Ateho  Elekma

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441663 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikkor97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #645 : 12.03.2017, 11:29:25 »
Entä riittäiskö perus 530 kansi portattuna jollaki hyvällä nokalla sinne 350 heppaan? Mikä nokka?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #646 : 12.03.2017, 11:29:42 »
... ja treenata sammuttimen käyttöä?

Edit: ihan näin oikeasti, tässä topicissa on ennenkin eroteltu moottorinohjauskeskusteluja poies, onko kovin fiksua valvojan roolia pitävän alkaa provoamaan tietoisesti?

Ei mun moottoripalo liittynyt millään tapaa suuttimiin, vaan ahtimen öljynpaineputken pettäneeseen liitokseen.
Omassa Amazonin koneessa mulla on 8 x 440 cc suuttimet ja 3.0 bar peruspaine.

Entinen omistaja penkitti tuosta koneesta hieman vajaa 500 hv ja itsekin olen ottanut 450 hv 880 cc / pytty suutinkoolla.

Tarkoitin kyllä ihan tietoisesti sitä, että ei sitä suutinkokoa kannata lähteä mielinmäärin suurentamaan, jos tavoite on jossain muualla.
Varsinkaan jos tarkoituksena on käyttää vakioruiskua.

Mikä ruisku pystyy nostamaan aukioloa yli 99-100%?  :o :o :o :o

No ei mikään enkä niin edes kirjoittanut, mutta jälkiasennusruiskulla on huomattavasti helpompaa käsitellä ylisuuria suuttimia.

Kaikilla ei välttämättä ole osaamista tai halua opiskella vakioruiskun säätämistä.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #647 : 12.03.2017, 11:30:43 »
Entä riittäiskö perus 530 kansi portattuna jollaki hyvällä nokalla sinne 350 heppaan? Mikä nokka?

Pitäisi riittää. Mulla oli vakio 531 ja K tai H nokka 349 hv / 1.2 bar (HX40) setissä.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #648 : 12.03.2017, 12:55:44 »
Mikä ruisku pystyy nostamaan aukioloa yli 99-100%?  :o :o :o :o

Varmaan tarkoitettiin että ralliruiskulla voi säätää tarkemmin pienten kuormien seoksia?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #649 : 12.03.2017, 14:11:09 »
Varmaan tarkoitettiin että ralliruiskulla voi säätää tarkemmin pienten kuormien seoksia?

Eiköhän.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #650 : 12.03.2017, 16:05:35 »
Noista suuttimien koosta kun on jälleen kyse, niin miksi porukka ei viitsi/tajua käyttää yksinkertaisintakaan laskuria, joka kertoo mihin suuttimet voisivat järkevästi riittää (600hv=1000cc suuttimilla on idiotismia, neljällä suuttimella).

http://witchhunter.com/injectorcalc1.php


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Nupa86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #651 : 12.03.2017, 19:46:50 »
Olisi tekeillä 350-400hv 8 tappinen apua tarvitsisin. Osien valintaan apuva.

Lohko on. 230fk öljysumuilla pikaisella avaamisella/ kansi pois hoonijäljet näkyy ei rappua yläpäässä.

Aattelin kuitenki heittää wösnerit porauksella ??ja kiinanveivit pitääkö laittaa pidempi veivi ja matalampi mäntä kampisuhteen takia vai Onko hyödytöntä?? Puristussuhteeksi miettisin 9.0-9.5:1
Laakerit meneekö glykot??
Cometic kansipahvi vai elring?

Kansi löytyy jo 531 vx3 nokalla ja 530 t nokalla varmaan toi 531 menee paikkaan nokkineen. Kannattaako laittaa 700e kanteen porttaukseen ja ventiilien suurentamiseen imu ja pako / r seetit tuplajousilla.

Ev14 1000cm sumut emui mootorinohjaus ehkä?? Vai megaruutta??

Ahdin holset superi 35 Tai 40

Aattelin kl racing plemiumia ja pakosarja?? Onko paljon eroa pulssi vs tavallinen kl racing extreme pakosarja yksi vaihtoehto mut aika arvokas 450e

Teräsvauhti pyörä m5 massalevyllä ja asetelmalla varmaankin 6vaihteinen bmw laatikko

Perä on jo torsenin lukolla.


Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #652 : 12.03.2017, 22:03:17 »
Ja provo näytti osuvan kahteenkin maaliin täydellisesti. :facepalm:
Voi kai sen niinkin tulkita. Silti tässä topicissa en näe järkeväksi tuota moottorinohjaustrollailua, on saatettu nähdä aiemminkin lopputulos siitä.

Olisi tekeillä 350-400hv 8 tappinen apua tarvitsisin. Osien valintaan apuva.

Lohko on. 230fk öljysumuilla pikaisella avaamisella/ kansi pois hoonijäljet näkyy ei rappua yläpäässä.

Aattelin kuitenki heittää wösnerit porauksella ??ja kiinanveivit pitääkö laittaa pidempi veivi ja matalampi mäntä kampisuhteen takia vai Onko hyödytöntä?? Puristussuhteeksi miettisin 9.0-9.5:1
Laakerit meneekö glykot??
Cometic kansipahvi vai elring?

Kansi löytyy jo 531 vx3 nokalla ja 530 t nokalla varmaan toi 531 menee paikkaan nokkineen. Kannattaako laittaa 700e kanteen porttaukseen ja ventiilien suurentamiseen imu ja pako / r seetit tuplajousilla.

Ev14 1000cm sumut emui mootorinohjaus ehkä?? Vai megaruutta??

Ahdin holset superi 35 Tai 40

Aattelin kl racing plemiumia ja pakosarja?? Onko paljon eroa pulssi vs tavallinen kl racing extreme pakosarja yksi vaihtoehto mut aika arvokas 450e

Teräsvauhti pyörä m5 massalevyllä ja asetelmalla varmaankin 6vaihteinen bmw laatikko

Perä on jo torsenin lukolla.
Vakiopahvi on riittävä kunhan laitteet ei pääse nakuttelemaan, tämä lie mainittu varsin useissa topiceissa. Myös vakiolaakerit kahtelee ns kaiken  Kansityöt asiansa osaavassa putkassa on rahan väärtejä, nuo vakiot kasitapin kannet on koko ahdistavia. Moottorinohjauskeskusteluun kannattaa tutustua paremmin moottorinohjausta valittaessa, se on kuitenkin tästä mekaanisen rakentamisen ulkopuolelta, ja sotkee tämän(kin) topicin tarpeettomankin herkästi.

Noita holsetin työkoneahtimia käytettäessä jos on jaettua pesää tai muuta heräämistä auttavaa, niitä kannattaa mahdollisimman paljolti hyödyntää, parantaa käytettävyyttä moottorille jos sitä työkoneen ahtoviivettä saa pois. Tämä ainakin jos ajaa esim rataa tai muuta, missä kaasuvasteella on merkitystä, suoraanajossa ei liene sillai ongelmaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #653 : 04.04.2017, 21:13:14 »
B230ft h-profiileilla

531 kansi V-nokalla ja isommilla pakovenoilla , kevyt katuporttaus kanaviin ja seetityöt tehty

HX40 super 14" pesällä

Omavalmiste eteenylös pakosarja

1000cc suuttimet ja re85.

lh2.4

Omatavoite on 400hp. Meneeköhän noilla rikki? Lähinnä mietin että miten hyvin toi 14" pesä riittänee. Halvalla sain niin saa toi pesä kelvata



« Viimeksi muokattu: 04.04.2017, 21:35:31 kirjoittanut Twofortti »

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #654 : 24.05.2017, 00:03:16 »
Monesti todettu täällä että vakiopahvi elring/ victor tai sinisen oma riittää pitkälle, miten sitten vakio kansipultit? Milloin niitä olis syytä päivittää, nyt puhutaan koneesta joka muuten kaikki kunnossa

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #655 : 24.05.2017, 13:11:56 »
Monesti todettu täällä että vakiopahvi elring/ victor tai sinisen oma riittää pitkälle, miten sitten vakio kansipultit? Milloin niitä olis syytä päivittää, nyt puhutaan koneesta joka muuten kaikki kunnossa
Itse ainakin vaihdan kovat tilalle aina jos kannen aukasen. Ei maksa montaa euroa kun hakee IKH:lta 12.9 pultit. Pitää vaan jälkikiristää.
Onhan noilla vakiopulteilla ajettu 400hv koneita mutta on niitä niissä venynytkin.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #656 : 24.05.2017, 15:22:04 »
Lainaus
Ei maksa montaa euroa kun hakee IKH:lta 12.9 pultit. Pitää vaan jälkikiristää
Aivan
Onko mitään hyväksi todettuja kiristys vaiheita

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #657 : 24.05.2017, 18:19:53 »
Aivan
Onko mitään hyväksi todettuja kiristys vaiheita

Miten muistelisin, että 12.9 pultit ihan normi momenttiin ja sen jälkeen koneen käyttö lämpimäksi sitten vielä 90 astetta perään

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #658 : 24.05.2017, 18:36:26 »
Miten muistelisin, että 12.9 pultit ihan normi momenttiin ja sen jälkeen koneen käyttö lämpimäksi sitten vielä 90 astetta perään
Eikö astekiristys nimenomaan ole venyvien pulttien juttuja. Mielummin vetäisin vanhanmallin pulttien momenttiohjeen mukaisesti nuo.

Lainaus
Vanhemmat (kolokantapultit)
  Vaihe 1: Kiristä 60 Nm
  Vaihe 2: Kiristä 110 Nm
  Vaihe 3: Käytä moottori lämpimäksi ja anna jäähtyä 30 minuuttia
  Vaihe 4: Avaa pulttia 1 n. 30o ja kiristä uudestaan vaiheen 2 momenttiin
  Vaihe 5: Toista vaihe 4 järjestyksessä pulteille 2-10

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=145.0

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #659 : 24.05.2017, 20:21:45 »
Juu vanhempien kolopulttien ohje näihin. Moly rasvan kanssa sitten kiristys. Kuulemma on hyvä vetää joka vaiheessa momenttiin niin monesti että kanta asettuu aina samaan asentoon. Painuu tasaisesti sitten koko kansi, eikä joku kierteen tahmeus hämää momenttia.
Kannattaa siis ihan ajan kanssa tehdä, hidasta kun mikä.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2017, 20:24:45 kirjoittanut lakeshead »

 

KL-varaosat  Race.fi