Samppasport  Futurez

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441646 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #555 : 02.11.2016, 09:37:19 »
En lähtis kyllä yli 400hp konetta Lh:lla edes yrittämään..

Mulla vakio isku, purkat n.8.8. E85
531 46/38 venoilla, portattu yms perus jipot. Custom nokka 12,3mm/290ast. Hx40super #18pesällä. Custom imu ja pakosarjat. 2000/2200cc ev14 sumut. Vipec i44 ohjaus.

Syttyy n. 4000rpm kohdalla. Pienemmällä pesällä ehkä vähän aikasemmin syttyis mutta menee tukkoon aikasemmin jollon tehoa tuskin saa yli 500hp ilman että pakopaineet pilvissä.

Mulla tolla setupilla, 1,95bar ahtoa, ennakot kohtuu miedot. 545hp.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #556 : 02.11.2016, 20:39:07 »
Kiitoksia kuvistä. Jokseenkin samanmoisilla osilla tulee itelle kasaantuun kone mitä tuossa viimisessä lapussa paitsi että vakio ohjauksella varmaankin. Ei oikein innosta se sähköjen uusiksi vetäminen jos ohjausta alkaa muuttaan.Sehän se olis mieleisin jos saisi kohtuu alhaalta koneen heräämään ja taas sitte ylhääläki sais olla eloa.
Mitenhän se käyttäytyis jos esim nelikymppisen laittais #16 tai #17 pesällä liekkö minkälainen muutos #18 verrattuna?
Tässä topicissakin on LH koneella nykäisty 373hv/512Nm, joten kyllä sillä pääsee ihan riittävän pitkälle.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.msg1060932916#msg1060932916

Näkyy olevan noiden holsettien ominaisuus ylävireinen vääntö käppyrä...

En lähtis kyllä yli 400hp konetta Lh:lla edes yrittämään..

Perusteltu selitys miksi et?
Isoimmat LH:n ohjaamat suuttimet ovat 1100cc EV14 sumut joita olen säädellyt.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #557 : 03.11.2016, 08:49:45 »
Juu ja olihan Tonillakin vähän yli 400hp LH:lla jo monia monia vuosia sitten..

Mutta jos lähdetään puhumaan lähemmäs 500hp etanolikoneesta niin en näe mitään järkeä lähteä räpistelemään lh:lla. Kalliita ja työläitä kokeiluja. Siinä kohtaa kun tekniikassa on useita tuhansia euroja ja runsaasti työtunteja kiinni niin ei viitsisi kovin montaa pataa sulattaa.. Markan testipenkit sitten erikseen..

Ja sen lisäksi että LHlla pelleily on työlästä ja hidasta verratuna fiksumpiin aftermarket ecuihin hyvällä softalla niin siitä puuttuu paljon tärkeitä ominaisuuksia mitä tuon teholuokan autossa alkaa jo kaipaamaan.. Esimerkkinä esim seqventaali bensansyöttö, suorasytytys erillispuolilla, monikanavainen tiedonkeruu, launch control, flatshift jnejne lista on lähes loputon. Säätöominaisuuksista ja softasta puhumattakaan. Sekä myös tossa teholuokassa alkaa helposti kaipaamaan inputteja esim pakolämpöantureita, öljynpaine,etanolianturi yms tietoja varten jota ecu voi sitten hyödyntää trimmisäädöillä tai varosäädöillä.

Sen jälkeen kun on päässyt rakentamaan ja säätämään tehokasta autoa kunnon eculla ja softalla niin ei halua edes pissiä LHta päin enään. On se vaan niin toiselta vuosituhannelta.. Ja itsellä ainakin ecu on viimeinen kohta mistä säästän kun autoon on laitettu +20ke rahaa..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #558 : 03.11.2016, 09:54:36 »
Ja voidaan sitten LH-vääntö lopettaa tässä(kin) topicissa alkuunsa., sitä kuitenkin on foorumilla aivan tarpeeksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #559 : 03.11.2016, 11:59:54 »
Kiitoksia kuvistä. Jokseenkin samanmoisilla osilla tulee itelle kasaantuun kone mitä tuossa viimisessä lapussa paitsi että vakio ohjauksella varmaankin. Ei oikein innosta se sähköjen uusiksi vetäminen jos ohjausta alkaa muuttaan.Sehän se olis mieleisin jos saisi kohtuu alhaalta koneen heräämään ja taas sitte ylhääläki sais olla eloa.
Mitenhän se käyttäytyis jos esim nelikymppisen laittais #16 tai #17 pesällä liekkö minkälainen muutos #18 verrattuna?

Sähköissä on yllättävän vähän työtä kun kyseessä on ruiskuauto, tutun '65 Corvetteen tuli asennettua LT-1 sähköruiskulla ja siinä oli työtä. Itsellä ei ole hirveää luottoa autosähköihin joiden ikä on yli 20 vuotta. Mutta ihan mitä harrastukseltaan hakee.   
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #560 : 03.11.2016, 23:53:40 »
esim pakolämpöantureita, öljynpaine,etanolianturi yms tietoja varten jota ecu voi sitten hyödyntää trimmisäädöillä tai varosäädöillä.

Olet väärässä monessakin kohdin, mutta emme jatka aiheesta tässä topicissa, ettei tätäkin oksenneta täyteen sontaa.

Jatkakaamme aiheesta toisaalla.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=54173.msg1061153022#msg1061153022


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa AntSil123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #561 : 29.11.2016, 17:01:59 »
Sain hommattua nyt vihdoin viimein tekniikan luovuttajan. Eli koneena b230ft..

Eli.. Tehotavoitteena 350hp.
Mikä oisi helpoin tapa ottaa sen verta pihalle. 531 kansi ja http://www.ahtoja.com/product/100/volvo-vinokone. Pakosarja löytyy jo omasta takaa.

Riittäneekö vakiosuuttimet ja millä turbolla kannattaisi noi tehot hakea. Joku kiinanturbo tohon pakosarjaan ku löytyis ni ois hyvä:)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #562 : 29.11.2016, 17:04:27 »
Riittäneekö vakiosuuttimet ja millä turbolla kannattaisi noi tehot hakea. Joku kiinanturbo tohon pakosarjaan ku löytyis ni ois hyvä:)

Vakio-suuttimet loppuvat siihen +200hv kohdalle.
http://witchhunter.com/injectorcalc1.php


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa AntSil123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #563 : 29.11.2016, 17:26:08 »
Mites jos nostais bensapainetta? Autojen viritys aika uutta vielä mulle
« Viimeksi muokattu: 29.11.2016, 17:53:00 kirjoittanut AntSil123 »

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2196
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #564 : 29.11.2016, 18:41:33 »
Mitäs porukka veikkailee lukemia seuraavalle kokoonpanolle:

- Vakio b230fb kone (531 kansi, vx3 nokka) rutut 9,3;1
- Hx40 #18
- Pulssipakosarja
- cuuleri?
- 2,5" ahtoputket
- 3" dp, 2,5" tai 3" loppuputki
- 800-1000cc boschit
- re85
- MS ohjaus

Sanotaako ahdot alueelle 0,3-1 bar

Ja mitä muuta nyt vaatiikaan..
« Viimeksi muokattu: 29.11.2016, 18:43:32 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #565 : 29.11.2016, 19:01:40 »
Mites jos nostais bensapainetta? Autojen viritys aika uutta vielä mulle

Suosittelen opiskelemaan asiaa hitusen enemmän.
Lainaamalla/ostamalla vaikka kirjasen "nelitahtimoottorin virittäminen" ja lukemaan sen.

Jos meinaat nostaa bensanpainetta siihen, että vakio-suuttimet riittäisivät 350hv tehoon, niin saat laittaa painetta reilun 32 baaria!  :idiot2:

Mitäs porukka veikkailee lukemia seuraavalle kokoonpanolle:

- Vakio b230fb kone (531 kansi, vx3 nokka) rutut 9,3;1
- Hx40 #18
- Pulssipakosarja
- cuuleri?
- 2,5" ahtoputket
- 3" dp, 2,5" tai 3" loppuputki
- 800-1000cc boschit
- re85
- MS ohjaus

Sanotaako ahdot alueelle 0,3-1 bar

Ja mitä muuta nyt vaatiikaan..

Vastaavalla kokoonpanolla (tosin 530 kannella) puristettu baarin ahdoilla 300Nm ja 300hv.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa AntSil123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #566 : 29.11.2016, 20:12:11 »
Jees. Kyllä kaikki perustieto koneista on hallussa :) lähinnä yritin kysyä sitä että esim millä osilla (mikä ahdin, ja millä suuttimilla) ois fiksuin toteuttaa toi 350hp jos meinaa perus bensalla ajella ja moottorinohjauksena on perus lh 2.4. Oon niin #rrkeleen huono kirjottamaan asiat selvästi:D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #567 : 29.11.2016, 21:46:21 »
Jees. Kyllä kaikki perustieto koneista on hallussa :) lähinnä yritin kysyä sitä että esim millä osilla (mikä ahdin, ja millä suuttimilla) ois fiksuin toteuttaa toi 350hp jos meinaa perus bensalla ajella ja moottorinohjauksena on perus lh 2.4. Oon niin #rrkeleen huono kirjottamaan asiat selvästi:D

Lukase vaikka tämä ketju ensiksi alusta loppuun, niin aukeaa aika paljon ko moottorin sielun elämästä.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #568 : 30.11.2016, 00:16:02 »
Mitäs porukka veikkailee lukemia seuraavalle kokoonpanolle:

- Vakio b230fb kone (531 kansi, vx3 nokka) rutut 9,3;1
- Hx40 #18
- Pulssipakosarja
- cuuleri?
- 2,5" ahtoputket
- 3" dp, 2,5" tai 3" loppuputki
- 800-1000cc boschit
- re85
- MS ohjaus

Sanotaako ahdot alueelle 0,3-1 bar

Ja mitä muuta nyt vaatiikaan..
Kilon ahdoilla voi 300hv tuntumaan päästä. Vinokone nyt vaan hengittää 8v kannella huonosti,  teho vaatii vähän ahtopainetta. Mulla oli saman kokoisella ahtimella 1,6bar ~400hv moottoriteho, kilon paineella melkein 100hv vähemmän.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #569 : 30.11.2016, 07:05:43 »
Kilon ahdoilla voi 300hv tuntumaan päästä. Vinokone nyt vaan hengittää 8v kannella huonosti,  teho vaatii vähän ahtopainetta. Mulla oli saman kokoisella ahtimella 1,6bar ~400hv moottoriteho, kilon paineella melkein 100hv vähemmän.
Poikkeuksiakin on. :o
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo