Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441655 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #330 : 02.06.2015, 17:53:45 »
Mulla on tossa omassa 144:ssa Tonin lastut ja ei oo kyllä mitään ongelmia ollut.
Mullakin 740ssä. ei ollut ongelmia, tosin tällähetkellä purettu rahapulassa.
Here in Finland we call this thing REILU MEININKI.

Kieltämättä mikanilta aika törkeää alkaa sanomaan että tonin lastut ei toimi. Hän on kuitenkin ottanut 400hv älhoolla ja Mikan tietääkseni ei.

Halvemmalla tosiaan pääset kun ostat MS1
-012 IMM maksaa ~100e, ostrich ~200e
-MS1 vähemmän, sen voi tehdä LH purkin sisälle ja johtosarjoihin ei tarvitse muistaakseni kajota. ei kuitenkaan ihan bolt on
« Viimeksi muokattu: 02.06.2015, 17:57:25 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #331 : 02.06.2015, 18:13:02 »
Ja nyt on lastuista asiat tältä erää tässä sanottu, emme jatka tässä tämän pidemmälle. Tappeluhan siitä vaan tulisi.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #332 : 02.06.2015, 18:34:24 »
Halvemmalla tosiaan pääset kun ostat MS1
-012 IMM maksaa ~100e, ostrich ~200e
-MS1 vähemmän, sen voi tehdä LH purkin sisälle ja johtosarjoihin ei tarvitse muistaakseni kajota. ei kuitenkaan ihan bolt on

Mega pitää kolvata kasaan, mikä ei ole ihan helpoin homma, jollei asiasta ole kokemusta.

012 IMMu pitää joka tapauksessa hankkia, jollei muuta sitä MAPiksi. Jolloin joutuu joka kerran säätämään kaiken megan kanssa, kun jokin muuttuu setissä. IMMun kanssa tätä ongelmaa ei ole, kunhan pääpolttoainekartan rakentaa kerran kunnolla.

Ja kun LH:n säädöt on saatu kohdilleen, voi ostrichin myydä pois, jolloin kokonaishinnaksi jäi IMMu ja siiten liittyvät romut, säilyttäen vikadiaknostiikan yms. LH:n featuret, joita MS1:ssä ei ole.

Bensalla pelatessa tarvitsee LH:sta muuttaa vain suutinvakio #4 ja 012 IMMun linearisointi-käppyrä (Ctrl+C ja Ctrl+V).
Ja sen jälkeen ainoa välttämättä säätämistä tarvitseva asia on pääpolttoaineen korjauskartta.

Kaikki muu on sitten ihan puhdasta omasta hipostelu-halusta säätämistä. Joten pirusti vähemmällä työllä LH:n kanssa pääsee.
Wiinalla lisäksi startti ja kylmärikastukset ja sen on siinä, lopun ollessa ihan puhtaasti omasta halusta tapahtuvaa toimintaa.

Ja nyt voin puhua kokemuksesta tuossa LH/EZK-säätämisessä, sillä erilaisia settejä olen säätänyt parisen kymmentä.

Kenties viikonloppuna joudun säätämään yhden setin lisää yhdelle wiinamäenmiehelle, kun 668cc sumut pamahtivat +95% aukioloaikaan hikisellä 1,2 baarin ahdoilla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #333 : 02.06.2015, 20:40:55 »
Noniin kiitos vastauksista! Mistäs löytyisi tuommoinen -012 immu?? Ja tuota e85 olen itsekkin miettinyt niin ei siis riitä 670cc kokoiset suuttimet? Minkä kokoiset sitten olisi hyvät? Ja puhutaanko nyt noin minkälaisista hevosvoimista? jos leikitään että olisi e85 ja riittävä bensapuoli ja nuo muut hilppeet mitä jo löytyy autosta  :D
« Viimeksi muokattu: 02.06.2015, 21:16:17 kirjoittanut Strömsö »
Volvo 944 B230FT

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #334 : 02.06.2015, 21:50:23 »
Noniin kiitos vastauksista! Mistäs löytyisi tuommoinen -012 immu?? Ja tuota e85 olen itsekkin miettinyt niin ei siis riitä 670cc kokoiset suuttimet? Minkä kokoiset sitten olisi hyvät? Ja puhutaanko nyt noin minkälaisista hevosvoimista? jos leikitään että olisi e85 ja riittävä bensapuoli ja nuo muut hilppeet mitä jo löytyy autosta  :D

Markkinapaikalta kyselemään immua, tai vaikka ebay. Tuolta esim katselemaan sopivia suuttimia

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #335 : 03.06.2015, 02:40:35 »
Kuinkas monta vaikkapa megaa mikan on säätänyt? Meillä meni LH:n johtosarjalle megan asennuksessa noin 2-3h ja samana päivänä oli säätöajutkin tehty. Et taida nähdä muissa purkeissa mitään hyvää.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #336 : 03.06.2015, 03:48:20 »
Kuinkas monta vaikkapa megaa mikan on säätänyt? Meillä meni LH:n johtosarjalle megan asennuksessa noin 2-3h ja samana päivänä oli säätöajutkin tehty. Et taida nähdä muissa purkeissa mitään hyvää.

Huoh! Ei jaksaisi....... Taas!  :facepalm:

Moottoreita, joihin olen "lastut" tekaissut on kolmella numerolla laskettavissa ja mikään niistä ei ole ollut LH/EZK-kombolla ennen omaani ja tämäkin on tehty kauan ennen omaa ysiäni.

Megaa tutkin hiljakseen liki kaksi vuotta, ennenkuin päätin lähteä säätämään LH:ta, joten tämän pitäisi kertoa jotakin ymmärtäville.

Kahdessa tunnissa jos teet ensimmäistä kertaa johtosarjan LH->mega olet käyttänyt melkoisesti aikaa asian parissa ennen kuin olet alkanut asennusta puuhaamaan.

Säätöajotkin samana päivänä tehtynä, niin kysyn vain kuinka ensikertalainen tekee tuon tempun tai edes toista kertaa tekevä. Enkä ota edes kantaa siihen säätöjen hyvyyteen kaikissa ajodynaamisissa tilanteissa.

Ja/tai olet varsinainen säätö-guru!

Minä en ole! Eikä ole moni muukaan!  :-[


Muissa purkeissa näen paljonkin hyviä juttuja, mutta minulle se "ongelma" on ominaisuuksien kombinaatio.
Eli joku perus-juttu, jonka jo LH hanskaa (esim. vikadiagnostiikka ja "nilkuta-himaan" moodi) ovat tuotanto ruikkareiden arkea, mutta after-market ruiskuissa pirun kalliita lisukkeita, jos edes rahallakaan saatavissa.

LH/EZ116K on jo olemassa vinokoneessa ja kaikki on alusta asti sopivina paikoillaan kaikkine tuotanto-ruiskujen ominaisuuksien keralla. Joten sitä voitaneen pitää eittämättömänä etuna minusta? Vähemmän säätämistä/rakentamista ohjauksen osalta, kun tekemisen voi keskittää ihan muuhunkin tähdelliseen asiaan.

Joten viri-pelissä hankittavaksi jää 012 IMMu/tykötarpeet ja ostric (uutena/käytettynä). Lastun polttopalvelun voi sitten hankkia moneltakin taholta kun ostric on myyntivalmis säätöjen valmistuttua.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #337 : 03.06.2015, 13:30:24 »
Here in Finland we call this thing REILU MEININKI.

Aika törkeä heitto kyllä, Mikan!  :nohnoh

Mutta sisäpiiristä kuultua, tuo "maaginen" 400hp lh viritelmä toimii aivan päin... Noh lähinnä vain lh tappelee nakutusta vastaan ja kone pysyy hengissä.

Megassa ja LH:ssa omat huonot ja hyvät puolensa. LH:ssa vielä yksi erittäin huono piirre: sillä saa pahoja katseita ja foorumin niskaansa.  :D

Mutta ei herneitä kenenkään nenuun.  :)

Asiaan:
Onko mega3 muuten nakutuksen hallinta erilainen kun mega1/2? Nm. pitäis kaverin autoon valita orkkis motronicin (tinakone) ja jonkun muun väliltä, mietittänyt vain.
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #338 : 03.06.2015, 14:10:11 »
Megassa ja LH:ssa omat huonot ja hyvät puolensa. LH:ssa vielä yksi erittäin huono piirre: sillä saa pahoja katseita ja foorumin niskaansa.  :D

Tätä minen ymmärrä eiköhä jokainen aja millä moottorinohjauksella haluaa miks sitä pitää moittia jos vaikka ajaa lh:lla, tatechilla, megalla, weberillä, dellortolla tai vaikka pierburgilla minä en vaan ymmärrä tätä ainaista vääntelyä. Miks sitä pitää kattoa pahalla minun puolesta jokainen ajaa millä ohjauksella haluaa jos itse siihen on tyytyväinen.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2015, 14:37:25 kirjoittanut Jara_ »
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #339 : 03.06.2015, 14:21:38 »
Nyt vääntö eri moottorinohjausten ja lastujen paremmuudesta tai huonoudesta loppuu tähän.

Asialliset, perustellut ja ilman provosointia kirjoitetut kommentit ovat tietysti sallittuja topicin teemaan liittyen. Mutta seuraava provo tyyliin "mun isän LH on parempi kun sun isän MS lällällää" johtaa sanktioihin.

Ugh olen puhunut.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #340 : 03.06.2015, 17:43:23 »
Kirjoitin kommenttini ihan sen takia, koska havaitsen joka kerta tuon LH-hypetyksen. Ja johtosarjahan on valmiina ja liitinadapteri siis kyseessä esimerkissäni. 850 vollen potikka kaasuläpän asentoanturi paikalleen ja mappi. Ykk anturia viilata vähän alaspäin. Ja itse en olen säätäjä vaan Ari E hoiti homman.

Tämmöistä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #341 : 03.06.2015, 21:00:38 »
Ruiskuosastohan on vähän erillinen juttu, kun on tuo moottorinohjaus-topiccikin, mutta kun se täälläkin on monesti tullut esille niin tuumitaan lyhkösesti mitä molempien kanssa ihmetelleenä tulee ekana mieleen:
LH+EZK vie potin esimerkiksi oikeasti järkevän lambdasäädön osalla, oppivuuden osalla, nakutunnistuksessa ja esim tyhjäkäyntiasioiden hanskaamisessa hienommin. Eikä tartte säädellä ja sohlata erilaisten triggerianturointiasioiden kanssa, piuhat kiinni ja toimii, megan kanssa saa lueskella aika ajoin noita triggerisignaalin sekoiluongelmia. Myös rautapuolen osien luotettavuuden sanoisin menevän tehdastekoiselle osalle vrt itse kolvailtu, kenenkään työn tulosta arvostelematta. Ja vähemmän säädettäviä juttuja jos kone ei poikkea ihan järkyttävän paljon vakiosta, tyhjäkäyntijutut ja startti- ja lämmitysrikastukset ja sydeemit on kohillaan ja aina laakista käymään ilman kaasulla auttamista tai muuta.

Mega on parempi vertaistuen määrän, helpomman graafisen säätöohjelmiston ja nopeammin kartalla tilannetta seuraavan ohjelmiston kanssa, logiominaisuuden osalta ja esimerkiksi suorasytytysratkaisun osalla, vrt EZK:hon mitenkuten saatavissa oleva hukkakipinämodi vaan ei "oikeaa" suorasyttyä. Eri asioiden säätäminen on myös monessa kohden "selkeämpää" kun kerta MS on säädettäväksi tarkoitettu, mutta säädettävää myös on enempi jos lähtökohta on nolla.

Noi kaikki jutut kun sais samaan ni olispa aika kiva setti. Tämän kaiken valinnanvaikeuden ansiosta harrasteautossa on nelikurkkuinen pystyimu  ;D (vai mikähän se syy olisikaan...)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #342 : 03.06.2015, 21:46:46 »
Tvs:ltä asiallinen vastaus.  :hello:
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #343 : 04.06.2015, 19:26:19 »
Kyllähän rahalla saa ihan tehdasruiskun tasoisia säädettäviä, yllätys yllätys nämä ovat tehdasruiskuja jotka on tehty säädettäviksi.  8)

http://www.bosch-motorsport.de/en/de/produkte/catalog_categories_sncd_lev_1_230016.php

Noilla MS-merkinnöillä ei ole sitten mitään tekemistä Megan kanssa.
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #344 : 07.06.2015, 19:36:40 »
Aika paska tuo mikan bensalastu dynossa tulossa 365hv omat kädet peliin 372hv ei parempaan tällä erää kyetty   ;D
« Viimeksi muokattu: 08.06.2015, 08:53:08 kirjoittanut Jara_ »
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

 

Kulkukoira  Proturbo