Futurez  Kulkukoira

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441643 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #270 : 21.10.2014, 20:38:46 »
Tämä afr juttu kiinnostas ihteeki ku oma kontti vakio ahoilla vetää täyskaasu kiihytyksessä sopat sille plx:n pohjaan eikä ne sieltä nouse ennen ku kaasua höllää.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #271 : 21.10.2014, 20:54:47 »
Tuttu ominaisuus. AFR täyskaasuvedossa siellä ~10 teinoilla. Sillain just että PLX:stä palaa se viiminen vihree pallo. Muuten vakio kontti, mutta Tonin lastu, 16T, 3"DP ym. perushilut. Harmaa-punainen johto antaa tasasta 7,5v, eli siis ei ilmeisesti kai nakutakkaan. Taitaa olla vaan lastun ominaisuus tuo "varman päälle" sopitus.

Sitä en sitten tiedä miten tämä ketjun aiheeseen liittyy ja miksi vakio tullain tekee..?

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #272 : 21.10.2014, 21:39:17 »
Tuttu ominaisuus. AFR täyskaasuvedossa siellä ~10 teinoilla. Sillain just että PLX:stä palaa se viiminen vihree pallo. Muuten vakio kontti, mutta Tonin lastu, 16T, 3"DP ym. perushilut. Harmaa-punainen johto antaa tasasta 7,5v, eli siis ei ilmeisesti kai nakutakkaan. Taitaa olla vaan lastun ominaisuus tuo "varman päälle" sopitus.

Sitä en sitten tiedä miten tämä ketjun aiheeseen liittyy ja miksi vakio tullain tekee..?

nakkasimpahan vaan ilmoille ku tuntuu ettei se oo niinkään vika vaan ominaisuus.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #273 : 21.10.2014, 22:40:44 »
Kyllä täällä vakioissa pyörinyt 12-13 nurkissa. Loppua kohden paksunee.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 516
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #274 : 02.11.2014, 13:19:00 »
on niin mielettömästi eri viestiketjuja mihin vois paiskata kysymyksen jotta laitetaan tänne....siirtäkööt modet jos tarpeelliseksi nähdään

kun lueskelee reseptejä 300+ ja vähän miedompiakin niin pakoputkisto järkiään kaikissa 3" hormi!! onko jollakin oikeasti penkkipapereita 2,5" vs 3" putkisto? onko oikeasti niin että 300+ ei mahdu tulemaan 2,5" hyvästä rööristä, vai onko kyse pelkästään virityksen katu- tai nettiuskottavuudesta joka vaati vähintään 3" putken?

jotta auton käytettävyys maavaran osalta säilyy olisi 2,5" putki paljon helpompi kuljetella auton alla

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #275 : 02.11.2014, 13:49:15 »
on niin mielettömästi eri viestiketjuja mihin vois paiskata kysymyksen jotta laitetaan tänne....siirtäkööt modet jos tarpeelliseksi nähdään

kun lueskelee reseptejä 300+ ja vähän miedompiakin niin pakoputkisto järkiään kaikissa 3" hormi!! onko jollakin oikeasti penkkipapereita 2,5" vs 3" putkisto? onko oikeasti niin että 300+ ei mahdu tulemaan 2,5" hyvästä rööristä, vai onko kyse pelkästään virityksen katu- tai nettiuskottavuudesta joka vaati vähintään 3" putken?

jotta auton käytettävyys maavaran osalta säilyy olisi 2,5" putki paljon helpompi kuljetella auton alla
Varmasti riittää 2,5" putkisto 300 hp teholle. Dp noissa on ratkaisevin.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #276 : 02.11.2014, 13:50:39 »
JuHaU:n kans taannoin puhuttiin, niin ahdistavat kohdat on tukkoinen katti ja takapönttö.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #277 : 02.11.2014, 13:52:18 »
on niin mielettömästi eri viestiketjuja mihin vois paiskata kysymyksen jotta laitetaan tänne....siirtäkööt modet jos tarpeelliseksi nähdään

kun lueskelee reseptejä 300+ ja vähän miedompiakin niin pakoputkisto järkiään kaikissa 3" hormi!! onko jollakin oikeasti penkkipapereita 2,5" vs 3" putkisto? onko oikeasti niin että 300+ ei mahdu tulemaan 2,5" hyvästä rööristä, vai onko kyse pelkästään virityksen katu- tai nettiuskottavuudesta joka vaati vähintään 3" putken?

jotta auton käytettävyys maavaran osalta säilyy olisi 2,5" putki paljon helpompi kuljetella auton alla
3" dp:n laittaisin joka tapauksessa. Eli etupöntölle asti 3", etupönttö ja siitä eteenpäin 2,5". Penkin mukaan reilu 500hv, tinakoneesta tosin, vaikka käytössä oli 2,5" takapönttö ja häntä ::) Ei vaan tullut käytyä uudestaan putken suurentamisen jälkeen. Ja Peetulla oli enemmän tehoa vinokoneesta samankokoisella tai pienemmällä pöntöllä...

Jos ei meinaa saada putkea tarpeeksi ylös, painaa hieman littuun tiukemmista paikoista. 700/900 ei ongelmaa ole, mutta 240:ssä tullut tehtyä tavalleen vaihteistontukipalkki uusiksi siten, että putki menee sen yli. Sen jälkeen ei ole ollu 3,5" putkellakaan ongelmia raapimisesta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #278 : 02.11.2014, 14:06:20 »
Juu täälläkin seokset hämmästyttää.
18T 1bar ahdoilla, PLX näyttää afr 10-11 välille kun mennään täysillä, kuitenkin vakio suuttimet.


Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #279 : 02.11.2014, 14:56:08 »
Tämä afr juttu kiinnostas ihteeki ku oma kontti vakio ahoilla vetää täyskaasu kiihytyksessä sopat sille plx:n pohjaan eikä ne sieltä nouse ennen ku kaasua höllää.

Jos näin käy, kokeile höllätä kesken kiihdytyksen. Jos sopat eivät mene pohjille uudelleen, on syy nakutuksessa (jos syttylastu tukee sitä, eli ei ole 16-tappisesta koneesta).
Jos vetää uudelleen, niin joko kilisee tai sitten soppa-kartat ovat poskellaan.

JuHaU:n kans taannoin puhuttiin, niin ahdistavat kohdat on tukkoinen katti ja takapönttö.

Samat havainnot! Takapönttö ja erityisesti sulanut kissa!  ;D

Juu täälläkin seokset hämmästyttää.
18T 1bar ahdoilla, PLX näyttää afr 10-11 välille kun mennään täysillä, kuitenkin vakio suuttimet.

Huiman paksulla!  :o

Omassa ja säätämissäni katiskoissa mennään siellä 12 nurkissa kokoajan ja vähän päästetään paksummalle siellä +5000rpm.

Pysyykö bensanpaineet kurissa koko ajan? Itselläni vanha paineensäädin nosteli bensan (wiinan myös) sinne 4,5 baarin paremmalle puolelle täysahdoilla (baari).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #280 : 02.11.2014, 15:06:10 »
Huiman paksulla!  :o

Omassa ja säätämissäni katiskoissa mennään siellä 12 nurkissa kokoajan ja vähän päästetään paksummalle siellä +5000rpm.

Pysyykö bensanpaineet kurissa koko ajan? Itselläni vanha paineensäädin nosteli bensan (wiinan myös) sinne 4,5 baarin paremmalle puolelle täysahdoilla (baari).
Niin on.

Empä ole niitä mittaillut, voisi kyllä ihan mielenkiinnosta ne katsoa. Kun laitteet toiminut, niin ei ole ollut tarvetta ihmetellä.  ::)

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #281 : 16.11.2014, 13:36:58 »
Pysyykö bensanpaineet kurissa koko ajan? Itselläni vanha paineensäädin nosteli bensan (wiinan myös) sinne 4,5 baarin paremmalle puolelle täysahdoilla (baari).
Empä ole niitä mittaillut, voisi kyllä ihan mielenkiinnosta ne katsoa. Kun laitteet toiminut, niin ei ole ollut tarvetta ihmetellä.  ::)

Kävimpä mittailemassa, 4 baria suutintukista 1 barin ahdoilla. :P

855_T5R

  • Vieras
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #282 : 12.01.2015, 17:13:50 »
Tai sitten autossa on ihan joku mekaaninen vika jonka takia ei toimi.
Nyt tämäkin ongelma on "melkein" hoidettu. Lastuongelma vaivas tätä moottoria. Ens kesänä saadaan varmaan säätöhommat ihan hyville kantimille. Mekaanista vikaa osaan nyt heittää että kytkin ei pidä riittävästi  :D

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #283 : 14.02.2015, 02:59:12 »
B19
Ms1 v2.2 VAG hukkakipinäpuolalla
Mitsu 15g imusiivellä ja 13T pakosiivellä ja 7 vinolla pesällä
kiinacooleri, biltema mallia iso
VX3 tai A nokka tai hiottu A nokka.
530 hattu mistä otetaan vähän siivua että sais ruttuja nostettua.
3" rööri

Saiskohan 300hv rikki?  :D

Muistelen että näin jossain penkkilapun missä b230ft koneesta otettu joku 270hv irti 15g mitsulla. En ite löytäny kun puhelimella ettiskelin. Lähinnä itekseni mietiskelen että kannattaako investoida 19T mitsuun, vai ajella tuleva kesä tolla nykysellä hyrrällä ja enstalvena laittaa sitten se holsetti sinne?

« Viimeksi muokattu: 14.02.2015, 03:05:30 kirjoittanut Pohjola »
Volvoilusta parantunut

Poissa napo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • b21et 240
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #284 : 14.02.2015, 11:24:57 »
B19
Ms1 v2.2 VAG hukkakipinäpuolalla
Mitsu 15g imusiivellä ja 13T pakosiivellä ja 7 vinolla pesällä
kiinacooleri, biltema mallia iso
VX3 tai A nokka tai hiottu A nokka.
530 hattu mistä otetaan vähän siivua että sais ruttuja nostettua.
3" rööri

Saiskohan 300hv rikki?  :D


Ei taida 300hv mennä  tuolla ahtimella.

 

Futurez  Kulkukoira