Autoracing  KL-varaosat

B230F käyttöauto viritystä

  • 480 Vastauksia
  • 198109 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #210 : 23.06.2013, 13:22:16 »
edelleen mua kiinnostaa miten jokkis volvosta napataan 160hp kun jokkiksessa käsittääkseni tarkotus tehdä mahdollisimman halvalla? Eli jos olis kevyesti modattu 530, lastu, nokka, vapaammin virtaava vakio putsari niin irtoisko näillä jo tuommoisia lukemia vai jotain 120-130 luokkaa?
täälläpäin on muutama kokenut kannentekijä jotka tekee perus kairaukset+kolmikulma seetit parilla sataa, tuohon päälle isot venttiilit, ja esim. 45 vaakoja saa käytettynä sopuhintaan, isot rutut...kyllä stanu moottorista saa ihan hyvinkin paukkua ulos. Muutaman penkkilapun kaverilla näin ja huonoin oli joku 150hp tuntumassa.

Noissa sm jokkis volvoissa alkaa olemaan jo stroukattua alakertaa ja melkein 250hp. Joskus niitä halvalla tehtiinkin.

Vakio ruisku on ehkä hiukan huono tehoa haettaessa. Mutta kun hommaat esim. SMT7 tms. Niin saat säädeltyä sitä omaa ruiskua. Nokan ajotus ja kiristää ennakkoa, sitte joku kevyesti siistitty kansi vaikka k-nokalla ja n.1-1,5mm laskettuna. Tehoista en osaa sanoa mutta kait semmonen +30-40% tehon nousu nyt ainakin tulee.

Ja mitä lastuviritykseen vaparimoottorissa tulee niin mielestäni aivan turhaa..lastut ahdettuihin..niissä ne jo vähän auttaakin. Ja melkeen samaan rahaan saat ton SMT:n ja hyötyä on paaaljon enemmän
« Viimeksi muokattu: 23.06.2013, 13:29:49 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #211 : 23.06.2013, 17:50:14 »
Tuossa sulle kaveri joka tekee lastuja tällä foorumilla.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21556.0

Ja koska olet uusi täällä niin et varmaan ole löytänyt kaikkia topiceja joten tuolta kannattaa osia kattella :)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=72.0
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #212 : 25.06.2013, 16:13:27 »
Kiitoksia linkeistä, heti löyty vx3 ja alko kova vääntö hinnasta :D

Onkos olemassa mahdollisuus ettei kulutus nousis nuilla mun piristyksillä... Mulla se kipuraja on siinä 10 tuntumassa :D
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #213 : 25.06.2013, 17:37:57 »
Onkos olemassa mahdollisuus ettei kulutus nousis nuilla mun piristyksillä... Mulla se kipuraja on siinä 10 tuntumassa :D

Ei nouse kulutus autoa virittäessä, teho tulee tyhjästä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #214 : 25.06.2013, 20:47:24 »
Omassa turbovollessakin kulutus laski ihan sinne 20litraa satasella tuntumaan :)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #215 : 25.06.2013, 20:56:16 »
Onkos olemassa mahdollisuus ettei kulutus nousis nuilla mun piristyksillä...

On. Itse itseäni lainaten:

[...] oma ehdotukseni on nokan vaihto, kun vaihdettiin M-nokka VX:ään sen piti teoriassa vähentää alavääntöä, nostaa yläkierrostehoa ja lisätä kulutusta koska alakierroksilla on painettava enemmän kaasua. Tosiasiassa kävi niin että voimaa tuli tuntuvasti lisää koko kierrosalueelle, vetoalue laajeni noin 1500 rpm, auto kulkee kahdeksaakymppiä vitosella pintakaasulla ja maantiekulutus jopa väheni pari desiä ilmeisesti paremman hengityksen ansiosta. Nokkaa lukuunottamatta täysin vakio B230F.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #216 : 25.06.2013, 21:29:55 »
Onhan se totta että kulutus voi toki pudota.
B230F tapauksessa kone on "kuristettu" nokalla ja katilla.
Motti joutuu tekemään ylimääräistä työtä taistellakseen näitä kahta vastaan.
Ylimääräinen työ haukkaa kakkua

Asia erikseen tuleeko sillä piristetyllä koneella ajeltua samanlailla kuin vakiolla...
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #217 : 25.06.2013, 21:45:42 »
Graham Bell kirjoitteli joskus, että 0,9 - 1,1 mm paljerako olisi kulutuksen kannalta hyvä.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #218 : 12.09.2013, 15:22:18 »
Veikkaan enemmän että vinokoneen polttoainesyöppö maine johtuu huonosti säädetyistä kaasariversioista ja/tai nelivaihteisista laatikoista. Jos auto painaa puolitoista tonnia, on rakennettu yli 20 vuotta sitten ja silti kuluttaa 2,3 litran koneella seitsemän litraa maantiellä ja kympin pintaan kaupungissa niin eihän tuo nyt mikään surkea luku ole. Vertailun vuoksi vaikkapa V50 2.0 koneella haukkaa Volvon omien ilmoitusten (totuus voi olla jotain ihan muuta) mukaan kaupungissa 10,8 litraa ja maantiellä 5,7 litraa vaikka on sen 20 vuotta uudempi ja järkyttävästi aerodynaamisempi, siihen nähden litra sataselle on aika vähän.
Tähän pakko kommentoida vielä, että kun ottaa vielä huomioon milloin kyseinen auto ja varsinkin moottori on alunperin suunniteltu... Ei ollenkaan paha kulutus siis...

