Kulkukoira  Proturbo

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 568422 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #360 : 08.01.2012, 00:30:18 »
päivän saldo.
kohdistin pakosarjan pakokanaviin.
isonsin päätimmäiset pultin reijät.
siistin laipan ja supistajien pykälät pirralla sisältä ja samalla siistin supistajien ja ensimmäisten käyrien saumat sisältä. muut saumat siistin jo hitsattaessa.
pulttasin sarjan paikalleen ilman tiivistettä ja kokeilin keinuuko se paikallaan tarkistaakseni onko laippa rupelilla.
ei onneksi ollut.
sovittelin paine kelloa paikalleen siten että kääntäis kellon ylös alas ja tekis ?merkin mallisen tangon ja kellon toiminta kääntyis toisinpäin. mutta eipä sovi konepelti enää kiinni.
seuraava vaihto ehto on laittaa kello ala puolelle ja tehä turbon laippaan pultattava kiinnike ja semmonen mutka tanko. pitäs toimia.
88.9mm dp mittailua ja suunnittelua hetken harrastin, huomasin että sinnehhän sopis 114.3mm rosteri savupiippu :buck2:
huomenna vois mitata ne letku turbolle.
kaasuvivustoa en vielä saanut.

osia pitäs alkaa taas osteleen.
hankinta listalla on seuraavaa ja saa tarjota. mielellään ilimaseksi ;)
-kuuleri
-öljy jäähy
-ahto putken osia(76mm)
-88.9 rosteri pönttö tai siihen kokoluokkaan.
-mittareita, öljynpaine, öljynlämpö, pakolämpö, turbon jäähdytyksen paluuletkuun lämpömittari ja jos jostaki löytyy turbon kiekkamittari.(anturi on jo turbossa valmiina.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #361 : 08.01.2012, 17:46:29 »
db:n mallia hakenut tänään ja leikellyt putken pätkiä ja käyriä sopivaksi.
jospa tuo veli poika joutais koulussa hitsaan ne nippuun tulevalla viikolla.
samaten pitäs tehä malli siihen kellon kiinnikkeeseen.

käy napsiin pari kuvaa tämän hetken tilanteesta ja linkitän ne illalla.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #362 : 11.01.2012, 01:15:22 »
eipä ollu kamerassa virtsaa ottaa kuvia.
kuuleman mukaan velimies on saanut hitsattua db eka osat nippuun ja hinkannu niitä kiiltäväksi.
jäi yks työvaihe kuvaamatta mutta toivon että kukaan ei hirtä mua sen takia.
perjantaina pääsen kattoon minkälaista jälkeä on tullut, jos hitsisauma pitää nii se on tarpeeksi hyvää tuohon kotteroon.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #363 : 13.01.2012, 01:36:43 »
db:n alku on siistin näköinen mutta yks pikku mutka pitää lisätä mitä en ajatellut osia leikellessä.
huomenna muutos tulee tehtyä ja jatkan  db:n pohjan alle.
kuvia laittaisin kun löytäisin jostaki kameran. :nuhtelu
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #364 : 13.01.2012, 15:59:46 »
pari kuvaa.
aika lähellä kantta tuo turbo. välissä on 13mm lista avain



dp alku käppyrä ja pätkä 88.9mm pilliä



tuossa syy miksi pitää lisätä yks pikku mutka. menee liian lähelle runko aisaa.



muok.
tietenki homma tökkäs ainaki tämän päivän ajaksi kun on nii sairas olo että ei viitti mennä jäädyttään ittiä kylmään talliin...
no aina tupakilla käydessä käyn otteleen mittoja ja suunnittelen osia. lähinnä turbon kannatinta ja paine kellon jalkaa...
« Viimeksi muokattu: 13.01.2012, 19:17:43 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #365 : 13.01.2012, 21:19:48 »
milloin savut :pomo:

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13526
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #366 : 13.01.2012, 21:22:05 »
eihän tuosta puutu kun filtteri turbolta ja kaasuvivut niin kumi palaa... :)
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #367 : 13.01.2012, 22:54:47 »
hyvän näkönen db :) ja sulla on suht kieroutunut käsite pillistä :buck2:

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #368 : 13.01.2012, 23:00:04 »
eihän tuosta puutu kun filtteri turbolta ja kaasuvivut niin kumi palaa... :)
kyllähän se nyt mersun oikealla voimakoneella pitääkin palaa 8)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #369 : 14.01.2012, 08:29:59 »
Sulla on dp väärin päin, käännä 180astetta ja peltiin reikä, niin ei tarvii tehä ylimääräsiä mutkia. Kun noin komeeta työnjälkeä tuo dp niin ei yhtään hävettäis jos törröttäis pellistä ;)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #370 : 14.01.2012, 22:37:04 »
eihän tuosta puutu kun filtteri turbolta ja kaasuvivut niin kumi palaa... :)
puutos lista on aika paljon pidempi.
-sähköt
-mittarit
-pakopilli loppuun
-kardaani
-vaihe tangot
-välijäähy
-öljyjäähy
-pumpun säätö
-ikuisuuden ihmettyttänyt pakokopan paine kello
-sammutin
ja jotaki mitä ei nyt muista.

savut otetaan sitten kun auto alkaa oleen valmis.
dp on pilli mikä pilli. juuri jr juuri isompi kuin pakosiipi.
toki kumi palaa toivottavasti joka vaihteella mut tehään ensin tämä pottusäkki valamiiksi.
penkki vedossa testaan tuon. mulla on toinen laippa sitä varten että kokeilen ahistaako tuo pilli voimaa. jos ahistaa nii isonnetaan seuraavaan kokoon joka alkaa olemaan jo savu piippua 114.3mm halakasialtaan
« Viimeksi muokattu: 14.01.2012, 22:43:49 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #371 : 15.01.2012, 11:56:20 »
Haittookos se ojos tuota tuolta palkin kohilta pikkuse puristas luttuun , eihän putken halkasia muutu mikskään, menöö vaan siltä kohin soikeeks.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #372 : 15.01.2012, 14:52:28 »
Haittookos se ojos tuota tuolta palkin kohilta pikkuse puristas luttuun , eihän putken halkasia muutu mikskään, menöö vaan siltä kohin soikeeks.

Ei varmaan merkittävästi haittais pikku klommo sivussa. Mutta kyllähän putken soikeeks puristaminen pienentää heti poikkipinta-alaa, vaikka kehäpituus pysyykin samana.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #373 : 15.01.2012, 23:10:27 »
Komeelta näyttää downpipe alku  :P
« Viimeksi muokattu: 15.01.2012, 23:17:49 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #374 : 16.01.2012, 00:42:17 »
Haittookos se ojos tuota tuolta palkin kohilta pikkuse puristas luttuun , eihän putken halkasia muutu mikskään, menöö vaan siltä kohin soikeeks.
helpomman riesan tie on laittaa pikku mutka joka jäi ensimmäisestä 90asteen käpyrästä ylimääräseksi. ja samalla lähtee käänymään loivasti vaakaan tuo putki nii ei tuu kerralla kovin jyrkkää käännöstä.
viikonloppu meni sitte sisä tiloissa :(
toivottavasti ens viikonloppuna sais taas jotaki tehtyä.
ois kova sana saada se vitunkello jo vihdoin  paikalleen...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron