Kulkukoira  Proturbo

13c tilalle ET:n vakio garretti

  • 10 Vastauksia
  • 5835 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuhnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
13c tilalle ET:n vakio garretti
« : 16.04.2014, 10:34:54 »
Elikkäs auto volvo 940 -96 koneena b230fk. Nii eli riittääkö tuo garreti ar.42 paljoa pidemmälle ku pikku mitsu ? Suuttimetha tuoho joutus ostaa. Eli oisko kellää kokemuksia ?

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
« Vastaus #1 : 16.04.2014, 11:56:30 »
Elikkäs auto volvo 940 -96 koneena b230fk. Nii eli riittääkö tuo garreti ar.42 paljoa pidemmälle ku pikku mitsu ? Suuttimetha tuoho joutus ostaa. Eli oisko kellää kokemuksia ?

Jos sulla on hyllyssä garretti uudemmanmallisella pakosarjalla ja sinun on syystä taikka toisesta pakko saada 250hp ulos, johon 13c ei tietääkseni riitä niin sitten saattais olla vaivan arvoinen suoritus vaihtaa. Olettaen, että mitsu on täysin ehjä.
En tiedä mihin asti vakio garretilla pääsee, mutta ainakin moni on penkittänyt tällä foorumilla 250hp koneesta kyseisellä pillillä.
citikka

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
« Vastaus #2 : 16.04.2014, 12:01:48 »
Laita ennemmin mitsun 15G tai isompi. Piisaa tuonne 250-280 hv tehoihin riippuen mallista ja herää paremmin ku kivikautinen garretti.  ;)
Vesi ja öljylinjat passaa suoraan kuhan kääntää pesät oikeeseen asentoon. Hommaat 492cc suuttimet niin piisaa noille tehoille.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Tuhnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
« Vastaus #3 : 16.04.2014, 18:39:23 »
Kiitoksia vastauksista. Oon kanssa lukenut tuosta 15g että toimis hyvin tuossa. Mistähän näitä kannattaa metsästää ?

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
« Vastaus #4 : 16.04.2014, 18:57:09 »
15g on ainakin 850 t-5 vakio ahdin. Eli käytettynä purku kasipätkästä saattaa löytyä.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
« Vastaus #5 : 16.04.2014, 19:17:07 »
En nyt 100% varmasti näitä muista, saa korjailla. :)

15G - 850 T5/T-5R
16T - 850 R, x70 T5, S60/V70N T-5
18T - x70R 97-99
19T - x70R -00
« Viimeksi muokattu: 16.04.2014, 19:18:46 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
« Vastaus #6 : 17.04.2014, 16:50:44 »
En nyt 100% varmasti näitä muista, saa korjailla. :)

15G - 850 T5/T-5R
16T - 850 R, x70 T5, S60/V70N T-5
18T - x70R 97-99
19T - x70R -00
Eikös 850:ssä ole 16T vain manuaali ärrässä ja tomaatti-R on 15G:llä?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
« Vastaus #7 : 10.05.2014, 13:36:56 »
Eikös 850:ssä ole 16T vain manuaali ärrässä ja tomaatti-R on 15G:llä?
Kyllä näin on.

Ehdottomasti vaan se 19T sinne 13C:n tilalle. Ei kannata mitään välimuotoja kokeilla.

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
« Vastaus #8 : 11.05.2014, 14:12:20 »
Ehdottomasti vaan se 19T sinne 13C:n tilalle. Ei kannata mitään välimuotoja kokeilla.

Olen täysin samaa mieltä, ei välimallin pikkumitsuja kannata kokeilla jos ei nyt satu olemaan valmiina hyllyssä tai saatavilla todella edullisesti.
Samalla vaivalla, kun porailee pois niitä katkenneita pakosarjan ja turbon laipan pinnapultteja, niin laitaa sitten uuden downpipen ja 19T tilalle.
19T on just passeli ahdin käyttikseen, herää nopeesti ja veto alkaa alhaalta. Ja voihan sillä ajella myös pienillä paineilla jos liika teho hirvittää ;)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
« Vastaus #9 : 11.05.2014, 17:09:36 »
Mites 19T:n toiminta kakslitrasessa tai 2,1l koneessa?  ???

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
« Vastaus #10 : 11.05.2014, 18:33:03 »
Mites 19T:n toiminta kakslitrasessa tai 2,1l koneessa?  ???
Ei ongelmaa. 19T ei ole mikään monsteri :D
Jäitä housuun!

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo