KL-varaosat  Race.fi

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 568422 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1350 : 25.09.2014, 01:10:52 »
aloin miettiin takajarruja miten ne sopivalla budjetilla toteuttais?
Leimalle vaaditaan mekaaninen käysä mutta rata käyttöön saa käsittääkseni olla hydraulinen käppäri?
oisko mistään kotoisin jos nakkais taakse 240 volvon etusatulat ja toiseen piiriin käyttöjarru ja toiseen käppäri?
ettei liian helpoksi mene niin kaavailin samaan pakettiin radalla säädettävän jarrubalassi systeemin...

Saahan sitä kaikkia suunnitella ja mittoa... muutto lähemmäs tätä projektia on edessä ja sitte on autolle siedettävä matka.
Tahtoo mennä suunnitteluksi jos ei ole kohde lähellä...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1351 : 25.09.2014, 02:03:31 »
aloin miettiin takajarruja miten ne sopivalla budjetilla toteuttais?
Leimalle vaaditaan mekaaninen käysä mutta rata käyttöön saa käsittääkseni olla hydraulinen käppäri?
oisko mistään kotoisin jos nakkais taakse 240 volvon etusatulat ja toiseen piiriin käyttöjarru ja toiseen käppäri?
ettei liian helpoksi mene niin kaavailin samaan pakettiin radalla säädettävän jarrubalassi systeemin...

Saahan sitä kaikkia suunnitella ja mittoa... muutto lähemmäs tätä projektia on edessä ja sitte on autolle siedettävä matka.
Tahtoo mennä suunnitteluksi jos ei ole kohde lähellä...

Mietin itsekin tuota jos laittas 240 etusatulat taakse just tuolla tavoin niin kaveri siinä sit tokas jtn että mites ku ne kuluu sit enemmä esim ylempää mis käyttöjarru et miten se pala sielä sit menee ku "paljon" kulunut toisesta kohtaa vaan. itse en tuota edes miettinyt mut epäilen ettei olisi mikään ongelma. jollain kokemuksia tuosta?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1352 : 25.09.2014, 02:27:33 »
Mietin itsekin tuota jos laittas 240 etusatulat taakse just tuolla tavoin niin kaveri siinä sit tokas jtn että mites ku ne kuluu sit enemmä esim ylempää mis käyttöjarru et miten se pala sielä sit menee ku "paljon" kulunut toisesta kohtaa vaan. itse en tuota edes miettinyt mut epäilen ettei olisi mikään ongelma. jollain kokemuksia tuosta?

Symmetriset palat ja pyöräyttää ympäri ainakun renkaan vaihtaa..
Joutuu niitä satuloita koneistamaan hieman että sopivat järkevästi 740 taka-akseliin ja saa hyödyn muokkauksesta optimoitua.

Lisää pohdintaa tuottaa kun edessä on 240 satuloille jäähdytetyt levyt ja 740 takalevyt ei ole jäähdytetyt...
Etäisyydet jne pitää taas ihan ite rakotulkilla (rullamitalla) mittoa...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1353 : 25.09.2014, 02:30:51 »
Mites jäähdyttämättömän satulat? 240:ssa on niitäkin
No kun halvalla sai.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1354 : 25.09.2014, 08:54:37 »
Otat niistä alkuperäisistä levyistä vain rummut ja koneistat levypinnasta irtolevylle kiinnityskorvat.


Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1355 : 26.09.2014, 01:33:46 »
Otat niistä alkuperäisistä levyistä vain rummut ja koneistat levypinnasta irtolevylle kiinnityskorvat.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

budjetti tulee vastaan. ainaki tällä hetkellä.
asunto kuviot muuttuu ens kuussa ja sitte jää joku satanen kuussa harrastuksiin enemmän.
toki budjettia rokottaa veromätkyt joihin menee kokonainen kk palkka, kiitos hallitus...

Mites jäähdyttämättömän satulat? 240:ssa on niitäkin

ei ole tuommosia satuloita hyllyssä ja niinku edellä mainitsin on budjetti tiukassa...
mieluummin jäähytetyt levyt taaksekkin ja tuo j_tapion ratkaisu käyttöön jos ja kun osia pitää ostaa...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1356 : 26.09.2014, 08:14:13 »
Eikös tuohon löydy joku pikkusatula rinnalle.

Itsellä tulee nelimäntäsatula plus pieni, siis tosi pieni satula lisäksi mikä toimii tuolla vaijerilla. Eikös se oo 16 rossaa mitä konttori tuolta tuo käsijarrulta vaatii.

