Elekma  Autoracing

Volvo 245 GLT -90

  • 274 Vastauksia
  • 87273 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #75 : 09.05.2011, 21:59:28 »
Hihnapäässä ei välystä tuntunut juurikaan eli sitä ei välttämättä tarvitsisi vaihtaa mutta ei ole tapana ollut tehdä puolikkaita laakeri remontteja. Olisihan tuossa kilometrin päässä paikka josta saisi skf- laakerit. Voisi huomenna käydä tiedustelemassa hintoja. Huomenna voisi ajella hakemaan osia ja sitten purkaa palasiksi nyt paikallaan oleva laturi.

Saapa nähdä onko kasassa keskiviikkona jo vai pääsenkö lisäämään fillarin renkaisiin ilmaa ja öljyä ketjuihin :D

6201 hiilipäähän ja 6303 hihnapäähän?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #76 : 10.05.2011, 16:58:44 »
Laakerit 6201 ja 6303 ostettu. Rapiat 15€ /kpl ja merkkinä puolalainen NSK. Jos 3€ kiinalaakeri kestää 15tkm niin näiden pitäisi kestää vähintään 75tkm ;D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #77 : 12.05.2011, 17:03:45 »
Noniin, laakerissa oli sisäkehä, ulkokehä, pari kuulaa ja kasa epämääräistä metallisälää. Leikannut aikoja sitten kiinni ja syönyt muoviholkin ympäriltään olemattomiin. Kollektorikin oli läpi kulunut ja hiilet noin 3mm mittaisia. Hyvin työnti silti edelleen 14v ;D.
 Noh, varalaturin kollektori oli parempi joten käytin sen akselia johon laitoin uudet laakerit.
Mutta se muoviholkki aiheuttaa ongelmia. Ainoa ehjä muoviholkki on siinä laturissa kiinni joka ei sytyttänyt latauksen merkkivaloa. Siirtäisin tämän holkin alkuperäiseen laturiin mutta eihän se lähde irti mitenkään ehjänä.

Joten minun täytyy kasata tämä "rikkinäinen" laturi uusilla laakereilla. Putsaan kaikki hapettumat ja pistän sormet ristiin. Onhan tämä toiminut vielä vuosi sitten. ::)

Remontti jatkuu aamulla klo 06.00...
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #78 : 13.05.2011, 11:27:44 »
Aamulla löin laturin läjään ja paikoilleen. Hyvin toimii, sytyttää latauksen merkkivalon ja sammuu käynnistettäessä. Latausjännite sopivat 14.5V ja laturi hiljainen. Nyt hyvä lähteä kouvolaan testiajolle :hello:
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #79 : 14.05.2011, 19:57:14 »
Nyt hyvä lähteä kouvolaan testiajolle :hello:

Koeajo huomattu, menossa moottoriradan kohdalla Uttiin päin 17:45. Ei voinut olla tunnistamatta siinä vaiheessa kun näin vanteet, on se erilaisen tyylikäs kokonaisuus. Yritin vähän huitoakin sieltä pyörätien puolelta mutta ilmeisen heikoin tuloksin...

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #80 : 15.05.2011, 13:41:08 »
Emmää mitään huomannu mutta kiitoksia kehuista -H-
Laturi pelittää edelleen hyvin. Kulutuksen arvioin matka-ajossa noin 7-8 litran pintaan vauhtina noin 80-90. 110 kun menee niin kaasua saa painaa huomattavasti lisää, etenkin jos tuulee vastaan :P
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #81 : 24.05.2011, 13:27:20 »
Korjasin eilen laturiremontin uhriksi jääneen öljynpaineen merkkivalon johdon. Meni poikki liittimen juuresta. Avasin liittimen, putsasin hyvin kuumalla vedellä ja pyykinpesuaineella. Sain liittimen pois muovikuoren sisältä. Pienellä kaasujuottimella poltin öljyt pois liittimestä ja juotin pätkän johtoa kiinni. Asentaminen olikin hauskaa kun pakosarja oli edelleen kuuma niin ei liikoja passannu liikuttaa kättä :D.

Kuskin selkänojan säätörulla jäi käteen. Johtuu ihan siitä kun piti viime kesänä käyttää väkivaltaa metallisokan irroittamiseen ja se on vähän mutkalla. Nyt pitää kehittää siihen ehjä sokka/ joku muu kiinnitys keino. ::)

Vettä saa lisäillä kerran parissa viikossa. Sen verran vesipumppu vuotaa mutta kun kerran vesi kiertää koneessa ja on suht hiljainen niin saa vuotaakkin niin kauan kunnes on rahaa vaihtaa se. :P

Niin ja eilen putsailin sisätilat 2kw teollisuus imurilla. Kyllä lähti roskat lattialta ;D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #82 : 24.05.2011, 13:31:51 »
Vettä saa lisäillä kerran parissa viikossa. Sen verran vesipumppu vuotaa mutta kun kerran vesi kiertää koneessa ja on suht hiljainen niin saa vuotaakkin niin kauan kunnes on rahaa vaihtaa se. :P



onks nyt pelkkää vettä? sehän pysyy paremmin sisällä jos pumppu vuotaa ja tuskin hetkessä limottaa konetta sisältä päin.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #83 : 24.05.2011, 13:59:01 »
Pelkkää vettä oon lisäilly kun vähän sellainen olo että pakkasta saadaan vasta ensi syksynä :).
Ja voipi olla että otan varaosa lankusta vesipumpun jos se vaikuttaa ehjältä. Mitäänhän siinä en häviä jos kokeilen onko hyvä. :)
Tai jos rikastun kesän aikana niin sitten ad:lta uutta :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #84 : 24.05.2011, 15:52:33 »
Pelkkää vettä oon lisäilly kun vähän sellainen olo että pakkasta saadaan vasta ensi syksynä :).
Ja voipi olla että otan varaosa lankusta vesipumpun jos se vaikuttaa ehjältä. Mitäänhän siinä en häviä jos kokeilen onko hyvä. :)
Tai jos rikastun kesän aikana niin sitten ad:lta uutta :D

kuinkahan pitkään ajelee motonetin pumpulla? Eli kenen tekemä?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=30-9076

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #85 : 24.05.2011, 20:54:57 »
Jos se vuotaa juorureiästä, kannattaa vaihtaa pikimmiten tai ainakin pitää uutta pumppua mukana.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #86 : 24.05.2011, 23:01:52 »
Kyllä se on meillä aina äänimerkillä ilmoittanut että: "nyt en tykkää pyöriä, uusi minut" :D.
Sieltä se näyttää tulevan hihnapyörän juuresta.
Mikä tämä juorureikä on?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #87 : 25.05.2011, 05:18:52 »
Kyllä se on meillä aina äänimerkillä ilmoittanut että: "nyt en tykkää pyöriä, uusi minut" :D.
Sieltä se näyttää tulevan hihnapyörän juuresta.
Mikä tämä juorureikä on?
Se ilmoittaa että nyt on akseliitiste lopussa. Vuotaa siis juuri sieltä alta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #88 : 02.06.2011, 22:59:47 »
On muutaman päivän tuntunut että ihan kuin takapää ravistaisi. Mutta olen pistänyt sen hieman lommoutuneen vanteen piikkiin. Tänään se alkoi pahentumaan. Pienessä vauhdissa tuntui kuin takapyörä olisi kananmunan muotoinen ja kovemmassa vauhdissa koko auto tärisi. Kokeilin että renkaat on kiinni eikä missään väljää.
 No kun mitään ei näkynyt silmällä, laitoin hallitunkin perän alle ja taka-akseli ylös. Laitoin moottorin käyntiin ja pyörät pyörimään. Vasemmassa takapyörässä oli aivan selkeä heitto ja lähempi tarkastelu osoitti renkaan rungon pettäneen. Yhdessä kohdassa kulutuspintaa on aivan selkeä, kämmenen kokoinen patti ja se on kulunut siitä kohdasta ihan sileäksi.

Yksi takakumi vaihtoon tai miksei molemmat niin kelpaa rengasratsiassakin :)
« Viimeksi muokattu: 02.06.2011, 23:02:48 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #89 : 20.06.2011, 18:05:10 »
Ei oo vielä tullu tiliä niin ei oo renkaitakaan ostettu. Mutta vaihdoin vararenkaan ennen kuin räjähtää. :)
Renkaana on nyt alkuperäinen volvon 14" varanakki. On niin löysästi tehty että autossa tuntuu olevan nelipyöräohjaus kun risteykseen ajaa ja kanttaa oikealle ihan rauhassakin. ;D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Futurez  Kulkukoira