Ensimmäisen allekirjoitan, muuten tuo että moottoripyörä pysähtyisi lyhyemmälle matkalle, kuin auto on jo tälläkin forumilla useasti kumottu. Kuka tahansa osaa abs:lla autolla lyödä jarrut pohjaan ja auto pysähtyy. Moottoripyörällä tarina onkin hieman eri vaikka olisikin abs:llinen pyörä.
http://www.iltalehti.fi/autot/2014040418183146_au.shtml
Anteeksi vain, sulla meni nyt yhtä lukuunottamatta kaikki väärin, eikä se asia sinun allekirjoituksellasi miksikään muutu.
1. en ottanut BMW S1000 RR esimerkiksi sattumalta, vaan se tosiaan testien mukaan pysähtyy nopeammin kuin suurin osa autoista, ajoipa autoa kuka tahansa ellei aja sitä betoniseinään.
2. sen verran on aiheesta kokemusta, etten hyväksy autoa enkä moottoripyörää yleispätevästi toistaan paremmaksi pysähtyjäksi. Myös autojen ja pyörien välinen vaihtelu on niin suuri, ettei yksittäistä paremmutta löydy kuin täydellisestä asiantuntemattomuudesta.
3. ABS vaikeuttaa MP:n tehojarrutusta osaavissa käsissä, kuten videolla Hondankin jarrutuksessa taitaa käydä.
4. Toinen videolla nähty pyörä on toki yleistä mallia, mutta juuri tuo Busa on tunnettu suorituskykyynsä nähden sangen keskinkertaisista jarruistaan.
Sen yhden asian, jonka sait oikein, kopioit minulta tuosta yltä:
"otsikoihin laittaisin mieluummin suurimmat riskit. Ne liittyvät kuljettajaan"Kuski ratkaisee, mutta ei huono kuski pyörän jarruja heikennä. Jos haluat verrata laitteiden jarrujen toimintaa, on kaikkia vertailtavia ajettava oikein. Ja toisekseen Possun vertailupariksi olisi sopinut Possuluokan sporttimopo, vaikkapa se Bemu. Näiden välillä tulisi tasapäinen kisa, jossa Skodalla ei ole mitään jakoa.