Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)

  • 82 Vastauksia
  • 60614 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #45 : 31.07.2014, 20:41:13 »
Päivee...

Yleensäkkin onko se viisasta paljon ajettu konetta ruuvata ahtoja ylemmäs vaikka olisi soppa puoli ym muut kunnossa.
Viritys ilman viisasta mootorinohjausta? Laajakaista seosmittari kertoo asiat kunnossa vain onko jossain sylinterissä kaikki pielessä.....
Vanhat kansipahvit pettää, öljypumppu vetelä ei voitele. Turbo öljyn saanti mitä lie tai liikaa.
Täyspaska on vielä alkuperäinen öljynlaihdutin FK ainakin (jäähtytin neste kierto) öljyt kiehuu.
Toimii hyvin/kestää 0.35-0,5barilla mille suunniteltu, mutta siitä ylöspäin ei takuu mitään.

Oli tuo FK 310tkm.
Paineet nostolla 1.0bariin ja Coswort Garrett.
Vajaa vuosi meni hyvin mutta sitten turbot rupes hajoamaan, mistä lienee johtuvan. 1cm pitkittäis välystä kumpaankin.
Ja rupe huohottaaman vitusti. Aivan omituisia häiriöitä vedon jälkeen. Ne paskat immut. Uusi tilalle sama homma.

Nyt asiasta ehkä viisastuneena:
B230 tulee uusilla kamppeilla, paremmin virtaava pakosarja. Moottorinohjaus. Jne paljon muuta köyhän rahat menevät pohjattomaan kaivoon....


Tää on mielipide vain omasta kannasta!

Lastuilla ja barin ahdoilla ajettu päälle 100tkm, nyt vielä 1.4 bar ajeltu 6tkm siihen päälle, ja yhteensä koneessä 482tkm. Kansi käyty läpi ja uusi ahdin nyt tietenkin, mutta alakerta vakio, eikä ongelmaa.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #46 : 01.08.2014, 17:02:09 »
omassa pajassa tällä hetkellä kaksi rikottua lohkoa ja 3 sarjaa kankia solmussa osa katkennut. kaikki moottorit ollut vakio ahtimella ja bensa ja sytkä lastuilla 3"putkistolla isommilla suuttimilla.  tehot sillä +200. nakutusta ei havaittu eikä jälkiä siintä. eipä ne ihmeitä kestä.
Samassa autossa ollut kaikki?  :2funny:

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #47 : 06.09.2014, 13:47:34 »
-LH 2.4 riittää jonnekkin 350-400hp nurkille vähintään.
-Isommalla ahtimella 45min kuminpolttoa ja vartin vetoja (+23c ulkona). Sain öljyt nousemaan 130c, normisti siinä 100-110c. Ettei se öljyjäähdytin ihan mikään paska ole.
-Fefe immu kestää, ei mee lanka poikki.

Mitkä lastut sulla oli?
Kuullostais et ois nakuttanut sulla, varsinkin tuo immujen syönti ihmetyttää oliko ilman bypass..?
Toni bensalastu on/oli Bybass liipasin mäkeen koska ainasia käynti sekoamisia vedon jälkeen.
OLi lanka immujakin käytössä.....
Se vesikierto lauhuri vuoti öljyä/jvettä aina vaikka uusin letkut siksi vaihtuu sekin.
Fb alakerta tulossa koneistamosta uusilla ylikoon mänillä, myöhemmin muut hilut.
Eikä ikinä enää LH:ta uuteen koneeseen koska ei se edes ymmärrällä ahdoista mitään ei siinä Mappia ole, lyö soppaa saatanasti mutta väljä kone ei edes jaksa/kerkee polttamaan kaikkea ja sitten loput palaa putken päässä liekkinä?
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #48 : 06.09.2014, 14:19:37 »
Toni bensalastu on/oli Bybass liipasin mäkeen koska ainasia käynti sekoamisia vedon jälkeen.
OLi lanka immujakin käytössä.....
Se vesikierto lauhuri vuoti öljyä/jvettä aina vaikka uusin letkut siksi vaihtuu sekin.
Fb alakerta tulossa koneistamosta uusilla ylikoon mänillä, myöhemmin muut hilut.
Eikä ikinä enää LH:ta uuteen koneeseen koska ei se edes ymmärrällä ahdoista mitään ei siinä Mappia ole, lyö soppaa saatanasti mutta väljä kone ei edes jaksa/kerkee polttamaan kaikkea ja sitten loput palaa putken päässä liekkinä?

Viallinen bypass aiheuttaa ongelmia, ehjä ei.

Sekä miksi sen tarvitsisi tietää paljon imusarjassa on painetta, kun se tietää ilmamassan?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #49 : 07.09.2014, 15:44:53 »
Toni bensalastu on/oli Bybass liipasin mäkeen koska ainasia käynti sekoamisia vedon jälkeen.
OLi lanka immujakin käytössä.....
Se vesikierto lauhuri vuoti öljyä/jvettä aina vaikka uusin letkut siksi vaihtuu sekin.
Fb alakerta tulossa koneistamosta uusilla ylikoon mänillä, myöhemmin muut hilut.
Eikä ikinä enää LH:ta uuteen koneeseen koska ei se edes ymmärrällä ahdoista mitään ei siinä Mappia ole, lyö soppaa saatanasti mutta väljä kone ei edes jaksa/kerkee polttamaan kaikkea ja sitten loput palaa putken päässä liekkinä?

LH ymmärtää ahdoista tasan tarvitun määrän, koska IlmaMassanMäärä kertoo kaiken tarpeellisen.
Jos sopat menevät rikkaalle, on vika kartoissa, eli lastussa!  :facepalm:

Toisin sanoen, hanki kunnollinen polttoainelastu!  :pomo:

Katso tästä ero meikäläisen nykyisen soppakartan ja vakion väliltä, niin ymmärtänet yskän?   ::)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=36052.msg907260#msg907260

Viallinen bypass aiheuttaa ongelmia, ehjä ei.

Sekä miksi sen tarvitsisi tietää paljon imusarjassa on painetta, kun se tietää ilmamassan?


Juurikin näin!   :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #50 : 17.09.2014, 22:52:41 »
En tiedä onko sopivin mahdollinen topic, mutta ootteko testannut paljon nuo b200k männät kestää?
 nykyisin on vaan hankala löytää enää kohtuu kuntoisia ja kohtuu hintaisia b230 lohkoja. hinnoissa ei mitään järjeä, 500tkm ajettu b230f alakerta 300e...   :idiot2:
200-300tkm ajettuja b200k moottoreita saa hakupalkalla.
-531 päälle ja viinaa tankkiin ja kunnolla painetta niin varmaan unohtuu se että on 3 desiä liian pieni moottori?

Poissa Väpsy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #51 : 18.09.2014, 13:56:43 »
Samaa tavaraa ne männät on, ei kestoissa hirveitä eroja ole konekokojen välillä.
Omaan korvaan tosin kuulostaa kummalta, että jos lähtee hakemaan tehoja, ja 300-alakerrasta on liikaa (joka kannattaisi kuitenkin vähintään laakeroida ja rengastaa), onko budjetti ihan kohdillaan kyseistä toimenpidettä kohtaan..?
Ehkä tarpeetonta jeesustelua, mutta tuommoinen ajatus heräsi.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #52 : 18.09.2014, 14:49:23 »
Puhumattakaan kestävyydestä. Eikös tuossa oo aika suuri ero noiden lohkojen välillä kun aletaan voimaa ottamaan ulos.  +se seikka, että mikä ero on moottorin käytöksessä?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #53 : 18.09.2014, 16:05:19 »
ymmärrän että tietenkin 230 alakerta fiksumpi vaihtoehto mutta ne alkavat pikkuhiljaa olemaan kaikki käytössä/rikottu.  ja paljon ajetuissa koneissa kuitenkin rappu sylinterien yläpäissä, että koneistukseen menee. sitten onkin mennyt jo jonkinmoinen nippu rahaa ::)  ja uskoisin että huipputehossa ei suurta eroa ole, vaan siinä väännössä?

