Ateho  Elekma

850 glt, etuveto- nelivetoseksi ?

  • 10 Vastauksia
  • 3515 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
850 glt, etuveto- nelivetoseksi ?
« : 09.02.2013, 12:02:44 »
onko mahollista muuttaa etuveto nelikoksi, jos nii mistä sais veto akseliston taaksekkin. ?
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1964
  • S60 T6 AWD -11
Vs: 850 glt, etuveto- nelivetoseksi ?
« Vastaus #1 : 09.02.2013, 12:20:36 »
Ei se vaan ole, tätä on jossain tällä foorumilla aiemminkin käsitelty. Ha kua kehiin.  ;)
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 glt, etuveto- nelivetoseksi ?
« Vastaus #2 : 09.02.2013, 17:57:07 »
selvä homma,, ettimään siis:)
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

Poissa VPP700

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 glt, etuveto- nelivetoseksi ?
« Vastaus #3 : 14.02.2013, 08:58:57 »
Onhan se mahdollista, vanhakoppaisen V70R osathan käy melkein suoraan, ei taida saada suomessa tosin rekisteriin :)

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 850 glt, etuveto- nelivetoseksi ?
« Vastaus #4 : 14.02.2013, 10:40:05 »
Eikös kasipätkä farkkua ollu ainakin bensaturbona nelivetoisena?
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 850 glt, etuveto- nelivetoseksi ?
« Vastaus #5 : 14.02.2013, 11:28:40 »
Löytyyhän tuota 850 AWD 2.5T-matalapaineturbona.  :)
Vuosimallit -96/-97 eli viimeset kasipätkät.
« Viimeksi muokattu: 14.02.2013, 11:30:11 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 glt, etuveto- nelivetoseksi ?
« Vastaus #6 : 14.02.2013, 12:42:10 »
Löytyyhän tuota 850 AWD 2.5T-matalapaineturbona.  :)
Vuosimallit -96/-97 eli viimeset kasipätkät.

850 etuveto ja neliveto on tyypitetty omiksi automalleiksi joten eivät ole vertailukelpoisia keskenään vaikka erot eivät olekaan suuria.
Kyllä tuo muutos ois varmaan tehtävissä mutta ei ihan pelkällä osan vaihdolla/muutoskatsastuksella, paperityötä on varmasti niin paljon ettei ole järkävä projekti kun valmiita nelikoitakin löytyy helposti.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 850 glt, etuveto- nelivetoseksi ?
« Vastaus #7 : 16.02.2013, 01:08:31 »
850 etuveto ja neliveto on tyypitetty omiksi automalleiksi joten eivät ole vertailukelpoisia keskenään vaikka erot eivät olekaan suuria.
Kyllä tuo muutos ois varmaan tehtävissä mutta ei ihan pelkällä osan vaihdolla/muutoskatsastuksella, paperityötä on varmasti niin paljon ettei ole järkävä projekti kun valmiita nelikoitakin löytyy helposti.
Awd-osathan voi tosiaan käydäkin suoraan paikoilleen, mut iso homma ois paperitöineen kaikkineen. Jos edes sais kilpiin...
Hommaa ennemmin nelivedon, jossa on valmiiks paljon parempi konekin.  Eipä nuo hinnan kiroissa enää ole.  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 850 glt, etuveto- nelivetoseksi ?
« Vastaus #8 : 30.04.2013, 01:11:40 »
Leimalle kardaani irti?  V:>
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 850 glt, etuveto- nelivetoseksi ?
« Vastaus #9 : 30.04.2013, 01:33:20 »
Taitaapi myös taka-akseliston kiinnitys olla aikalailla erilainen joten hitsiä ja rälläkkääkin tarvis korille näyttää.

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 glt, etuveto- nelivetoseksi ?
« Vastaus #10 : 30.04.2013, 11:11:09 »
luovuin ideasta ja jossain vaihees vois hommaa nelikon, mis on tietenki turbo et voi tehä parempaa siitä sit.  :)
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

 

Proturbo  Autodiagnoosi