Autoracing  KL-varaosat

Volvo 245 GLT -90

  • 274 Vastauksia
  • 87255 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #135 : 10.10.2011, 12:37:03 »
On tuota vanhaakin onneksi vielä reippaahkosti :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #136 : 10.10.2011, 13:14:34 »
Omavalintani on umpisiivillä oleva vesipumppu olkoon vaikka muovinen mutta vastaa enemmän orggispumpun ominaisuuksia ..

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #137 : 10.10.2011, 13:55:46 »
No prkl, en ala vaihtamaan ;D.. Tuo oli kaikilta osin vakuuttavampi kuin motonetin :).
Ostetaan seuraava sitten siniseltä suoraan :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1522
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #138 : 10.10.2011, 16:29:37 »
Omavalintani on umpisiivillä oleva vesipumppu olkoon vaikka muovinen mutta vastaa enemmän orggispumpun ominaisuuksia ..
Minä taas olen tuollaisen peltisiivillä olevan kannalla :idiot2:. kun vertasin tuollaisen peltisiipisen pumpun tehoa bilteman pumppuun jossa muoviset "umpisiivet" oli tuo peltisiipinen huomattavasti tehokkaampi johtuen siipien isommasta pinta-alasta. 
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #139 : 10.10.2011, 17:13:49 »
Päättäkee jo :D.

Totean vain että kaikki mitä kaupasta saat, on oltava jollain tavalla toimivaa. Muuten sitä ei myytäisi montaa vuotta putkeen samanlaisena :)

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #140 : 10.10.2011, 17:29:31 »
Päättäkee jo :D.

Totean vain että kaikki mitä kaupasta saat, on oltava jollain tavalla toimivaa. Muuten sitä ei myytäisi montaa vuotta putkeen samanlaisena :)
Paitsi motonetissa  :idiot2:
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #141 : 10.10.2011, 20:31:52 »
Niinpä..onhan se hiukan erikoista ettei orggista pumppua ole muutettu halvaksi peltisiipimalliksi  ::)
Kokeilemallahan nuo tietää parhaiten...
Tarviketoimittajilta tuntuu saa samaa käymätöntä tavaraa vuositolkulla ,viimeksi viime viikolla. Siinä kun voidaan laittaa samaosa pariinkin eri autoon käymään ,toiseen käy ja toiseen vähän sinnepäin..

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #142 : 12.10.2011, 08:06:26 »
Pakoputken ja asennustahnaa hain eilen motonetistä. Nyt pitäisi kehittää aikaa ja kyyti 40km:n päähän. Ehkä viikonloppuna ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #143 : 12.10.2011, 09:33:35 »
Niinpä..onhan se hiukan erikoista ettei orggista pumppua ole muutettu halvaksi peltisiipimalliksi  ::)
Kokeilemallahan nuo tietää parhaiten...
Tarviketoimittajilta tuntuu saa samaa käymätöntä tavaraa vuositolkulla ,viimeksi viime viikolla. Siinä kun voidaan laittaa samaosa pariinkin eri autoon käymään ,toiseen käy ja toiseen vähän sinnepäin..

Ainakin B20x -sarjan koneissa Volvon alkuperäiset pumput ovat peltisiivillä nykyään, eikä valusiivillä. Jos siis peltisiivillä tarkoitetaan muotoon taitettua metallia. Ennen oli kyllä valusiivet ja letkulähdön karassakin oli koneistetut rivat. Tosin pumputkin olivat silloin ruotsalaista valmistetta, nykyään OEM osa tulee Englannista.
« Viimeksi muokattu: 12.10.2011, 09:36:22 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #144 : 12.10.2011, 09:41:03 »
ristus ku on korkia auto  :o
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #145 : 12.10.2011, 09:53:05 »
ristus ku on korkia auto  :o
Sillä pääseeki sinne minne matalilla ei  8)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #146 : 12.10.2011, 10:07:17 »
On kuule ollu korkeudesta niin monta kertaa apua että en madalla :D.
Esimerkki 1. Viime talvena oli yhdellä parkkipaikalla lunta aika reippaasti. No ei muuta kuin kaasua vaan ja sinne umpihankeen parkkiin. Poiskin pääsin :). Yks yritti perässä seatilla niin ei päässy kuin pari metriä ja siihen jäi :D.

Esimerkki 2. Olin korpilahdella ralleja katsastamassa. Katsastuspaikka oli pelto. Minun piti saada auto pois mutta varsinainen tie oli parkkeerattu umpeen. Katsoin että ei ole kovinkaan syvä oja tien ja pellon välissä ja sinne vaan. Ensin keulalla pieni tunnustelu ja sitten kaasua. Olihan siinä parikymmentä senttiä syvyyttä mutta hyvin loikkas peräkin tielle :D.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #147 : 12.10.2011, 17:32:23 »
Kyllähän kunnolla korkea 240 on melkoinen hirvi menemään hangessa, toissa talvena lähdin pihasta ilman sen suurempaa dramatiikkaa samalla kun naapuri kaivoi ysisatasta Saabiaan irti keskeltä parkkipaikkaa. Konehuoneen alasuojamuovi saa ottaa ihan reilusti lumeen kiinni ja vielä liikkuu kunhan ei päästä pysähtymään. Ja ainakin omasta mielestä tuo näyttääkin järkevämmältä kun ulkoasu on rehellisesti käyttöautomainen eikä mikään väkisin väännetty urheilullisuuden yritys.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #148 : 12.10.2011, 19:29:41 »
Kunhan perä on tasalla/hitusen ylempänä kuin keula eikä kokonais korkeus juuri tuosta isompi niin ihan hyvältä näyttää :), Ryhdikkäitä kuviakin tulee :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #149 : 15.10.2011, 20:28:49 »
Olipas tosi kiva ajaa omalla lankulla pitkästä aikaa :P

Etuputki vaihdettu lähes onnistuneesti.
Pultit aukes kaikki ihan suosiolla mutta motonetin putki oli väärä :facepalm:.

Uusi putki oli irtolaipalla jonka päässä kartio ja tiivisteenä toimii metalli rengas.
Alkuperäinen putki taasen oli kiinteällä, suoralla kolmiolaipalla jossa oli samanlainen tiiviste kuin etulaipassa ::). Muistaakseni motonetissä oli vain yhtä KAT mallin putkea, ei toimi nyt sivut täällä niin ei pääse katsomaan :-\.

Noo, "pikkuisen" pakoputki tahnaa, pidemmät pultit ja tasainen kiristys niin hyvin pitää :D. Tiiviys on sellainen 80-90% eli ajamaan pystyy ja varmaan saa päästötkin leimalle :)

Mutta jos olisin aikaisemmin viitsinyt tutkia tarkemmin tuota rikkoutunutta putkea, olisin huomannut että korjaus on helppo homma.
Putki ei ole edes syöpynyt. Vain hitsaussauma on murtunut irti laipasta. Huomenna käyn yhdellä pajalla hitsaamassa sen taas käyttökuntoon :).

Ei taida enää kelvata motonettiin takaisin putki joka on ollut jo käytössä mutta eipä 60€ niin suuri tappio ole vaikka budjetti onkin pieni. ::).

Ja Hemballe tiedoksi: Et saa vanhaa putkea kun korjaan sen ;D.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy