KL-varaosat  Race.fi

760 -88 ja ABS ongelmat. (LH2.2)

  • 11 Vastauksia
  • 2233 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
760 -88 ja ABS ongelmat. (LH2.2)
« : 12.09.2013, 16:24:07 »
Kyseisessä moot ohjauksessa kun ei ole kunnollista vikakoodinlukua, niin ilmeisesti osia vaihtamalla ainoastaan selviää ongelmat.

Jarrut muuten toimii moitteetta, mut abs merkkivalo palaa mittaristossa.
Konehuoneen puolella on vaihdettu ne pari relettä, mut tuloksetta.
Takakonttiin ei vielä ole kajottu.

Eli, ilmeisemmin antureita alettava vaihtelemaan?
Miten tuolla perässä oli anturit?
Pienellä ihmettelyllä ei löytynyt.
Onko ne ihan tasauspyörästön kupeessa, kun ei napoihin mennyt mitään johtoja.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 760 -88 ja ABS ongelmat. (LH2.2)
« Vastaus #1 : 12.09.2013, 21:44:28 »
Taka-akselille on vain yksi anturi, löytyy perämurikasta ja siitä menee tieto nopeusmittarin kautta ABS:lle. Vain etupyörissä on pyöräkohtaiset anturit.

Sammuuko valo kun käynnistät auton vai palaako jatkuvasti? Meikäläisellä anturivika oireilee siten, että valo sammuu, mutta syttyy uudelleen kun nopeus ylittää 20 km/h, kun purkki vetää herneen nenään ilmeisesti luulemastaan pyörien nopeuserosta.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: 760 -88 ja ABS ongelmat. (LH2.2)
« Vastaus #2 : 12.09.2013, 21:55:05 »
Valo palaa jatkuvasti.
Ei sammu muutenkun virrat pois tai poltin pois. :D
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 760 -88 ja ABS ongelmat. (LH2.2)
« Vastaus #3 : 12.09.2013, 21:58:50 »
Ensimmäinen arvaus on etuanturien johdotukset (olettaen että nopeusmittari toimii moitteetta). Anturien liittemet löytyy konehuoneesta jostain kaaren päältä. Anturin pitäisi antaa jokin resistanssi, jonka kuuluisi muuttua pyörää käänneltäessä.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: 760 -88 ja ABS ongelmat. (LH2.2)
« Vastaus #4 : 12.09.2013, 22:09:45 »
Sen verran vilkasin johtoja, et ovat ainakin ehjännäköiset pyöräköteloissa.
Eli putsasin johdot, eikä näkynyt hankaumia eikä halkeiluita.

Aktiviteetit ei riittänyt silläkertaa enmpään ihmettelyyn.

Täytyy joskus perehtyä paremmin, kunhan saan auton itselleni. ;)
Kaveri ajaa leiman siitä loppuun, vuodenvaihteeseen.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa reynolds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 -88 ja ABS ongelmat. (LH2.2)
« Vastaus #5 : 13.09.2013, 07:07:19 »
Ota konehuoneesta löytyvät anturin liittimet auki ja mittaa piruuttas. Oisko ollu noin 1kohm mitä piti vastuksen olla jos kunnossa (korjatkaa jos muisti pätkii) mutta jos vastus ääretön niin sökö. Ihan vaan yleismittarilla liittimen napoihin.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 760 -88 ja ABS ongelmat. (LH2.2)
« Vastaus #6 : 13.09.2013, 10:22:41 »
Sen verran vilkasin johtoja, et ovat ainakin ehjännäköiset pyöräköteloissa.
Eli putsasin johdot, eikä näkynyt hankaumia eikä halkeiluita.

Aktiviteetit ei riittänyt silläkertaa enmpään ihmettelyyn.

Täytyy joskus perehtyä paremmin, kunhan saan auton itselleni. ;)
Kaveri ajaa leiman siitä loppuun, vuodenvaihteeseen.

Yleensä murtunut sisältä se johto. Ei näy päällepäin. Eli mittari käteen ja mittailemaan.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 760 -88 ja ABS ongelmat. (LH2.2)
« Vastaus #7 : 13.09.2013, 14:44:01 »
Olikos tuossa seiskassa jo diagnostiikka? Jos on, niin vikakoodeja lukemaan.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8712.0


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: 760 -88 ja ABS ongelmat. (LH2.2)
« Vastaus #8 : 13.09.2013, 15:40:15 »
Olikos tuossa seiskassa jo diagnostiikka? Jos on, niin vikakoodeja lukemaan.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8712.0

Ei tuossa lh 2.2:sessa ole semmoista.

Eli tutkimalla ja hutkimalla mentävä.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 760 -88 ja ABS ongelmat. (LH2.2)
« Vastaus #9 : 13.09.2013, 19:58:56 »
Ei tuossa lh 2.2:sessa ole semmoista.

Eli tutkimalla ja hutkimalla mentävä.

LH-2.2:ssa on kevyt diagnostiikka. Mutta ABS järjestelmä on moottorinohjauksesta itsenäinen järjestelmä, eikä 90 luvun alkupään (ja vanhemmat) LH-2.4 varustetuissa 700 ja 900 sarjalaisissa ollut vielä diagnostiikka.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 760 -88 ja ABS ongelmat. (LH2.2)
« Vastaus #10 : 13.09.2013, 20:14:28 »
Hayesin kirjasen mukaan 7-satkun sähköt muuttuivat 87->  ja yritin nopsasti katsoa mikä ABS-boxi siinä mahtaisi olla, koska epäilys on, että se olisi sama kuin 9-satkussa.  Rattipylvään vierestä se pitäisi löytyä. Jos ei löydy EZK:n kaverina niin sitten se on takaluukussa, jolloin auto on mallivuotta 87 tai vanhempi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 760 -88 ja ABS ongelmat. (LH2.2)
« Vastaus #11 : 14.09.2013, 10:55:58 »
Hayesin kirjasen mukaan 7-satkun sähköt muuttuivat 87->  ja yritin nopsasti katsoa mikä ABS-boxi siinä mahtaisi olla, koska epäilys on, että se olisi sama kuin 9-satkussa.  Rattipylvään vierestä se pitäisi löytyä. Jos ei löydy EZK:n kaverina niin sitten se on takaluukussa, jolloin auto on mallivuotta 87 tai vanhempi.

1984-1991 Cars without ABS Self-Diagnostic Capability. Pre-1992 cars lack any self-diagnostic capability for the ABS system. Fault tracing is done with a multimeter, circuit by circuit and sensor by sensor, according to detailed instructions in the Volvo OEM technical manual. A fault in the ABS unit will be indicated by an illuminated ABS lamp on the instrument panel and the ABS system (but not the normal brakes) will cease to function. The internal fault code may be cleared by disconnecting the battery.

Eli itsediagnostiikka tuli kaveriksi vasta tuolloin, eli turha yrittää etsiäkkään diagnostiikkaa. Ota huomioon myös että auto on 760 jossa on hieman eroa 740:n myös sähköjen osalta.

Ei muutakuin mittari käteen ja mittailemaan.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy