Samppasport  Futurez

TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku

  • 433 Vastauksia
  • 151855 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #75 : 22.09.2014, 07:25:40 »
nyt kun sulla on moottori palasina vaihda myös öljypumpun tiiviste, rupee näissä vuotamaan jossain vaiheessa...
Joo kaikki tiivisteet on uutta kyllä :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #76 : 25.09.2014, 17:40:10 »
Alakerta on näpsästy kasaan tuossa eilen. Pumpun täytin sihdin/imuputken kautta ja pyörittelin kampiakselia niin, että öljy alkoi valumaan kanavista. Metalliset tiivisteet tuli entisten perinteisten tilalle.

Kansitiiviste saapunut Mätänettiin. Katsotaan sattuuko tällä kertaa oikeanlainen. Ensimmäisellä kerralla tuli 4syl tiiviste ja toissapäivänä tuli kaksiurainen kolmeuraisen sijaan..

Ongelman äärissä tuon vauhtipyörän kanssa. Olin aikeissa alkaa sovittamaan jo paikalleen, mutta eihän se käy sinne. Pitää hanuripuolelta sorvata jonku verran tavaraa pois. Starttikehän halkaisijassa 1,5cm ero. Onneksi kuitenkin niinpäin, että vanhasta vauhtiksesta saa sovitettua kehän. Lisäksi etupuolen kiinnekohdan vierestä otettava tavaraa pois, ettei levy jää kantamaan keskiöstään..

Jatketaan..
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #77 : 25.09.2014, 19:15:06 »
Ongelman äärissä tuon vauhtipyörän kanssa. Olin aikeissa alkaa sovittamaan jo paikalleen, mutta eihän se käy sinne. Pitää hanuripuolelta sorvata jonku verran tavaraa pois. Starttikehän halkaisijassa 1,5cm ero. Onneksi kuitenkin niinpäin, että vanhasta vauhtiksesta saa sovitettua kehän. Lisäksi etupuolen kiinnekohdan vierestä otettava tavaraa pois, ettei levy jää kantamaan keskiöstään..

Mikä vauhtis tähän on tulossa? Kenties joku jämympi kaksoismassa, vai kova?

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #78 : 25.09.2014, 20:01:54 »
Mikä vauhtis tähän on tulossa? Kenties joku jämympi kaksoismassa, vai kova?
Taispa olla vm86 deekusta. Eli kovaks pittää saada peli :o

Varmasti deeku+m90 yhdistelmästä sais lähemmäks sopivan, mutta tämmönen oli hyllyssä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #79 : 25.09.2014, 20:08:30 »
Taispa olla vm86 deekusta. Eli kovaks pittää saada peli :o

Varmasti deeku+m90 yhdistelmästä sais lähemmäks sopivan, mutta tämmönen oli hyllyssä.

Aika jännää. D24:n vauhtipyörän pitäisi sopia ihan heittämällä tdi:n perään ??? Laitoin aikoinani jostain 240:n vaparideekusta pyörän tdi:hin ja sinne se meni kun iskä äiskään.

Voisiko olla joku LT Volkkarin tjms. pyörä?

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #80 : 25.09.2014, 21:31:56 »
Aika jännää. D24:n vauhtipyörän pitäisi sopia ihan heittämällä tdi:n perään ??? Laitoin aikoinani jostain 240:n vaparideekusta pyörän tdi:hin ja sinne se meni kun iskä äiskään.

Voisiko olla joku LT Volkkarin tjms. pyörä?
En usko kun tää on jotain kasarikamaa ja vielä vaparideekusta. Kun mulla on toinenkin tämmönen samanikäsestä vaparideekusta. Tää äiskä ainakin vastustelee kovasti iskää jos niin aatellaan! :D

Niin siis että starttikehäkinkö kävis normaalisti deeku --> tdi?
« Viimeksi muokattu: 25.09.2014, 21:34:56 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #81 : 25.09.2014, 22:00:45 »
Kyllä se sopi paikalleen ihan ilman mitään ihmeellisiä juttuja. Kone ja startti olivat -97 mallisesta 850:stä, mutta eihän niissä pitäisi olla mitään eroa seiskakymppiin verrattuna?

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #82 : 25.09.2014, 22:14:29 »
Täällä kans kävi deekunpyörä suoraan TDI:n jatkoksi  :hello:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #83 : 25.09.2014, 22:21:27 »
täällä kävi deekun pyörä suoraan bensa 5:sen perään  :buck2:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #84 : 25.09.2014, 23:40:05 »
Aivan. Kiitokset kaikille, taidampa hommata ennemmin sopivan uudemman deekun vauhtipyörän niin säästyy aika paljon vaivaa. Eikä tuota dieselissä taida olla niin hyvä juttukaan jos vp:stä lähtee painoa liiaksi pois.

Edittiä: Milläs tuo puolentoista sentin halkaisijaero starttikehässä selittyy?
« Viimeksi muokattu: 26.09.2014, 00:02:05 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #85 : 26.09.2014, 00:41:22 »
100 audissa on myös kiinteää vauhtipyörää joka menee nakkaamalla paikalleen... ei muuta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #86 : 26.09.2014, 01:14:51 »
100 audissa on myös kiinteää vauhtipyörää joka menee nakkaamalla paikalleen... ei muuta.
mul on edelleen audin bensa littupyörä jouten. Painot löytyy mun projekti topicista :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #87 : 26.09.2014, 07:46:21 »
mul on edelleen audin bensa littupyörä jouten. Painot löytyy mun projekti topicista :)
Eikös se *ittupyörä oo 215mm kytkimelle? Mullon 228mm.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #88 : 26.09.2014, 22:00:31 »
Olin tuossa vielä aikeissa tuon vauhtipyörän tehdä tuosta, mutta sitten kun ruvettiin laskelmoimaan niin tavaraa lähtisi aikalailla ja ei välttämättä kestäisi enää. Joten toinen vauhtis etsintään.

Kannen kanavia hieman hieroin vielä, mutta järkyttävää eroa loppujen lopuksi en edes lähtenyt yrittämään, vaan käytännössä siistityllä kannella siis mennään. Tuplajouset sain tänään ja pistin kannen pakettiin.

Kansi meni paikalleen lohkon päälle kun motonetistä tuli loppujen lopuksi kolmannella yrittämällä oikeanlainen tiiviste. VHT copperilla suihkaisin sen. Tuo momentti tuntuu järkyttävältä varsinkin kun moottori oli lattialla eikä pukissa. En nyt löytänyt tietoa autodatasta, mutta oliko näissä jälkikiristys?

Tänään kyllä saanu oikeesti käytettyyn aikaan nähden mitään aikaiseksi kun päivä venyi pitkäksi eikä väsyneenä ajatus juokse. Aamulla takas pajalle ja kasata loppuun levännein silmin. Siitä jännä projekti, etten ole muuten ottanut pisaraakaan alkoholia  :idiot2:
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #89 : 26.09.2014, 22:59:43 »
Täähän pitää ristiä alkoholittomuudesta johtuen pyhimykseksi ;) mielenkiinnolla ootan mitä tästä tulee. Oisit volkkarin marmoritiskiltä ostanu tiivisteetki niin tulee oikeat. Kaiki AEL-koneen osat menee paitsi venttiilikopan tiiviste on ilmeisesti eri. Ainaki venttiilikoppa on erilainen.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

 

Elekma  Autoracing