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #54 : 18.09.2014, 16:22:48 »
ymmärrän että tietenkin 230 alakerta fiksumpi vaihtoehto mutta ne alkavat pikkuhiljaa olemaan kaikki käytössä/rikottu.  ja paljon ajetuissa koneissa kuitenkin rappu sylinterien yläpäissä, että koneistukseen menee. sitten onkin mennyt jo jonkinmoinen nippu rahaa ::)  ja uskoisin että huipputehossa ei suurta eroa ole, vaan siinä väännössä?
Pöh en minä ainakaa oo rikki saanu niitä  :buck2: Ei pikku rappu mitään meinaa :) Mieluummin ottas sen 230-lohkon varsinkin öljysumuilla. Tehoa ainakin uskaltaa ottaa enemmän.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #55 : 18.09.2014, 16:46:11 »
ymmärrän että tietenkin 230 alakerta fiksumpi vaihtoehto mutta ne alkavat pikkuhiljaa olemaan kaikki käytössä/rikottu.  ja paljon ajetuissa koneissa kuitenkin rappu sylinterien yläpäissä, että koneistukseen menee. sitten onkin mennyt jo jonkinmoinen nippu rahaa ::)  ja uskoisin että huipputehossa ei suurta eroa ole, vaan siinä väännössä?
Tuut hakeen 945:n ja laitetaan B230-alakerta takaluukkuun ;)
No kun halvalla sai.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #56 : 18.09.2014, 19:23:03 »
En tiedä onko sopivin mahdollinen topic, mutta ootteko testannut paljon nuo b200k männät kestää?
 nykyisin on vaan hankala löytää enää kohtuu kuntoisia ja kohtuu hintaisia b230 lohkoja. hinnoissa ei mitään järjeä, 500tkm ajettu b230f alakerta 300e...   :idiot2:
200-300tkm ajettuja b200k moottoreita saa hakupalkalla.
-531 päälle ja viinaa tankkiin ja kunnolla painetta niin varmaan unohtuu se että on 3 desiä liian pieni moottori?

"Pikkulohkossa" sama teho saadaan korkeammilla kierroksilla kuin isossalohkossa.
Max vääntö jää pienemmäksi (säästää voimansiirtoa eli rahaa) joka kompensoidaan tiuhemmalla perävälityksellä
Hait multa syylärin, tuu hakeen sen takana oleva B200k
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #57 : 18.09.2014, 23:26:19 »
Jos pihassa olis kaksi 240 Turboa joissa toisessa olisi B19ET ja toisessa B21ET, niin en miettisi sekuntiakaan kummalla lähtisin liikenteeseen. Jopa se 1,5dl on merkittävä ero, vaikkei sitä äkkiseltään uskoisi. Tälläinen tilanne olikin melkein, mutta B19 korvattiin sitten B230 -pohjaisella moottorilla.

Poissa Sebbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #58 : 24.09.2014, 11:11:33 »
Jos pihassa olis kaksi 240 Turboa joissa toisessa olisi B19ET ja toisessa B21ET, niin en miettisi sekuntiakaan kummalla lähtisin liikenteeseen. Jopa se 1,5dl on merkittävä ero, vaikkei sitä äkkiseltään uskoisi. Tälläinen tilanne olikin melkein, mutta B19 korvattiin sitten B230 -pohjaisella moottorilla.

Noista B19ET. Tehtaalta takomännät. Saa varmasti enemmän tehoa kuin B21ET:stä, josta männänrengasvälit alkavat pettää 400 hv tienoilla viimeistään.
TL22 -58, L370 -61, Satellite -68, LM218TD -64, V70 -99

Niin pientä hintaa ei ole olemassakaan, etteikö volvoharrastaja siitä koettaisi tinkiä

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #59 : 24.09.2014, 12:10:14 »
Nyt olikin puhe vakiomoottoreista. ;)

 

Samppasport  Futurez