RallyBaron  Samppasport

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 568449 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(moottorista kuvia.)
« Vastaus #90 : 31.05.2011, 10:30:44 »
asennus juomat unohtunut  :nohnoh

kelkanraato toimittaa työkalutelineen virkaa  O0  :)

mutta homma etenee
v70 D5R

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(moottorista kuvia.)
« Vastaus #91 : 31.05.2011, 13:19:11 »
taas takapakkia hankinnoissa.
oli kuulemma senverran väljä se turbo mitä kaavailin että ei kannata ostaa...
son joku pirun manaus päällä kun mitään osaa ei oo kerralla saanut ostettua.
aina tökkii kaupat.
voi helevetin helevetti!

tavote ois päästä botniaringille luisutteleen ja osien saanti tökkii. sviddu että alakaa jo syömään miestä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(tarvin jostaki ison turbon)
« Vastaus #92 : 31.05.2011, 18:25:35 »
Tullaanko tämä vielä rekisteröimään tällä koneella? Eikö moottorin koko saa nousta ku 20%? Siitä päätellen 3 litrasta ei sais laittaa. Vai oonko aivan täysin hakoteillä? :P

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(tarvin jostaki ison turbon)
« Vastaus #93 : 31.05.2011, 18:37:50 »
Tullaanko tämä vielä rekisteröimään tällä koneella? Eikö moottorin koko saa nousta ku 20%? Siitä päätellen 3 litrasta ei sais laittaa. Vai oonko aivan täysin hakoteillä? :P
Vertailumoottori on 2849cc... mielestäni 3litranen menee 20% sisään tosta, eikö?
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(tarvin jostaki ison turbon)
« Vastaus #94 : 31.05.2011, 18:45:16 »
Vertailumoottori on 2849cc... mielestäni 3litranen menee 20% sisään tosta, eikö?
Ai 760 lasketaan samaksi mallisarjaksi?
Jäitä housuun!

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(tarvin jostaki ison turbon)
« Vastaus #95 : 31.05.2011, 18:59:50 »
Ai 760 lasketaan samaksi mallisarjaksi?
miksei ?
240/260 lasketaan kans samaan sarjaan.
Vai tekeekö tuo 760 retkuperä sen niin erillaiseksi että ei lasketa samaan ?
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8974
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(tarvin jostaki ison turbon)
« Vastaus #96 : 31.05.2011, 19:02:05 »
Vai tekeekö tuo 760 retkuperä sen niin erillaiseksi että ei lasketa samaan ?

760 on myös jäykällä taka-akselilla 2849 ccm koneella, lienekö suurin osa V6-koneista jäykkäakselisissa.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(tarvin jostaki ison turbon)
« Vastaus #97 : 31.05.2011, 19:06:00 »
760 on myös jäykällä taka-akselilla 2849 ccm koneella, lienekö suurin osa V6-koneista jäykkäakselisissa.
Muistelin myös itse tätä mutta kun en ollut varma niin pidin suuni kiinni :)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(tarvin jostaki ison turbon)
« Vastaus #98 : 31.05.2011, 19:07:01 »
tarkotus on katastaa tuolla koneella.
vertailu moottorina tuo v6 pata.

tälle katsastus keskustelulle on oma topikki olemassa
 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5896.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(tarvin jostaki ison turbon)
« Vastaus #99 : 02.06.2011, 22:23:39 »
dodii.
nyt on laatikko kotona kaikkineen hilippeineen.  :hello:

samalla tuli heräte ostona mukava turbo. hx55vgt.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(laatikko ja turbo heattu)
« Vastaus #100 : 03.06.2011, 13:01:50 »
tämmönen






elikkäs puhallin on säädettävällä pakokopalla. :uglystupid2:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(laatikko ja turbo heattu)
« Vastaus #101 : 03.06.2011, 18:28:39 »
VIHELTÄÄ,RÄJÄHTÄÄ :pomo:

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(laatikko ja turbo heattu)
« Vastaus #102 : 03.06.2011, 18:36:48 »
tuossa turbon toiminta periaate. http://www.holset.co.uk/mainsite/files/2_5_1_5-VGT.php
jos oon oikeen ymmärtänyt niin tuo muuttaa ar lukua.
mekanismit pitää rakentaa uusiksi sillain että ahtopaine säätää pako ar sillain että pakopaineet on aluksi koholla mutta pienenee ahtojen mukaan...
vakiona tuo on auki kokonaan. moottorin ohjaus säätää pienemmälle, eli ei päästä painetta kellolle ennenku kone on lämmin yms.

ajattelin rakentaa pari sulaketta tuon toimintaan sillain että paine kello lyö polttoöljyn mangeetti venttiilin kiinni jos pakopaineet nousee liikaa.
siltä varalta jos ohjaus letku räjähtää tai tulee mekanismeihin jotain vikaa nii ei vahingossakaan pääse pakopaineet pilviin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(laatikko ja turbo heattu)
« Vastaus #103 : 03.06.2011, 21:06:51 »
Mahtaa olla painava ja suuri ulkomitoiltaan tuo Holset?

Millaiset teho/vääntö-tavoitteet koneesta on?

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(laatikko ja turbo heattu)
« Vastaus #104 : 04.06.2011, 12:53:42 »
Mahtaa olla painava ja suuri ulkomitoiltaan tuo Holset?

Millaiset teho/vääntö-tavoitteet koneesta on?

en oo punninnu mutta painaa aika paljon. ja on iso ulko mitoilta.
noin 30cm on pakoputken liitoksesta imuputken liitokseen ja pakokoppa on muistaakseni 27cm halkasialtaan. ja runko on aika massiivinen.

tuo pumppu mulla tehot rajaa jonnekki 450hv tienoolle ja väännöistä en osaa sanoa yhtään mitään. kun ei oo ainakaan mun tietoon tullu että onko kukaan laittanut tuommosta turboa on 606 kaveriksi.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

 

Autoracing  KL-varaosat