Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 568424 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8969
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #330 : 29.10.2011, 15:46:47 »
Siitä etuvakaajasta, jos sille ei lopulta ole käyttöä niin voin ostaa sen takaisin samaan hintaan (jos et oo tuhonnu sitä), mulla tulee sille Joskus Vielä tarvis.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #331 : 04.11.2011, 12:19:31 »
eilen laittelin polttoaine suodattimenjalan ja polttoaine letkut paikalleen.
hehkujen sähköjohdot ja lämöanturin piuhat löysi paikkansa.
turbon pakokopan käänsin oikeaan asentoon.
varsin kaadoin öljyt koneeseen mitatakseni öljytilavuuden ennenku asennan öljy jäähdyttimen.
tilavuus on nyt 5 litraa ilman suodatinta ja öljyjäähdytintä. taitaapi tilavuus riittää?
tietenki se öp vuotaa :'( =kone taas jälleenkerran otettava pois.
ennenku otan koneen pois teen kaikki osat valmiiksi eka starttia silmällä pitäen. ;)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #332 : 04.11.2011, 12:26:31 »
Siitä etuvakaajasta, jos sille ei lopulta ole käyttöä niin voin ostaa sen takaisin samaan hintaan (jos et oo tuhonnu sitä), mulla tulee sille Joskus Vielä tarvis.
juu en ole tuhonnut vakaajaa.
ainoastaan pessyt paskat pois.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8969
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #333 : 04.11.2011, 13:42:29 »
juu en ole tuhonnut vakaajaa.
ainoastaan pessyt paskat pois.

No sitte saat palkaksi pullakahvit vielä kaupan päälle  :)

varsin kaadoin öljyt koneeseen mitatakseni öljytilavuuden ennenku asennan öljy jäähdyttimen.
tilavuus on nyt 5 litraa ilman suodatinta ja öljyjäähdytintä. taitaapi tilavuus riittää?

Suodattimeen taitaa mennä puolisen litraa ja kuinkas iso öljyjäähy tähän tulee?

PRV:ssä joka on 2.8 6cyl bensavapari (mutta kova lämpenemään) on 6.5L ölppää, tosin ei oo muuta jäähyä ku öljypohja.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #334 : 04.11.2011, 19:18:40 »
d24sen ölppätilavuus on muistaakseni 6.5litraa.
Kuin myös tuon 6.5TDn, tosin siinä öv väli sen 5000mailia
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #335 : 05.11.2011, 21:00:39 »
joo. taas on opiskelun kautta haettu uutta tietoa ja loppu tulos on öp uusiksi.
tilavuutta kasvatetaan sinne missä on tilaa.(tulee turbon paluu öp:n ja orkkis tulitaan.)
mielessä on pyörinyt kuiva sumppu. se taas vaikuttaa bujettiin ja sitä kautta projektin valmistumisen päivämäärään.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #336 : 05.11.2011, 21:09:11 »
Turbossa on sen verran kokoa ja tehoa tulossa niin paljon että kuivasumppu voisi oleellisesti lisätä koneen kestoa oikein mitoitettuna :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa fister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #337 : 06.11.2011, 21:21:33 »
Tuo vgt systeemi on aivan loista keksintö! itselläni projektina Ford transit 2.4l york dieselillä, ahtimena Holset hy40v, pumppu by VillesVehkeet. Itse olen tuon ohjauksen toteuttanut kääntämällä painekellon väärinpäin ja ohjaamalla sitä ahtopaineella, kelloon on vielä rakennettu säätö mikä rajoittaa ahtimen johdinsiipiä menemästä kokonaan kiinni. Eli pakopainella herätetään ahdin ja kun ahdin on kartalla alkaa ahto ja pakopaine avaamaan johdinsiipiä. ahdin herää näinkin pienessä moottorissa jo 3000 paikkeilla ja n5600 mennään. Vinkkinä: Voisit soittaa kaverille jolta ahtimen ostit, tämän pikkuveljellä on mersussa vgt ahdin. Sitä tosin ohjataan paineilmalla. Mutta joka tapauksessa Villeltä voisit saada hyviä vinkkejä ;) jos en nyt ihan väärässä ole mistä tämän ahtimen hankit ;)

Tuossa vielä linkit omaan projektiin. http://s236.photobucket.com/albums/ff147/jarnoperkkio/Transit%20Supervan/

Fideo: http://www.youtube.com/watch?v=yWhrCILMIdo

auki asennossa ei herää ikinä tämän kokoluokan turbo
on meinaan pako koppa kokoa 1-38 (aukiasennossa 38 ja kiinni vastaa kokoa 1 ahistaa niin pirusti)ja näissä koneissa hyvä koppa on noin 16.
tällä säätö hommalla voidaan vaikuttaa turbon heräämiseen, ja väännöt saadaan laajalle alueelle. eikä tarvi hukkista kunhan saa tuon säädön kohdalleen ja toimiin oikeen.
niinkuin vnt ahtimella.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #338 : 11.11.2011, 12:13:07 »
Tuo vgt systeemi on aivan loista keksintö! itselläni projektina Ford transit 2.4l york dieselillä, ahtimena Holset hy40v, pumppu by VillesVehkeet. Itse olen tuon ohjauksen toteuttanut kääntämällä painekellon väärinpäin ja ohjaamalla sitä ahtopaineella, kelloon on vielä rakennettu säätö mikä rajoittaa ahtimen johdinsiipiä menemästä kokonaan kiinni. Eli pakopainella herätetään ahdin ja kun ahdin on kartalla alkaa ahto ja pakopaine avaamaan johdinsiipiä. ahdin herää näinkin pienessä moottorissa jo 3000 paikkeilla ja n5600 mennään. Vinkkinä: Voisit soittaa kaverille jolta ahtimen ostit, tämän pikkuveljellä on mersussa vgt ahdin. Sitä tosin ohjataan paineilmalla. Mutta joka tapauksessa Villeltä voisit saada hyviä vinkkejä ;) jos en nyt ihan väärässä ole mistä tämän ahtimen hankit ;)

Tuossa vielä linkit omaan projektiin. http://s236.photobucket.com/albums/ff147/jarnoperkkio/Transit%20Supervan/

Fideo: http://www.youtube.com/watch?v=yWhrCILMIdo

joo villeltä ostin tuon turbon lattikon haku reissulla. pitää soitella villelle joku ilta.
aika porno tuo transit video :)
ville vaan väitti sillon että tuo kello toimii 5bar paineella ja eilen testailin niin alkaa aukeaan 1.8bar ja täysin auki 2.5bar
tämä tarkoittaa suoraan sitä että ahtopaineet tulee olemaan 2,5bar
taas pyöräytin pakokoppaa eri asentoon ja nyt jäi tilaa kääntää kello alapuolelle.
kellon varsi poikki ja sommitteleen kelloa sopivaan paikkaan, mutkasella väli tangolla saattaa ehkä onnistua.
ens viikon lopulla taas soitto kkd:lle että oliko purkuun tulevassa autossa vetävä kello vai ei.
sillä ois tarkoitus ohjata pakopaineella johdin siipeä.
eilen tunkkasin autoa hieman ylemmäs että pääsee ihmettelee kardaania.
joku oli menny vituiksi viimesimmän koneen paikalleen laitossa. hieman vinossa kone paikallaan. pitää kääntää moottorin kumia niin asia korjaantuu.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa fister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #339 : 11.11.2011, 19:32:17 »
Siihenhän käy työntäväkin kello, käännät sen vain toisinpäin (näin tein itse). Suosittelisin kyllä käyttämään ahtopainetta kellon ohjaukseen. Pakopaine vain avittaa johdinsiipien avautumista. Itselläni juuri näin ja bleedventtiilillä ohjataan vielä kelloa, eli täysin auki=ahtopaine suuri ja kiinni=ahtopaine pieni, kiva kaveri varma systeemi  ;)

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #340 : 18.11.2011, 14:20:18 »
pitkästä aikaa jotain pientä edistystä tapahtunut.
paine kelloa soviteltu joka paikkaan mutta järkevin paikka toistaiseksi vielä kattelussa.
kardaanin kans ihmetellessä menny aikaa.
kaasu vivusto pitäs sunnuntaina tulla talliin. siitäkin tullut koko ajan väärää tietoa että mikä sinne passaa. om603td vivusto pitäs passata kerralla paikalleen ja semmonen tulee. jos se ei sovi niin tulee vaihtoehtona 200d vivusto.
kaikkien antureiden kans ihimetellyt että miten saa kaikki pelaamaan.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #341 : 18.11.2011, 15:29:12 »
Tuosa ois oma näkemykseni tuosta mersu-volvo kardaanista
alkupätkä mersua ja pikkupätkä tuota volvon omaa että passas tuohon omaan keskilaakeriin.



mikäli sikäli tuosa laatikossa on tuommonen rättinivel homma :)

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #342 : 18.11.2011, 15:51:49 »
Tuosa ois oma näkemykseni tuosta mersu-volvo kardaanista
alkupätkä mersua ja pikkupätkä tuota volvon omaa että passas tuohon omaan keskilaakeriin.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

mikäli sikäli tuosa laatikossa on tuommonen rättinivel homma :)
jotain tämän kaltaista oon suunitellut.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #343 : 18.11.2011, 21:05:17 »
pakosarja plaanataan sunnuntaina jos sen saa vaan kiinni jyrsimeen.
jos ei saa nii sitte käytetään ens viikolla isossa nauhahiomakoneessa.

en vaan tajua miks ei kardaanin tukikumi passaa paikalleen..
näyttää että on kardaanin loppupätkä venynyt 5 senttiä tai autoa on joku lyhentänyt saman 5 senttiä...
jospa siihen joku selitys löytyy, mahollisesti antoivat väärän kumin motonetistä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 268
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #344 : 18.11.2011, 21:48:45 »
en vaan tajua miks ei kardaanin tukikumi passaa paikalleen..
näyttää että on kardaanin loppupätkä venynyt 5 senttiä tai autoa on joku lyhentänyt saman 5 senttiä...
jospa siihen joku selitys löytyy, mahollisesti antoivat väärän kumin motonetistä.
;)
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

 

RallyBaron  Samppasport