Elekma  Autoracing

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 568447 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1275 : 09.01.2014, 22:57:12 »
en halua Mikko olla ilonpilaaja mutta varmista vielä asia konttorilta ennen kuin teet mitään  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1276 : 09.01.2014, 23:10:26 »
samalla tavalla kävi mulla siinä levitysprojektissa ku korityöt veny ja veny, pakkelointi vaiheessa meni järki jne...
kävin sitä silti aina silloin tällöin tekemässä, mutta projektin viimeinen niitti oli kun lähti vuokra talli alta, koska vuokraaja laittoi sen myyntiin.

nyt se kori on paalussa, osia hyllyssä monien tuhansien eurojen edestä. seuraavaan koriin en räpellä enään mitään levityksiä, toki ei ole vielä talliakaan eikä sitä uutta koriakaan.

vois käydä tämän muuten ilmoittamassa omaankin projektipäiväkirjaan  :)

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1277 : 10.01.2014, 03:04:25 »
en halua Mikko olla ilonpilaaja mutta varmista vielä asia konttorilta ennen kuin teet mitään  :P

saa iloa pilata. mutta joka tapauksessa kokeilen tällä korilla. sai leiman eli ei.
tämä kori on mallisarjan tehokkaimmalla moottorilla ja sen mukaisella alustalla ja abs jarruilla... helpompi koittaa leimata. kuin nykyisellä korilla.
voihan siellä käyttää d24tic moottorin paikallaan öljyämässä joka paikan jolloin ei voi kukaan vaatia enää vähäpäästöistä dieseliä keulille...

tässä tapauksessa tilavuuden ja tehojen vertailu moottorina pitäs käydä 3,0 204hv moottori. eli vaihdettavan moottori lohkon tehot on alle vertailumoottorin tehot ja koko on sama ja venttiileitäkin sama määrä(ei venttiileiden määrällä ole väliä).
koneen paino menee tuplaturboilla ok. mutta isolla holsetilla taitaa mennä yli sallitun. (t15=5kgx2=10kg ja iso holsetti 23kg)
=11kilon laihdutus huomioon ottaen pakosarjojen ja ahtoputkistojen muutos jne...

960 koria ei tainnu tulla tehtaalta painavalla b28 moottorilla ainuttakaan kappaletta.
oliko painavin d24tic moottori?
606 ei ole kovin kevyt motti mutta akseli painot saa kohdalleen 960 korissakin.
spekuloikaa mitä tahdotte mutta öitä toivotellen...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Roki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1278 : 10.01.2014, 03:33:09 »
Hyvä että projekti jatkuu edes jollain tapaa. Enkä lue tuota luovuttamiseksi, vaan uuden suunnan hakemiseksi.

Wiki kertoo jotta PeRVo-konetta olis esiintyny 1990-91 vuosimalleissa satunnaisesti ja vain joillain markkina-alueilla.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=971.0 Siellähän se esimerkki olikin.

Mie spekuloin jotta joskus tähdellä merkitty moottori tekee jossain Volvon kopassa paljon voimaa.
V70 2.5D -00

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1279 : 10.01.2014, 06:41:26 »
Hyvä että projekti jatkuu edes jollain tapaa. Enkä lue tuota luovuttamiseksi, vaan uuden suunnan hakemiseksi.

Wiki kertoo jotta PeRVo-konetta olis esiintyny 1990-91 vuosimalleissa satunnaisesti ja vain joillain markkina-alueilla.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=971.0 Siellähän se esimerkki olikin.

Mie spekuloin jotta joskus tähdellä merkitty moottori tekee jossain Volvon kopassa paljon voimaa.

joka tapauksessa projekti jatkuu jollaki asteella... mutta suunta on nyt kattelussa jatkuuko 740 korissa vaiko 900 korissa. sille sama kuhan hilut liikkuu romusta toiseen...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1280 : 10.01.2014, 18:08:25 »
saa iloa pilata. mutta joka tapauksessa kokeilen tällä korilla. sai leiman eli ei.
tämä kori on mallisarjan tehokkaimmalla moottorilla ja sen mukaisella alustalla ja abs jarruilla... helpompi koittaa leimata. kuin nykyisellä korilla.
voihan siellä käyttää d24tic moottorin paikallaan öljyämässä joka paikan jolloin ei voi kukaan vaatia enää vähäpäästöistä dieseliä keulille...

Ei vaikuta vaikka siellä käyttäisi minkä koneen öljyämässä kaiken, jos kori on vähäpäästöinen niin se pysyy vähäpäästöisenä vaikka seisosit takakontissa päälläs ja laulasit ruottin kansallislaulua takaperin samalla oikeeta korvaa heiluttaen. Tällöin on vain ja ainoastaan inssin pöllöilyä jos se leimaa tuon koneen vähäpäästöiseen koriin. Eli kysy oikeasti inssiltä ensin, ei tuu sit paha mieli. On kaiketi olemassa alkupään 960 jotka ei ole vähäpäästösiä...

Spekulointiin ei sillai hetkauttasi mihinkäänpäin tuo PRV, koska sekin on paperilohkolla vaikka putket sentäs rautaa onkin, PeRVo on sikspaljo kevyt pata että ei tee eroa tinakutoseen. Kaikenmaailman hienoine mukavuusasioineen tuo 960 on kuitenkin painava himmeli, että jos liikoja juttuja karsit keulalta poies ja just akku jne siirtäen niin eiköhän siihen painoihi jotaki tolkkua saa.

LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1281 : 10.01.2014, 22:35:27 »
juu tutkin tuota päästö hommaa hieman ja pikkusen tulee ongelmia vastaan 960 korin kans.
vakio ahtimella sais leimattua mutta vakio ahdin toimii suihkumoottorina tällä hetkellä...
klikkaamalla kuvaa video näkyy...



noh katotaan mitä tehhään. tungetaan tekniikka vaikka 242 koriin joka ei oo kovin vähäpäästöinen... pihasta löytyy kohtuu kuntoinen kori...
« Viimeksi muokattu: 11.01.2014, 17:41:40 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1282 : 12.01.2014, 01:26:47 »
saa iloa pilata. mutta joka tapauksessa kokeilen tällä korilla. sai leiman eli ei.
tämä kori on mallisarjan tehokkaimmalla moottorilla ja sen mukaisella alustalla ja abs jarruilla... helpompi koittaa leimata. kuin nykyisellä korilla.
voihan siellä käyttää d24tic moottorin paikallaan öljyämässä joka paikan jolloin ei voi kukaan vaatia enää vähäpäästöistä dieseliä keulille...

tässä tapauksessa tilavuuden ja tehojen vertailu moottorina pitäs käydä 3,0 204hv moottori. eli vaihdettavan moottori lohkon tehot on alle vertailumoottorin tehot ja koko on sama ja venttiileitäkin sama määrä(ei venttiileiden määrällä ole väliä).
koneen paino menee tuplaturboilla ok. mutta isolla holsetilla taitaa mennä yli sallitun. (t15=5kgx2=10kg ja iso holsetti 23kg)
=11kilon laihdutus huomioon ottaen pakosarjojen ja ahtoputkistojen muutos jne...

960 koria ei tainnu tulla tehtaalta painavalla b28 moottorilla ainuttakaan kappaletta.
oliko painavin d24tic moottori?
606 ei ole kovin kevyt motti mutta akseli painot saa kohdalleen 960 korissakin.
spekuloikaa mitä tahdotte mutta öitä toivotellen...

Just n.2kk sitten oli nettiautossa PRV koneella oleva 2.8 960 myynnissä ja oli muistaakseni EI vähäpäästöinen. Jos hyvä tuuri on niin mulla on sähköpostissa kuva sen konehuoneesta.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1283 : 12.01.2014, 10:42:11 »
Just n.2kk sitten oli nettiautossa PRV koneella oleva 2.8 960 myynnissä ja oli muistaakseni EI vähäpäästöinen. Jos hyvä tuuri on niin mulla on sähköpostissa kuva sen konehuoneesta.
ko. Yksilöstä oli muistaakseni projektipäiväkirjakin täällä.

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1284 : 12.01.2014, 11:12:12 »
ko. Yksilöstä oli muistaakseni projektipäiväkirjakin täällä.

Myynti ilmoitus ainakin oli. Taisi olla showroom/projektitopikki. Löysin kuvan sen konehuoneesta.
En oikein itekkää ennen uskonu että näitä olis ollu PRV-koneella.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1285 : 12.01.2014, 11:34:37 »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1286 : 12.01.2014, 13:31:53 »
OT:

http://www.nettiauto.com/volvo/960/6115973


Ja on edelleen :D

Eri myyjä. Oli ennen jossain Turun seudulla myynnissä. Myyjän nimi oli Ville S. Sama auto tuo on ja saman hintainenkin.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1287 : 13.01.2014, 01:07:25 »
ei naposta ostaa enempää autoja pihaan... johan tuossa on 7 volvoa ja tatsuni...
960 korissä tämä tekniikka ois aika kyrväkäs ja sais olla tehojakin kohtuu määrä ihan arki ajossa.
mutta tuo perhanan päästö svidduilu aiheuttaa harmaita hiuksia...
pitää tutkia onko kuin penaalista jos kokeilis 242 koppaan istuttaa tuota tekniikkaa.
ei ehkä tyylillisesti ole sopiva motti 242 keulille mutta voishan tuota kokeilla.
tämä 740 koppa jää kuitenki säilöön, ei raaski paalata ku on joku tunti tullut vietettyä tämän kimpussa...
pittää vaan ladata voimia tämän suhteen tovi ja tekniikkaa vois käyttää jossain toisessa volvossa sen aikaa kun alkaa taas innostumaan pelti hommiin...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1288 : 23.01.2014, 18:57:32 »
hallin pihalta löytyy kori.
myös 960 on tehty d24tic koneella vm-90-96 johon on sama erityis lupa päästöjen suhteen niinku 740 ja 940 malleissa on eli savutus arvo 4.5.
tuohon tietoon nojaten saa 960 leimattua 606 koneella.

olikohan tuo ny vastaus kysymykseen?
pihassa oleva kori on -91 mallia.

Minä en mistään erityisluvista tiedä, mutta ainakin itse olen siinä uskossa että oma -95 940 d24tic on vähäpäästöinen, vaikka onkin d24. ja epäilisin että sama homma noiden 960 dieselien kanssa. Tosin siihen tulokseen taisit jo itsekin tulla?

Kovin kuulostaa tutulta tuo ispiraation puute. Itse olen tässä pikkuhiljaa myynyt romuja pois, haaveena että kun tekisin yhtä autoa kerralla, niin voisi saada jotain aikaiseksikin. Sitten varmaan kun Manta on ainoa joka on jäljellä, niin alkaa maistua puulta yhden ja saman auton rakentelu.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Roki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1289 : 23.01.2014, 20:24:49 »
Minä en mistään erityisluvista tiedä, mutta ainakin itse olen siinä uskossa että oma -95 940 d24tic on vähäpäästöinen, vaikka onkin d24.
Ei tää mikään uskonasia ole. Ei muuta kuin rekisteriotetta tavaamaan?
V70 2.5D -00

 

RallyBaron  Samppasport