Asiasta pakoputkeen, miten mätkyt on hallituksen syytä ???
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1357 : 26.09.2014, 08:17:09 »
Niin vielä konttorin vinkki, ei heitä kiinnosta miten tuo käsijarru pysäyttää auton. Laita vaikka kardaaniin pieni levy, kuhan se pysäyttää auton. :)
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1358 : 27.09.2014, 13:19:57 »
Sokiakin näkee kuvasta että mankelin jälkeen on 295mm kaaresta tolppaan.

 ??? Onko joku väittänyt muuta?  :D
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1359 : 07.10.2014, 22:19:19 »
iltaa taas.
koko jäähdyttimien peräkonttiin siirron ja levitysten aikana oon koittanut pähkäillä millä saan moottorin öljypumpun kuormaa vähennettyä. vastusta tulee lisää pitkistä letkuista ja muutamasta kennosta.
tähän astisessaki oli ongelmia öljyn lämpöjen ja paineiden kanssa, mitä se sitte tekee kun virtausvastus kasvaa.
no ei mun mielestä kovinkaan hyvää.

hullun älynväläys tuli mieleen kun osui näkökenttään soppeli ohjaustehostajan pumppu, sattu olemaan vielä sopiva moniurahihnapyöräkin paikallaan. mittailin tuottoa sille ja toteisin sen siirtävän ihan riittävästi öljyä.
tällä lisäpumpulla kierrätetään ainoastaan öljypohjassa olevaa öljyä peräkontin jäähdyttäjillä ja moottorin öljypumppu tuottaa pelkästään moottorille öljynpaineen eikä kierrätä lauhduttajissa lainkaan öljyä.
eli ei vielä kuivasumppu mutta valmiudet tulis sillekkin ikäänkuin hullujen suunnitelmien lopputuloksena.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1360 : 07.10.2014, 22:24:25 »
Raadostako nappasit? Mulla on toinen vielä hyllyssä jos ei tuotto riitä.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1361 : 07.10.2014, 22:41:48 »
Raadostako nappasit? Mulla on toinen vielä hyllyssä jos ei tuotto riitä.

jep.
jos ei siirto riitä nii laitetaan kaveri rinnalle.
yhellä pumpulla siirtyy minuutissa koko öljytilavuus. (hieman yli tyhjäkäynti kierrosten)
lähtöpaine mittaus pitää laittaa ja tarvittaessa sitä pitää laskea että letkut kestää.
110bar tuottaa tuommonen pumppu mutta vapaassa pyörityksessähän ei paine nouse....
ja jos yks pumppu riittää öljylle nii laitetaan toinen dieselin siirtopumpuksi nii ainaki litroja liikkuu tarpeeksi...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1362 : 07.10.2014, 23:05:09 »
Mittasitko kuumalla öljyllä?

Eikös nyt kannattas suoraan tehdä se jonkinlainen kuivasumppu?

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1363 : 07.10.2014, 23:54:10 »
Mittasitko kuumalla öljyllä?

Eikös nyt kannattas suoraan tehdä se jonkinlainen kuivasumppu?

en mitannut.
alta huoneen lämmön oli öljy mittauksessa. lämpimämpänä olettaisin öljyn virtaavan kannojen läpi nopeampaa ja tuoton pysyvän suurinpiirtein samana. tarkemmat laskelmat ei kuulu mun tyyliin eikä muilta kopioiminen joten mennään perstuntumalla.

eihän tuo nyt enään kaukana sumpusta ole. öljypohja uusiksi ja sen milioona eri pikku seikkaa mietittävänä ku ei jaksa netistä ettiä valmista toimivaa systeemiä. hakataa paksua kalloa kallioon ja katotaan kumpi antaa periksi...

tuossa kuva jossa ois suurinpiirtein moniurahinapyörien paikat tyylikkäästi omalla miltei absoluuttisella paint ohjelman osaamisella piirrettynä. (tuon paint ohjelmanki joku urpo on päivittänyt lähes käyttökelvottomaksi)
onhan tuolla vielä tilaa parille pumpulle ::)

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1364 : 07.10.2014, 23:59:39 »
Äkkiä luettuna, siis ookko siirtämässä jäähdyttimiä peräkonttiin  ? Miten aattelit ilman ohjata jäähdyttimen läpi ? Joku ohjain kontin pohjaan ja alakautta ilma sisään  ::)

Tästä on tulossa jotain melko isoa  ;)
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

 

Ateho  Elekma