Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 568429 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #345 : 20.11.2011, 16:33:13 »
mikähän ero on taksi/limousine tukikumilla ja normi tukikumilla.
motonetistä ei saa kuin tavallista kumia.
tuo mahtaa olla joku vanaha taksi kun ei normi kumi passaa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #346 : 20.11.2011, 18:30:36 »
Mun mielestä tukikumeissa ole kuin jäykkyys (tai halkaisija) eroja. Ettei sulla ole pyörähtänyt se palkki 180° tms?

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #347 : 20.11.2011, 18:34:21 »
Mun mielestä tukikumeissa ole kuin jäykkyys (tai halkaisija) eroja. Ettei sulla ole pyörähtänyt se palkki 180° tms?
ei se palkki passaa väärin paikalleen.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #348 : 20.11.2011, 19:46:44 »
Mun mielestä tukikumeissa ole kuin jäykkyys (tai halkaisija) eroja. Ettei sulla ole pyörähtänyt se palkki 180° tms?
700:sessa tukikumimalleja on tosiaan vain yksi(kahdella sisähalkaisijalla, kuten sanoit), mutta sen tukikumin saa kyllä väärinpäinkin asennettua laakeriin, ja voihan se laakeri olla asentumatta pohjaan asti tai mitä vaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #349 : 20.11.2011, 20:03:14 »
700:sessa tukikumimalleja on tosiaan vain yksi(kahdella sisähalkaisijalla, kuten sanoit), mutta sen tukikumin saa kyllä väärinpäinkin asennettua laakeriin, ja voihan se laakeri olla asentumatta pohjaan asti tai mitä vaan.
kaikki kasattu samoin päin miten ne oli mutta ei vaan passaa samoihin pultin reikiin.
ja se vanha kumi oli niin rikki että siitä ei oikeen pystyny mittaa mitään.
ei taida muu auttaa ku ettiä se taksi mallin kumi ja verrata normi kumiin ja toivoa että niissä on eroja ja sais tuon ongelman pois.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #350 : 21.11.2011, 17:52:45 »
Hetkinen... se tukikumihan asettuu etupätkään! Miten se loppupätkän pituus sen paikkaan vakuttaa?

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #351 : 25.11.2011, 15:05:04 »
Hetkinen... se tukikumihan asettuu etupätkään! Miten se loppupätkän pituus sen paikkaan vakuttaa?
juurikin siten se vaikuttaa että kun poori on pohjassa nii etu pätkässä oleva kumi ei asetu paikalleen.
viime viikonloppu meni silikkipöksyuikkujen perässä juostessa eikä kerinnyt tekemään juuri mitään.
noh jospa sitä tälle viikonlopulle sais tehtyä jotaki.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #352 : 09.12.2011, 20:15:47 »
eipä pakosarjaa saanut edes nauhakoneella suoraan (lian lyhyt kone eikä putjetti salli isossa ja kalliissa nauhassa käyttää)
käsipeliksi meni.
hiekka paperia sileään pöydänkanteen nitojalla kiinni ja sitte sitä ihanaa edestakasliikettä.
samaan oikaisu yritysten aikaan ois kyllä oikaissu käsin monta sarjaa mutta ku sitä on niin laiska ja koittanu harrastaa erillaista eestakasliikettä...
muuten auto ollu tekemättä mitään. (motivaation haku tauko)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #353 : 09.12.2011, 20:32:45 »
juurikin siten se vaikuttaa että kun poori on pohjassa nii etu pätkässä oleva kumi ei asetu paikalleen.
viime viikonloppu meni silikkipöksyuikkujen perässä juostessa eikä kerinnyt tekemään juuri mitään.
noh jospa sitä tälle viikonlopulle sais tehtyä jotaki.

Tämä on kyllä melkoinen ällistys. Onhan sulla nyt seiskan kartaani siellä? Eihän tuo olisi muuten selitettävissä kuin että taka-akseli olisi liikkunut?

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #354 : 06.01.2012, 02:03:26 »
jaahas. herätellään tätäki eteenpäin.
nyt ois sitte tekopyhä tipaton menossa nii vois alkaa jatkaan tätä rojektia.aika on menny piokku sievässä muitten autoja korjaillessa. on ne perus polt on remontit nii heleppoja ku vertaa tämmöseen järjettömään rojektiin.

meni viimeksi hermot kun koitin saada oikeat kaasuvivut paikalleen eikä menny millään jakeluun miten ne sinne laitetaan. (aika helvetillinen vipu hässäkkä jossa kaiken valtakunnan linkkuja joka suuntaan ja tietenki se kerkes purkautua moneen osaan ennenku sovitin sitä paikalleen)
no sitten selvisikin että se oli sittenki 200d vivusto eikä 300td.
mietitään sitä sitte myöhemmin lisää.
yhellä romiskalla on kuulemma kakstoimisia paineilma tunkkeja myynnissä nii vois käydä katteleen että josko sieltä löytyis pieni paineella imevä tunkki nii kokeilis sillä ohojata johdinsiipeä. uuteen ei kyllä oo paalua laittaa.

pakosarjan oikaisun aloitin käsi pelillä ja totesin että on siinäki meleko homma *tumppuun->
onneksi muut tallisa häärääjät on mökillä pois jaloista nii on mahollista saada jotain aikaan.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #355 : 06.01.2012, 22:53:55 »
pakosarja oikastu vihdoinkin. toivottavasti tuli tarpeeksi suora ja pitää.
ei ainakaa metalli viivoittimella huomaa juurikaan heittoa, korkeintaan 0.3mm. eiköhä tiiviste puristu sen verran läjään.
jospa huomenna sais m-b osasta uuden pakosarjan tiivisteen nii sais pultata sarjan paikalleen.
sitten turbo paikalleen ja alkaa mittaamaan kaikki letkut ja käydä hydraliikka liikkeessä teettään sopivat.
db teko voi alka nitten jäläkeen.
huomenna kaveri käy taas omalla hallilla ja koittaa löytää 603td kaasuvivustot.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13529
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #356 : 06.01.2012, 22:55:37 »
Sittä se pikku hiljaa etenee... hyvä että sait viimein sen pakosarjan laipan kuosiin.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #357 : 07.01.2012, 01:56:38 »
Sittä se pikku hiljaa etenee... hyvä että sait viimein sen pakosarjan laipan kuosiin.
todellakin pikkuhiliaa. kuukauteen en tehnyt mitään...
aikalia apsoluuttinen motivaation puute oli rakentamiseen kun oli monta hommaa pahasti kesken eikä oikeen mikään alkanut onnistumaan.
no nyt on motivaatio noussut ja päätin että osa kerrallaan valmiiksi eikä sillain niinku monesti käy että vehkeet on levällään ja sieltä täältä vähä jotaki räpeltää.

päivittelen taas sitte kun jotaki on saatu aikaan.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #358 : 07.01.2012, 09:00:36 »
Just eilen mietiskelin et mitäköhän tällekki projektille kuuluu, ja tänää sit saiki foorumille tulles lueskella :hello:

Tsemppiä vaan projektin etenemiseen, tästä tulee jännä laite kun valmistuu. Mielenkiintoisimpia projekteja mihin oon tääl törmänny, vaikkei Volvo moottori olekkaan :hello:
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #359 : 07.01.2012, 16:45:16 »
Just eilen mietiskelin et mitäköhän tällekki projektille kuuluu, ja tänää sit saiki foorumille tulles lueskella :hello:

Tsemppiä vaan projektin etenemiseen, tästä tulee jännä laite kun valmistuu. Mielenkiintoisimpia projekteja mihin oon tääl törmänny, vaikkei Volvo moottori olekkaan :hello:
no hyvä että joitaki kiinnostaa tämä rävellys.
ei saanu tänään uutta sarjan tiivistettä.
noh onneksi on vielä tekemättä pakosarjan päätymmäisiin pultin reikiin koroke holkit ja reikien isonnus.
joku tietenki kysyy miksi. no siksi koska lämpö laajentaa pitkää laippaa, jos ja kun reijät on tiukat niin sarja alkaa vuotaan pitemmänpäälle. koroke holkit sen takia että pultin vääntymä tulee pidemmälle matkalle eikä näin ollen katkea niin helposti.
olikohan tuo tarpeeksi epä selvästi selitetty.
eiköhän täsä oo taas selitety sen verran että joutaa talliin.   :ristus
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy