Autodiagnoosi  Carcom Oy

B230F käyttöauto viritystä

  • 480 Vastauksia
  • 198106 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2396
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #105 : 11.04.2012, 09:02:18 »
Laita suosiolla se vähäpäästönen turbokone(fk/ft) jos haluat yhtään vakiota enempää kulkupuolta.  ;)

+1E6, varsinkin kun kysyjän auto on 89 eli Lh 2.4 niin 940 turbomoottorin sähkätyöt jäävät puoleentusinaan piuhaan. Ja saa katsastettua ihan helposti.


1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #106 : 11.04.2012, 09:40:05 »
Mikäs tuo +1E6 on?

Onkos nuo FK:t ja FT:t peräjakajallisia? Tarttis jostain silloin lisätilaa?

Ja onkos tuo vähäpäästöisen 240:n turbotus nyt sitten laillisesti mahdollista vai ei? Meni jo viimeyön yöunet kun mietin ja haaveilin... Vaikka viritys/koneen sisäosiinkoskeminen on itselleni hieman vierasta hommaa, olen unissani rakentanut jo niin monta konetta, että varmaan homma jo onnistuisi käytännössäkin ;D

FK:ta ja FT:tä ei käsittääkseni ole ollut tuossa mallisarjassa. Mutta jos ollut vähäpäästöisenä jossain lähdeautossa (940?) ja laittaa tähän kohdeautoon kaikki samat päästöihin vaikuttavat rensselit kuin lähdeautossa (imu- ja pakosarja, ruiskutus yhtenevä, yms) ja muuttaa jarrut ja vakaajantangot yms. 240 mallisarjan järeimmiksi, niin saisi leimaan??? Pitäisikö tehot/iskutilavuus/konemassa kuitenkin pysyä 240 mallisarjan tehokkaimman (B21ET vai B19ETIC) arvojen +prosentit rajoissa?

Edit. AutoWikissä 940 tyyppiviaksi on mainittu: "Vahvan ja luotettavan auton maineessa."  ;D
« Viimeksi muokattu: 11.04.2012, 09:42:47 kirjoittanut lateleo »
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2396
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #107 : 11.04.2012, 10:28:39 »
Mikäs tuo +1E6 on?

Onkos nuo FK:t ja FT:t peräjakajallisia? Tarttis jostain silloin lisätilaa?

Ja onkos tuo vähäpäästöisen 240:n turbotus nyt sitten laillisesti mahdollista vai ei? Meni jo viimeyön yöunet kun mietin ja haaveilin... Vaikka viritys/koneen sisäosiinkoskeminen on itselleni hieman vierasta hommaa, olen unissani rakentanut jo niin monta konetta, että varmaan homma jo onnistuisi käytännössäkin ;D

FK:ta ja FT:tä ei käsittääkseni ole ollut tuossa mallisarjassa. Mutta jos ollut vähäpäästöisenä jossain lähdeautossa (940?) ja laittaa tähän kohdeautoon kaikki samat päästöihin vaikuttavat rensselit kuin lähdeautossa (imu- ja pakosarja, ruiskutus yhtenevä, yms) ja muuttaa jarrut ja vakaajantangot yms. 240 mallisarjan järeimmiksi, niin saisi leimaan??? Pitäisikö tehot/iskutilavuus/konemassa kuitenkin pysyä 240 mallisarjan tehokkaimman (B21ET vai B19ETIC) arvojen +prosentit rajoissa?

Edit. AutoWikissä 940 tyyppiviaksi on mainittu: "Vahvan ja luotettavan auton maineessa."  ;D

Plus Miljoona
On mahdollista
Ei ole
Saa leimaan, omat jarrut riittää, jäykemmät jouset (Turbo) ja kaasuiskarit.


Haulla löytyy, hakusanoilla muutoskatsastus, vähäpäästöinen
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #108 : 11.04.2012, 10:52:35 »
Mikäs tuo +1E6 on?

Onkos nuo FK:t ja FT:t peräjakajallisia? Tarttis jostain silloin lisätilaa?

Ja onkos tuo vähäpäästöisen 240:n turbotus nyt sitten laillisesti mahdollista vai ei? Meni jo viimeyön yöunet kun mietin ja haaveilin... Vaikka viritys/koneen sisäosiinkoskeminen on itselleni hieman vierasta hommaa, olen unissani rakentanut jo niin monta konetta, että varmaan homma jo onnistuisi käytännössäkin ;D

FK:ta ja FT:tä ei käsittääkseni ole ollut tuossa mallisarjassa. Mutta jos ollut vähäpäästöisenä jossain lähdeautossa (940?) ja laittaa tähän kohdeautoon kaikki samat päästöihin vaikuttavat rensselit kuin lähdeautossa (imu- ja pakosarja, ruiskutus yhtenevä, yms) ja muuttaa jarrut ja vakaajantangot yms. 240 mallisarjan järeimmiksi, niin saisi leimaan??? Pitäisikö tehot/iskutilavuus/konemassa kuitenkin pysyä 240 mallisarjan tehokkaimman (B21ET vai B19ETIC) arvojen +prosentit rajoissa?

Edit. AutoWikissä 940 tyyppiviaksi on mainittu: "Vahvan ja luotettavan auton maineessa."  ;D
Jakaja on fk/ft-moottoreissa kannen päässä, mutta voit vaihtaa vanhasta moottorista apuakselin ja lohkojakajan. Kannen päästä otetaan luonnollisesti romut pois ja tilalle tulee tulppa.

Fk/ft-koneen saa laittaa vähäpäästöiseen 240:n, MUTTA esim. b230f konetta et saa turbottaa. Siks pitää olla tarkka termien kanssa.  ;)
Helkkarinmoisella tuurilla turbotuskin voi lipsahtaa läpi, mut ainaki täälläpäin katsastussetät oli särmänä ja vastaus oli ei kun kysyin ohimennen.

Pahimmas tapaukses ehdit vaihtaa sinne b230f + t paketin, säkällä katsastat sen ja seuraaas katsastuksessa pomppaa ja joudut tekeen vtt:n mittaukset tai vaihtaa kone.

Lisätään tuohon Oton listaan, että joko ne turbon jouset tai vaikka motonetistä Lesjöforssin madallusjouset (maksaa n.120e koko sarja). Kelpas hyvin nekin.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2012, 11:00:18 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #109 : 11.04.2012, 11:30:05 »
Mitäs eroja on FK:lla, FT:llä ja FT+:lla (muuta kuin suorituskyky)?

FK-koneita näyttäs löytyvän helpostikin 1k€:llä. FT:tä tai FT+:aa sitten?

Alustaksi miettinyt tuota GTS-sarjaa... pitkän tähtäimen suunnitelmiahan tässä kaavaillaan ja pojalle perintökalua, joten kompromisseja/väliaikaisratkaisuja varmasti joutuu tekemään joissain asioissa.

Kai se olisi paras marssia tuohon katsurin puheille, mutta olisi hyvä tietää etukäteen mistä puhuu.

Joo tuo kerran katsastus ei tarkoita aina lopullista hyväksyntää. Eräässä tuontiautossa oli irrotettavat lisäpenkit takana (erikoispaku), rekisteröintikatsastus ja 4 määräaikaiskatsastusta meni hyvin kunnes... joku virkaintoinen kiinnitti tuoleihin huomioita (en muista oliko mainintaa alunperin otteessa). Jollain poikkeusluvalla ne sitten lopulta saatiin otteeseen.
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2396
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #110 : 11.04.2012, 11:34:52 »
Mitäs eroja on FK:lla, FT:llä ja FT+:lla (muuta kuin suorituskyky)?




Kai se olisi paras marssia tuohon katsurin puheille, mutta olisi hyvä tietää etukäteen mistä puhuu.



Ahtopaine, muuten täysin samoja koneita, coolereita on kahta erilaista.

FK moottori on "helpoin" katsastuksen kannalta kun siinä on vaan 135 kaakkia.

Joo, yritä esittää katsastusmiehelle selkeä suunnitelma paperilla.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #111 : 11.04.2012, 11:43:46 »
Mites sitten nämä tarinat siitä, että pitäisi olla voimansiirrot (loota, perä yms) yhteneviä lähdeauton kanssa, jotta vähäpäästöisyyden tyypitys on pätevä/yhtenevä (lähde vs. kohdeauto), silloin kun konetta ei löydy kohdeauton mallisarjasta?

