Autodiagnoosi  Carcom Oy

b230ft rebuild

  • 14 Vastauksia
  • 445 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rähinäysi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
b230ft rebuild
« : 09.04.2024, 09:43:18 »
Tosijaan, tarkotuksena ois rakentaa b230ft uusiks (laakerointi, männänrenkaat, stefat yms)

kysymys siis kuuluu, että mitkä osat ovat ok? ettei tarvihtis heti rakentaa uudestaan mitään

lisäyksenä vielä että autosta on tarkoitus ottaa + - 250hp

koneella on ajettu jtn 250tkm mutta on seisonut tallissa noin 10 vuotta.. pohdin tuossa ihan vaan laakeroinnin ja rengastamisen tarpeellisuuttakin..

Poissa An55i

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft rebuild
« Vastaus #1 : 09.04.2024, 12:26:15 »
Noilla kilometreillä en lähtisi purkamaan jos muuten toimii. Öljyt vaihtoon ja kovaa ajoo :P
Tehotavoitekkaan tuskin ongelma vakio kellarille, vähän toki vuosimallista riippuen mitkä kanget siellä on.
242 DL -80 B19A - 244 DL -79 B19A
740 GL -89 | 965 -95 "BiFuel" | 242 DL - 80
244 Turbo - 81 | 245 Turbo - 84 | 244 Turbo - 84
245 Turbo - 84 | 245 Turbo - 83 | 240 DL - 88

Poissa rähinäysi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft rebuild
« Vastaus #2 : 10.04.2024, 09:35:59 »
Noilla kilometreillä en lähtisi purkamaan jos muuten toimii. Öljyt vaihtoon ja kovaa ajoo :P
Tehotavoitekkaan tuskin ongelma vakio kellarille, vähän toki vuosimallista riippuen mitkä kanget siellä on.

taitaa olla vm97

kyllähän nuo stefat yms voi vähän koppuroituneet olla, remontin ku tekis ni oispahan konetta iha pitkäks aikaa sitte, kiinnostas vaan tietää että mitkä. varaosamerkit on ok, että ei laittas mtn pirkkaosia

Poissa rähinäysi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft rebuild
« Vastaus #3 : 10.04.2024, 09:36:33 »
Noilla kilometreillä en lähtisi purkamaan jos muuten toimii. Öljyt vaihtoon ja kovaa ajoo :P
Tehotavoitekkaan tuskin ongelma vakio kellarille, vähän toki vuosimallista riippuen mitkä kanget siellä on.

kone ei siis ole käynyt yli 10 vuoteen

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: b230ft rebuild
« Vastaus #4 : 10.04.2024, 10:10:06 »
Stefat ainakin niin halpoja että suosiolla vaan volvon omat alkuperäiset, skandixilta kun ottaa kaikki niin tulee varmaan halvemmaks ku marmoritiskillä. Motonetin nokkastefoista ei kokemusta, mutta tarinoita vuodoista kuullut useita, oma kokemus motonetin kampuran takastefan kanssa (oli pakko saada uusi heti), johti vuotoon vuodessa.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5046
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: b230ft rebuild
« Vastaus #5 : 10.04.2024, 11:05:26 »
On toki jo aikaa mutta motonetin kampuran etustefa oli pussissa ja oli kuin tylsällä puukolla rouhittu se akselin reikä.
En edes asentanut vaan vein takas ja sanoin että eihän tuolla ole mitään mahkuja pitää.
Tiivisteet vaikka elring. Ainakin kansipahvi eikä mitään nimettömiä.

Välttämättä en kyllä koskis mihinkään, voi mennä huonommaks jos tuohon laittaa renkaat ja hoonaa.
« Viimeksi muokattu: 10.04.2024, 11:07:35 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft rebuild
« Vastaus #6 : 10.04.2024, 13:43:57 »
Älä osta Elringin (kelvoton) ja Bga tiivisteitä venttiilikoppaan eivät kestä.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5046
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: b230ft rebuild
« Vastaus #7 : 10.04.2024, 17:50:43 »
Älä osta Elringin (kelvoton) ja Bga tiivisteitä venttiilikoppaan eivät kestä.
Miten ne hajoo? Ootko pannu taitekohtiin tiivistysainetta.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft rebuild
« Vastaus #8 : 10.04.2024, 21:12:25 »
Miten ne hajoo? Ootko pannu taitekohtiin tiivistysainetta.
Riittävästi, Elring kova koppura ja reikäjaossa on heittoa, Bga valuttaa öljyä pakosarjalle.

Poissa rähinäysi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft rebuild
« Vastaus #9 : 23.04.2024, 11:02:35 »
onkos nuo glycon runkolaakerit mistään kotosin

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8922
  • Teiden tukko
Vs: b230ft rebuild
« Vastaus #10 : 23.04.2024, 11:41:37 »
onkos nuo glycon runkolaakerit mistään kotosin

On hyvät.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa rähinäysi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft rebuild
« Vastaus #11 : 24.04.2024, 11:20:17 »
suositteletteko victor reinzin vai elringin tiivistesarjaa?

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5046
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: b230ft rebuild
« Vastaus #12 : 24.04.2024, 12:02:33 »
Elring on mulla toiminut ja reinz on hyvä. En osaa erotella sen kummemmin.
Lähinnä puhun kannentiivisteestä. Monasti olen sekoitellut jotain muita stefoja sekaan kuin pakkauksessa tulleet, jos ei oo tuplahuulella.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: b230ft rebuild
« Vastaus #13 : 27.04.2024, 20:56:58 »
Elring, reinz.
Jos päätät aukasta enempi konetta niin lyhyellä kokemuksella sanon, öljypumpun ja lohkon väliselle putkelle marmorilta tms uudet tiivarit. Mulla petti tarvike  ELK Kova koppura ja halkeski, tyhjäkäynnillä hävis öljynpaineet  :buck2:
Öljynpaluuputken alapäähänkin mieluiten orginaalia ja niinkun aiemmat mainitsi stefoista, varsinkin takastefaks kunnollista. Vittumainen vaihtaa kun pitää taas lootaa repii irti  O0
Jakopään puolella oon käytelly noitten tiivistesarjojen mukana tulleita, niitä pystyy vaihteleen melko kivuttomasta  :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8922
  • Teiden tukko
Vs: b230ft rebuild
« Vastaus #14 : 29.04.2024, 06:00:12 »
Elring, reinz.
Jos päätät aukasta enempi konetta niin lyhyellä kokemuksella sanon, öljypumpun ja lohkon väliselle putkelle marmorilta tms uudet tiivarit. Mulla petti tarvike  ELK Kova koppura ja halkeski, tyhjäkäynnillä hävis öljynpaineet  :buck2:
Öljynpaluuputken alapäähänkin mieluiten orginaalia ja niinkun aiemmat mainitsi stefoista, varsinkin takastefaks kunnollista. Vittumainen vaihtaa kun pitää taas lootaa repii irti  O0
Jakopään puolella oon käytelly noitten tiivistesarjojen mukana tulleita, niitä pystyy vaihteleen melko kivuttomasta  :)

Autosalvassa oli öljypumpun putken tiivisteet tänä keväänä n. 4,50€/kpl. Ei kannata säästää noissa vaivaan nähden.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Autoracing  KL-varaosat