Elekma  Autoracing

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 568425 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
miten olis turvakaaret suojaks?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3327
  • Nonnih!
miten olis turvakaaret suojaks?

Sain jostain viestistä sen käsityksen että ne kai olis tulossaki jossain välissä?
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Joo on tarkoitus kaaret tehdä ennenku saadaan lisää vauhtia kärryyn.
Samalla tehdään kaaret kun keulasta siirretään painoa taka-akselille ja muutenki koria kunnostetaan ja vähä vahvistetaan.

Pikku kiire ois saada taas perä jostaki.
Kolmen viikon päästä pitäis taas olla auton ajokunnossa oulunseudun jääratamiitissä.
Sen jälkeen joutaa auto taas pajalle paranneltavaksi...
-gm perän sovitus
-korin hitsausta ja vahvistusta
-kaaret
-jäähdyttimien siirto taakse
-imusarja muutos
-kuppi jakkarat jne...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Mikä sieltä perästä aina narahtaa?

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
En oo kattonut. Yhestä katkes vetari ja kaks on korkannu tasauspyörästöstä.
Jälkimmäinen ampu romut kuorien läpi.
Eka perä kesti 140km ja seuraava 25km ja viimeisin 100km.
Heti kun pitoa on renkaalla ja kytkin pitää nii rutina käy kylässä...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Eihän toi 12 bolt sovitus ota ku muutaman illan +kardaanin joten se vaan alle suosiolla. Vetaritkin tulee kahteen viikkoon Moserilta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Eihän toi 12 bolt sovitus ota ku muutaman illan +kardaanin joten se vaan alle suosiolla. Vetaritkin tulee kahteen viikkoon Moserilta.

verta verta eka kerta sattaa tuottaa hieman synnytys tuskia...
Työn alle se otetaan kunhan ollan taas reissusta kotiuduttu...
Normaalisti kun kävis päivätöissä ja joka ilta ois kotona nii saattas olla helpompi rakennella...
Täällä reissussa ei voi paljoa muuta tehä kun jauhaa sanonko mä mitä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
En oo kattonut. Yhestä katkes vetari ja kaks on korkannu tasauspyörästöstä.
Jälkimmäinen ampu romut kuorien läpi.
Eka perä kesti 140km ja seuraava 25km ja viimeisin 100km.
Heti kun pitoa on renkaalla ja kytkin pitää nii rutina käy kylässä...

Tasauspyörästönhän saa aika helposti vahvistettua sähköliimalla.. Ja ehkä se "vahvistus" kannattaisi tehdä muutenkin tuollaiseen käyttöön? ::)

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Eka liimattiin ja viimeisin keskimmäistä ei keretty liimaan.
Saapa nähdä kerkiääkö tälle tekemään viikonloppuna mitään... Taas kertynyt tekemättömiä hommia paljon...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Millaiset renkaat sulla on siinä?

Talviaikaan perän hajottaminen voimalla tuntuu jotenkin erikoiselta.

Tuli mieleen kun sulla oli niitä kartaani ongelmia, että voisiko syynä olla jokin sellainen että kartaani pökkii perää tms?

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Asfaltilla 205/55"16 ja jäällä 155"15 piikit ja sileä jää.
Ei se kardaani töki perää. Tukikumi on alkuperäisellä paikalla...

Jos kerkeän viikonpoppuna vaihtaan vetarin perästä toiseen nii pääsee taas särkeen rautaa...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
no oudolta on kuulostanu nuo perän hajoamiset, ku samoilla perillä kuite ajavat jäärataa ja sprinttiä slicseillä ja pysyy nipussa +500hv tehossakin. tieten nuissa ei oo tuommosia alavääntöjä mitä tuo mursun kone tuottaa.
LH&ostrich

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Hitsasittehan tasauspyörästön rattaat ja ristitapin myös murikan runkoon kiinni eikä vain rattaita yhteen kuten yleensä on tapana?

Eli tähän tyyliin.. klik Eikä näin.. klik
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
no oudolta on kuulostanu nuo perän hajoamiset, ku samoilla perillä kuite ajavat jäärataa ja sprinttiä slicseillä ja pysyy nipussa +500hv tehossakin. tieten nuissa ei oo tuommosia alavääntöjä mitä tuo mursun kone tuottaa.

Eipä tuota varmaksi voi sanoa ollaanko yli vai ali 500hv. Toden näköisesti alle
Ja vääntöjä sillain että nelosella alkaa vetämään kuudenkympin vauhdisa sillain sopivasti että piikeillä voi jo leikkiä.
Voishan tuota vetää hameen päälle ja pienentää syöttöjä nii perä kestäis.
Pumpussa oli maksimi 128 mottia tuotto kun se mulle tuli, edellinen pumpun omistaja oli penkittänyt 470hv samallaisesta moottorista pienemmällä ahtimella ja sinne saatiin
Tuottoa viilaamalla nykimisen esto säädintä...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
no oudolta on kuulostanu nuo perän hajoamiset, ku samoilla perillä kuite ajavat jäärataa ja sprinttiä slicseillä ja pysyy nipussa +500hv tehossakin. tieten nuissa ei oo tuommosia alavääntöjä mitä tuo mursun kone tuottaa.
Ajaa monikin Volvon akseleilla kilpaa mutta monellako on vakio rojut akselin sisässä 500hv pelissä?
Aika herkkään sinne vaihtuu esim. Sf:n lukko ja välitys sekä karpiolan teräs kepit.

 

Carcom Oy  Ateho