Proturbo  Autodiagnoosi

940 B230FT co-päästöt tyhjäkäynnillä liian korkeat

  • 6 Vastauksia
  • 4104 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi

Jäi leima saamatta 940 B230FT, koska co-päästöt on tyhjäkäynnillä liian korkeat (max 0.30). Vikavalo ei pala, eikä anna mitään vikakoodeja. Tulpat vaihdoin juuri, mitäs muuta kannattaisi lähteä tekemään?
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 B230FT co-päästöt tyhjäkäynnillä liian korkeat
« Vastaus #1 : 16.06.2015, 21:16:34 »
Putsaa ja mittaa IMMu ja voisitpa lambda-anturinkin vaihtaa. Ilman suodatin myös vaihtoon.
Tarkista myös down-pipen liitos turboon (että on kireällä).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT co-päästöt tyhjäkäynnillä liian korkeat
« Vastaus #2 : 16.06.2015, 21:35:44 »
Bensanpaine saattaa olla korkea. Jumittava säädin?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT co-päästöt tyhjäkäynnillä liian korkeat
« Vastaus #3 : 16.06.2015, 22:36:16 »
Putsaa ja mittaa IMMu ja voisitpa lambda-anturinkin vaihtaa. Ilman suodatin myös vaihtoon.
Tarkista myös down-pipen liitos turboon (että on kireällä).
Downpipessä pultti löysällä, aloin kiristää, tuloksena katkennut pultti. Nyt vuotaa oikein kunnolla >:( >:( >:(
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT co-päästöt tyhjäkäynnillä liian korkeat
« Vastaus #4 : 17.06.2015, 00:16:46 »
Bensanpaine saattaa olla korkea. Jumittava säädin?

Siinä tapauksessa heittäisi varmaan lambda myös, eikö niin?
142

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT co-päästöt tyhjäkäynnillä liian korkeat
« Vastaus #5 : 30.06.2015, 23:00:49 »
Ilmanputsari, tulpat, öljyt ja suodatin tuli vaihdettua. Turbo vaihdettiin 13t:ksi ja samalla tehtiin 3" downpipe. Co-arvo oli kait vituillaan juuri tuon vuotavan turbon ja downpipen liitoksen takia. Nyt co-päästö tyhjäkäynnillä 0,00 :)
Päästöt laski muutenkin jonkin verran kautta linjan.
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa Cake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT co-päästöt tyhjäkäynnillä liian korkeat
« Vastaus #6 : 11.02.2019, 17:22:17 »
Itse löysin googlen kautta tähän topicciin ja ajattelin että jos joku muu kohtaa saman ongelman ja etsii vastauksia niin itsellä oli sama ongelma päästöt kaasulla ok tyhjäkäynnillä heittämällä yli, niin kannattaa myös tarkistaa tulpanjohdot ennen kuin vaihtaa lambdan ja katalysaattorin, omassa oli yks tulpanjohto rikki siitä se todennäkösesti johtui :D
Ja sama b230ft

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo