Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B230F käyttöauto viritystä

  • 480 Vastauksia
  • 198095 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #75 : 07.02.2012, 23:33:53 »
Joo, riippuu hyvinkin vesikanavista. Jos siihen kannen päälle lätkäsee kansipahvin niin sillähän sen varan näkee.
Isoilla kanavilla ei periaatteessa ole lainkaan varaa höylätä, vain oikaisuvara. Ehkä puoli milliä?

Ainakin usealla tutulla jotka ovat höylänneet 1 mm tai enemmän, on sitten se kannas pettänyt ja sittenhän sen korjaaminen onkin isompi projekti.

Puoli milliäkin varmaan heikentää jo kantta, itse ainakin pyrkinyt aina käyttämään pieni kanavaisia kansia.

Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #76 : 08.02.2012, 08:40:55 »
Tämä lienee tulkittavissa niin että V ja VX ovat molemmat parempia kuin A - onko tosiaan näin ja kumpi niistä on sinänsä vielä käyttöautoon sopivampi?
No kaikkihan on makukysymyksiä, toinen tykkää väännöstä, toinen yläkierroksista.
Itse vaihtaisin kyllä A;n tilalle ihan kumman vain. Molemmilla saa eloa vähän yläpäähänkin.
Tuosta niitä speksejä:
http://www.turbobricks.com/resources.php?content=camspec


Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #77 : 08.02.2012, 17:52:25 »
Eikös 530 ole aina pienillä vesikanavilla?  ::)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #78 : 08.02.2012, 18:36:46 »
Eikös 530 ole aina pienillä vesikanavilla?  ::)

Vesikanavan koko on katsojan silmässä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #79 : 08.02.2012, 20:53:56 »
Eikös 530 ole aina pienillä vesikanavilla?  ::)

Kyllä väittäisin omallekkin kohdalle sattuneen iso vesikanavainen 530.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #80 : 08.02.2012, 21:02:14 »
No kaikkihan on makukysymyksiä, toinen tykkää väännöstä, toinen yläkierroksista.
Itse vaihtaisin kyllä A;n tilalle ihan kumman vain. Molemmilla saa eloa vähän yläpäähänkin.

Mjoo, ihan sillä kyselin kun autoon vaihdettiin keväällä VX ja ero läpi kierrosalueen oli kyllä huomattava vakioon verraten mutta nyt nurkassa seisoo ylimääräinen A joka saa siis jatkaa siellä olemistaan kaikessa rauhassa koska ei sillä ilmeisesti ainakaan parannusta saa.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #81 : 15.02.2012, 10:31:23 »
Mjoo, ihan sillä kyselin kun autoon vaihdettiin keväällä VX ja ero läpi kierrosalueen oli kyllä huomattava vakioon verraten mutta nyt nurkassa seisoo ylimääräinen A joka saa siis jatkaa siellä olemistaan kaikessa rauhassa koska ei sillä ilmeisesti ainakaan parannusta saa.
Joo ei sitä Aakkosta kannata VX;n tilalle laittaa.

Poissa tsei tsei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #82 : 10.03.2012, 01:16:53 »
lainataan tätä ketjua eli näkyi olevan timos motorin 16v peltisatsi myynnissä joten kannattaako katuautoon laittaa ollenkaan? tällä hetkellä tuo lastutettu b234f kone simonsin puoliputkistolla ja tämä satsi olisi tulossa siihen jatkoksi eli kannattaako ostaa tuo peltisatsi vai ostaako vaikka pari koppaa kojetta tuolla rahalla? antaako muuta kuin pienet lisämurinat äänien suhteen?

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #83 : 10.03.2012, 12:29:33 »
lainataan tätä ketjua eli näkyi olevan timos motorin 16v peltisatsi myynnissä joten kannattaako katuautoon laittaa ollenkaan? tällä hetkellä tuo lastutettu b234f kone simonsin puoliputkistolla ja tämä satsi olisi tulossa siihen jatkoksi eli kannattaako ostaa tuo peltisatsi vai ostaako vaikka pari koppaa kojetta tuolla rahalla? antaako muuta kuin pienet lisämurinat äänien suhteen?

Itse sanoisin että osta jos on rahaa, mutta älä odota mitään mahottomia tehonkasvuja. Tähän varmaan tulee kohta vastauksia että vakiopakosarja virtaa sinne ja sinne asti ja eikä ole järkeä vaihtaa, mutta pienikin parannus on aina parannus. Tosin jotta siitä kaiken hyödyn saa irti niin koneelle täytyy tehdä muutakin.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #84 : 10.03.2012, 14:22:41 »
Aina jos murinat paranee niin se on suuri etu 8)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Niko_S

  • Vieras
Volvo 745 2.3 vapari viritys
« Vastaus #85 : 08.04.2012, 20:37:19 »
Eli olisi tarkoituksena hieman virittää 2.3:sta vinkkeliä. Ajatuksissa vapaavirtaussuodatin (vakiokotelossa ja alareiät avattuna/ ram air) ja putkisto (mahd. Simons), takapönttö ruostunut ja revittiin pois ja tällä hetkellä tarkotus jatkaa putkella taakse asti. Ajatuksissa myös alustasarja.

Myös muita toimenpiteitä saa ehdottaa, jotka eivät vaadi koneen/sisustan purkamista, koska käyttöauto, mutta mahdollinen vapari/turbo projekti Volvo ostetaan myöhemmin, josta laitetaan kaikki...  :)

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: Volvo 745 2.3 vapari viritys
« Vastaus #86 : 08.04.2012, 20:40:56 »
Jos konetta tai sisustaa ei pureta niin eiköhän tuossa ollut jo kaikki "viritykset" mihin kannattaa euroja uhrata. Noillakin tosin saa vain niitä mielikuvitushevosia.. ::)

edit: Ja haulla saa lisää tietoa mitä voi tehdä jos vähän pintaa syvemmälle menee, tosin vaparin virittäminen näissä kokoluokissa on aina vähän niin ja näin.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2012, 20:42:58 kirjoittanut Niksu »
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 745 2.3 vapari viritys
« Vastaus #87 : 08.04.2012, 20:46:34 »
jos tämä on mallia b230F auttaa jonkun verran nokan vaihto  vx 3 tai edes A
ei tarttee montaa tuntia varata vaihtoon  ;)
« Viimeksi muokattu: 08.04.2012, 21:34:41 kirjoittanut Ari E »

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: Volvo 745 2.3 vapari viritys
« Vastaus #88 : 08.04.2012, 20:48:03 »
täällä oli jossain vapariviritys topic
Mutta jos tämä on mallia b230F auttaa jonkun verran nokan vaihto  vx 3 tai edes A

Myös muita toimenpiteitä saa ehdottaa, jotka eivät vaadi koneen/sisustan purkamista

 :juhau:
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 745 2.3 vapari viritys
« Vastaus #89 : 08.04.2012, 21:03:36 »
Katti pois ja nokan vaihto, siinäpä nuo "tärkeimmät" tosiaan
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Ateho  Elekma