Autodiagnoosi  Carcom Oy

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 568430 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
dodii. reissusta kotiuduttu ja talli on lämpiämässä.
tarkistan ensimmäisenä oliko tuo pumppu oikialla kierroksella kun tuntui tuo ennakonsäätö vaikuttavan kovin vähä käyntiin, vai oliko sittekin vaan sattunut väärälle poorille asentaissa ja säätövara loppunut.
samaa vauhtia lähtee pumppu irti ja uusia tiivisteitä metästämään. toivottavasti ne on m-b osan hyllytavaraa.

akkutelineen osat on kantattu ja huomenna saa nekin hitsata kasaan ja mahollisesti viikonloppuna vielä paikalleen.
peräkontin johdotukset taitaa olla valmiina (en oo käynyt kattoon mitä apupoika antero on viikolla tehnyt sinne, toivottavasti muutaki kun mittaillu akkutelineen.

joo mutta vielä kuppi kahvia ja illaksi sotkuiseen talliin ihimetteleen, jonku pitäs siivota siellä...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa kapteeni-kopelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
ennenku meet ostaan uutta pumppua niin tee valmiiksi ahtoputket ym. ja kokeile et kaikki on kasassa.. kun musta tuntuu et ei toimi nyt sen takia oikeen.

Poissa kapteeni-kopelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
ihan vaan sen takia et ei vituta niin paljoa kun laittaa monta sataa uuteen pumppuun ja ois toiminu vanhallakin..

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
ihan vaan sen takia et ei vituta niin paljoa kun laittaa monta sataa uuteen pumppuun ja ois toiminu vanhallakin..
joo tiedän tiedän. eikä kasin pumppu ihan satasilla saa taitaa olla 1600€
tuokin oli 750€
öljyvuodot kun saa kuriin ja ajoitukset kohalleen nii varmasti tuo pelittää mutta kasin haluaisin voiman takia.
tarkistin pumpun nii 180astetta pielessä.
sen muuttamisella saa savun mustaksi ja käynnin kohilleen.
eihän tuo oo kummonen homma samalla vaihan pohjalevyyn tiivisteen ja toivon että ei enää kuse oljyä ja tiisseliä pihalle.
huomenna pakko kokeilla uuvestaan käyntii oikeilla ennakoilla.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2012, 19:57:00 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #439 : 10.02.2012, 05:05:45 »
kuuleria ja syyläriä sovittelin paikalleen.
öljy vuodot paikkailin koneesta ja pumpusta. pumpun tiisseli vuoto löytyi löysästä paluulinjan panjosta.
samaten kierrosluku anturin laittelin, saa nähä toimiiko tuossa laturissa samallain niinku volvon omassa. no se selviää huomenna.
testailin hangesta löytynyttä lukko peltiä että passaako se enää paikalleen ja samalla huomasin että jostain syystä ei kuskin lamppu istu oikeen. siihen löytyi pikku vääntyminen kiinnkkeissä. asia on korjattu
testailin ahtokellon liikettä ja se näyttää lyhyeltä ??? pitää käyttää se kello irti, auki ja tarkistaa onko kasatessa sattunut kämmi. samalla kääntää letkun lähtö erisuuntaan
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8973
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #440 : 10.02.2012, 10:42:54 »
Otatko haasteen vastaan?

sit volvoilla ryynäämään mailia. Kuka käy ekana takaveto vollella tyrkkää ton 3 rikki?
www.nopeusmittaus.com

Tässähän ilmeisesti vääntöä piisaa ja tehoistakin liikkuu huhuja ja piti kiertääkin ylös, niin vois mennä kovaa jos vaan välitykset on tarpeeksi pitkät ja riittävän isot takarattaat.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #441 : 10.02.2012, 12:47:24 »
Otatko haasteen vastaan?

Tässähän ilmeisesti vääntöä piisaa ja tehoistakin liikkuu huhuja ja piti kiertääkin ylös, niin vois mennä kovaa jos vaan välitykset on tarpeeksi pitkät ja riittävän isot takarattaat.

ei ole tuonne asiaa. loppuu välitykset kun 5 vaihde on suora. kierrokset satasen vauhdissa tulee olemaan noin 3500rpm
tuon välityksen takia odotan innolla miten rekan ohitus sujuu >:D

vakio nostajilla ei kestä kierrättää 7000rpm enempää. tuo pumppu on muistaakseni säädetty 6500-7000rpm.
ja aiemmassa moottorissa on ollu pikkusen vajaa 500 hummaa mutta vääntöjä en muista.

nyt lähen osteleen kaikkia pikku kivaa torilta nii saa taas raplata ihan kylläiseksi.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #442 : 10.02.2012, 12:54:58 »
ei ole tuonne asiaa. loppuu välitykset kun 5 vaihde on suora. kierrokset satasen vauhdissa tulee olemaan noin 3500rpm
tuon välityksen takia odotan innolla miten rekan ohitus sujuu >:D

vakio nostajilla ei kestä kierrättää 7000rpm enempää. tuo pumppu on muistaakseni säädetty 6500-7000rpm.
ja aiemmassa moottorissa on ollu pikkusen vajaa 500 hummaa mutta vääntöjä en muista.

nyt lähen osteleen kaikkia pikku kivaa torilta nii saa taas raplata ihan kylläiseksi.
No joo ei tosiaan. 130-140km/h jälkeen alkaa jo tehokäyrää laskea. Pitempään välitystä kehiin ja paljon.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2012, 12:57:36 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #443 : 10.02.2012, 13:18:08 »
No joo ei tosiaan. 130-140km/h jälkeen alkaa jo tehokäyrää laskea. Pitempään välitystä kehiin ja paljon.
pitäs sen lähellä 200 kulkea ja en malta uskoa millään että käyrä alkaa laskea tuossa vauhdissa mitä väität.
pikku turboiset kyllä puutuu, kaks venttiilitekniikkaiset ja jakajapumpuliset mutta kyllä tuo pitäs jaksaa vetää ihan ylös asti.
jos ei vejä nii sitte laitetaan vetämään.

http://www.youtube.com/watch?v=NbShuHhQq6k&feature=related
« Viimeksi muokattu: 10.02.2012, 13:47:05 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #444 : 10.02.2012, 13:53:04 »
pitäs sen lähellä 200 kulkea ja en malta uskoa millään että käyrä alkaa laskea tuossa vauhdissa mitä väität.
pikku turboiset kyllä puutuu, kaks venttiilitekniikkaiset ja jakajapumpuliset mutta kyllä tuo pitäs jaksaa vetää ihan ylös asti.
jos ei vejä nii sitte laitetaan vetämään.

http://www.youtube.com/watch?v=NbShuHhQq6k&feature=related
onneksi ei ollut viivettä ollenkaan ;D ;D

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #445 : 10.02.2012, 14:50:10 »
pitäs sen lähellä 200 kulkea ja en malta uskoa millään että käyrä alkaa laskea tuossa vauhdissa mitä väität.
pikku turboiset kyllä puutuu, kaks venttiilitekniikkaiset ja jakajapumpuliset mutta kyllä tuo pitäs jaksaa vetää ihan ylös asti.
jos ei vejä nii sitte laitetaan vetämään.

http://www.youtube.com/watch?v=NbShuHhQq6k&feature=related

dalmatialais savut  ;D
alkaa sullakin kaipaan leveämpiä takakumeja  :)
v70 D5R

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #446 : 10.02.2012, 15:12:42 »
pitäs sen lähellä 200 kulkea ja en malta uskoa millään että käyrä alkaa laskea tuossa vauhdissa mitä väität.
pikku turboiset kyllä puutuu, kaks venttiilitekniikkaiset ja jakajapumpuliset mutta kyllä tuo pitäs jaksaa vetää ihan ylös asti.
jos ei vejä nii sitte laitetaan vetämään.

http://www.youtube.com/watch?v=NbShuHhQq6k&feature=related
Niin meinaat että 5000r/min on vielä huipputeho saavuttamatta?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa mettis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #447 : 10.02.2012, 16:35:42 »
Niin meinaat että 5000r/min on vielä huipputeho saavuttamatta?

7mm pumpulla huipputeho hiukan alta 5000r/min ja 8mm 6000r/min paikkeilla, riippuu tosin ahtimestakin ;)
omassa 508hv/4700rpm (8mm rojuilla) jolloin kiinahukkis juuttui auki ja paineet tipahti :-\
« Viimeksi muokattu: 10.02.2012, 16:37:13 kirjoittanut mettis »

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #448 : 10.02.2012, 16:53:11 »
7mm pumpulla huipputeho hiukan alta 5000r/min ja 8mm 6000r/min paikkeilla, riippuu tosin ahtimestakin ;)
omassa 508hv/4700rpm (8mm rojuilla) jolloin kiinahukkis juuttui auki ja paineet tipahti :-\
kaikki riippuu kaikesta. käyrät ois sinullakin erillaiset jos ois hukkis pelannut koko vedon. en sitte tiiä minkä verran.
150 vauhissa ois noin 5250rpm. jos ei siellä enää vedä nii sitte tehään muutoksia että saa vetävät ylemmäs.
joka tapauksessa on tarkoitus sulattaa renkaita (mielellää joka vaihteella) ja pitää hauskaa...
ei siinä painun talliin sulatteleen 130 vauhdisa laskevaa tehokäyrää.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #449 : 10.02.2012, 18:21:27 »
kaikki riippuu kaikesta. käyrät ois sinullakin erillaiset jos ois hukkis pelannut koko vedon. en sitte tiiä minkä verran.
150 vauhissa ois noin 5250rpm. jos ei siellä enää vedä nii sitte tehään muutoksia että saa vetävät ylemmäs.
joka tapauksessa on tarkoitus sulattaa renkaita (mielellää joka vaihteella) ja pitää hauskaa...
ei siinä painun talliin sulatteleen 130 vauhdisa laskevaa tehokäyrää.
Herneet rokkaa... ::) 
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron