Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"

  • 227 Vastauksia
  • 150183 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Coilover sovittelua 2.4!!
« Vastaus #75 : 04.04.2012, 18:56:09 »
Mitkäs sitten olis oikeat vanteet tähän, kumipäällystetyt aluvanteet, vai?  :2funny:

Miten olis?  :pomo:


Konekki näyttää hyvältä, käyntivideoo odotellessa  S*
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Coilover sovittelua 2.4!!
« Vastaus #76 : 04.04.2012, 19:23:56 »
Ai että on makian näköstä  :P
Konekkin aivan älyttömän nätti paketti  :pomo:
BMW M5
Volvo 740

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Coilover sovittelua 2.4!!
« Vastaus #77 : 04.04.2012, 22:10:54 »
No mutta nyt olis jotain pientä!  8)
Eli Sinipiiasta tuli tänään takamoottorinen tai ainakin jotain koneen tapaista kontista löytyy?

Kiitos JuhaU, ilman sinun apuasi en tiedä olisinko koskaan saanut konetta kasaan!!   :juhau:  -H-

Kiitokset itsellesi. Aikataulu oli tarpeeksi joustava ja kaupankäynti sujui mallikkaasti.

Sulle jäi tuo lohkon ja venakopan maalaus vielä, että tulee oikeaan sävyyn.

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Coilover sovittelua 2.4!!
« Vastaus #78 : 08.04.2012, 19:00:13 »
Kone on nyt pukissa ja pitihän sitä luonnollisesti samalla hieman koesovittaa osia.  :)









Eli nuo imusarja ja turbo ovat entiset mutta pakosarja on uusi, KL Racingista ostettu. Ja sen pitäisi mahtua 240:sen konehuoneeseen kun se on sellaisena myytykin. Pitää seuraavaksi vielä koesovitella laturi, ilmastoinnin kompura ja ohajustehostimen pumppukin ennen kuin alan lohkoa maalaamaan.

Tekniikan kokoonpano tällä hetkellä on seuraava:

- B23 alakerta ylikokoon porattuna, epäkeskohiottu pitkäiskukampiakseli
- H-profiili kanget, Wiseco männät kolottuna
- B234F 16 venttiilinen kansi vaparin nokilla ja jäykemmillä venttiilijousilla, nokkapyörät TTR racing
- aluhihnapyörät KL Racing
- vahvistettu M90 vaihdelaatikko.  Kardaani, vaihdekeppi ja tukipalkki muokattu 240:selle sopivaksi
- kevennetty vauhtipyörä, Bemarin M3 SRE -618 asetelma, dieselin kytkinlevy. Vauhtipyörä ja asetelma tasapainotettu yhteen sopiviksi
- Delphi 998cc suuttimet, plenum imusarja, 70mm alumiinikaasuläppä
- Garrett GT35R turbo, KL Racing pakosarja ja 50mm HKS kopiohukkaportti
- iso Kiinacooleri, syyläri sähköflektillä
- KMS MP25 moottorinohjaus

Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8984
  • Teiden tukko
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Coilover sovittelua 2.4!!
« Vastaus #79 : 08.04.2012, 22:52:16 »
Kone on nyt pukissa ja pitihän sitä luonnollisesti samalla hieman koesovittaa osia.  :)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Eli nuo imusarja ja turbo ovat entiset mutta pakosarja on uusi, KL Racingista ostettu. Ja sen pitäisi mahtua 240:sen konehuoneeseen kun se on sellaisena myytykin. Pitää seuraavaksi vielä koesovitella laturi, ilmastoinnin kompura ja ohajustehostimen pumppukin ennen kuin alan lohkoa maalaamaan.

Tekniikan kokoonpano tällä hetkellä on seuraava:

- B23 alakerta ylikokoon porattuna, epäkeskohiottu pitkäiskukampiakseli
- H-profiili kanget, Wiseco männät kolottuna
- B234F 16 venttiilinen kansi vaparin nokilla ja jäykemmillä venttiilijousilla, nokkapyörät TTR racing
- aluhihnapyörät KL Racing
- vahvistettu M90 vaihdelaatikko.  Kardaani, vaihdekeppi ja tukipalkki muokattu 240:selle sopivaksi
- kevennetty vauhtipyörä, Bemarin M3 SRE -618 asetelma, dieselin kytkinlevy. Vauhtipyörä ja asetelma tasapainotettu yhteen sopiviksi
- Delphi 998cc suuttimet, plenum imusarja, 70mm alumiinikaasuläppä
- Garrett GT35R turbo, KL Racing pakosarja ja 50mm HKS kopiohukkaportti
- iso Kiinacooleri, syyläri sähköflektillä
- KMS MP25 moottorinohjaus

Kaunista katseltavaa.  S*

Moottorin resepti vaikuttaa hyvältä. Mielenkiinnolla odotamme mitä se antaa ulos. :nälkä:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Coilover sovittelua 2.4!!
« Vastaus #80 : 08.04.2012, 23:23:15 »
Jumakeuta kun on kaunis pakosarja S*.

Lohko öljyinen ja maalaamatta :nohnoh
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Coilover sovittelua 2.4!!
« Vastaus #81 : 08.04.2012, 23:38:28 »
Miten olis?  :pomo:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Konekki näyttää hyvältä, käyntivideoo odotellessa  S*

sanattomaksi vetää...
tämä on rajatonta pornoa.
oispa itellä rahkeita tehä samallainen projeti alusta loppuun :-\
vielä BBS vanteet yksmutteri kiinnityksellä niin oon lyöty polvilleen -H-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1610
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Coilover sovittelua 2.4!!
« Vastaus #82 : 09.04.2012, 09:04:21 »
Upeeta nähdä että tämä etenee! Nähdäänkö tämä tulevana kesänä ajossa?
Recycle Racing #06
Bmw X3 -13 & M3 Cab dkg -08

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Coilover sovittelua 2.4!!
« Vastaus #83 : 09.04.2012, 11:03:41 »
Todella hieno auto muotoutumassa  :)

Livenä tietysti olisi hienompi, mitä kuvien välityksellä.

Täältä voisi 7h joukkue saapua ensiesittelyyn ;)
Ja osa porukasta on todellisia jäätelön syöjiä.. :hello:
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Coilover sovittelua 2.4!!
« Vastaus #84 : 09.04.2012, 14:18:26 »
Mielenkiintoista nähdä onko tuosta KL-rääkkiinkin pakosatsista mihinkään. Pidetään peukkuja O0

Edit: Eiku toi oliki vissiin vähä parempaa laatua ku ne kinukki satsit.
« Viimeksi muokattu: 09.04.2012, 14:21:16 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Coilover sovittelua 2.4!!
« Vastaus #85 : 09.04.2012, 14:22:00 »
Upeeta nähdä että tämä etenee! Nähdäänkö tämä tulevana kesänä ajossa?

Kyllä tämäkin pikkuhiljaa etenee... :-[

Mutta en edes yritä saada autoa tälle kesälle ajoon, vahva tähtäys on vasta kesään 2013!

Eli jäätelöä luvassa vasta silloin. Mutta jos ja kun se päivä joskus koittaa niin illalla Lappeenrannan sataman ravintolalaivalla nautiskellaankin sitten ihan muita virvokkeita, sinnekin saa tulla mutta sitten en enää tarjoa!!  :D  <Kippis>
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Coilover sovittelua 2.4!!
« Vastaus #86 : 09.04.2012, 14:27:35 »
Tolla satsilla näyttää öljynsuodatinki mahtuvan vakio paikalle ilman siirtojalkaa. Vai näänkö kuuloharhan? :P
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Coilover sovittelua 2.4!!
« Vastaus #87 : 09.04.2012, 14:32:48 »
Mielenkiintoista nähdä onko tuosta KL-rääkkiinkin pakosatsista mihinkään. Pidetään peukkuja O0

Edit: Eiku toi oliki vissiin vähä parempaa laatua ku ne kinukki satsit.

Vaikea sanoa laadusta muuta kuin että päälle päin siistiä työtä se on. Tuo pakosarja on suunniteltu yhteistyössä Sävar Turbo Forumilla vaikuttavan Jensas Speed Shopin kanssa. Sitä en tiedä missä KLR on sitten valmistuttanut pakosarjat, Kiinassako vai missä??

Linkki KL Racing sivuille:
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/grenror-turbo/turbo-grenror-extreme/volvo-8/volvo-240-16v-extreme-t3.html

Ja linkki STF sivuille:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=18435&postdays=0&postorder=asc&highlight=jens+grenr%F6r&start=45
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Coilover sovittelua 2.4!!
« Vastaus #88 : 09.04.2012, 14:36:17 »
Tolla satsilla näyttää öljynsuodatinki mahtuvan vakio paikalle ilman siirtojalkaa. Vai näänkö kuuloharhan? :P

Kyllä olet tehnyt varman luulohavainnon!  ;D

Öljynsuodatin mahtuu hyvin omalle paikalleen mutta minulle tulee tähän autoon siirtosarja jossa suodatin siirtyy johonkin sopivaan kohtaan runkoon kiinni ja siitä sitten vielä letkut öljyn jäähdyttimelle.
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe" Coilover sovittelua 2.4!!
« Vastaus #89 : 09.04.2012, 14:36:28 »
Vaikea sanoa laadusta muuta kuin että päälle päin siistiä työtä se on. Tuo pakosarja on suunniteltu yhteistyössä Sävar Turbo Forumilla vaikuttavan Jensas Speed Shopin kanssa. Sitä en tiedä missä KLR on sitten valmistuttanut pakosarjat, Kiinassako vai missä??

Linkki KL Racing sivuille:
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/grenror-turbo/turbo-grenror-extreme/volvo-8/volvo-240-16v-extreme-t3.html

Ja linkki STF sivuille:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=18435&postdays=0&postorder=asc&highlight=jens+grenr%F6r&start=45
Kas. Sitä ollaan raapastu tietoo vähän syvemmältä :) Komeeta jälkeehän tuo on ainaski ulospäin. Ja ei kait rosteria tarvi sisältä senkummemmin pinnottaa ku puhaltaa vaan hitsijämät mäkeen ja täts it. Miltä muuten näytti sisäpuolelta tuo satsi?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

 

Samppasport  Futurez