Jatketaas vielä edelliseen, että samassa tuli mieleen olisko tuommoisen suuttimia hyvä päivittää vähän isommiksi. Toimiiko ilman softausta etanoliboksilla (eFlexFuel) jos iskee isommat suuttimet?
Laittaa sellaiset 25 - 30% isommat suuttimet, niin toimii ja moottorinohjaus pystyy vielä säätämään seoksia.
Suurin kompastuskivi on sitten se talvikäyttö, kun muutossarjoissa on vielä lisärikastustoiminto kylmällä kelillä,
kun auton oma vakio moottorinohjaus sitten rikastaa sen verran, mitä se tekisi, jos polttoaineena olisi bensiini.
Itsellä on autossa kiinni FuelFlex Finlandin muutossarja, niin tarkkaa tietoa ei ole siitä lisärikastuksesta sen tapauksessa,
mutta on se pakkasilla ollut reiluhko, kun etanoli haiskahti suhteellisen paljon keulan tuntumassa, kun höyläili käyntiin...
Silti lohkolämmitintä sai käyttää pidempään kuin bensalla, jos auton halusi saada kivuttomasti käyntiin.
Tosin nyt olen poistamassa tuota muutossarjaa, jahka isommat suuttimet saapuvat.
Tuleva talvikäyttö onkin sitten vielä hieman auki.
----------------
Tuli nyt mieleen RE85 muutoskatsastuksesta sellaista, että onko kenelläkään kokemuksia muista asemista aiheen tiimoilta, kuin K1 -katsastajat?
Siis kyllä, K1 -ketjussa henkilöstöä on erikseen vielä koulutettu RE85 muutoskatsastuksiin, niin mutta luulisi, että onnistuu myös muualla, jos asiaa tiedustelisi.
Ihan nyt vaan siksi mietin, että itsellä ei lähin K1 ole kovin lähellä.
Täytyy varmaan soitella tuohon naapuripitäjän A-katsastukseen, ja tiedustella asiaa.