RallyBaron  Samppasport

B230F käyttöauto viritystä

  • 480 Vastauksia
  • 198082 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Jee jee
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #315 : 18.11.2014, 12:16:07 »
Luonnollisesti laitteet vetää paremmin, jos välitykset natsaa koneen vetoalueeseen. Todella harvassa tapauksessa kierrosten nostaminen kuitenkaan parantaa auton taloudellisuutta.
!

Poissa O-P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #316 : 24.02.2015, 00:01:25 »
Eli omaa b230f viritystä löytyy v-nokka, vapaavirtaus suodatin se oikean ´lainen koteloitu missä tulee putki auton nokalle ns hiilikuitu kotelolla,  peltipakosarja, katti pois tilalla suora pätkä. putkisto 2.5 tuumaa koko loppumatkan 2 vaimentimella, ja kannen kanavia pienesti hiottu,  visko poistettu ja sähkönen flekti ,turbon kytkin levy vakio asetelma.   :)
« Viimeksi muokattu: 24.02.2015, 00:11:45 kirjoittanut O-P »

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 475
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #317 : 24.02.2015, 12:17:52 »
Eli omaa b230f viritystä löytyy v-nokka, vapaavirtaus suodatin se oikean ´lainen koteloitu missä tulee putki auton nokalle ns hiilikuitu kotelolla,  peltipakosarja, katti pois tilalla suora pätkä. putkisto 2.5 tuumaa koko loppumatkan 2 vaimentimella, ja kannen kanavia pienesti hiottu,  visko poistettu ja sähkönen flekti ,turbon kytkin levy vakio asetelma.   :)
Paljoko meinaat suodattimen tuovan tehoa?
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa HeGee`

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #318 : 20.03.2015, 11:31:57 »
Kysytään nyt täällä, kun en viitsi uuttakaan aihetta tehdä. 940 b230fd koneellahan on ihan mopo, mutta onko jotain "helppoja" kikkoja suorituskyvyn kasvattamiseen?

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #319 : 20.03.2015, 11:40:35 »
Melko helppo ja halpa homma on hommata parempi nokka, niin saa ainakin vähän "eloa" siihen koneeseen. Taitaa toikin kone olla vakiona M-nokalla.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4666
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #320 : 20.03.2015, 11:42:15 »
Melko helppo ja halpa homma on hommata parempi nokka, niin saa ainakin vähän "eloa" siihen koneeseen. Taitaa toikin kone olla vakiona M-nokalla.

Mulla on yks fd kone purettuna ja siinä oli -531 kansi ja vx3 nenä. Nokka meni f koneeseen ja eloa tuli lastun kans yläkierroksille.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #321 : 20.03.2015, 12:14:08 »
Mä oon ymmärtäny et FB:ssä ois vakiona VX3 ja 531.
Yhteenkää FD koneesee en oo vielä törmänny ite..

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #322 : 20.03.2015, 13:00:06 »
Joo ei kuulu fd koneeseen nuo.
F perusmalli 530 + M
FD perusmalli + egr ja pulsair
FB pirteämpi 531 + vx3.

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4666
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #323 : 20.03.2015, 13:06:44 »
Voin kyllä muistaa väärinki. Tarkistan ku olen koneen äärellä :)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa turska96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #324 : 16.04.2015, 17:09:55 »
Kertokaas viisaammat paljonko b230f vinokoneen 530 kantta uskaltaa laskea kun nokka on 11,80/290 ja venajouset vakiot??

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #325 : 17.04.2015, 11:18:34 »
Kertokaas viisaammat paljonko b230f vinokoneen 530 kantta uskaltaa laskea kun nokka on 11,80/290 ja venajouset vakiot??
riippuu onko kansi isoilla vai pienillä vesikanavilla. jos on pienet niin siviili moottoriin riittää 1.0-1.4mm niin menee vielä omalla remmillä.
kyllähän tuota voi enemmänkin laskea (mun kilpamoottorin kannesta otetaan 2.0mm pois ja lohkosta on 0,6mm pois) tuo menee sitte jo esim. sierran remmillä.
nokka on 12,7mm nostolla ja tasalakimännät tulee 0,4mm yli dekin
« Viimeksi muokattu: 17.04.2015, 11:20:27 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #326 : 17.04.2015, 16:49:30 »
Kertokaas viisaammat paljonko b230f vinokoneen 530 kantta uskaltaa laskea kun nokka on 11,80/290 ja venajouset vakiot??

Miks sitä kantta pitää laskee? Lähtisin siitä liikkelle et soppa virtaa paremmin koneen läpi.

Jos kuitenkin päädyt ottaan kannesta 2mm veke niin vakiohihnalla pärjää kunhan laittaa yhdeen hampaan pieleen. En ny muista kumpaan suuntaan mutta joku viisas sen kertoo varmaan.

Noi nokan arvot viittais et käytössä lienee k- nokka.
V70 TDI

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #327 : 17.04.2015, 18:40:11 »
Jos kuitenkin päädyt ottaan kannesta 2mm veke niin vakiohihnalla pärjää kunhan laittaa yhdeen hampaan pieleen. En ny muista kumpaan suuntaan mutta joku viisas sen kertoo varmaan.

Venttiili ei ehkä tässä tapauksessa kohtaa mäntää mutta aijoitus on ainakin kaukana...kaikesta
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #328 : 17.04.2015, 22:07:01 »
Miks sitä kantta pitää laskee? Lähtisin siitä liikkelle et soppa virtaa paremmin koneen läpi.

Jos kuitenkin päädyt ottaan kannesta 2mm veke niin vakiohihnalla pärjää kunhan laittaa yhdeen hampaan pieleen. En ny muista kumpaan suuntaan mutta joku viisas sen kertoo varmaan.

Noi nokan arvot viittais et käytössä lienee k- nokka.
kannen laskulle lienee montakin syytä..esim.tuo mahdollistaa palotilan muokkaamisen ilman että paukut laskee
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #329 : 18.04.2015, 08:17:10 »
Venttiili ei ehkä tässä tapauksessa kohtaa mäntää mutta aijoitus on ainakin kaukana...kaikesta

Ratkaisuhan tähän on säädettävä nokkapyörä sitten.

Itseasiassa ajotus ei ole kovin kaukana. Itellä oli nokalla b23 k-nenällä ja kantta laskettu se 2mm ja ajotin remmin juur hampaan pieleen. tyhjäkäynti oli vähän mitä sattuu mutta muuten pelitti vallan hyvin.

Tämä vinkki on muuten volvolandian ajoilta.

Jos en ihan väärin muista niin yhden hampaan siirto vaikuttaa noin 2 astetta.
V70 TDI

 

Ateho  Elekma