Ateho  Elekma

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441660 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
-Lohko B200ET
-Kansi 530 kanavat siistitty ja V-nokalla ja säädettävällä nokkapyörällä
-Puristussuhde lähemmäs 9
-Omatekonen pakosarja
-Suuttimet Bosch Ev14 1680cc
-Bensapumppuja 2x044 ja bensalinjat 9mm sisähalkasijaltaan
-Suutinkisko Nuke Performance
-Imusarja vakio
-Turbo Holset hx40 super 14pesällä
-Ulkonen 60mm hukkis
-3'' downpipe
-Iso välijäähdytin
-Megasquirt 2 V3.0 hukkakipinäpuolalla

Ja tarkotus ois ajaa e85 ja jollain 1,2-1,4 ahtopaineella

Lähemmäs 400 heppaa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Imppatus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #481 : 24.04.2016, 21:21:04 »
Kanget on tällä hetkellä 13mm. Niin tarviiko h-profiilit?

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #482 : 25.04.2016, 11:30:28 »
Kanget on tällä hetkellä 13mm. Niin tarviiko h-profiilit?

Riippuu käytöstä. Onhan noilla ajettu menestyksekkäästi 400 hv tehoilla ja yhtä menestyksekkäästi saatu vääntymään jo paljon pienemmillä voimilla.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Imppatus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #483 : 25.04.2016, 15:26:16 »
Ei sillä ainakaan mitää varttimailia mennä repimään vaan pientä sudittelua

Poissa Werzkuuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #484 : 11.05.2016, 23:49:28 »
Lohko b230f laakeroituna ja rengastettuna
H-kanget
puristussuhde 9,3
Kansi 531 46/38 kolmikulmaseetit kanavia vähän siistitty
K nokka
Cometic mls nahka ja ARP pinnapultit alakerran ja hatun väliin
Kl-racing extreme Rosteripakosatsi
50mm ulkoinen hukkis
Hx40 super 14 pesällä
Ft imusarja vakio läpällä
Suuttimet vielä hankkimatta (suosituksia?)
Iso alukuuleri 3 tuuman ahtoputkilla
Carterin viri b-pumppu
3 tuumanen suora putkisto yhellä vaimentimella
Ms1 v2.2 VAG hukkakipinällä 4Bar MAP
M90 SRE 763 ja sasch nelilapanen sintteri
E85

Mitäs raati on mieltä mihin lukemiin näillä päästään?  :3/4 jättää sen:
Parannuksia? Suuttimet? Mitähän nuilla rutuilla kestää tekohengittää :2funny:

« Viimeksi muokattu: 12.05.2016, 00:43:34 kirjoittanut Werzkuuu »

Projekti: Volvo 740 -89 mega viritelmä
Entiset: Volvo 740 b200f -91 Volvo 240 b200k -88 2x Volvo 940 b230fd volvo 940

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #485 : 12.05.2016, 01:08:34 »
Hx40 super 14 pesällä
E85

Parannuksia?
#14 pakopesä rajoittaa tuossa paketissa tehoja noin 400 hv paikkeille.
Isompaa pesää niin menee reilusti yli.

Poissa Werzkuuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #486 : 12.05.2016, 01:24:18 »
#14 pakopesä rajoittaa tuossa paketissa tehoja noin 400 hv paikkeille.
Isompaa pesää niin menee reilusti yli.
Isommalla pesällä enemmän lukemia ennen muita pullon kauloja?
Saisihan tuohon tietysti #16 ja #18 pesiä, meneekö #18 jo turhan isoksi?

Projekti: Volvo 740 -89 mega viritelmä
Entiset: Volvo 740 b200f -91 Volvo 240 b200k -88 2x Volvo 940 b230fd volvo 940

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2198
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #487 : 12.05.2016, 13:33:52 »
Isommalla pesällä enemmän lukemia ennen muita pullon kauloja?
Saisihan tuohon tietysti #16 ja #18 pesiä, meneekö #18 jo turhan isoksi?

Itelle tulee #18 pakopesä suunnilleen samoilla kilkkeillä.. b230fb, vakio 531, vx3, vakiopahvilla, vakiopulteilla.. ei vaadi mitään metallipahvia tai arp pultteja.. niillä saa vaan enempi tuhoa aikaseks jos ei oo säädöt kunnossa.. 600hv on todistetusti otettu vakiopahvilla ja vakiopulteilla ja kestänytkin vielä hyvin.
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #488 : 12.05.2016, 16:36:45 »

Suuttimet vielä hankkimatta (suosituksia?)

Suuttimet valitaan tehotavoitteen mukaan 80% aukiololla. Eli päätät maksimitehon ja laitat sen laskuriin ja katsot mitä tuloksena tulee. Wiinalla BSFC arvoksi käy 0,75.

Laskuri avuksi tuossa:
http://witchhunter.com/injectorcalc1.php

Liian suurista suuttimista on vain haittaa, turhaa rahan kulua ja säätövaikeuksia.

Isommissa suuttimissa sitten kannattaa valita EV14 mallit.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #489 : 12.05.2016, 17:03:32 »
Jos aletaan puhua teholuokkaa 400+ niin imusarjan voisi läppineen päivittää. Ehkä jo aiemminkin..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #490 : 14.05.2016, 16:06:40 »
Toisen vinokoneisen autoni kanssa testattu myös penkissä ja sillä surullisen kuuluisalla A-nokalla, alavääntö ei hävinnyt sekä vetoalue on pidempi että parempi, ainoa syy miksi käyttöpelissä en sitä nokkaa käyttänyt, on LH-2.4:n nirsoilu kyseisen nokan suhteen.
Miten se LH sitten oireilee tuon A nokan kanssa?
Löysin kaatopaikalta 41 vuotta vanhan A nokan jonka jo sommittelin L nokan tilalle LH turbo koneeseeni. Pääseekö vaivoista eroon lastuilla?

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #491 : 14.05.2016, 17:02:34 »
Miten se LH sitten oireilee tuon A nokan kanssa?
Löysin kaatopaikalta 41 vuotta vanhan A nokan jonka jo sommittelin L nokan tilalle LH turbo koneeseeni. Pääseekö vaivoista eroon lastuilla?
Oireilee ja oireilee... omassa tyhjäkäynnin seilaus kasvoi 100rpm, joka ei itse häiritse sitten pätkääkään.
Ja A-nokkaa voi olla vaikeaa löytyy jakajanuralla.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #492 : 14.05.2016, 19:06:58 »
Sama ilmiö v-nokalla. Ympärivuotisessa käyttöpelissä vois häiritäkin, kesäautossa ei väliä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #493 : 14.05.2016, 19:10:11 »
Itse en ole huomannut mitään seilausta A nokalla, mitä nyt hieman epätasainen tyhjäkäynti. Teleskooppi antenni vatkaa nätisti  :D
Tyytyväinen oon ollu tohon muutokseen T->A samalla kun laitto 19T. Jos uudelleen alkaisin nokkaa vaihtamaan, varmaan VX tai VX3 menisi kyllä tilalle, tai ihan IPD:n nokka.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #494 : 15.05.2016, 00:11:24 »
Itelle tulee #18 pakopesä suunnilleen samoilla kilkkeillä.. b230fb, vakio 531, vx3, vakiopahvilla, vakiopulteilla.. ei vaadi mitään metallipahvia tai arp pultteja.. niillä saa vaan enempi tuhoa aikaseks jos ei oo säädöt kunnossa.. 600hv on todistetusti otettu vakiopahvilla ja vakiopulteilla ja kestänytkin vielä hyvin.
Ite oon pitäny noin 400hv semmosena rajana, jonka jälkeen tiivisteen voi päivittää. Ei tarvii loppuunsa paljoa, että liekkirengas lähtee karkuun ja näissä vanhoissa alkaa ne syöpymät löytymään joka toisesta kannessa tasopinnasta. Sinänsä metallissa on se hyvä puoli, ettei se petä sillätavalla helposti. Kolikon kääntöpuolena tosiaan jos ei oo vehkeet säädöissä niin saa kaiken rikkikin. Toisaalta ei omalla kohdalla ole pelastanut perustiivistekään mitään. Vaara piilee kaikkialla. Kotonakin voi kuolla.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Carcom Oy  Ateho