KL-varaosat  Race.fi

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441675 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #540 : 12.09.2016, 07:14:49 »
Eikös se ollut niin että SPM männissä on yhtä paksut renkaat? Ei siis välttämättä pitkäikäinen ratkaisu jos mennään yli 600hv luokkaan.
Täytyy nyt kokeilla säätää tuohon 0,55 ja katson miten käy.

Poissa Vikakoodi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #541 : 24.09.2016, 11:35:30 »
Mitähän tällainen kokoonpano luovuttaisi tehoja seiskasatasen keulalle istutettuna?

B230ft. Porattu 0,6mm ylikokoon. 13mm kanget.
530 vakio kansi. EHKÄ r-seetit.
VX3 nokka.
Vakio sarjat.
Kinugawan TDO4HL-19T ahdin
3" imm
Vakio ilmanputsari
3" db ja putkisto
Suuttimet joko Bosch 440 - 460cc tai 630-668cc Decat
Isompi cooleri

Sitä vaan olen jäänyt vielä miettimään, että mitenhän tämä kokoonpano toimii alemmilla kierroksilla ja normiliikenteen mukana?
Volvo 740 B230FT
Volvo V70 2,4T

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #542 : 24.09.2016, 12:07:05 »
Ihan hyvin. Eipä se paljon vakiosta siinä suhteessa eroa, toki nokka vähän syö alavääntöä mutta ikinä et joudu käyttämään ahtoja kaupunkiliikenteessä etkä silti ole tien tukkeena.

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #543 : 25.10.2016, 23:45:08 »
230ft alakerta h profiileilla
531kansi 46/38 venoilla
Kiinanpojan pakosarja
Vakio imusarja
3 tuuman putkisto
Suuttimet 850cc
012 imm
Kytkin sre 763 sinterillä vakio potassa
Laatikko zf:n

Siinä olis lista mitä on jo hommattuna. Mutta mitäs kannattaa esim nokaksi hommata?
 
Holsettejahan saa kohtuu rahalla mutta minkä kokonen pitäis olla 35 vai 40??

Voimansiirron puolesta uskon pärjäävän tarpeeksi mutta mihin riittää kyky vakio männillä?
Miten bensapumpun kohtalo?
Ja minkälaisia puristuksia kannattais ajatella koneeseen?

Lopputulos tieten riippuu juurikin nenästä ja turbosta mutta mitä uskoisitta mihin tehoihin pääsis 98 ja mihin wiinaksilla?
Tavote olis jos 400 sais rikki ja haittaa ei ole vaikka tulis enemmänki. Eli hyviä neuvvoja kuunneellaan korvat höröllään. :)



Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #544 : 26.10.2016, 08:47:20 »
230ft alakerta h profiileilla
531kansi 46/38 venoilla
Kiinanpojan pakosarja
Vakio imusarja
3 tuuman putkisto
Suuttimet 850cc
012 imm
Kytkin sre 763 sinterillä vakio potassa
Laatikko zf:n

Siinä olis lista mitä on jo hommattuna. Mutta mitäs kannattaa esim nokaksi hommata?
 
Holsettejahan saa kohtuu rahalla mutta minkä kokonen pitäis olla 35 vai 40??

Voimansiirron puolesta uskon pärjäävän tarpeeksi mutta mihin riittää kyky vakio männillä?
Miten bensapumpun kohtalo?
Ja minkälaisia puristuksia kannattais ajatella koneeseen?

Lopputulos tieten riippuu juurikin nenästä ja turbosta mutta mitä uskoisitta mihin tehoihin pääsis 98 ja mihin wiinaksilla?
Tavote olis jos 400 sais rikki ja haittaa ei ole vaikka tulis enemmänki. Eli hyviä neuvvoja kuunneellaan korvat höröllään. :)
Jos oikeen hyvän haluaa niin ihan joku turbonokka. Volvon vakionenätkin jotkut ihan asiansa ajavia, esim. H,K,VX3,D. 400hv tavotteella hommaisin ite hx40superin, jos sen tarvii välttämättä olla holsetti, vaikka 35 holsettikin sinne riittää, mut alkaa kyllä perus 8v vinokoneessa olla vähän tapissa sillon. Vakiomännät kestää paljon enemmänkin kunhan ei naulaa. 400hv kestää ikuisuuden jos mikään ei mene vikaan. Bensapumpuks kokoonpanosta riippuen joku -044 bosch, aem 320l, tai walbron 450l pumppu. Pienempää ei viinalla kannata laittaa. Bensalle jotkut 9:1 rutut, viinalle laittasin 9,5-10:1, jotta saa alaskin vähän eloa. Potentiaalia tollasessa kokoonpanossa +-500hv.

Noi suuttimet on kyllä liian pienet. Viinalle +1000cc sumut ainakin.


Loppu on sitten kiinni siitä miten lh:n saa tollasessa kokoonpanossa rokkaamaan, arpalastuilla aika vaihtelevin tuloksin. Tästä pahottaa joku taas mielensä mut ite laittaisin jonkun aftermarket ruiskun.
« Viimeksi muokattu: 26.10.2016, 08:51:44 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #545 : 26.10.2016, 23:08:41 »
Kattellu esim klracing sivulta niitä volvon turbo nokkia mut olishan tuo k nokka itellä valmiinaki.
Juu ei nuo sumut mahottoman pitkälle wiinaksilla riitä.
Häätyy kattoa mitenkä asiat etenee että vieläkö hommaa ne isommat sumut.
Tiedossa on ettei ole toimivaa valmis lastua kaupassa myynnissä tuolle paketille eli täytynee varmaankiin ottaa yhteyttä sen asian suhteen kouvvostoliittoon.
Kelpaahan ne muutkin merkkiset turbot mutta tuli vain ensimmäisenä mieleen tuo holsetti. Siittäki saa antaa tietoa ja neuvoa et minkäkokonen miltäki merkiltä olis hyvä.
Täytyneepä katella nuita polttoaine pumppuja lävitte mutta mites vakio bensa linja? Vaatineeko muutoksia?
Ja asiasta kipinä puoleen?? Mitäs sille tehä vai meneekö vakiolla?

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #546 : 28.10.2016, 07:25:18 »
Kattellu esim klracing sivulta niitä volvon turbo nokkia mut olishan tuo k nokka itellä valmiinaki.
Juu ei nuo sumut mahottoman pitkälle wiinaksilla riitä.
Häätyy kattoa mitenkä asiat etenee että vieläkö hommaa ne isommat sumut.
Tiedossa on ettei ole toimivaa valmis lastua kaupassa myynnissä tuolle paketille eli täytynee varmaankiin ottaa yhteyttä sen asian suhteen kouvvostoliittoon.
Kelpaahan ne muutkin merkkiset turbot mutta tuli vain ensimmäisenä mieleen tuo holsetti. Siittäki saa antaa tietoa ja neuvoa et minkäkokonen miltäki merkiltä olis hyvä.
Täytyneepä katella nuita polttoaine pumppuja lävitte mutta mites vakio bensa linja? Vaatineeko muutoksia?
Ja asiasta kipinä puoleen?? Mitäs sille tehä vai meneekö vakiolla?
Vakiolinjat riittää ainakin 500hv e85 mut ei niiden päivittäminen pahaa tee, varsinkin jos on tehokas pumppu. Borg warnerin sxe sarjaa saa nykyään jo halvemmalla kun holsettia, semmonen mullekin supraan tulossa. Vois olla ihan pätevä ahdin volvoonkin.

Ja vakio sytkästä kuullu että riittäis johonkin 400hv tuntumaan. Saahan siihen lh2.4 hukkakipinänkin laitettua mut sen sytkänkin takia joku muu ohjaus vois olla ihan asiallinen, saa sitte vaikka suorasytkän jos niin haluaa ja helpommin säädettävissä. Sytkällä kun on aika iso vaikutus näissä vehkeissä.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • Jee jee
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #547 : 28.10.2016, 08:29:33 »
Borg warnerin sxe sarjaa saa nykyään jo halvemmalla kun holsettia
Mistä, millaisilla siipikooilla ja mihin hintaan?
!

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #548 : 28.10.2016, 11:16:18 »
Mistä, millaisilla siipikooilla ja mihin hintaan?
http://jpnracing.fi/epages/jpnracing.sf/fi_FI/?ObjectPath=Categories

Kannattaa kysyä vaikka tuolta.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2016, 11:20:19 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #549 : 28.10.2016, 16:54:03 »
Ja vakio sytkästä kuullu että riittäis johonkin 400hv tuntumaan. Saahan siihen lh2.4 hukkakipinänkin laitettua mut sen sytkänkin takia joku muu ohjaus vois olla ihan asiallinen, saa sitte vaikka suorasytkän jos niin haluaa ja helpommin säädettävissä. Sytkällä kun on aika iso vaikutus näissä vehkeissä.

Kyllä se on näissä tehovehkeissä parempi lähteä heti liikkeelle oikealla moottorin ohjausjärjestelmällä liikkeelle. Helpottaa kovasti kun pääsee loggaamaan dataa, säätämään parametrejä taulukoilla joita ihminenkin ymmärtää. Lisäksi ei tartte kikkailla IMMujen kanssa. Ja ne vehkeet ei ole 20 vuotta vanhoja...
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #550 : 28.10.2016, 17:55:59 »
Yli 500hp työnnetty ulos k-nenällä, että tuskin sitä nyt ekana tarvitsee vaihtaa. Itsekkään en lähtisi enää tuollaisen kokoonpanon kanssa leikkimään lh:lla mutta tämä aiheuttaa kohta vaan sodan joten ihan oman maun mukaan...

Riippuen mikä nyt on todellinen tehotavoite eikä sitä mahdollisimman isoa mutuilua isosta lukemasta, mutta jos 500hp kantturoihin niin ei ainakaan hx40 pienempää... Itse en tuolla 550hp luokassa olevalla oikein haluisi ajaa edes hx40 mutta mielipiteet kullakin. Jos taas todellinen teho tulee olemaan luokkaa 400hp niin sitten menettelee tuo hx35, en kyllä näe syytä sellaista laittaa. Itselläni tosin pitkäisku mutta jotain 700nm luokka taisi olla vääntö 4000rpm kieppeillä.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2016, 17:59:47 kirjoittanut miikel »

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #551 : 31.10.2016, 20:27:46 »
Nyt on kahen vaiheila kumman sitä laittais. 35 vai 40. Nälkä kasvaa kuitenki syödessä niin sinänsä olis viisaampi laittaa se nelikymppinen mutta sitte taas kuinka tuo tulee toimimaan ns normaali ajossa. Luulis ainaki että 35:n herää nopeammin. Kertokaa vaan mielellään kokemuksia. Ja jos sen tulevan tehon tulis saamaan sinne että alkaa juuri nelosella niin olen tyytyväinen.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #552 : 31.10.2016, 21:32:09 »
Nyt on kahen vaiheila kumman sitä laittais. 35 vai 40. Nälkä kasvaa kuitenki syödessä niin sinänsä olis viisaampi laittaa se nelikymppinen mutta sitte taas kuinka tuo tulee toimimaan ns normaali ajossa. Luulis ainaki että 35:n herää nopeammin. Kertokaa vaan mielellään kokemuksia. Ja jos sen tulevan tehon tulis saamaan sinne että alkaa juuri nelosella niin olen tyytyväinen.

No millaista vetoaluetta haluat sinne? Ei turbo ole ainut mikä vaikutta, toki siihen voi vaikuttaa pur.suhteella, nokalla, nokan ajoituksella jne. Mutta jos nyt 400hp luokkaa haluat niin kyllä siinä jo jostain aletaan tinkimään. Voin halutessa laittaa lappua 450hp tehoista ja 536hp tehoista, mutta minulla tosiaan pitkäiksu.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #553 : 31.10.2016, 22:18:13 »
Tässä muutamat laput B230FT koneesta hx35 ja hx40 ahtimilla.


Vakio alakerta. 530 kansi, mistä kanavia vähän kairattu. Vx3. Hx35 #18. Tonin lastu bensapurkissa. Syttylastu vakio. Vakio imusarja. 3"pakoputki. Bilteman isoin cooleri. Bilteman -044 kopio. 668dekat. Säädettävä paineensäädin.  1.8bar ahtoa. E85


Edellisestä vaihtunut H-profiilit, Hx40 #18 ja vähän isommat suuttimet. 1.9bar ahtoa. E85


Edelliseen muutoksia -531 44/38 venttiilit. R-seetit. Jäykät venttiilijouset. Atecu v3 ohjaus hukkakipinällä. 2200 suuttimet. 2.3bar ahtoa. E85

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #554 : 01.11.2016, 01:48:35 »
Kiitoksia kuvistä. Jokseenkin samanmoisilla osilla tulee itelle kasaantuun kone mitä tuossa viimisessä lapussa paitsi että vakio ohjauksella varmaankin. Ei oikein innosta se sähköjen uusiksi vetäminen jos ohjausta alkaa muuttaan.Sehän se olis mieleisin jos saisi kohtuu alhaalta koneen heräämään ja taas sitte ylhääläki sais olla eloa.
Mitenhän se käyttäytyis jos esim nelikymppisen laittais #16 tai #17 pesällä liekkö minkälainen muutos #18 verrattuna?

 

Ateho  Elekma