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #219 : 15.11.2013, 09:14:42 »
Talvi lähestyy. Olisi kiva tietää olisko kannen laskusta mitään käytännön iloa työhön nähden? Niin ja mites se meni että joku nokka tässä b230äffässä ahdistaa ja joku olis parempi  :idiot2: Jotain pientä piristystä tohon vois ajatella  ::)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #220 : 26.11.2013, 21:41:18 »
Mooi! Mulla ei enää oo 240 harmi kyllä mutta voin pari juttua kertoa :) Eli kone oli b230f.

Näillä piristyksillä tuntuu jo perseessä selvä tehoero ja kultuskaan ei noussut oikeistaan ollenkaan:

-ilmanputsarin ohjainläppä pois(saa molemmista ilmanottoaukoista ilmaa) tai vaihtoehtoisesti vapari suoratin
-B230FB Koneen (löytyy mm. 940 vaparista) sytytyksen ohjaus boxi
-"Vapari lastu" eli pieni piristys bensakartan puolelle
-putkisto vapaasti virtaavaks, itsellä oli yks läpivirtaava pönttö
-VX3 nokka akseli

Tehoa arviolta 135-140hp näillä muutoksilla.

Suosittelen ;)
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa 240masentaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #221 : 17.12.2013, 08:19:19 »
Haaveissa pirteämpi vapari..
Saakos näillä muutoksilla mitään tuntumaa ratin taakse:
-lastu, b230fb:n bensakartta
-nokka-akseli (mikä on järkevää laittaa?)
-sähköflekti

240 -92 B230F, automaatti...
Volvo 240 -92

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #222 : 17.12.2013, 09:10:18 »
Parhaimman pirteyden saat kun vaihdat sinne käsin hämmennettävän.

Tuohon kun lisää vielä katin korvausputken ja nokkavalinnaksi vaikka VX niin kyllä sillä kaupassa käy.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa 240masentaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #223 : 20.12.2013, 01:00:56 »
Parhaimman pirteyden saat kun vaihdat sinne käsin hämmennettävän.

Tuohon kun lisää vielä katin korvausputken ja nokkavalinnaksi vaikka VX niin kyllä sillä kaupassa käy.
Laatikon vaihto lienee allekirjoittaneelle vähän turhan iso projekti. Tätä volvoa ruuvataan pihalla kun sää on myöten.

Ajattelin että jos laittaisi tuon mainitsemasi vx nokan ja lisäksi laskisi kantta(joka lienee 530?) millin(?), sähköflekti ja lastu b230fb bensakartalla. Minkäslaista pikku teholisää näillä muutoksilla saisi? Mitään mahottomia ei haeta/haaveilla, vapari kuitekin. Mitäs vaiheloota tykkää näistä muutoksista?
Volvo 240 -92

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #224 : 20.12.2013, 06:13:15 »
minä asentelin edeliseen volvooni joka oli B230F mootorilla tonilta paranellun FB koneen bensalastun, ennen lastuakaan auto ei vienyt kun 8-9 litraa sadalle matka-ajossa tasasen rauhallisella ajotyylillä (90-110km/h) mutta lastutuksen jälkeen ero oli melkein käsikosketeltavissa vääntö parani huomattavasti kun ei tarvinnu niin paljoa ylämäessä painaa kaasua lisää että vauhti pysyis yllä ja poltoaine kulutuskin pieneni, en varmaan kauheasti valehtele jos sanon että jopa 0.5 litraa sadalle katosi kulutuksesta, lastun lisäks ei ollu muuta kun pakoputke muutettu sen verran että sinne oli vaihdettu yks läpivirtaava vaimennin, muistaakseni oli jonun kanssa täältä foorumilta puhe että pakoputken virtausta pystyy hieman parantamaan tuossa vakioputkessakin silä että jatkaa toisio putkia 10cm ja olikohan että alusta kasvattaa sitten putkikoa hieman. mutta itse kyllä suosittelen sitä fb lastua tonilta ja miks ei sitten vaikka vaihtaa putkisto vapaamin virtaavaan ja parantaa ilman ottoa.:)
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

 

Carcom Oy  Elekma