Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku

  • 405 Vastauksia
  • 205395 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aapo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #300 : 30.05.2014, 14:03:02 »
paljos otit paksuutta cometicsille?

Ja huomaa sit kiristella momentti vaiheet useempaan kertaan kun toi "pahvi" vähän hakee paikkaansa. itsellä eka momentti piti kiristää 5 kertaa ennen kun ei enää kirrannu :D

Tämä on muuten ihan totta. Keskimmäiset kuusi pulttia kiristyy tosi monta kertaa uudelleen ennenkuin on oikeasti momentissa. Kun kiristää järjestyksessä keskeltä ulospäin, ja ulommaisten jälkeen odottaa hetken ja aloittaa alusta samalla momentilla niin juurikin nuo kuusi keskimmäistä kiristyy reilusti lisää. Tämä pätee 20Nm ja 60Nm. Ysikympin asteita ei tietenkään kiristetä uudelleen ;)


Tämänhän Xuppo tietysti tiesi enkä siksi tätä kirjoittanut, vaan edelliselle ihmettelijälle oli tarkoitus avata.



Aapo

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #301 : 30.05.2014, 21:51:30 »
Tämä on muuten ihan totta. Keskimmäiset kuusi pulttia kiristyy tosi monta kertaa uudelleen ennenkuin on oikeasti momentissa. Kun kiristää järjestyksessä keskeltä ulospäin, ja ulommaisten jälkeen odottaa hetken ja aloittaa alusta samalla momentilla niin juurikin nuo kuusi keskimmäistä kiristyy reilusti lisää. Tämä pätee 20Nm ja 60Nm. Ysikympin asteita ei tietenkään kiristetä uudelleen ;)


Tämänhän Xuppo tietysti tiesi enkä siksi tätä kirjoittanut, vaan edelliselle ihmettelijälle oli tarkoitus avata.



Aapo
Minusta tuntuu että nyt on kiristelty erilailla kuin valmistaja on tarkoittanut.
Vai mitä minä en nyt tässä tajua?(ei yllätys vaikka en mitään)

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #302 : 30.05.2014, 21:55:43 »
Kyseessä on monikerrosmetallitiiviste jossa metalli liuskat hakee paikkansa pikkuhiljaa kiristellessä. Siksi näin
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #303 : 30.05.2014, 22:46:16 »
Tuliko tiivisteen mukana joku ohje kiristämisestä?
Kyllä mää uskon että se painuu, mutta jospa valmistaja on sen ottanut huomioon ja nyt pikkuhiljaa kirimällä vedetään tiiviste liian kasaan.. en tiijä kun en oo kokeillu ikinä tommosta.
Mielenkiintoista  ;)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #304 : 30.05.2014, 23:00:12 »
Mulla on millinen kuparitiiviste ja pallogrilli jos tuo hifi tiiviste ei ala pitämään.
-Olikos tämä hajonneet osat kuvatopic?
Xuppo on kohta särkenyt yhtäpaljon Volvo osaa kuin minä, dokumenttia on vaan enemmän
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #305 : 08.06.2014, 22:26:51 »
-Olikos tämä hajonneet osat kuvatopic?

Äläs nyt onhan mulla vielä alkuperäinen Moottorin lohko ja lohkolämmitin mitä en ole saanut rikki  :idiot2: :2funny:

Tänään nostin kannen ylös ja hieman oli tiiviste karannut 3 ja 4 pytyistä mutta varsinaiselle nesteen katoamiselle syylliset olivat löysällä oleva lohkon tyhjennyshana ja lohkolämppärinkin juuresta suhutti aika reippaasti kun tallille mennessä annoin kenkää ihan urakalla  ;D
kannen kerkesin nostamaan takaisin paikalleen ja liimasin välikannen kiinni.
Tuli myös huomattua että muovinen bypass venttiili on ottanut siipeensä ja kalvo revennyt joten se joutaa roskiin ja suora letkunpätkä tilalle. Sakatkoon sen minkä sakkaa.
myös rajapaine venttiiliin löysin jäykemmän jousen että saa pikkasen lisää ahtoja ::)
« Viimeksi muokattu: 14.08.2014, 21:59:23 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #306 : 04.07.2014, 20:13:16 »
paljos otit paksuutta cometicsille?

Ja huomaa sit kiristella momentti vaiheet useempaan kertaan kun toi "pahvi" vähän hakee paikkaansa. itsellä eka momentti piti kiristää 5 kertaa ennen kun ei enää kirrannu :D

En hifistellyt vaan vedin kolmessa vaiheessa kannen kiinni ja hyvin tuntuu pitävän. ~2mm paksu on tiiviste.

Kilometrejä kertynyt reipas tuhat ja nyt tuntuu pysyvän vedet oikeassa paikassa.
Hukkaportille pitäisi askarrella lisäjousi jotta saa lisää painetta.
Myös jarruosastolle on tilasin päivitysosia jotta saataisiin tämä laatikko myös pysähtymään.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #307 : 06.08.2014, 22:18:49 »
Kesämiitissä alastarolla tuli pyörähdettyä ja radallakin tuli aikaa vietettyä noin 15 kierroksen verran.

parhaimmat kommentit autosta:  "väärän väriset vanteet, väärän värinen auto ja konepellillä linnunkakkaa"  :2funny:

Kuvat napattu nimimerkkien Yesse ja Slowman toimesta joten niistä kiitokset heille.







Yhteenvetona jarrut ei tunnu oikein riittävän vieläkään ja rikkinäiset etuiskarit aiheuttivat hieman ylimääräisiä käsiä kabiiniin epätasaisissa kohdissa jarruttaessa.
Suurimpana ongelmana todennäköisesti se että itse kuski ei osaa ajaa radalla  :D mutta hauskaa oli.
« Viimeksi muokattu: 08.07.2017, 02:59:25 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #308 : 14.08.2014, 21:53:15 »
Postista tullaputkahti iso paketti jonka lähettäjänä Mamasan ja sen sisältä paljastui tälläiset:





Eli BC-racingin 850 volvon etutolpat joissa onkin 740 yläpää.
Ja pakkohan ne oli heti lähteä pulttaamaan paikalleen.



Kuten kuvasta näkyy oli vanha iskari aika valmista kauraa (kaikki nesteet pellolla)







Reilu 50km testilenkki suoritettu ja ei voi muuta todeta kuin että on tuo BC:n sarja aivan eri planeetalta mukavuudessa ja jämäkkyydessä verrattuna tuohon aikaisempaan mad maxiin  ::)
« Viimeksi muokattu: 08.07.2017, 03:00:34 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #309 : 15.08.2014, 10:45:07 »
Reilu 50km testilenkki suoritettu ja ei voi muuta todeta kuin että on tuo BC:n sarja aivan eri planeetalta mukavuudessa ja jämäkkyydessä verrattuna tuohon aikaisempaan mad maxiin  ::)

Hyvähyvä! Kun alkais multilinkkiin saamaan tuota BC-Racingia niin heti laittaisin omaankin, taitaa vaan olla turhaa haaveilua että sellaisen tekisivät. :-\
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #310 : 19.09.2014, 22:57:48 »
Hieman hiljaisempaa ollut volvon saralla kun työt meinaa häiritä harrastuksia.
Jotta olisi edes jotain kirjoitettavaa tänne niin kiikutin koneistajalle yhden 16v koneen öljypumpun kuoret ja uuden Ford pinton öljypumpun joista koneistajan pitäisi taikoa uusi suurtehopumppu volvoon mutta siitä hieman enemmän kun saan pumpun käsiini takaisin.

Myös mega sai päivitystä ja prosessoriksi tuli ms2 extra koodilla.

Hieman meinaa olla purkki jo täynnä tavaraa ja vielä pitäisi jossainvaiheessa tuonne sulloa vielä nakutuksentunnistus.


prossua joutui heti hieman modailemaan että sain launch controllin ja bensa/sytkäkartanvaihdon toimintaan.
« Viimeksi muokattu: 08.07.2017, 03:04:27 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #311 : 15.10.2014, 17:20:16 »
Moi onko sulla tässä 960:sen etunavat käytössä kun menee toi 850:sen setti eteen itselläni tulossa myös 960:sen navat mutta iskareita nyt vähän katellut entä tuo sun vanha setti onko vaihdettavalla iskarilla vai miten ja oletko luopumassa "kuorista"

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #312 : 15.10.2014, 17:35:44 »
Moi onko sulla tässä 960:sen etunavat käytössä kun menee toi 850:sen setti eteen itselläni tulossa myös 960:sen navat mutta iskareita nyt vähän katellut entä tuo sun vanha setti onko vaihdettavalla iskarilla vai miten ja oletko luopumassa "kuorista"

-Tero

Juu 960 II volvosta on peräisin olka-akseli/napa, jarrut ja hammastanko raidetankoineen.
Myös 740/940 hammastankoa voi käyttää mutta raidetangon pää ei ihan täydellisesti istu olka-akseliin kun kartioissa on pientä eroa. Helpoin tapa olisi varmaan koneistaa kartioon irtoholkki väliin.

vanhassa setissä näyttäisi olevan irtopatruunat sisässä ja kyllä voin luopua niistä kun ne seisoo tuossa tyhjänpanttina.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #313 : 22.10.2014, 10:16:32 »
Mitenkäs tuo kallistuksenvakaaja on toteutettu?
Onko 960 vakaaja ja koiranluut vai 740 vakaaja ja joku patentti?
Mulla sama muutos tulossa omaani eli BC-alustasarja 850 tolpilla ja 7/9 yläpäillä.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #314 : 22.10.2014, 11:05:44 »
Mitenkäs tuo kallistuksenvakaaja on toteutettu?
Onko 960 vakaaja ja koiranluut vai 740 vakaaja ja joku patentti?
Alatukivarsia ei tarvitse vaihtaa, joten ei vakaaja tarvitse patentteja. Alapallohan on sama uuskeulasessa 960:ssä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Ateho  Elekma