Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B230F käyttöauto viritystä

  • 480 Vastauksia
  • 198110 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #60 : 24.01.2012, 19:18:30 »
Mihis asti B230F tai B230FB vakioruisku/sytkä ymmärtää ahtoja? Lähinnä sytkää, ei lienet vaparin EZK osaa myöhästää?

Ajattelin maltillisia paineita, 0.3bar tai jotain.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #61 : 24.01.2012, 19:26:29 »
Tähän samaan kyssäri et paljos puristukset muuttuu jos vakio B230F 530 kannesta 1mm tai 2mm ottaa pois  ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Dillinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #62 : 02.02.2012, 14:20:25 »
Sattuis olemaan tollanen A-nokka nurkissa lojumassa, kannattaako vaihtaa M-nokan tilalle ja minkälaista vaikutusta tehoihin, vääntöön ja kulutukseen on odotettavissa ? Jakajan urahan siihen pitäisi koneistaa, paljokohan maksaa ja onko kellään niitä píirrustuksia siihen ? Ja mitenköhän päästöt tuon nokan kanssa, kun on kuitenkin jo vähäpäästöinen, ruiskuna taitaa olla 2.4.
Jetta Mk2 -89

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #63 : 02.02.2012, 14:30:29 »
Sattuis olemaan tollanen A-nokka nurkissa lojumassa, kannattaako vaihtaa M-nokan tilalle ja minkälaista vaikutusta tehoihin, vääntöön ja kulutukseen on odotettavissa ? Jakajan urahan siihen pitäisi koneistaa, paljokohan maksaa ja onko kellään niitä píirrustuksia siihen ? Ja mitenköhän päästöt tuon nokan kanssa, kun on kuitenkin jo vähäpäästöinen, ruiskuna taitaa olla 2.4.

Kannattaa kyllä vaihtaa, ainakin minun mielestäni. Vääntö saattaa alkaa vähä alempaa, ei kokemusta A nokasta mutta lukemien perusteella kannattaa.

Kannattaa varmaan vaan soitella koneistamoille ja kysyä hintoja. Arvelisin noin 100 euroa, +-20 euroa.

M-nokka on hyvä verkonpainoksi.

Itsellä hieman vielä jyrkempi kui A, D-nokka, eikä silläkään päästöjen kanssa ollut katsastuksessa mitään ongelmia.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #64 : 02.02.2012, 17:04:12 »
Tähän samaan kyssäri et paljos puristukset muuttuu jos vakio B230F 530 kannesta 1mm tai 2mm ottaa pois  ???

Karkeasti 1mm madallus nostaa puristusta 9,8 -> 10,8.
2mm madallus vie rutut jonnekkin 11,5-12
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #65 : 05.02.2012, 23:55:09 »
Sattuis olemaan tollanen A-nokka nurkissa lojumassa, kannattaako vaihtaa M-nokan tilalle ja minkälaista vaikutusta tehoihin, vääntöön ja kulutukseen on odotettavissa ? Jakajan urahan siihen pitäisi koneistaa, paljokohan maksaa ja onko kellään niitä píirrustuksia siihen ? Ja mitenköhän päästöt tuon nokan kanssa, kun on kuitenkin jo vähäpäästöinen, ruiskuna taitaa olla 2.4.
Mulla on tossa 240 A-nokka vaihdettu M-nokan tilalle  8) Vetää paljon paremmin  8)
Karkeasti 1mm madallus nostaa puristusta 9,8 -> 10,8.
2mm madallus vie rutut jonnekkin 11,5-12
Kiitän -H-

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #66 : 06.02.2012, 23:30:08 »
Sattuis olemaan tollanen A-nokka nurkissa lojumassa, kannattaako vaihtaa M-nokan tilalle ja minkälaista vaikutusta tehoihin, vääntöön ja kulutukseen on odotettavissa ? Jakajan urahan siihen pitäisi koneistaa, paljokohan maksaa ja onko kellään niitä píirrustuksia siihen ? Ja mitenköhän päästöt tuon nokan kanssa, kun on kuitenkin jo vähäpäästöinen, ruiskuna taitaa olla 2.4.
Kyllä se luonteen muuttaa vähän pirteämmäksi, myös yläpäässä.
Mutta mielummin hommaisin valmiin, urallisen nokan kuin uhraisin 100e A-nokan laittoon. Jos hinta siis varmistuu tuohon.
Tuolla rahalla saa jo V;n tai VX;n joka sopinee vielä paremmin.

