Proturbo  Autodiagnoosi

Polkupyörä Topicci

  • 806 Vastauksia
  • 242508 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #480 : 18.05.2015, 13:13:43 »
Käykö II-koriseen III-korisen taakkateline?

The moose

  • Vieras
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #481 : 19.05.2015, 22:26:30 »
Tänään piti ottaa maantiesykkeli pitkästä aikaa esille ja pikahuollon kautta lenkille. Mut joku oli päättäny toisin ja murjonu molemmat vanteet iha kieroiks ja etuhaarukkaa oltiin käytetty varmaanki kioskin avaimena. Senverta oli oientunu et on iha suora ku toine on eteenpäin kaarella.

Ite pyörähän on ihan arvoton paaska mut sen geometria ja vaihdevälitys on mulle se ainoo ja oikee.

Cresent världmastarecykkel champion 309 marjapuuronpunanen kammotus.

Tarttee metästää etuhaarukka ja molemmat vanteet.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #482 : 19.05.2015, 22:51:44 »
Minultakin vietiin crescent pyörävarastosta aikoinaan >:(

Olisiko tuossa paremman värinen? :)
http://www.tori.fi/uusimaa/Crescent_Varldsmastarcykel_309_Competition_18601601.htm
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

The moose

  • Vieras
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #483 : 20.05.2015, 06:12:09 »
Minultakin vietiin crescent pyörävarastosta aikoinaan >:(

Olisiko tuossa paremman värinen? :)
http://www.tori.fi/uusimaa/Crescent_Varldsmastarcykel_309_Competition_18601601.htm

Juurikin tuon kuntoinen se pyörä oli. Kirjottanu näköjää eilen pyörän tyypin vaan sinneppäin.

The moose

  • Vieras
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #484 : 20.05.2015, 20:38:43 »
Vein pyörän tänään töihin tutkittavaksi ja etuvanteen jo ehdin oikaista heitottomaksi.

Ei ollut pelkästään vanteet ja haarukka paskottu vaan oli viety haarukkaputken laakerit kuppeineen ja laitettu kasaan. Takavaihtajasta viety jousi ja kasattu ilman sitä.

Pyörä valtran kauhaan pudotus pihaan ja kymmenen kertaa yli. Metalli jätelavan reunaa vasten kauhalla vielä varmistukseksi runko poikki.

Mentävä kesällä poliisien huutokauppaan ostaan uus.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #485 : 21.05.2015, 20:45:22 »
CUBE LTD PRO 29
tuli tänään pitkän vertailun jälkeen hyvillämielin tilattua. Hintaa 999€ sisältäen lokarit ja seisontatuen.

Nyt pitäisi etsiä hypridi lukkopolkimet ja niille tossut, suosituksia?

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #486 : 21.05.2015, 20:58:47 »
CUBE LTD PRO 29
tuli tänään pitkän vertailun jälkeen hyvillämielin tilattua. Hintaa 999€ sisältäen lokarit ja seisontatuen.

Nyt pitäisi etsiä hypridi lukkopolkimet ja niille tossut, suosituksia?
-70 ja -80 luvuilla slalomia sanottiin välineurheiluksi, nykyään kyllä fillarointi voittaa mennen tullen ;D
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #487 : 22.05.2015, 23:36:38 »
-70 ja -80 luvuilla slalomia sanottiin välineurheiluksi, nykyään kyllä fillarointi voittaa mennen tullen ;D

No näinhän se on. Mutta ei toki mitään pahaa siinä, ainahan noi lelut olleet joillekin tärkeämpiä kuin itse toiminta. Itse en harrasta, mutta ymmärrän kyllä, että jotain kiinnostaa.

Itselleni eniten tuli pyöräilykilometrejä(5 tkm/vuosi), kun liikuin ihan perus 3-vaihteisella citypyörällä, jossa kaikki elämää helpottavat varusteet, jotka ovat 50-kiloisen spandex-tosipyöräilijän kauhuja, vauhdin surmaavia ankkureita. Pyörää nyt vaan tulee käytettyä vain, jos sillä liikkuminen on mahdollisimman helppoa, mukavaa ja vaivatonta. Ei paljon maitokauppareissu innosta jollain täristävällä maantieohjuksella, joka toimii pari reissua huoltamatta vain NTP-olosuhteissa ja joka täytyy lukita kymmenellä parikiloisella(painodilemma) karboniittisuperhyperteräslukolla kauppakeskuksen kantaviin rakenteisiin 5 min kauppareissua varten. Ennemmin sitten sepelvaltimotautia hankkimaan auton rattiin.

Noista pyöränkuljetustelineistä. Itse en ainakaan silmäterää kuskaisi peräkoukussa, jos pienikin riski vaikka suolakurasta. Katolla pysyy paljon puhtaampana, mutta pitkillä matkoilla taas ötökät sotkee(ei vakavaa) ja korkeus on syytä muistaa sitten koko ajan(vähän vakavampaa). Tosin tähän asti olen pyörällä päässyt paikasta A paikkaan B ihan polkemalla  :)

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #488 : 23.05.2015, 10:37:03 »
Niin no, polkimia ja kenkiä meinasin ihan siitä syystä että saa tehostettua sitä polkemista.

Eikä lukon kanssa tarvii liioitella, jos varas päättää että tuon pyörän hän ottaa, niin ei ne lukot estä, hidastaa tosin.

Kuljetusta varten tuli ostettua volvon käytetyt taakkatelineet 90€ vielä pitäisi pyöräteline hankkia.

Poissa petskula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Polkupyörä Topicci
« Vastaus #489 : 23.05.2015, 11:33:10 »
^ Polkimiksi tietty Shimanon M324 combopolkimet, joissa siis vain toisella puolella lukot eli pystyy ajaan normitennareillakin. Edulliset ja hyvät. Kenkinä mulla on kesällä Specializedin maastokengät, mutta Lidlin fillarikengätkin on just hyvät.
Mulla tuo Shimano/Specialized-yhdistelmä ollut hybridissä ja läskissä käytössä 5 vuotta.


Tapatalkista iKälättimellä

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #490 : 23.05.2015, 12:24:53 »
Niin no, polkimia ja kenkiä meinasin ihan siitä syystä että saa tehostettua sitä polkemista.

Se on vähän niin ja näin, automaattista hyötyä ei tule. Itse aloitin vakavamman harrastamisen keväällä 2012 ja ajoin juhannukselle 2013 niillä polkimilla mitä pyörän mukana oli tullut minkä jälkeen ostin lukot ja kengät. Huipputeho kyllä lisääntyi kun mäkiin sai lisää voimaa vetämällä toista poljinta ylöspäin mutta tuolla tekniikalla lopputuloksena oli että seuraavalle suoralle hapotti aina niin pirusti että saavutettu etu katosi siihen kun piti vähän aikaa keräillä voimia että lähti taas kulkemaan kunnolla. ;D Kun energiaa on kuitenkin käytössä vain tietty määrä niin jos käyttää enemmän yhdessä kohdassa, se on jostain toisesta kohdasta pois.

No, seuraavan talven ajoin sitten taas fläteillä ja keväällä ajattelin kokeilla miten kulkee ilman lukkoja kun lukoissa on kuitenkin päivittäisajossa se pieni epämukavuustekijä että jos irrotus ei ole todella hyvin juurtunut niin tulee äkkiä vähän tilanteita kun jossain risteyksessä pitääkin seurata viittä kohdetta samanaikaisesti ja vielä tehdä paniikkipysäytys. Noissa tuli useimmiten oltua kyljellään kun ei vaan päässyt ajoissa irti. Pyörään vaihtui kesärenkaat maaliskuun lopulla ja toukokuun alussa ajoin kovimman keskinopeuteni ikinä eli ei ne lukot mitään maagista teholisää anna, samalla tavalla kulkee fläteilläkin. Suurempi hyöty tuli omalla kohdalla siitä ettei tarvinnut pelätä polkimilta putoamista kovemmissakaan röykyissä mutta sittemmin ostetut piikkiflätit on aika tehokkaasti korjanneet senkin ongelman.

Poissa petskula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #491 : 23.05.2015, 17:17:38 »
^ No ei ne lukkopolkimet itsestään hyötyä tuo. Pitää opetella pyöritystekniikka niin jopas alkaa eroa muodostua verrattuna flätteihin :)


Tapatalkista iKälättimellä

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #492 : 23.05.2015, 22:03:51 »
Tai sitten voi ostaa kunnon flätit ja opetella ajamaan niillä kovaa. ;)

Aika monella tuntuu menevän niin että ensin ajetaan jotain isoisän peruja olevaa mankelia fläteillä, sitten ostetaan kunnon pyörä ja siihen tietysti lukot koska isot pojat sanoo että ne pitää olla että harrastaa oikein eikä tietenkään kukaan uskalla harrastaa väärin, ja loppupäätelmänä on että kyllä nämä lukkopolkimet on loistavat kun kulkee niin paljon paremmin kuin ennen. Toinen vaihtoehto on että ajetaan niillä noin kaksi euroa maksavilla pyörän mukana tulleilla (joiden ainoa tarkoitus on mahdollistaa koeajo ja tarkoituksena on että ostaja laittaa oman makunsa mukaiset) ämpärimuovisilla Crocsit jalassa minkä jälkeen laitetaan 50€ lukkopolkimet ja satasen kengät ja taas todetaan sama.

Se on jotenkin osa tuota koko fillariharrastajien mantraa että ilman lukkopolkimia ajava nyt vaan yksinkertaisesti on väärässä koska ne on parhaat aina ja kaikkialla. Poikkeuksia säännöstä ei ole ja eri mieltä olevat on, no, väärässä. Menee samaan sarjaan kuin Suntourin keulojen absoluuttinen käyttökelvottomuus, SRAMin vaihteiden kiistaton ylivertaisuus ja se ettei alle tonnin pyörällä pysty edes ajamaan.

Tokihan lukoissa on etunsa mutta muutakin kuin puhdasta harrasteajoa näkevästä pyörästä pitäisin ne poissa koska se yksi ainoa tilanne jossa jalkaa ei saakaan ajoissa irti kuittaa aika monen viikon aikana kerätyt muutamien sekuntien säästöt per ajosuorite ja pahimmillaan maksaa vielä kalusto/varustevaurioiden muodossa rahaa sen verran että pitää ajaa paljon ja kovaa päästäkseen tuntipalkoille sen kuolettamiseksi.

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #493 : 24.05.2015, 05:16:24 »
Itte ostin lukkopolkimet ja kengät ja kyllä ainakin maastoajossa on huomannut hyödyt. Toki haitatkin on tullut todettua moneen kertaan. Takaisin flätteihin en kuitenkaan vaihda. Ainoa minkä tekisin toisin olisi se että katsoisin enemmän metsään tarkoitetut kengät, sellaiset jotka eivät päästä vettä pohjasta.

Metsälenkeillä on tullut kilometrejä vaihtelevasti. n.2 tunnin lenkkejä pyrkinyt tekemään ja matkat ollut n.10km ja 35km välillä. Suollakin tuli käytyä testaamassa, pyörä oli enemmän minun päällä kuin minä pyörän :D Isojen ojien ylityksen on kans mielenkiintoisia. Kaiken kaikkiaan mukavaa on ollut vaikka pieniä rikkoontumisia on jo tapahtunut niin pyörän kuin miehen osalta :)

Muita pyöräiliöitä ei ole vastaan tullut, mutta jonkinverran olen jälkiä nähnyt, myös sellaisissa paikoissa missä niitä ei todellakaan olettaisi olevan :D

Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #494 : 25.05.2015, 00:01:56 »
Kohtalaisen hyvä fiilis etten sanoisi! Päätin että tälle p*skamahalle tarttis nyt tehdä jotain kun perse vaan leviää niin tuli mieleen että hitto mähän asun yhdessä eteläsuomen kauneimmista kunnista ja mulla on melkeen koskematon fillari. Kävin kaivaa kotarin liiteristä, nopea vilkuilu, ketjujen rasvaus ja happea rinkuloihin, pentu petiin ja paanalle. Tosta laskin (Vääksyn) keskustan läpi majakkapavilijongille, siitä kanavan laitaa kalmarin rantaan, rantapuiston läpi, kiipesin harjulle kerrostaloille, Tallukan pihan läpi golfkentän laitaa, siitä aivan järjettömän jyrkkää mäkeä ylös taas harjun päälle ja lenkkipolkua pitkin tohon kirjaimellisesti meidän takapihan reunalle ja pyörä takas liiteriin. Onko ihan pikkasen makeat maisemat katella auringonlaskua tuolta harjun nokalta kun näkee sekä veskulle että päijänteelle! 9,5km tulee tolle reissulle pituutta ja on pitkiä asfalttilaskuja, maastoa, makeita maisemia jne. Tota lisää ja sitten lisempää!!!

Ainoa on että jonkun tarttis vilkasta vähän takavaihtajaa, kun alkaa oikeen seisaaltaan polkea mäkeä ylös meinaa lentää munilleen tangolle kun vaihde loikkii ykköseltä ylös koko ajan.




























Tuohon asti pääsin kunnes ketju loikkas, rinne on niin jyrkkä etten päässyt siitä enää liikkeelle vaan täytyi taluttaa hiukan ylemmäs ja tasasemmalle. Kuvat vetää aika blurriks kun puhelimen autofokus lakkaa toimimasta noin hämärässä.



Voittekste kuvitella... ihmiset elää täällä... joka päivä!



Meidän takapihalta. Ei, tuo metsä ei ole noin synkkä, se on salpausselkä. aivan helevetin jyrkkä rinne nousee ylös suoraan tosta leikkipuiston takaa ja toi aikaisemmissa kuvissa ollut lenkkipolku menee sen takana tossa mäen juurta.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo