Carcom Oy  Ateho

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 568431 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8973
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #225 : 10.08.2011, 20:19:23 »
pitää alkaa suunnitteleen pakosarjaa tuohon, siinäpä on seuraava operaatio saada se kestämään kun tuo turbo painaa sen 22kg

Tukirautaa turbon alta koneen kylkeen kiinni. Onhan vinokoneen imusarjallakin tukirauta vaikka se on vaan semmonen pieni alumiinivalu.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
pakosarjan mallailua.

ensin otetaan moottorinostin ja aletaan hakeen turbo oikeaan asentoon :pomo:


sitte haetaan sopiva etäisyys koneen kylkeen




sitten mitataan korkeus kohalleen.




ja siinä se ois mörön paikka kikkailla ahtopineita. mittausten perusteella pitäs muka sopia olemaan tuossa kohti.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
laitetaan vielä keppi virityksestä kuvia



huomaa vaihe kaavio



ja pohjan alta

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 668
  • PRV is lifestyle <3
Kah, sekän on sporttigetrakki meesusta. Tuttu ja kiva loota, suurimmassa osassa vaan huutaa vitonen kauheesti eli täysin ehjät kiven alla vielä syvemmällä kuin muuten noi.
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Kah, sekän on sporttigetrakki meesusta. Tuttu ja kiva loota, suurimmassa osassa vaan huutaa vitonen kauheesti eli täysin ehjät kiven alla vielä syvemmällä kuin muuten noi.
juu ei ollu helppo löytää ei. saa nähä mitä tuo kestää.
jos tuo auto näille asfalteille tulee valmiiksi niin toivotaan että laatikko kestää talveen asti.
talvella ois tarkoitus vahvistaa tuo laatikko.

kattelin tuossa minkälaisen alustan laittas.
oisko tämmönen mistään kotosin. http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=20663&productcategory=325&section=c
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
juu ei ollu helppo löytää ei. saa nähä mitä tuo kestää.
Miksei automaatti kelvannut?

Mesen automaatti kun olis aikas kestävää tekoa kun sitä vähän vahvistelee ja mukavempi ajaakkin ja tuolla teholla voi kiihtyäkkin paremmin automaatti jo kun ei putoa paineet vaihteenvaihdossa. Eri asia sit jos meinaat driftata tai kovasti radalla ajaa... tosin sinne olis sit kannattanu valita bensakutonen... sama vääntö ja kovempi teho. Nuo 265 getragit tuuppaa tänäpäivänä oleen loppuunajettuja kaikki... jos sellasen ensinäkin löytää siksi en sellaista itselle valinnut tuohon hupiraaseriin. Sama kesto about tuossa E36 bimmerin ZF lodjussa... tosin ei mene tuohon koneeseen bolt-on niinkun tämä kai?
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Miksei automaatti kelvannut?

Mesen automaatti kun olis aikas kestävää tekoa kun sitä vähän vahvistelee ja mukavempi ajaakkin ja tuolla teholla voi kiihtyäkkin paremmin automaatti jo kun ei putoa paineet vaihteenvaihdossa.

Samaa mietin itse. Manuaali ja ISO-ahdin ei oo välttämättä se kaikkein nopein tapa edetä. Toimiva automaatti vie manuaalin 100-0 :)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Miksei automaatti kelvannut?

Mesen automaatti kun olis aikas kestävää tekoa kun sitä vähän vahvistelee ja mukavempi ajaakkin ja tuolla teholla voi kiihtyäkkin paremmin automaatti jo kun ei putoa paineet vaihteenvaihdossa. Eri asia sit jos meinaat driftata tai kovasti radalla ajaa... tosin sinne olis sit kannattanu valita bensakutonen... sama vääntö ja kovempi teho. Nuo 265 getragit tuuppaa tänäpäivänä oleen loppuunajettuja kaikki... jos sellasen ensinäkin löytää siksi en sellaista itselle valinnut tuohon hupiraaseriin. Sama kesto about tuossa E36 bimmerin ZF lodjussa... tosin ei mene tuohon koneeseen bolt-on niinkun tämä kai?

tuo leikkiminen ja rata ajo on peruste sille että manuaaliin päädyin.
ois ollu siekkisen automaatti tiedossa joka oli vahvistettu noin 1000nm kestäväksi.

noihin tehoihin ja vääntöihin palataan penkki reissun jälkeen.

kaverilla ois ollu tinnerin zf loota mutta ois pitänyt muuttaa kaaveli niin päädyin tähän laatikkoon kun samaan kauppaan tuli kytkin ja vauhtipyörä sekä tää passaa suoraan paikalleen.
tuolla laatikolla on ajettu noin 300tkm.

eka kerran käväsin konttorilla jutteleen projektin tiimoilta niin näyttivät vihreää valoa koko hommalle.
katin ne haluaa putkeen.
lisäksi alkuperäis todistukset vaihdetuista osista. pitäs riittää luovuttaja auton rekisterinumero?

maalit tuli samalla haettua korvakoihin yms pikku hilippeisiin.
samalla maalilla pyyhkäsen pikkuvelin moottorikelekan.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Samaa mietin itse. Manuaali ja ISO-ahdin ei oo välttämättä se kaikkein nopein tapa edetä. Toimiva automaatti vie manuaalin 100-0 :)

No onhan se kengittäminen kivempaa manuaalilla..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Samaa mietin itse. Manuaali ja ISO-ahdin ei oo välttämättä se kaikkein nopein tapa edetä. Toimiva automaatti vie manuaalin 100-0 :)

tuo on kyllä totta.
jospa tuo muuttuva pakokoppa ja sen ohjaus vähä pelastaa tuota tilannetta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Niin olikos tuo kone nyt sitten 3.0 24V? En nyt jaksanut ruveta kattelemaan koneen speksejä tarkemmin niin kysyn täs..

Ja on kyllä aikamoinen Mörköholsetti.. Minkä verran tästä olis tarkoitus ottaa heposia irti? Ja tuleeko jo ensi kesäksi ajoon vai miten on suunnitelmat?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Niin olikos tuo kone nyt sitten 3.0 24V? En nyt jaksanut ruveta kattelemaan koneen speksejä tarkemmin niin kysyn täs..

Ja on kyllä aikamoinen Mörköholsetti.. Minkä verran tästä olis tarkoitus ottaa heposia irti? Ja tuleeko jo ensi kesäksi ajoon vai miten on suunnitelmat?

jo sehän se 3.0 24v

heposista en tiiä.
pumpun rajat tulee noin 450hv/700nm riippuu tietenki muusta kokoonpanosta.
moottorin pitäs toimia samoihin lukemiin tuommosenaan.
turbo on jostaki 16 litran ivecosta oliko siinä 730hv. että turbo ei jarruta ::)
dp:n teen aluksi 88mm rosterista.
välijäähy on vielä ostamatta. laitetaan niin iso mikä sattuu sopimaan kohtuu painilla paikalleen.

ja tavote on 200hv 400nm.

ajossa ois pitäny jo olla mutta tietäähän sen että aikataulu kussee aina näissä rojekteissa.

orkkis pakosarjan tempasin irti ja tekasin sapluunan että tietävät koneistamolla tehä uuden laipan.
jospa sen sais ens viikolla.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2011, 19:03:40 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Eli potentiaalia pitäis olla.. :D

Se on hyvä että tehorajat on vähintäänkin kohtuulliset aluksi :)

Mitä olis nyt vielä tehtävänä sitten että saisi ajoon? Mahtaako tulla vielä jopa tämän vuoden puolella?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Eli potentiaalia pitäis olla.. :D

Se on hyvä että tehorajat on vähintäänkin kohtuulliset aluksi :)

Mitä olis nyt vielä tehtävänä sitten että saisi ajoon? Mahtaako tulla vielä jopa tämän vuoden puolella?

näi lyhyesti tehtävää on vielä
-kardaani
-kytkin kasata
-kytkin letkut
-polttoöljy letkut
-pakosarja
-ölynlauhuttaja + letkut
-syylärin pääty vaihtaa
-putkisto
-turbon öljyletkut
-ahtoputket
-ohjaustehostin laittaa
-mittareita perkeleesti
-magneettiventtiili (sammutin)
-sähköt
-startti
-turbolle vesikiertoinen jäähdytys
-turbon pakokopan ohjaus
-alipaine letkut
-ilmansuodatin
-pissapojansäiliö vaihtaa toiselle puolelle
-vaihevivustot
-nesteet koneeseen ja käyntiin

että kyllä on vielä hommaa.

niin ja nyt lähti kkd:lle tilaus v pannasta ja laipasta
« Viimeksi muokattu: 11.08.2011, 19:30:42 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #239 : 11.08.2011, 19:40:36 »
No kyllä sitä hommaa siis on.. Tsemppiä ja toivotaan että kansa saa hyvää burnisvideota kun auto on kuosissa!  :pomo:  :hello:
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

RallyBaron  Samppasport