KL-varaosat  Race.fi

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441657 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #570 : 30.11.2016, 10:42:04 »
Jees. Kyllä kaikki perustieto koneista on hallussa :) lähinnä yritin kysyä sitä että esim millä osilla (mikä ahdin, ja millä suuttimilla) ois fiksuin toteuttaa toi 350hp jos meinaa perus bensalla ajella ja moottorinohjauksena on perus lh 2.4. Oon niin #rrkeleen huono kirjottamaan asiat selvästi:D

Eiks toi Zeben kokoonpano oo aika lähellä sun tavoitetta? Bensalla voi riittää 668 suuttimet ja ahtimeksi riittää vielä joten kuten hx35?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa AntSil123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #571 : 30.11.2016, 11:15:29 »
Kyllä! Mikäs ois se halvin fööni mikä sopii noihin tehoihin? Kriteereinä integroitu hukkaportti ja halpa. Koska mul on toi turbopakosarja mitä "ahtoja" myy.

Ja suuttimiin.. Saako isommat Bolt on suuttimet vaikka hesteciltä? Etuvastuksiin joutuu vissiin pakolla koskea jos isompia suuttimia laittaa?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #572 : 30.11.2016, 11:17:54 »
Suuttimissa menisin finjectorin kauppaan suosiolla. Penkitettyjä settejä järkevään hintaan.
http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/client/index

Ja etuvastusasia riippuu siitä, onko valitut suuttimet pieni/iso ohmiset.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa AntSil123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #573 : 30.11.2016, 11:38:06 »
Suuttimissa menisin finjectorin kauppaan suosiolla. Penkitettyjä settejä järkevään hintaan.
http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/client/index

Ja etuvastusasia riippuu siitä, onko valitut suuttimet pieni/iso ohmiset.
Kiitos sulle! Pitänee käydä tuolla.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #574 : 30.11.2016, 12:21:28 »
Mitäs porukka veikkailee lukemia seuraavalle kokoonpanolle:

- Vakio b230fb kone (531 kansi, vx3 nokka) rutut 9,3;1
- Hx40 #18
- Pulssipakosarja
- cuuleri?
- 2,5" ahtoputket
- 3" dp, 2,5" tai 3" loppuputki
- 800-1000cc boschit
- re85
- MS ohjaus

Sanotaako ahdot alueelle 0,3-1 bar

Ja mitä muuta nyt vaatiikaan..

Kyllä tuo paineesta tykkää. 1-1,5barin paineella alkaa tuo ahdinkin olemaan pikkuhiljaa alueella.. Itse en laittaisi hx40kokoluokan ahdinta alle 400hp kokoonpanoon. Jos meinaa alle 400hp tehoilla ajella niin hx35 jollain #12 tai #14 pesällä tai vastaavan kokoinen ahdin ois paljon parempi. Ois ehkä hieman vääntävämpi ja käytettävämpi setti..

Itsellä tuo hx40(super) #18 pesällä heräilee siinä 3800-4000rpm tuntumassa. Tehoa oli 1,1barin paineella jotain 420hp luokkaa muistaakseni. 1,35barilla 472hp ja nyt 1,95barilla 545hp luokkaa..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2198
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #575 : 30.11.2016, 19:20:01 »
Kyllä tuo paineesta tykkää. 1-1,5barin paineella alkaa tuo ahdinkin olemaan pikkuhiljaa alueella.. Itse en laittaisi hx40kokoluokan ahdinta alle 400hp kokoonpanoon. Jos meinaa alle 400hp tehoilla ajella niin hx35 jollain #12 tai #14 pesällä tai vastaavan kokoinen ahdin ois paljon parempi. Ois ehkä hieman vääntävämpi ja käytettävämpi setti..

Itsellä tuo hx40(super) #18 pesällä heräilee siinä 3800-4000rpm tuntumassa. Tehoa oli 1,1barin paineella jotain 420hp luokkaa muistaakseni. 1,35barilla 472hp ja nyt 1,95barilla 545hp luokkaa..

Ei vaan tiedä mitä tuo vaparin alakerta kestää.. tavoite on ensimmäisenä saada kasaan ja ajoon. Tällä hetkellä m46 loota joka rajoittaa aika paljon kanssa. Siihen kyllä päivitystä tulossa kun suuremmat hommat tehnyt ensiksi alta pois.
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #576 : 30.11.2016, 21:21:50 »
Ei vaan tiedä mitä tuo vaparin alakerta kestää.. tavoite on ensimmäisenä saada kasaan ja ajoon. Tällä hetkellä m46 loota joka rajoittaa aika paljon kanssa. Siihen kyllä päivitystä tulossa kun suuremmat hommat tehnyt ensiksi alta pois.

Kyllä siellä lienee paksut kanget? Eli sen puolesta uskaltaa sen 350-400hp ottaa. Mutta tuo aski kyllä yskäsee jo sellasilla tehoilla että hx40 hädintuskin pyörii vielä.. Joten äkkiä laatikko vaihtoon tai sitten suosiolla pienempää ahdinta on mun mielipide. Yks kiva ahdin 350-500hp teholuokkaan vois myös olla Borgwarnerin s200sxe sarjan ahtimet.. 52 tai 57mm billettikompuralla ja hintaakaan ei sen enempää kun holsetillakaan..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2198
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #577 : 01.12.2016, 12:59:40 »
Kyllä siellä lienee paksut kanget? Eli sen puolesta uskaltaa sen 350-400hp ottaa. Mutta tuo aski kyllä yskäsee jo sellasilla tehoilla että hx40 hädintuskin pyörii vielä.. Joten äkkiä laatikko vaihtoon tai sitten suosiolla pienempää ahdinta on mun mielipide. Yks kiva ahdin 350-500hp teholuokkaan vois myös olla Borgwarnerin s200sxe sarjan ahtimet.. 52 tai 57mm billettikompuralla ja hintaakaan ei sen enempää kun holsetillakaan..

Joo paksut kanget.. täytyy kattoo jos löytäis vaikka pienemmän pakopesän tuohon 40:iin.. vois vähän paremmin toimii
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #578 : 01.12.2016, 15:00:34 »
Kyllä! Mikäs ois se halvin fööni mikä sopii noihin tehoihin? Kriteereinä integroitu hukkaportti ja halpa.

Ilman yhtään mitään päänaukomista, mutta ihan nyt tällainen vinkki että kannattaa miettiä muutaman kerran, että aloittaakko autoprojektia ollenkaan jos kaikki pitää saada ja tehdä halvalla. Varsinkin kun kyseessä on eka virimoottorisi. Jos koko moottori -ja kaikki muu tehdään nuukaillen, varsinkin ei tiedä mitä tehdään niin käsissä on hyvin äkkiä katastrofi. Sitten kun on enempi kokemusta niin voi kasailla koneen nuukaillen, koska tiedostaa koneen potentiaalin, eikä yritä ylittää sitä potentiaalia.

Itsellä myös menossa ensimmäinen koneen kasausprojekti ikinä, enkä ota mitään riskiä sen kanssa, että kone hajoaa koska jossain säästeltiin. Itsellä pelkän koneen kasaukseen on mennyt kaikkinensa aika tarkalleen 1330e (kiertokanget, laakerit, tiivisteet, lohkon koneistukset ym ym ym). Tuohon päälle sitten vielä kaikki muut juoksevat jutut, kuten ahtolinjat, turbot, vaihdeloota joka kestää jne jne.

Auton turbottamiseen kannattaa varata touhutonni tai pari. Itsellä tuo ei riittänyt mihinkään. Tai sitten teen liian huolella tai jotakin väärin  :idiot2:

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #579 : 01.12.2016, 15:08:47 »
Holset tai Borgwarner on hyvä ja halpa samassa paketissa. Tai halvastahan on tietysti monta käsitettä..

Itse laskeskelin projektivolvon budjetiksi 7000e. Ei menny ku n. 25 000e ja vielä on päivityksiä mielessä :D
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #580 : 01.12.2016, 15:17:54 »
Itse laskeskelin projektivolvon budjetiksi 7000e. Ei menny ku n. 25 000e ja vielä on päivityksiä mielessä :D

Hiljaa siellä!  :D Itsellä paukkunut tuo ensiksi mainittu luku jo aikoja sitten. Pian siirrytään 5 numeroisiin :facepalm: :D

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #581 : 01.12.2016, 16:26:22 »
Esitetään nyt toisenkinlainen näkökulma aiheeseen ihan vaan vertailun vuoksi.

Horsman vanha evoluutio:
-B23FT (ajettu 462tkm, ei laakeroitu tai rengastettu)
-Ahtoja.com:in WR480 kiinahyrrä = 200e
-Pakosarjan porttaus itsetehtynä = 0e
-Palotiloille kevyt siistintä itsetehtynä = 0e
-D-nokka = 40e
-V40 T4 390cc Dekat = 40e
-LH2.1 jossa "oma ohjelma" = 0e
-3" J-putki josta DP + 2x lambdakierre = 25e
-Alumiinikuuleri = 100e (Mulla KL:n mallisoiva, mutta käytetty yleismallinen ajais suorituskyvyltään saman asian)
-Ahtoputkisto, silarit ja klemmarit = 55e

=460e  & 286,1hv @1,2bar

Varmaan olis sen 300hv+ saanut 0,2bar paineennostolla, mutta alkuperäinen 460tkm ajettu bensapumppu päätti kyykätä kesken penkitysten.  ;D
Todellisuudessa tuohonkin mennyt jotain euroja enemmän, koska kaikenlainen pieni sälä kerää äkkiä ison kakun ja koska halusin pitää konehuoneen mahdollisimman alkuperäisen näköisenä ja esimerkiksi voimansiirto on kokonaan jätetty pois laskuista. Alle tonnilla kuitenkin kasaa helposti 300hv turbovinon, jos vaan suostuu tekemään kompromisseja tietyissä jutuissa.

Poissa AntSil123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #582 : 01.12.2016, 19:48:23 »
Ilman yhtään mitään päänaukomista, mutta ihan nyt tällainen vinkki että kannattaa miettiä muutaman kerran, että aloittaakko autoprojektia ollenkaan jos kaikki pitää saada ja tehdä halvalla. Varsinkin kun kyseessä on eka virimoottorisi. Jos koko moottori -ja kaikki muu tehdään nuukaillen, varsinkin ei tiedä mitä tehdään niin käsissä on hyvin äkkiä katastrofi. Sitten kun on enempi kokemusta niin voi kasailla koneen nuukaillen, koska tiedostaa koneen potentiaalin, eikä yritä ylittää sitä potentiaalia.

Itsellä myös menossa ensimmäinen koneen kasausprojekti ikinä, enkä ota mitään riskiä sen kanssa, että kone hajoaa koska jossain säästeltiin. Itsellä pelkän koneen kasaukseen on mennyt kaikkinensa aika tarkalleen 1330e (kiertokanget, laakerit, tiivisteet, lohkon koneistukset ym ym ym). Tuohon päälle sitten vielä kaikki muut juoksevat jutut, kuten ahtolinjat, turbot, vaihdeloota joka kestää jne jne.

Auton turbottamiseen kannattaa varata touhutonni tai pari. Itsellä tuo ei riittänyt mihinkään. Tai sitten teen liian huolella tai jotakin väärin  :idiot2:
Budjettina turbolle on noin 400e ja koneeseen oon justjust paritonnia pystyy upottaa. Korjaan tohon että mikä on suht halpa JA hyvä turbo noille tehoille? Voimansiirto on sit asia ihan erikseen.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #583 : 01.12.2016, 22:29:21 »
Eikös KKD:llä ollu Hx35 tarjous alle 500€. Jos tohon hintaan saa uuden Holsetin, niin ei paljon kannata kiinalasta tai käytettyä harkita. Riittää tavoitteeseen ja pidemmällekin pakopesän koosta riippuen.

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2198
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #584 : 02.12.2016, 18:00:45 »
Joo KKD:llä HX35 8 vai 10 pakopesällä 395e ja 12 pakopesällä 495e
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

 

Carcom Oy  Ateho