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #67 : 07.02.2012, 00:13:27 »
Kyllä se luonteen muuttaa vähän pirteämmäksi, myös yläpäässä.
Mutta mielummin hommaisin valmiin, urallisen nokan kuin uhraisin 100e A-nokan laittoon. Jos hinta siis varmistuu tuohon.
Tuolla rahalla saa jo V;n tai VX;n joka sopinee vielä paremmin.

Totta. Ja varmastikkin koneistuksen hinnalla saa jo paremman nokan.

Itsellä on D-nokka johon ed. omistaja on teetättänyt tuon uran. Ja yksi V odottaa tuota käsittelyä... Saisi hyvän nokan siitä.

Mutta kuitenkin A nokassa verrattuna M nokkaan nostoa imupuolella +1 mm. Asteet sitten jotain aivan muuta.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

hevonen

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #68 : 07.02.2012, 14:16:48 »
Kannattaa katsoa paljonko höylää 530 kannesta pois, ettei mee siinäkin kannas liian kapeaksi vesikanavan ja sylinterin välistä...
Milli nyt varmasti on varaa, enempää en lupaa. :)

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #69 : 07.02.2012, 14:26:35 »
Kannattaa katsoa paljonko höylää 530 kannesta pois, ettei mee siinäkin kannas liian kapeaksi vesikanavan ja sylinterin välistä...
Milli nyt varmasti on varaa, enempää en lupaa. :)

Eikös tämäkin nyt riipu ihan sitten siitä onko isoilla vai pienillä vesikanavilla tuo 530? Niitäkun on molemmilla liikenteessä.

Itseltä otin ko. kannesta 1,5 mm pois, ja kannasta on kyllä Paljon vesikanavista palotilaan.

Tuolta miun projektin puolelta löytyy kuva 1,5 mm höylätystä 530 palotilan puolelta.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

hevonen

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #70 : 07.02.2012, 21:50:31 »
Joo, riippuu hyvinkin vesikanavista. Jos siihen kannen päälle lätkäsee kansipahvin niin sillähän sen varan näkee.
Isoilla kanavilla ei periaatteessa ole lainkaan varaa höylätä, vain oikaisuvara. Ehkä puoli milliä?

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #71 : 07.02.2012, 22:13:04 »
Tyhmä kysymys nyt mut kysytään pois nii ei vaivaa enää päätä... Onko missään vertailu kuvaa pienistä ja isoista vesi kanavista ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #72 : 07.02.2012, 22:31:32 »
Tuolla rahalla saa jo V;n tai VX;n joka sopinee vielä paremmin.

Tämä lienee tulkittavissa niin että V ja VX ovat molemmat parempia kuin A - onko tosiaan näin ja kumpi niistä on sinänsä vielä käyttöautoon sopivampi?

hasu

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #73 : 07.02.2012, 22:40:48 »
Tyhmä kysymys nyt mut kysytään pois nii ei vaivaa enää päätä... Onko missään vertailu kuvaa pienistä ja isoista vesi kanavista ???



http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7295.msg153322#msg153322

ja tuosta sitten toinen  linkki http://www.metsys.fi/ana/VolvonKansi.html
« Viimeksi muokattu: 07.02.2012, 22:42:35 kirjoittanut hasu »

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #74 : 07.02.2012, 23:06:05 »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

 

Autoracing  KL-varaosat