Autodiagnoosi  Carcom Oy

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 568428 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1260 : 24.11.2013, 11:47:30 »
Se on ihan erilaista tehdä autoa kun ei jo lähtökohtasesti vituta ihan kympillä... kuullostaa kerrassaan mainioilta tiloilta.

juurikin näin :D

Minkälaiset portaat tarvii? Mulla on ne OS.hallin portaat tuossa tallin nurkassa..

ne on tehty jo. samalla tuli kaiteet tehtyä.
seuraavana hyllyjä rakenteleen ja tavaraa vois alkaa kantaan paikalleen.
autoki parin viikon sisällä roudata pirttiin ja rakentelu voi olla mahollista...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1261 : 10.12.2013, 23:21:38 »
alkaa olemaan halli hyvällä mallilla. vielä pitää pikkusen levytellä, valaiasimia laitella sopivasti, vessa tehä, pari hyllyä lisää ja sitte pääsee muuttaan kaikki roippeet. pihaan jo hiilasin 960 ja toisen duetin.


vähä puolittain hirvittää mitä tämä 740 on keksiny pressujen alla vai onko kaikki ennallaan?
sehän selviää sitteku alkaa pressuja purkamaan ja tutkimaan kuin on ruoste tehnyt tehtäviään vai onko pintojen väliaikainen pika ruostesuojaus auttanut yhtään...
jos on ruostunut nii pusken grilliin koko kärryn... ja aloitan alusta eri tyylillä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1262 : 09.01.2014, 02:20:10 »
näyttääpä tulevaisuus kehnolta tämän kans...
motivaatio on laskenut lähes nollaa ja muut projektit kiinnostaa enemmän...
rahat ei riitä kaikkeen mitä on suunnitellut... suunnitelmat paisuu ja paisuu.
mielikuvissa tästä sais mitä vain voit kuvitella mutta ei, ei voimavarat riitä niinku oletta jo viimekevään jälkeen huomanneet! rajalliset on yhden duunarin voimat, rahat ja aika.
kaikkea ei voi saada. ei ole enää taloa jota myydä projektin rahoittamiseen. ei ole voimia enää reissutöihin josta sais kohtuu korvauksen menetettyyn vapaa-aikaan, jolla vois rahoittaa projektia...

nyt varmaanki kuulostaa lopun alulta? sitä tämä onki!

paljon olen luvannut ja uhonnut mutta sanoja on pakko syödä jos ei kertakaikkiaan kaikkia  pysty kaikkia lupauksiaan lunastamaan.
on iselleni erittäin harmillista todeta että minun rakennus taidot oli tässä eikä pidemmälle päästy.
ei vain järki eikä pienen järjen mukana tullut tahto riittänyt tämän pidemmälle...
satoja ellei tuhansia tunteja tämän kans tuli painittua. niin monta turhaa ostosta tuli tehtyä.
onko tuon niin väliä kuhan jokainen muistaa mitä harrastukset maksaa? mulle on harrastus antanut ja ottanut riittävästi...
« Viimeksi muokattu: 09.01.2014, 06:25:04 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1263 : 09.01.2014, 07:51:52 »
Projektin onnistumiseen merkittävästi vaikuttavia tekijöitä:

1) Myy turha kalusto pois kuluttamasta rajallista räpellysmotivaatiota ja keskity kunnolla yhteen projektiin.
2) Tee järkeviä ratkaisuja (lue: kohtuuttomat peltisavotat, joihin tekijän taidot eivät riitä, ovat tehokkaimpia projektien keskeyttäjiä)

ja sitten sen tärkein:

3) Pidä auto ajokuntoisena mahdollisimman pitkälle, koska mikään ei ylläpidä motivaatiota yhtä tehokkaasti kuin satunnainen kruisailu ja siitä saatavat hyvänolontunteet. Mitä pidempään projekti seisoo, sitä suuremmalla todennäköisyydellä se jätetään kesken.

Koska olet jättänyt noudattamatta näitä kaikkia kohtia, ehdotan seuraavaa:

1) Myy turha kalusto
2) Paalaa tämä ritariässän autoksi kaavailemasi kori
3) Siirrä tekniikka parempaan (räpeltämättömään) koriin

Koska jo aiemmin onnistuit tekniikkamuutoksessa ja vieläpä kohtuullisessa ajassa, on se tällä kertaa huomattavasti helpompaa. Sinulla on jo tarvittavat muutososat sekä ratkaisut valmiina. Hienoa tekniikkaa olisi sääli myydä pois.

Tsemppiä!
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1264 : 09.01.2014, 08:41:19 »
Olen kyllä ticon kanssa samoilla linjoilla. Ehjä kori ja sinne tää tekniikka. Ei ehkä kannata heti vetää sitä tuhatta heppaa ulos, vaan teet hyvin toimivan paketin maltillisilla tehoilla. Ajelet kesän tahi pari ja sitten jos vielä mietityttää, niin myy pois kokonaisena.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1265 : 09.01.2014, 19:34:41 »
Koska jo aiemmin onnistuit tekniikkamuutoksessa ja vieläpä kohtuullisessa ajassa, on se tällä kertaa huomattavasti helpompaa. Sinulla on jo tarvittavat muutososat sekä ratkaisut valmiina. Hienoa tekniikkaa olisi sääli myydä pois.

Tsemppiä!

periaatteessa tekniikka on bolt on ja sen siirtäminen toiseen koriin ei ole kovin kummoinen homma.
ainoa mitä joutuu muokkaan on välijäähylle tilan tekeminen.
räpeltämätön korikin löytyy jo pihasta. ei kylläkään 740 vaan 940 tai 960...

noh katsotaan mille aletaan...
nyt ainaki vahvasti näyttää että tämä nykyinen kori joutaa hylkyyn koska korityöt alkoi kestämään liian pitkään.
tulipahan ainaki opittua paljon kori hommiakin ja seuraava silppuaminen onki sitte helpompaa ja tietää tarkemmin miten pitää tehdä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1266 : 09.01.2014, 19:40:11 »
periaatteessa tekniikka on bolt on ja sen siirtäminen toiseen koriin ei ole kovin kummoinen homma.
ainoa mitä joutuu muokkaan on välijäähylle tilan tekeminen.
räpeltämätön korikin löytyy jo pihasta. ei kylläkään 740 vaan 940 tai 960...

noh katsotaan mille aletaan...
nyt ainaki vahvasti näyttää että tämä nykyinen kori joutaa hylkyyn koska korityöt alkoi kestämään liian pitkään.
tulipahan ainaki opittua paljon kori hommiakin ja seuraava silppuaminen onki sitte helpompaa ja tietää tarkemmin miten pitää tehdä.

Jos pihassa tilaa on, niin miksikäs sitä ei säilöis siinä ja ajan kanssa toteuttelis unelmaansa? Ottaa vaan pienen huilin, vetää jonkun pohjamaalin pikaseen päälle, ettei ruostu... Ellei sit oo ihan persiillään koko koppa.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1267 : 09.01.2014, 22:02:11 »
Jos pihassa tilaa on, niin miksikäs sitä ei säilöis siinä ja ajan kanssa toteuttelis unelmaansa? Ottaa vaan pienen huilin, vetää jonkun pohjamaalin pikaseen päälle, ettei ruostu... Ellei sit oo ihan persiillään koko koppa.

on pihassa tilaa yhelle korille.
joka tapauksessa tekniikan joutuu käyttään pois vaikka joskus projektia jatkaiskin.
nyt näyttää että sama jättää kori nurkalle ootteleen parempia päiviä.
näyttääpi jo pidemmän aikaa päässä pyörinyt idea olla toteutusta vaille.
-eli moottori siiretään 960 koriin.
-iso holsetti jää hyllyyn.
-tilalle mitsun t15 tuplaturbot
-siistimmät asennukset jne.
-tehot noin 350hv luokkaan
-käyttö autoksi

joka tapauksessa tarina jatkuu tässä topikissa vaikka kori vaihtuiskin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1268 : 09.01.2014, 22:04:31 »
on pihassa tilaa yhelle korille.
joka tapauksessa tekniikan joutuu käyttään pois vaikka joskus projektia jatkaiskin.
nyt näyttää että sama jättää kori nurkalle ootteleen parempia päiviä.
näyttääpi jo pidemmän aikaa päässä pyörinyt idea olla toteutusta vaille.
-eli moottori siiretään 960 koriin.
-iso holsetti jää hyllyyn.
-tilalle mitsun t15 tuplaturbot
-siistimmät asennukset jne.
-tehot noin 350hv luokkaan
-käyttö autoksi

joka tapauksessa tarina jatkuu tässä topikissa vaikka kori vaihtuiskin.

Mistäpä meinsit hommata vähäpäästöisen 960 korin  ??? ?
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1269 : 09.01.2014, 22:13:16 »
Mistäpä meinsit hommata vähäpäästöisen 960 korin  ??? ?

hallin pihalta löytyy kori.
myös 960 on tehty d24tic koneella vm-90-96 johon on sama erityis lupa päästöjen suhteen niinku 740 ja 940 malleissa on eli savutus arvo 4.5.
tuohon tietoon nojaten saa 960 leimattua 606 koneella.

olikohan tuo ny vastaus kysymykseen?
pihassa oleva kori on -91 mallia.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1270 : 09.01.2014, 22:20:03 »
Kone on hieno , nyt potkit itteäs perseelle ja et luovuta  :nohnoh
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1271 : 09.01.2014, 22:27:07 »
hallin pihalta löytyy kori.
myös 960 on tehty d24tic koneella vm-90-96 johon on sama erityis lupa päästöjen suhteen niinku 740 ja 940 malleissa on eli savutus arvo 4.5.
tuohon tietoon nojaten saa 960 leimattua 606 koneella.

olikohan tuo ny vastaus kysymykseen?
pihassa oleva kori on -91 mallia.
Joo mutta korin pitäisi olla minun tietääkseni silti ei vähäpäästöinen jos tuon mersun 606 meinaat turbon kanssa sinne laittaa...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1272 : 09.01.2014, 22:31:23 »
Joo mutta korin pitäisi olla minun tietääkseni silti ei vähäpäästöinen jos tuon mersun 606 meinaat turbon kanssa sinne laittaa...

sehän muuttuu polttoaineen mukaan. pensa turbo on eri asia.
tämmöseen pensavessaan kun laittaa d24tic moottorin nii päästö rajat muuttuu diisselin mukaiseksi. eikä sillä ole väliä laittaako d24tic vaiko jonku toisen dieselin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1273 : 09.01.2014, 22:37:36 »
Onko tosiaan noin? Joku aika sitten asiaa kaverin kanssa pohdittiin ja muistaakseni selvitimme että päästömääräys menee korin alkuperäisen moottorin mukaan. Eli bensassa bensan päästönormit (normi 1. 2. 2. Jne...) ja dieselissä dieselin vaikka olisi bensamotti.

Voin olla väärässä, mutta muistaakseni vielä konttorilta kysyttyä. Hienoa jos menee toisellatavalla (auttaa oman auton suunnittelua...)

Anyway hieno projekti ja tsemppiä valitsemallasi tiellä. Mikäs vika nykyisessä kopassa tarkalleen on? Eikös se ollut ihan hiano...?

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1274 : 09.01.2014, 22:52:33 »
Onko tosiaan noin? Joku aika sitten asiaa kaverin kanssa pohdittiin ja muistaakseni selvitimme että päästömääräys menee korin alkuperäisen moottorin mukaan. Eli bensassa bensan päästönormit (normi 1. 2. 2. Jne...) ja dieselissä dieselin vaikka olisi bensamotti.

Voin olla väärässä, mutta muistaakseni vielä konttorilta kysyttyä. Hienoa jos menee toisellatavalla (auttaa oman auton suunnittelua...)

Anyway hieno projekti ja tsemppiä valitsemallasi tiellä. Mikäs vika nykyisessä kopassa tarkalleen on? Eikös se ollut ihan hiano...?

kaveri dieselöi golffin ja se kori muuttui diiselin päästönormeihin. toki jos sinne pensa moottorin laittaa takas on silloin pensan päästönormit voimassa eikä se muutu ei vähäpäästöiseksi pensaksi.

päästöt menee automallien polttoaineen mukaan luokiteltujen päästöjen mukaan...
olikohan tuo taas vaikeasti selitetty...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

 

RallyBaron  Samppasport