Ateho  Elekma

amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista

  • 32 Vastauksia
  • 13643 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Ajattelin tehdä tälläisen topicin, koska tälläistä ei ole ja pieniä kysymyksiä olisi vaikka kuinka niin täällä voi immeiset kysellä ja antaa vastauksia.

Aloitan kysymällä että mikä kannentiiviste olisi paras vinokoneeseen kun tehoa on noin 400hp ?

Ps. Modet poistaa/muokkaa/siirtää jos tarve.
volvoja - onhan noita.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #1 : 23.10.2012, 20:34:05 »
Aloitan kysymällä että mikä kannentiiviste olisi paras vinokoneeseen kun tehoa on noin 400hp ?

Vakio Goetz tai Elring on kustannustehokkain vaihtoehto.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #2 : 29.10.2012, 21:43:08 »
Minulla on b230 lohko ilan öljysuihkuja, kannattaako teetättää ne öljysuihkut siihen vai kestääkö ilmankin ? 300-500hp tehoja ajatellen turbo käytössä. Löytyy jo tuo lohko ja wiseco männät ja eaglen veivit.
volvoja - onhan noita.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #3 : 29.10.2012, 21:50:13 »
Minulla on b230 lohko ilan öljysuihkuja, kannattaako teetättää ne öljysuihkut siihen vai kestääkö ilmankin ? 300-500hp tehoja ajatellen turbo käytössä. Löytyy jo tuo lohko ja wiseco männät ja eaglen veivit.

eivät ole mitkään pakolliset mutta jäähdyttäähän ne mäntiä kun ruiskuttaa öljyä sinne että ihan miten haluaa. kyllä ilman niitäkin on kovia tehoja otettu ja kestänyt.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #4 : 29.10.2012, 22:16:16 »
Jaoin tästä omakseen ton sähköflektijutun, sen verran paljon jo asiaa että ansaitsi oman topicin. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #5 : 29.10.2012, 22:20:25 »
Öljyruiskut on ikuinen kiistakapula. On puhujia ja tekijöitä puolesta ja vastaan.
Riippuu käytöstä. Jos autolla pisimmät täyskaasu vedot on tehomittauksessa niin eiköhän se toimi ilman ruiskujakin
Jos taas vedät suurinta mahdollista asuntovaunua keskellä kuuminta kesää ja ohittelet paljon niin öljyruiskuista on varmasti hyötyä

Mun mielipide: jos kone on levällään niin samallahan ne ruiskut sinne laitattaa. Ei kovin suurikustannus kokonaisuutta ajatellen
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #6 : 29.10.2012, 22:30:23 »
Öljyruiskut on ikuinen kiistakapula. On puhujia ja tekijöitä puolesta ja vastaan.
Riippuu käytöstä. Jos autolla pisimmät täyskaasu vedot on tehomittauksessa niin eiköhän se toimi ilman ruiskujakin
Jos taas vedät suurinta mahdollista asuntovaunua keskellä kuuminta kesää ja ohittelet paljon niin öljyruiskuista on varmasti hyötyä

Mun mielipide: jos kone on levällään niin samallahan ne ruiskut sinne laitattaa. Ei kovin suurikustannus kokonaisuutta ajatellen
Minulta löytyy myös ft lohko missä on suihkut.. pitääkö ne teetättää  jossain vai onnistuuko ne itse tekemään?
volvoja - onhan noita.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #7 : 30.10.2012, 05:06:16 »
Jaoin tästä omakseen ton sähköflektijutun, sen verran paljon jo asiaa että ansaitsi oman topicin. :)

Pidetään tosiaan mielessä, että tästä ketjusta ei tule yleisketjua. Pahimmassa tapauksessa hyvää asiaa pääsee hukkumaan yhteen ketjuun liikaa. Ennemmin jatketaan vanhoihin tai tehdään aihealueesta uusi ketju / kysymys.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #8 : 30.10.2012, 07:41:57 »
Hyövyttääkö laittaa weberin (1) pystyimu kaasaria vakio imusarjaan? Millaista nokkaa kannattaisi laittaa? Ja mistä saapi suomesta? Kuka tekee näitä hommia? Entäs mikä kansi ja nokka vakiona? B200k vm.87. Sekä yv:nä saapi tarjota passeleita osia. Kiitokset
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #9 : 30.10.2012, 08:35:53 »
Hyövyttääkö laittaa weberin (1) pystyimu kaasaria vakio imusarjaan? Millaista nokkaa kannattaisi laittaa? Ja mistä saapi suomesta? Kuka tekee näitä hommia? Entäs mikä kansi ja nokka vakiona? B200k vm.87. Sekä yv:nä saapi tarjota passeleita osia. Kiitokset

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4334.0

Tuolta löytyy juttua jo ennestään. Jos tollasesta koneesta meinaat saada tehoja ulos niin halvemalla hommaat kokonaan uuden koneen sinne pellin alle.
V70 TDI

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #10 : 30.10.2012, 21:00:25 »
Vakio Goetz tai Elring on kustannustehokkain vaihtoehto.
Mihin käyttöön sitten 3 kerros metallitiivisteet on? Tarviiko noiden tiivisteiden kanssa liekkirenkaat?
volvoja - onhan noita.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #11 : 31.10.2012, 21:06:03 »
Mihin käyttöön sitten 3 kerros metallitiivisteet on? Tarviiko noiden tiivisteiden kanssa liekkirenkaat?

Mistään mitään tietämättä nuo tiivisteet voi käyttää uudelleen
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa make 245

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #12 : 31.10.2012, 22:56:28 »
Mihin käyttöön sitten 3 kerros metallitiivisteet on? Tarviiko noiden tiivisteiden kanssa liekkirenkaat?

Sitten vasta,kun vakiot ei enää kestä ja ei tarvitse erillisiä liekkirenkaita.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #13 : 31.10.2012, 23:19:54 »
Sitten vasta,kun vakiot ei enää kestä ja ei tarvitse erillisiä liekkirenkaita.
Lueppas aikasempaa keskustelua, miksi minulle suositeltiin silti melko normaaleja tiivisteitä?
volvoja - onhan noita.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: amatöörien kysymyksiä virityksestä ja viritys osista
« Vastaus #14 : 31.10.2012, 23:44:43 »
Koska toi normaalien kestävyys tulee oikeasti vastaan, vasta tuolla 700-1000hp välillä ja sen yli menevillä tehoilla.
Ainakin volvon kohdalla näin olen itse käsittänyt asian.
BMW M5
Volvo 740

 

RallyBaron  Samppasport