokoneen.

Lohko lähtee hoonattavaksi, tulee uudet männänrenkaat ja laakerit. Myllyllä ajettu 370tkm, ei mitään vakavaa alapäässä, muutakuin männänrenkaat karstottunu.
Pikku hinkkailuilla selvitään.



Jotain outoa rokamaa on pyttyjen yläpäässä, ei tunne kynnellä.





Kanget on mallia vahvat. 13mm.




Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #208 : 06.08.2013, 21:23:59 »
Olihan se vahvoilla kangilla, mutta nuo laakerit on aika kuluneet noinkin "vähän" ajetuiks liekö ollu huonolla huollolla joskus? Oliko lohko/sisukset miten pahasti öljykarstassa?

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #209 : 06.08.2013, 21:27:52 »
Ei ollu öljykarstaa missään. Sitä minäkin ihmettelin että onko siellä jotain pyörinyt välissä. Noi ei kuitenkaan tunnu kynnelläkään eikä olleet väljät kampiakseliin.

Uudet ne tulee kuitenkin.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy