Autodiagnoosi  Carcom Oy

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441675 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jolas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #60 : 04.01.2012, 09:20:00 »
Lohko
B230FK vakiomännillä ja 13 mm kiertokangilla.

Kansi
530 Tehty. jouset,kanavat, tais olla h-nokka

Ahdin
Holset/Garret rakennettu hybridi  - Vakio pakosarjaan  - putkisto 3" ilman kattia

Ruisku
LH 2.4

Bensa:
Deka 630cc - Valmiina olisi korkeaohmiset, miten vollessa menee etuvastushomma?

Vakipumppu siirtopumppuna, kerääjäsäiliö konehuoneessa josta msd hoitaa loput.
Bensapaineensäädin


- Riittääkö bensapuoli/vakipumppu?
- kuinka hyvin paketin saa toimimaan lh:lla?
- Mikä olisi hyvä koko Immulle

Cooleri
Iso kinukki


« Viimeksi muokattu: 04.01.2012, 09:23:16 kirjoittanut jolas »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #61 : 04.01.2012, 10:58:41 »
Minkä auton vakiopumppu? Siirtopumppu tankissa riittää kyllä jos sulla kerääjäsäiliö vallan mainiosti. Jos pelkkä yhden pumpun systeemi (painepumppu tankissa, 940 -95--> / regina) niin sitten en tiedä, kai se yhtälailla toimii sekin säiliön kanssa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jolas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #62 : 04.01.2012, 11:45:59 »
Minkä auton vakiopumppu? Siirtopumppu tankissa riittää kyllä jos sulla kerääjäsäiliö vallan mainiosti. Jos pelkkä yhden pumpun systeemi (painepumppu tankissa, 940 -95--> / regina) niin sitten en tiedä, kai se yhtälailla toimii sekin säiliön kanssa.

Joo siis jäikin mainitsematta että aihiona 940 stw manuaali -96 230FK
eli siitä vakiopumppu jäisi siirtopumpuksi ja kerääjäsäiliöltä erillinen ruiskupumppu.

Itsellä ei volvokokemusta ole oikeastaan ollenkaan (1,5kk), mutta kansipahvi kärähti ja siitähän se idea sitten lähti :D

EVO8

  • Vieras
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #63 : 04.01.2012, 13:57:43 »
Lohko
B230FK vakiomännillä ja 13 mm kiertokangilla.

Kansi
530 Tehty. jouset,kanavat, tais olla h-nokka

Ahdin
Holset/Garret rakennettu hybridi  - Vakio pakosarjaan  - putkisto 3" ilman kattia

Ruisku
LH 2.4

Bensa:
Deka 630cc - Valmiina olisi korkeaohmiset, miten vollessa menee etuvastushomma?

Vakipumppu siirtopumppuna, kerääjäsäiliö konehuoneessa josta msd hoitaa loput.
Bensapaineensäädin


- Riittääkö bensapuoli/vakipumppu?
- kuinka hyvin paketin saa toimimaan lh:lla?
- Mikä olisi hyvä koko Immulle

Cooleri
Iso kinukki


-98 turpoklassikista jarrutettiin aikoinaan vakio bensasysteemeillä 350hv. LH:lla saa toimimaan mutta vaatii perehtymistä. Bensa ja sytkäkartat kohdalleen. Soppakartan rukkaaminen kohdalleen koko alueelle (kuormitus/osakaasu) ei ole helppoa. Joku piggypack on kätevä sytkäpuolelle esim SMT6. IMM sopii aika hyvin n.2.5" putkeen kunhan purkeissa alkaa olla oikeaa dataa. Suuttimia varten poistat etuvastuspaketin.

Ja joku kunnollinen laajakaista seosmittari on ehdoton varuste! 

Poissa jolas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #64 : 04.01.2012, 14:26:58 »

-98 turpoklassikista jarrutettiin aikoinaan vakio bensasysteemeillä 350hv. LH:lla saa toimimaan mutta vaatii perehtymistä. Bensa ja sytkäkartat kohdalleen. Soppakartan rukkaaminen kohdalleen koko alueelle (kuormitus/osakaasu) ei ole helppoa. Joku piggypack on kätevä sytkäpuolelle esim SMT6. IMM sopii aika hyvin n.2.5" putkeen kunhan purkeissa alkaa olla oikeaa dataa. Suuttimia varten poistat etuvastuspaketin.

Ja joku kunnollinen laajakaista seosmittari on ehdoton varuste!

Innovaten laajakaista tulee, kumpi parempi immun muokkauksessa 2,5" vai 3" meneekö kolmosella ei vielä taida tulla ongelmaa tyhjäkäyntiin riittämättömästä virtauksesta?
mutta taitaa olla sama 2,5" tai 3" jos piggy käytössä

Poissa jolas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #65 : 04.01.2012, 20:29:16 »
Noh itseasiassa, Nokka olikin K ja yllä.n yllättäen ei jakajan uraa :D eli sorvalille siis...
Minkähänmoinen projekti olis ton smt:n niputus volvoon. Kaverilta löytyis smt5 ylimääräisenä.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #66 : 04.01.2012, 21:03:50 »
Noh itseasiassa, Nokka olikin K ja yllä.n yllättäen ei jakajan uraa :D eli sorvalille siis...
Minkähänmoinen projekti olis ton smt:n niputus volvoon. Kaverilta löytyis smt5 ylimääräisenä.

Vois olla edullisempaa hommata urallinen nokka ja myydä tuo pois.

Sorvaus voi olla aika paljon arvokkaampaa.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #67 : 04.01.2012, 21:08:25 »
Et saa uraa+reikää jakajan akselille, siis jos et halua että jakajan akseli poikkaistuna
se jakaja menee sohloks, alta satasen. Mulla makso 130€,
tosin noista 50€ yllätyskuluja kiitos p*skan R-koneistuksen.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa jolas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #68 : 04.01.2012, 21:26:19 »
Et saa uraa+reikää jakajan akselille, siis jos et halua että jakajan akseli poikkaistuna
se jakaja menee sohloks, alta satasen. Mulla makso 130€,
tosin noista 50€ yllätyskuluja kiitos p*skan R-koneistuksen.

Sorvarin kanssa sen verran diiliä että selviän selkeästi alta satasen. Ainoa huono ettei kerkeä huomenna tekemään, niin en pääse viikonloppuna niputtamaan.. Noh ylläreitähän projekteissa pitää aina olla :P

EVO8

  • Vieras
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #69 : 04.01.2012, 21:36:31 »
Noh itseasiassa, Nokka olikin K ja yllä.n yllättäen ei jakajan uraa :D eli sorvalille siis...
Minkähänmoinen projekti olis ton smt:n niputus volvoon. Kaverilta löytyis smt5 ylimääräisenä.

Jos oikein muistan kuulleeni SMT5 on niin buginen että ei kannata nähdä vaivaa. Ei taida olla edes PerfectPowerin ohjelmassa enää. Kutonen näyttää olevan, vaikka vanha keksintö sekin. Helppo ja nopea asentaa. Myynnissä silloin tällöin melko edullisesti. Taisi olla tälläkin foorumilla joku aika sitten. Toimii Win95 tai XP.

Uran tekee osaava mies itse ja katkaistulla "jakajalla" olen ajanut noin 50tkm ilman ongelmia. Tappi akselissa on "jäänne" vanhemman mallisesta päätyjakajasta jossa pyöri vähän muuta kuin pala pakeliittia. Sellaisen akselia ei pidä mennä lyhentämään. 

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #70 : 04.01.2012, 21:41:07 »
kiinnitin huomiota tänään tallilla että kuinka paljon suurempi on imukanavat 8v kuin 16v kannessa.

yritin etsiä sitä topickia missä pohdittiin 16v kannen kanavien porttauksen tarpeellisuutta mutta en sitä nyt löytänyt, joten ajattelin kysyä täällä, toki jos tiedätte sen topickin niin pistääkää linnkkiä, käyn siellä kysymässä

Tätäkö meinasit:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3697.0
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #71 : 05.01.2012, 07:55:43 »
Tätäkö meinasit:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3697.0

just tuota tarkoitin, ja nimenomaan tuota poikkileikkaus kuvaa kannesta, kiitos erittäin paljon.

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #72 : 10.02.2012, 21:28:17 »
Jos voisitte heittää sellasen.. NOIN arvion.. Virityksistä yli 500 heposeen.. 8venasena..  :P
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #73 : 10.02.2012, 21:35:39 »
Jos voisitte heittää sellasen.. NOIN arvion.. Virityksistä yli 500 heposeen.. 8venasena..  :P

5 000 €

Tällä siis pelkkä kone. Tuohon päälle sitten mm voimansiirto, alusta ym...

*********

Avataan hiukan...

B23 pohjainen epäkeskoakseli alakerta tai esim Pentan kampuralla oleva 2.5 litrainen alakerta.
H-profiilikanget ja männät joko uudet tai esim K koneen männät muokattuna.

Kanteen normi seetityöt, porttaus ja uusi nokka.

Iso ahdin esim Garret GT sarjasta 45 -> tai Holset HX 50 -> + iso cooleri

Pakosarja, imusarja ja hukkis

Ohjelmoitava ruisku ja 1 000 cc suuttimet tai isommat riippuen polttoaineesta.

Sitten se voimansiirto vielä tuohon päälle esim M90 tai 265 Getrag kytkin M3 tai M3 SRE.

Tässä ihan budjettiviri jolla tuohon tavoitteeseen voi päästä.

Varmasti löytyy järkevämpiäkin osia esim ahtimia, mutta hinta pomppaa heti ihan eri lukemiin.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2012, 22:23:21 kirjoittanut JuHaU »

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #74 : 10.02.2012, 21:40:09 »
5 000 €

Tällä siis pelkkä kone. Tuohon päälle sitten mm voimansiirto, alusta ym...
Joo, siis tuo hinta noin oli jo tiedossa. Mutta mitä pitäs koneelle tehä? Ku ois noita osia jo omasta takaa.. :)
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

 

Futurez  Kulkukoira