Autoracing  KL-varaosat

Saa poistaa!

  • 15 Vastauksia
  • 4581 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

_kapa_

  • Vieras
Saa poistaa!
« : 21.07.2012, 18:49:06 »
Saa poistaa!
« Viimeksi muokattu: 07.08.2012, 20:01:50 kirjoittanut _kapa_ »

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 940 nakutus ja jyrinä!
« Vastaus #1 : 21.07.2012, 19:51:34 »
laitoitko nakuanturin momenttiin? Kahta momenttia ainakin vapareissa, 11nm. Ja 20nm. Mallista riippuen, turboista en tiedä.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Volvo 940 nakutus ja jyrinä!
« Vastaus #2 : 21.07.2012, 20:50:48 »
Joo, mutta silti ei pitäis 0.7:llä vielä nakuttaa vaikka anturi roikkuis johdossa.
Vaihdapa se bensansuodatin alkuunsa, onkohan pakoputki missä kunnossa ettei ole tukossa?

_kapa_

  • Vieras
Vs: Volvo 940 nakutus ja jyrinä!
« Vastaus #3 : 21.07.2012, 21:19:24 »
Juu pitää vaihtaa se suodin ainakin näin alkuunsa. Jyväskylää kun lähdin niin nollasin koko järjestelmän ja ei antanut mitään koodeja. (noin 300km) ja toimi ihan moitteettomasti. Sit kun tulin takasin jyväskylästä toimi edellee hyvin ei mitää ongelmaa. Mutta seuraavana päivänä kun lähdin kauppaan käymään niin nakutus alkoi. Ja aina kylmällä koneella se tekee sitä että se booaa vähä aikaa ja ei meinaa haluta liikkua tasakaasulla mutta kun painaa reilummin kaasua niin sit liikkuu. Ja kylmällä koneella ei nakuta.  :-\ Pakokaasut pääsee hyvin pihalle. Tuntuu et viel noin 2 metrin päässä lahkeet lepattaa ku on käynnissä. Ja takapönttö poistettu eli suoraputki pöntön tilalla. Ja tuo kiristys on aina tehty käsikiristyksellä ja on toiminut mut nyt on kyllä jossain jotaa hämminkiä...

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Volvo 940 nakutus ja jyrinä!
« Vastaus #4 : 21.07.2012, 21:30:07 »
Kenekäs lastut sulla muuten on?

Tuo jyrinä niin, tuliko se kylkiäisena kun vaihdoit tukilaakerin vai sen jälkeen?

_kapa_

  • Vieras
Vs: Volvo 940 nakutus ja jyrinä!
« Vastaus #5 : 21.07.2012, 21:36:08 »
Kaverin tuttu tekee lastuja volvoihin. Ennen nakutti 120km/h vauhdis ku rupes nostaa ahtoja mutta sekin loppu kun tietokone alko tottumaan siihen.

Jyrinä oli jo ennen laakerin vaihtoakin. Olen lukenut paljon noista jyrinöistä että olisi alkanut laakerin vaihdon yhteydessä kun siel on muistaakseni säädöt että saa kohillee sen korkeuden.

Ja auto toimii muuten ihan täydellisesti. Tyhjäkäynti on sellasta 850rpm ja ei hytky eikä pidä mitää ylimäärästä ääntä. Sit ku tietty ilmastointi tai flekti lähtee päälle niin kuormittaa sen verran et kierrokset vaappuu. En oikee nyt ite keksi et mistä etsiä. Jos vaihtais vaikka sit tuon virranjakajan kannen ja pyörijän ku nekin löytyy uudet siihen. Ei viittis hävittää tuota autoa kun on pirun hyvä ajaa ja menee 8,5L/100km (matka-ajossa)
« Viimeksi muokattu: 21.07.2012, 21:51:33 kirjoittanut _kapa_ »

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 940 nakutus ja jyrinä!
« Vastaus #6 : 21.07.2012, 23:09:55 »
näkyykö laatikon tukipalkista keskeltä se tukikumin mutteri ja pultinpää.

jos näkyy niin tukikumi vaihtoon. se on dööd. samalla saat autosta 6kg kevyemmän kun peset sannat pois palkin päältä.

tuokaan ei tietty pois sulje kartaanin ristikoitten vaihtotarvetta.

_kapa_

  • Vieras
Vs: Volvo 940 nakutus ja jyrinä!
« Vastaus #7 : 21.07.2012, 23:55:30 »
Tukikumi kans vaihdettu 8000km sitten siis samaa aikaa kun tukilaakeri. Ja laatikonkannake vaihdettu kun oli mennyt poikki kun on jotain ihme alumiinisekotus p*skaa.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 940 nakutus ja jyrinä!
« Vastaus #8 : 22.07.2012, 00:31:20 »
Joo, mutta silti ei pitäis 0.7:llä vielä nakuttaa vaikka anturi roikkuis johdossa.
Vaihdapa se bensansuodatin alkuunsa, onkohan pakoputki missä kunnossa ettei ole tukossa?

Omassanikin huomaa jo nakutusta kovassa vedossa kuumana päivänä noitta 0.8bar ahdoilla. Tietenkin on jos puuroa korvissa niin menee ok :)

Edit: ja omassakin oli kun vaihtoi tukikumin ja laakerin niin rupes täristää tietyissä vauhdeissa, vissiin motonetin kumi on liian kovaa materiaalia tms.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 nakutus ja jyrinä!
« Vastaus #9 : 22.07.2012, 00:51:22 »
vaihdahan se bensansuodatin ekana

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Volvo 940 nakutus ja jyrinä!
« Vastaus #10 : 22.07.2012, 07:36:10 »
Omassanikin huomaa jo nakutusta kovassa vedossa kuumana päivänä noitta 0.8bar ahdoilla. Tietenkin on jos puuroa korvissa niin menee ok :)

Edit: ja omassakin oli kun vaihtoi tukikumin ja laakerin niin rupes täristää tietyissä vauhdeissa, vissiin motonetin kumi on liian kovaa materiaalia tms.
Joo niin mullakin 0.8 ja vakio piirit niin nakutti samanlai kun sullakin, nyt lastut ei rapise.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 940 nakutus ja jyrinä!
« Vastaus #11 : 22.07.2012, 09:13:09 »
tuo laatikon kannake, olisiko hajottanut jotain mukanaan esim. Lootan laakeria? Joku pahempi vika nyt on. ???

_kapa_

  • Vieras
Vs: Volvo 940 nakutus ja jyrinä!
« Vastaus #12 : 25.07.2012, 15:34:25 »
Nyt vaihdettu bensansuodin ja oli alkuperäinen. Mustaa bensaa ja paskaa tuli ulos. Nyt ei nakuta enää niin paljoa mutta nakuttaa kuitenkin. Voisko olla tulpissa vika? Ei ole kyl vaihdettu virranjakajaa eikä pyöriää ties millon.

Ja luultavasti tuo jyrinä tulee pakoputkesta. Paikallaa kierrättää niin se on vähä samanlainen ääni ku ajaessa mut ei niin kova. Luulisin että se mikä tulee vaihdelaatikkoon se kannake. Kun tyhjäkäynnillä värisee aika mukavasti putki.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2012, 15:36:04 kirjoittanut _kapa_ »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 nakutus ja jyrinä!
« Vastaus #13 : 28.07.2012, 17:33:38 »
Nyt vaihdettu bensansuodin ja oli alkuperäinen. Mustaa bensaa ja paskaa tuli ulos. Nyt ei nakuta enää niin paljoa mutta nakuttaa kuitenkin. Voisko olla tulpissa vika? Ei ole kyl vaihdettu virranjakajaa eikä pyöriää ties millon.

Ja luultavasti tuo jyrinä tulee pakoputkesta. Paikallaa kierrättää niin se on vähä samanlainen ääni ku ajaessa mut ei niin kova. Luulisin että se mikä tulee vaihdelaatikkoon se kannake. Kun tyhjäkäynnillä värisee aika mukavasti putki.

Tuo bensan suodatin voi olla yksi syy rapinaan, mutta tarkasta myös bensanpaine. Sen pitää olla 3bar + imusarjan paine. Mittaa myös ahdoilla se. Mittausventtiili löytyy suutintukista 1&2 pyttyjen suuttimien välistä.

Jep, tulpat vaihtoon ja ota samalla pykälää kylmemmät tulpat kuin alkuperäiset.  Toimivat paremmin kuumilla kesäkeleillä ja avosandaalillatm, varsinkin ilmastointi päällä.

Pakari jyrisee helposti, jos ottaa kiinni siellä koriin tms. pintaan.

Ja ei rapise yhtään ilolla.   ;D

B230FK + AW71L + KL-racing "model passande"-cooleri + 1Bar + lastut
Coolerista oli jo 0,8 baarin ahdoilla selvää hyötyä vakioon verrattuna.   :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Volvo 940 nakutus ja jyrinä!
« Vastaus #14 : 28.07.2012, 21:48:03 »
Tuo bensan suodatin voi olla yksi syy rapinaan, mutta tarkasta myös bensanpaine. Sen pitää olla 3bar + imusarjan paine. Mittaa myös ahdoilla se. Mittausventtiili löytyy suutintukista 1&2 pyttyjen suuttimien välistä.

Jep, tulpat vaihtoon ja ota samalla pykälää kylmemmät tulpat kuin alkuperäiset.  Toimivat paremmin kuumilla kesäkeleillä ja avosandaalillatm, varsinkin ilmastointi päällä.

Pakari jyrisee helposti, jos ottaa kiinni siellä koriin tms. pintaan.

Ja ei rapise yhtään ilolla.   ;D

B230FK + AW71L + KL-racing "model passande"-cooleri + 1Bar + lastut
Coolerista oli jo 0,8 baarin ahdoilla selvää hyötyä vakioon verrattuna.   :hello:
Oliko se model passande muuten ihan suoraan bolt on, ettei tarvinnu tehä isompia? Tekis mieli tilata itsellekin kun ei kiinnostais kikkailla nuitten kiinakennojen kanssa tuossa ilmastoidussa laitteessa.

 

RallyBaron  Samppasport