KL-varaosat  Race.fi

S/V40 (vm.96-04) hankinta

  • 220 Vastauksia
  • 103406 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #150 : 06.06.2016, 09:06:39 »
Nyt olen tässä valintojen edessä ja mietiskelen ja haaveilen tuollaisesta 1.9 diisselistä ja mielummin classic, eli 03-04 viimeisiä malleja.
Nyt herää vaan pari pikku kyssäriä, kun tiedän diisselistä yhtäpaljon kun sika kiinankielestä.

Tuo 1.9 diisseli on kaiketi renaultin? Mitä tuollainen kestää ja mitkä ovat perus tyyppiviat, vai porskuttaako yhtähyvin kuin mikä tahansa diisseli? Kuinka paljon kilometrejä nielee, et onko jo 450tkm loppuun ajettu?? Entä onko nämä ketjulla vaiko remmillä??
Ja laatikoista, eikös kumpikin ollut renaultin myös, tomaatti sekä manuaali? Kumpis näistä kestää parhaiten ja mitä tyyppi vikoja? Onko manuaalissa kaksoismassa vauhtis?
Sen takia kyselen, koska pitäisi hankkia edullinen käyttöauto joka vie polttoainetta hyvin vähän.

Kiitoksia jo etukäteen  :)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #151 : 06.06.2016, 13:22:05 »
On rellun moottori. Vaihteisto 01-04 malleissa Volvon. Automaattidiiseleitä ei ole olemassa.
Kestää kun huoltaa. Nyt on 380tkm mittarissa ja käy niinku kello.
Hihnalla jakopää, vaihtoväli 120tkm/4v

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #152 : 06.06.2016, 14:52:31 »
On rellun moottori. Vaihteisto 01-04 malleissa Volvon. Automaattidiiseleitä ei ole olemassa.
Kestää kun huoltaa. Nyt on 380tkm mittarissa ja käy niinku kello.
Hihnalla jakopää, vaihtoväli 120tkm/4v

Kiitos  8)

Taidan avata nettiauton ja selailla classic tarjonta läpi  :)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa D5S60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #153 : 22.09.2016, 22:39:14 »
Tässä olen harrasteautoksi harkinnut 2.0t tai T4 S/V40 Volvoa. Näemmä tuo T4 olis uudempien osalta (siis -00 eteenpäin) poissuljettu vaihtoehto,kerta ei oikein lohko tahdo kestää virittämistä isommin. Mitään hulluja tehoja ei olisi hakusessa,joku 250 kaakkia jos irti sais.

Entäs tuo 2.0t sitten? Kärsiikö uudemmista 2.0t koneista tuollaisia tehoja ottaa? Sisuskaluja matkan varrella todennäköisesti vahvistetaan,riippuen siitä miten innostuu :) Mutta mitä mieltä? Hakusessa siis 2003-2004 vuosimallin Volvo...

Poissa Ronksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • Volvo is a lifestyle
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #154 : 24.09.2016, 15:44:16 »
Tässä olen harrasteautoksi harkinnut 2.0t tai T4 S/V40 Volvoa. Näemmä tuo T4 olis uudempien osalta (siis -00 eteenpäin) poissuljettu vaihtoehto,kerta ei oikein lohko tahdo kestää virittämistä isommin. Mitään hulluja tehoja ei olisi hakusessa,joku 250 kaakkia jos irti sais.

Entäs tuo 2.0t sitten? Kärsiikö uudemmista 2.0t koneista tuollaisia tehoja ottaa? Sisuskaluja matkan varrella todennäköisesti vahvistetaan,riippuen siitä miten innostuu :) Mutta mitä mieltä? Hakusessa siis 2003-2004 vuosimallin Volvo...

Ei missään nimessä uudempia T4 ja 2.0t on pois suljettu, koska niissä sylinterin halkaisia on 83mm.

Vanhemman mallin T4:ssa on 81mm halkasia sylinteri joten on kestävämpi. Muunmuassa -00 eli niin sanottu ph1.5. Tässä mallissa on hydrokansi.

250hp saa todella helposti putkistolla ja ohjelmoinnilla. Samalla kannattaa cooleri vaihtaa isompaan.

Suosittelen siirtymään x40fin.com sivustolle ja hankkia kannatusjäsenyys niin tiedät sieltä sitten tutkia tarkemmin mitä autollesi haluat :)
Volvo S80 D5 -07
Ex Volvo 460 1.7 -91
Ex Volvo V40 T4 -99
Ex Volvo S40 T4 -00 -> http://www.x40fin.com/index.php?topic=21931.0

Poissa mäkikärry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #155 : 11.01.2017, 13:26:05 »
Onko kellään tietoa onko näiden koria jotenkin vahvistettu 2002 ja uudemmissa malleissa?

Vanhassa testissä A-pilari nitkahtaa:
https://www.youtube.com/watch?v=V5ybi9quH2w

Kun taas IIHS:n 2002 vuoden mallin testissä A-pilari näyttää pysyvän hyvin muodossaan:
https://www.youtube.com/watch?v=N-1WEltasUI
Videon kuvauksessa myös sanotaan, että 2002 eteen päin rakennetta olis parannettu. En löytänyt mistään muualta netistä kumminkaan tietoa tästä.

V/S40 olen katsellut punton tilalle ihan turvallisuusmielessä ::)
« Viimeksi muokattu: 11.01.2017, 14:51:04 kirjoittanut mäkikärry »

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #156 : 11.01.2017, 16:04:21 »
Taipuhan tuo tuossa toisessakin. Liekkö kuinka vertailukelposia nuo kaks eri testiä  ::)
En kyllä tuon takia jättäis hankkimatta.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #157 : 11.01.2017, 16:40:09 »
Tuon nykyinen S40 2.0T -00 ollu nyt 6kk meillä. Ihan OK laite mutta tuo -00 vuosimallina vähän sekametelilaite osien suhteen. Väärää mallia ulompaa vetaria saatu varaosana ja rekkarin ja vuosimallin mukaan kaksikin kertaa ennenkuin osu oikea (booritus eri), sisustus ph1 ja keula on pH 2 (voi olla joskus jonkun muuttama), vaimentajan yläpäät taas ph 1.5 versiot.

Näppärä ja kääntösäteeltäänkin hyvä laite ajella ja perusajoon riittää tehokin tuossa 160hv vehkeessä. Lievä haahuilu ominaisuus tässä meidän eli kuollut keskikohta ohjauksessa on, väljää ei kyllä löytynyt mistään. Alusta kovahko vakiona, uudemmassa  -04 ku kyydissä olin niin jotenkin alusta mukavuudelta on parempi.




Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa nicce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #158 : 28.01.2017, 18:54:09 »
XC60 T6 Recharge R-design 2022

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1952
  • S60 T6 AWD -11
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #159 : 28.01.2017, 19:26:37 »
Mielipiteitä tästä? https://www.nettiauto.com/volvo/s40/8554428

Tuo on mielestäni ikävä kyllä liian pieni moottori tuohon koriin, etsi vähintään 2.0T tai T4 koneinen.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #160 : 28.01.2017, 21:09:10 »
Mikäli jotain nurkkaa kaupingissa ajat niin pikukonekin varmaan menee. Jos matkaa tai esim peräkärryä joskus käytät niin 2.0T tai T4 parempi.
2.0T kuten itsellä ei  todellakaan mikään tykki sekään ole mutta vääntää jo kohtuulllisesti ja kulutus on pieni sekä pääsee jo jostain rekasta näppärästi jopa ohikin. Turboissa katsottava että öljyt vaihdettu mieluiten 10-15tkm välein, käy nätisti , ei pukkaa sinistä savua ( itse haluan koeajaa vain jos lähtö on kylmällä moottorilla)  ja ahtaa myös kunnolla. Kiihdyttäessä ei ravistaa ja kytkin, laatikko toimii nätisti. Kunnossapito muuten ei juuri vapareista poikkea.

Noita T4 2000 vielä 1.9 viritystä kestävällä koneella, T4 2001 eteenpäin ja kaikki vm 2.0T en ottaisi jos on pelkästään virilastutettuna.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #161 : 28.01.2017, 21:24:33 »
Mielipiteitä tästä? https://www.nettiauto.com/volvo/s40/8554428

Jätä laskuista säästyt paljolta harmilta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #162 : 28.01.2017, 22:05:33 »
Tuo on mielestäni ikävä kyllä liian pieni moottori tuohon koriin, etsi vähintään 2.0T tai T4 koneinen.
Kulutuskin on aika kova noin pieneksi koneeksi. T4 vie sekalaisessa ajossa 9-10 litraa sataselle ja maantiellä varmaan 7, eli ei tuo 1.6 paljoa vähemmällä mene. Eihän tuo T4:nenkaan mikään raketti ole, mutta hyvä alavääntö vakiona.


Poissa nicce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #163 : 28.01.2017, 22:09:41 »
Okei, mä tarvitsen halvan käyttöauton jolla ajan kaupunkiajoa päivittäin noin 20km eli joku tuon tapainen S40 sopisi hyvin siihen.
XC60 T6 Recharge R-design 2022

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #164 : 29.01.2017, 07:24:14 »
Ajotyylikin meinaa eli pääsen ennakoivalla niin että välit riittävät, valot himmaan vauhtia jos punaiset jne 2.0T kaupungissa (tosin Imatra ei ole liikennevalotettu läpeensä) seka-ajossa 8l pintaan ja matkassa 6,7- 7/100km. Vie vähemmän soppaa kuin entinen -98 2.0l 16v sport vectra. Kaupungissa pesee kulutuksessa litralla myös tuon -93 2.3T 9000 mutta matka-ajossa Saabil jopa 6.5l100km kulutukseen pääsee.

Itse ajan lehtienjakoa S40 34km reitin 26 yönä kk. Toimii hyvin siinä hommassa ja ollut näppärä pyöritellä ahtaissakin paikoissa, maavara ja etenemiskyky riittää esim kovallakin lumisateella työntää auraamatonta yksityistietä 3,5km ja muutenkin ollu luotettava. Vectrasta luovuin juuri luotettavuuspulan takia. Tuossa hitaassa tökkimishommassa vie sen 9-11l100km mutta siinäkin vähemmän kuin Opeli joka ryysti vastaavassa 11-13l/100km

Itse pidän väännöstä jopa tehoa enemmän ja sitä kaipais ainakin tähän matalapaineiseen kyllä lisää. Mul nuo muut turbovehkeet 2.0l tai 2.3l ollu väännöt 330-500Nm välillä niin mukavampi ajella kun ei tarvitse vaihteillakaan kokoajan vekslata ja helpottaa muutenkin kun kärriäkin joutuu veteleen välillä.


Ja Ps. Nelipyöräsäätö nyt tehtynä niin parani ajettavuus aika lailla. Oikea takapyörä oli säätörajojen sisällä mutta muissa pyörissä säädöt pielessä. Tuota on kuittien kukaan säädetty viimeksi pari vuotta sitten.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2017, 22:19:22 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

 

RallyBaron  Samppasport