Ja oliko jollain käsitystä millaisia tehoja vapari B200F:stä voisi saada vähäpäästöisyyden vielä täyttyessä? Tuon S40:n vauhtiinhan riittäisi tuo +30hv ja +30Nm (riippuu tietysti millä kierroksilla).
« Viimeksi muokattu: 11.04.2012, 12:48:08 kirjoittanut lateleo »
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #112 : 11.04.2012, 12:45:57 »
FK 135hv menee tehojen puolesta vakioalustalla, 116+20% = 139, 135hv < 139hv
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #113 : 11.04.2012, 18:33:43 »
B230FB koneessa on se 136hv ilman turboa. Erona normi f-koneeseen on ainaki 531-kansi ja Vx3-nokka, en tiiä oliko siinä väljempi putkisto kans vakiona jo. Pakokaasun uudelleenkierrätys siinä oli kans, hyi.

Mutuillaan nyt sitten, mutta veikkaan että esim. b230f + k-nokka ja kohilleen säädetty lastu,turbon putki, sähköflekti ja peräluukun tyhjäys romuista riittää samoihin kiihtyvyyksiin tuon s40 kanssa. Jos on oikeen rikollinen olo, voi vielä tyhjätä katin. Sieltä irtoo jokunen kaakki kans.

Mut edelleen ei siitä mitään nopeaa autoa tuu ja viritysmahollisuudet onkin sit aikalailla loppuunkäytetty.  ;)
« Viimeksi muokattu: 11.04.2012, 18:35:23 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #114 : 11.04.2012, 18:37:36 »
Pakokaasun uudelleenkierrätys siinä oli kans, hyi.
Täh?  ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #115 : 11.04.2012, 18:43:40 »
Mutuillaan nyt sitten, mutta veikkaan että esim. b230f + k-nokka ja kohilleen säädetty lastu,turbon putki, sähköflekti ja peräluukun tyhjäys romuista riittää samoihin kiihtyvyyksiin tuon s40 kanssa. Jos on oikeen rikollinen olo, voi vielä tyhjätä katin. Sieltä irtoo jokunen kaakki kans.

Mutu OFF, kokeillaan. B230F kiihtyy paremmin jollakin K-nokkaa miedommalla kepillä johtuen M4X laatikoiden vaihteistovälityksistä.
D-nokasta tykkäsin itse käsivaihteisen B230F koneen kanssa

Pelkkä M tai L nokan korvaaminen D-nokalla muuttaa koneen luonteen meillyttävänjärkevänkäyttökelpoiseksi
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #116 : 11.04.2012, 19:22:57 »
Täh?  ???
Vai mikäs saasteenestolaitteisto siinä nyt oli? Käsitin että EGR:stä ois ollu kyse?

Nuo laatikoiden välitykset on tosiaan johonki muuhun ku kiihyttelyyn tarkotettu. Riippuu ihan haluaako autolta käytännön kiihtyvyyttä vai isompia numeroita paprulla.

Omassa f-koneisessa oon nyt testannu vakio M-nokan lisäks VX3, D ja A-nokat. Noista sanoisin että loppujen lopuks miellyttävin oli kuitenki Vx3. Antaa paksun alaväännön ja tasaisemman käynnin kuin A tai D. Lastun kanssa kireämpi nokka toimii varmasti paremmin.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2012, 19:25:29 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #117 : 11.04.2012, 19:33:22 »
Ei siinä sen kummempia saasteenestoja ole. Olikos se nyt FX kone vai mikä se saastekone?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #118 : 11.04.2012, 19:50:59 »
Ei siinä sen kummempia saasteenestoja ole. Olikos se nyt FX kone vai mikä se saastekone?

FD taisi olla jos en väärin muista? Ei omassa FB:ssä ollut ainakaan mitään EGR:ää.

Ja lopulta se on ihan sama mitä sinne pellin alle laittaa, ikinä ei oo tarpeeks ja aina se tuntuu hetken päästä laiskalta.. :D
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #119 : 11.04.2012, 20:48:04 »
FD se tosiaan oli missä oli EGR, piti tarkistaa ku rupes vaivaan.  :facepalm:

Tuommonen turbokone tuo niin kivasti eloa 200-sarjalaiseenki että suosittelen harkitsemaan. Vaparivirittämiseenki vierähtää äkkiä reippaasti rahaa.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2012, 20:56:26 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

Elekma  Autoracing