Renaultin moottori... Yleisesti aikoinaan (ennen 90-luvun loppua) olivat ns. "euroopan toyotan" moottoreita. Samanlaisia laiskansitkeitä puurtajia, joille ei paljoa bensa maistunut. Tyyppivikojakin taisi olla, ainakin isän 460:ssä halkesi pakosarja kahdesti.
Perus vesipumppu on tainnut renaultilla olla akilleen kantapää moottorin suhteen niin kauan, kunnes tajusivat siirtää sen jakopään yhteyteen. Voimansiirtoa ne ei osaa tehdä tänä päivänäkään kunnolla (paitsi Espace).
Sitten "se perus", eli märkäputkimoottori (ainakin 300srj?) on semmonen, että kerran keität sen vesipumpun takia, niin ei saa pitämään enään "Ihan pienellä työllä".
Muuten kait ne on samanlaisia mäntämoottoreita kuin kaikki muutkin. Volvopiireissä toki surullisen kuuluisa, koska halvin malli (=ei huolleta) ja verrattuna johonkin 60-luvun peruja olevaan valurautakuutioon onhan ne heikompia. Mutta on ne kevyempiäkin.