Autodiagnoosi  Carcom Oy

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 568430 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Toisaalta 190 on aika paljon pienempi kuin 740, joihin on jo tehtaalla pultattu kutosdieseleitä.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Hyvä, hyvä  :D!

"Hikiset 5 sekuntia", repesin. Siitä on hyvä viilata alaspäin  :)

Mitenkäs muuten muutoskatsastus, eikös tästä tule nelipaikkainen kun keulapaino kasvoi  ????
(huono verrata, mutta ainaskin 190:stä Meseistä (ei Cossut) tulee 4-paikkaisia muutoskatsastuksessa, kun lyö om606:n pannuhuoneeseen...)
en usko että tarvii vähentää paikkoja.
keulan paino on kyllä noussut siihen malliin että voi olla että pitää hieman laihduttaa keulaa korvaamalla rauta osia alumiini ja lasikuitu osilla sekä riisumalla kaikki turha pois ja siirtämällä peräkonttiin kaikki mahdollinen mitä voi siirtää.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Tuskin kovin paljoa painavampi on tuo verattuna vakio turbodieselin keulaan kaikkine varusteineen.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Tuskin kovin paljoa painavampi on tuo verattuna vakio turbodieselin keulaan kaikkine varusteineen.
ninno tuossahan ei oo juuri mitään varusteita.
paljonkohan painaa kaikki lisävarusteet mitä noihin kärryihin on saanu.
pers tuntumalta voin arvella että tällä hetkellä keulapaino on hieman yli sallitun.

jos ajatellaan että pelkkä turbo painaa jo enemmän kuin vakio turbo ja akku yhteensä. akku on luonnollisesti jo kontissa.
ahtoputket on kans aika painavat kun tein ne raudasta. no nuo ei kyllä juuri kevennä mutta jos menee tarkalle.
paljon tuossa on kaikkia mistä voi painoa napsia pois.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
ninno tuossahan ei oo juuri mitään varusteita.
paljonkohan painaa kaikki lisävarusteet mitä noihin kärryihin on saanu.
pers tuntumalta voin arvella että tällä hetkellä keulapaino on hieman yli sallitun.

jos ajatellaan että pelkkä turbo painaa jo enemmän kuin vakio turbo ja akku yhteensä. akku on luonnollisesti jo kontissa.
ahtoputket on kans aika painavat kun tein ne raudasta. no nuo ei kyllä juuri kevennä mutta jos menee tarkalle.
paljon tuossa on kaikkia mistä voi painoa napsia pois.

Toisaalta sulla ei varmaankaan ole ilmastointia tuossa joka tuo herkästi sen 20-30kg kokonaisuudessaan lisää? Eikä automaattia joka lisää jonkin verran keulapainoa.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Toisaalta sulla ei varmaankaan ole ilmastointia tuossa joka tuo herkästi sen 20-30kg kokonaisuudessaan lisää? Eikä automaattia joka lisää jonkin verran keulapainoa.
Kattoluukku varmaan painavin "ökyvaruste"
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Kattoluukku varmaan painavin "ökyvaruste"

Toki mutta se tuo keulapainoa suhteellisesti vähemmän...
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Niko_S

  • Vieras
No sehän on hyvä jos säilyy 5-paikkaisena "perhe-autona".

Bemari- ja Supra-kuskeille tulee kohta paha mieli liikennevaloissa...  ;)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
niin kaipaa. suurin osa ajasta menee vaihtamiseen.
ei 3 vaihteella ota satasta tauluun joten 90 vauhdissa tulee turha pykällys.
vitosellakaan ei tarvi kauaa pitää kaasua pohjassa niin loppuu kierrokset.

nyt alan purkaan pumpun pois kun pitää palauttaa tuo laina pumppu. tilalle pulttaan vakio 5.5mm pumpun sen takia vaan että voi liikutella rojetin edetessä kohti 8mm pumppua

Kieltämättä kaipaa. Nytten kun videolta katto tuosta ripeemmästä videosta, niin 0:11 lähtee auto liikkeelle ja 0:21:ssä on satasessa mittari, olettaen että tasan satasessa oikeesti on jo satku vauhtia :)

Eli uutta välitystä vaan niin saa suorituskyvynkin autolle kuuluvalle oikealle tasolle.  ;)

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Aivan liikaa vaihtoja varmaan kiihtyisi noilla tehoilla paremmin paikaltaan ko lähtis 2 liikkeelle ja tarjoos siitä suoraan nelosen  :D
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
No sehän on hyvä jos säilyy 5-paikkaisena "perhe-autona".

Bemari- ja Supra-kuskeille tulee kohta paha mieli liikennevaloissa...  ;)
Riippuu BMW:sta ja Suprasta.  8)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Aivan liikaa vaihtoja varmaan kiihtyisi noilla tehoilla paremmin paikaltaan ko lähtis 2 liikkeelle ja tarjoos siitä suoraan nelosen  :D
samaa ajattelin kokeilla mutta ennenku pääsin kokeileen nii katkesi se kaasu vaijeri nii jäi kokeilematta.
ja sitte piti palauttaa laina pumppu nii jäi kokeilematta.

viikonlopun ohjelma on purkaa kaikki kennot pois keulasta ja ahtoletkut/putket ja siistiä kaikkia vähä sekä valmistella maalaamattomien osien/konehuoneessa hitsattujen paikkojen maalaus ja uuden vaijeri härdellin suunnittelu kestävemmäksi.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Katohan oot saanu testit ajettua, hieno homma! Nyt sitte joku oikia pumppu sinne, eikä mitään nivalan pumppua... ;)
Miten muuten teit  sen kallistuksenvakaajan keulaan? vai onko vielä vakaamaton?
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Katohan oot saanu testit ajettua, hieno homma! Nyt sitte joku oikia pumppu sinne, eikä mitään nivalan pumppua... ;)
Miten muuten teit  sen kallistuksenvakaajan keulaan? vai onko vielä vakaamaton?

pakko mennä "nivala" pumpulla vielä kun hieman on tuo raha tilanne ahtaalla.
jospa tuosta mun pumpusta sais korjattua vielä loppu kesäksi diisselin sylinteriin viejäksi. tai ainaki botnialle näytille.
ilman vakaajaa kävin testit ajamassa, eipä sitä suorassa vedossa tarvi.
jotaki suunnitelmia on vakaajan toteuttamiseen.
poikkituen teko lähti nyt käyntiin.
keula on purettu moottoriin asti ja sitä hinkkaamista nyt riittää ennen maalaamista.
en jaksa koko kone huonetta maalata vaan sen verran että ei heti lahoa käsiin.
nyt saa viikon kulkea kotoa töissä nii iltaisin kerkiää kikkailla.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Apupoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • Sillälailla
Maalausta ja muuta ilmanaikasta toimintaa.   :idiot2:





Kuvan laatu on mitä ny kännykällä saa, parempia kuvia myöhemmin.  ELK
Nykyinen: S60 D5, -02 Tomaatti
Entiset: Volvo S40, -00 ja -96
Miksi voimalaitoksissa käytetään Diesel-moottoreita? -Muutenhan ne olisi pelkkiä laitoksia.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo