Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 568430 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1290 : 23.01.2014, 23:42:49 »
Kovin kuulostaa tutulta tuo ispiraation puute. Itse olen tässä pikkuhiljaa myynyt romuja pois, haaveena että kun tekisin yhtä autoa kerralla, niin voisi saada jotain aikaiseksikin. Sitten varmaan kun Manta on ainoa joka on jäljellä, niin alkaa maistua puulta yhden ja saman auton rakentelu.

hiljaisessa myynnissä on kaikenlaista roinaa mitä on kertynyt...
liian monta kotteroa on joten pitää tehdä jokaiselle suunnitelmat ja tarkistella resursseja mitä kykenee millekki autolle tekemään...
tämän projektin kans on nii motivaatio hukassa ettei varmaan minkään muun tötterön kans ole ollut.
olokoon pihalla siihen asti että jotain kiinnostaa tälle alkaa tekeen.
suunnitelmat on tällekki aikalain valmiina ja työjärjestys kaavailtuna mutta nappa puuttuu nyt nii tehhään muuta.

ny työn alla on synti merkkisen 4wd tötterön lyhennys. kohtuudella antanu motivaatioa rassaamiselle ku tekee ihan jotain muuta välillä.

seuraava tallipaikan saaja on 242 josta kopistellaan kori kuntoon ja leimataan kesä autoksi. (huvittais tälläki 242 ajella vuoden 2007 jälkeen liikenteessä. ollu katoksessa vuoteen 2011 ja lämpimässä tallissa siitä lähtien)
keväällä loppuu käyttis 940 leima ja sitte oiskin nätti ajella kesä 242 volvolla...

vuojenpäästä tämä 740 saattaa saada jonkiasteista huomioa rakentelun merkeissä... jos ei oo jo paalattu siihen mennessä... (vittuilkaa vaan rauhassa ja naurakaa koko projektille niin paljonku ikinä jaksatte mutta muistakaa että taisi olla foorumin ensimmäinen takaveto dieseli josta yli 400hv penkitettiin...)
noh onhan tällä foorumilla muitakin projekteja jäissä ja paljon hienompiakin projekteja ku tämä mun räpellys ja motivaatioa oottamassa joten levätköön 740 siihen asti että alkaa kiinnostaan taas jatkaa siitä mihin keväällä jäätiin...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1291 : 24.01.2014, 00:06:42 »
Ei tää mikään uskonasia ole. Ei muuta kuin rekisteriotetta tavaamaan?
Jos noin kovasti ahistaa ja uskokin loppuu niin kyllä se on. Kuten kaikki muutkin 92 tuoreemmat, mukaanlukien oma -93 d24tic.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1292 : 24.01.2014, 09:20:26 »
Ei tää mikään uskonasia ole. Ei muuta kuin rekisteriotetta tavaamaan?

Rekisteriotteesta ei löydy mitään mainintaa vähäpäästöisyydestä. Eikä löydy akan -04 vuoden tdi audistakaan, eikä tuosta mun -05 vivarosta. Eli se ei uskoa vahvista mihinkään suuntaan, mutta kuten TVS mainitsikin, kaikki 1.1.1992 ja sen jälkeen käyttöönotetut on mun käsittääkseni vähäpäästöisiä, vaikkei sitä erikseen mainitakaan.

Pointtina kuitenkin se, että D24:sta on myös vähäpäästöisenä.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1293 : 24.01.2014, 09:55:21 »

960 koria ei tainnu tulla tehtaalta painavalla b28 moottorilla ainuttakaan kappaletta.
oliko painavin d24tic moottori?
606 ei ole kovin kevyt motti mutta akseli painot saa kohdalleen 960 korissakin.
spekuloikaa mitä tahdotte mutta öitä toivotellen...

Eikö B280 ole kevyin moottori mitä 960 nokalla on ollut? Mun tietääkseni Volvon oma suoratinakutonen on painavampi, turbovinokone on ainakin, kunten deekutkin.

Mutta tosiaan tuskinpa se paino mikään ongelma on..

Onko se OM606 siis muka vaparikone vakiona? Mä olen kuvitellut että se oli 90-luvun lopun mersujen kone, jonka saa kyllä siihen 960 vähäpäästöiseen koppaan.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1294 : 24.01.2014, 10:01:54 »
Onko se OM606 siis muka vaparikone vakiona? Mä olen kuvitellut että se oli 90-luvun lopun mersujen kone, jonka saa kyllä siihen 960 vähäpäästöiseen koppaan.

Onkelma onkin varmaan siinä, että oli vaikka olisi ahdettu vähäpäästöinen moottori alunperin, niin se pitäisi olla sitten leimalla orkkiskunnossa. Eli periaatteessa vakiopumppu, mersun cooleri, yms. Mutta se onkin sitten katsastusmiehestä kiinni, puuttuuko ahtimen ja coolerin vaihtoon.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa kokkijaska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1295 : 24.01.2014, 13:27:11 »
Onko se OM606 siis muka vaparikone vakiona? Mä olen kuvitellut että se oli 90-luvun lopun mersujen kone, jonka saa kyllä siihen 960 vähäpäästöiseen koppaan.
Onhan noita OM606 vapareinakin :D Ekat tulivat muistaakseni vuoden 1993 W124 mersuihin kun niistä tuli niitä ns. E-sarjalaisia,väyrysessäkin on tuota konetta käytetty vaparina sekä ahdettuna ::)
-08 V70 2.0TDI
-98 MB312D Rimor BrigSuper 748
-00 Mb w220 kärrynveturi
-MF 50B

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1296 : 27.01.2014, 18:04:29 »
Onkelma onkin varmaan siinä, että oli vaikka olisi ahdettu vähäpäästöinen moottori alunperin, niin se pitäisi olla sitten leimalla orkkiskunnossa. Eli periaatteessa vakiopumppu, mersun cooleri, yms. Mutta se onkin sitten katsastusmiehestä kiinni, puuttuuko ahtimen ja coolerin vaihtoon.

No tietysti sinne täytyy ne vakio-osat löytää muutoskatsastukseen, mutta eikai ne nyt niin harvinaisia erikoisosia ole?

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1297 : 07.02.2014, 17:30:25 »
iltaa.
täällä edetään sillä mallilla että seuraavaksi tekniikka otetaan akseleita lukuunottamatta pois ja kori pusketaan hallin taakse odottelemaan motivaatioa...
tekniikka siirtyy toiseen koriin ja aikataulu ois semmonen että kerkiäis jääradalle leikkimään vielä tälle talvea.

pirun räkätauti ja kuume estää tekemästä käytännössä mitään...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1298 : 07.02.2014, 19:40:16 »
242 korissa tuo mylly ois jo meleko hilipiä laitos :D Ei muutaku toteuttaan!

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1299 : 08.02.2014, 16:32:38 »
242 korissa tuo mylly ois jo meleko hilipiä laitos :D Ei muutaku toteuttaan!
245 voi antaa vähän enemmän pitoja, siitä kun voi tulla mahdollisesti puutetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1300 : 08.02.2014, 16:56:43 »
242 korissa tuo mylly ois jo meleko hilipiä laitos :D Ei muutaku toteuttaan!

oli semmonen suunnitteilla mutta ei se kiulu ala kohtuudella istumaan 242 konehuoneeseen.
raidetanko hankaa vastaan.
960 koriin menee tekniikka kaikkineen hiluineen. helppo ja nopea homma.
kardaani tarvii vain tehdä ja välijäähylle tilaa sekä kiinnikkeet... nekin kyllä aika pikaseen on tehtävissä...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1301 : 16.02.2014, 16:28:39 »
nyt on tämä rojekti siirretty hallille.
käytin käynnissä ja ajoin hinausauton kyytiin. kyllä se vaan mieltä lämmittää ku pikkusen savua pölläyttelee.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1302 : 16.02.2014, 21:36:31 »
Ei vähäpäästöinen 760 volvo vois olla hyvä kori tuon tekniikan ympärille. PeRVo koneisia näkyy välillä aika halvallakin.
citikka

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1303 : 17.02.2014, 21:25:52 »
Ei vähäpäästöinen 760 volvo vois olla hyvä kori tuon tekniikan ympärille. PeRVo koneisia näkyy välillä aika halvallakin.

taitaa 760 mallissa jokaisessa olla abs jarrut? tuo abs laatikko ottaa pahimmoilleen turboon kiinni eikä turbo sovi taaksepäin käytännössä yhtään.
saakohan lain mukaan muuttaa tuo abs laatikko toiselle puolelle konehuonetta. siellä ois tilaa laatikolle tai ainaki sinne sais järjestettyä tilaa imusarja ja ahtoputki muutoksella. (ajatellu jokatapauksessa tehä vielä ainaki yhden imusarjan.)
pitäs vain hävittää autoja vähemmälle eikä ostaa lisää. loppuu pihasta tila...
sopivalla vaihtokaupalla jos sais ei vähäpäästöisen 760 korin ja jos laki sallii abs purkin siirron nii homma alkais selkiintyyn.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Hyppönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1304 : 17.02.2014, 21:45:03 »
Omassa 740 projektissa käytin vertailussa PRV koneellista 760 -86. Ei vaadittu: abs, erillisripustettua taka-akselia, katteja. Eli 740 ja 760 ovat vertailukelpoisia, koska ovat samaa mallisarjaa, näin ainaki konttorilta selittivät. :D
« Viimeksi muokattu: 17.02.2014, 21:47:06 kirjoittanut Hyppönen »
Volvo 740 3,5l V8 -86 käyttis
Rambler American 3,2l -65 museo
Ford Escort MK2 -76 "Sirpa"

 

Autoracing  KL-varaosat