Race.fi  Puotilan autokorjaamo

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604976 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1155 : 15.03.2015, 21:19:59 »
Mittaa? :D

Esim. näetkö nakuanturista, vähenikö esim. venttiilikoneiston "taustameteli" aineen myötä merkittävästi?

Sanokoot muut mitä sanovat, mutta olen tommosilla nano-mössöillä saanut kaksi autoa kehräämään kuin kissa. Toisessa oli 70-luvun tappikone (perus rallatus tyhjäkäynnillä ennen lisäainetta) ja toinen 2.5TDI. Tuo TDI rupesi käymään epäilyttävän siististi käsittelyn jälkeen, ei kuulostanut Dieseliltä enään paljoakaan tyhjäkäynnillä.
En usko ennenkuin kuulen. Palokan miittiin se hiljanen TDI mun romun viereen niin vertaillaan?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1156 : 15.03.2015, 21:24:56 »
En usko ennenkuin kuulen. Palokan miittiin se hiljanen TDI mun romun viereen niin vertaillaan?
Eio tulossa. :D

Mutta tuo TDI:hän kuulostaa semmoselta "länkyttäjältä" tyhjäkäynnillä. Kohdeautossa kuului aika selvä alipainepumpun "TAK.TAK.TAK.TAK" siihen perus römbötyksen päälle. Lisäainehuuhtelun jälkeen käynti oli todella tasainen ja hiljainen, mitään mekaanisia ääniä ei konepellin alta kuulunut. :o

En ole ko. moottoria nyt päässyt kuuntelemaan viimeiseen 1000km:iin, että en tiedä, joko tuo maaginen hiljaisuus ja siisteys on kaikonnut kokonaan.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1157 : 15.03.2015, 21:26:22 »
En usko ennenkuin kuulen. Palokan miittiin se hiljanen TDI mun romun viereen niin vertaillaan?

Mä voin tuoda sitten vielä astetta karkeampikäyntisen vertailukohdan. Väitän että sellaiselle taikamyrkylle joka hiljentäisi TDI:stä alipainepumpun kalkatuksen, olisi varsin hyvät markkinat. Ei muuta kuin kehittelemään?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1158 : 17.03.2015, 21:30:51 »
Pitihän se taas kokeilla (jälleen kerran) säädellä sytytyskarttaa kahdelta alimmalta kuormariviltä. Alle 2500rpm 1,6 asteen ennakon lisäys sai koneen pingahtamaan iloisesti täyskuormalla. Ennakot pois ja täysvedon nakutus katoaa samoin tein. Tosin tässä kohden kannattaa tajuta se, että tuo 1,6 astetta on yli kymmenen prosentin muutos maksimiennakossa.

Pitää ilmeisesti alkaa uskomaan siihen, että syttykartta on aikas kohdilleen hierottu.  :o

Jännää sinällään on se, että 1800-2400 rpm välisellä alueella viinakone ei vain kestä suuria ennakoita keveillä kuormilla tai raskaammillakaan vaan siitä tulee pirun herkä nakuttamaan.

Vielä viimeisenä vetona täytyy viritellä ajoituslamppu konehuoneeseen kameran keralla ja katsoa näkyisikö jossain vaiheessa syttymyöhäkköä?

Sen jälkeen pitää ryhtyä halkomaan hiuksian LH puolella siellä vajaa kuormilla, niin saisi tuon polttoainetalouden paremmaksi.
Sitten voisikin todeta, että eteenpäin kohti uusia säätöhaasteita (ahdin).

Muilla Wiinamäenmiehillä on havaittu 3" röörin sopivan erinomaisesti wiinakoneeseen, mutta ei 13C mitsun kaverina, vaan ahdistimen, jossa hukkaportti on isompi kuin pikku-mitsun. Pikku-mitsu piikkaa ahtoja 3" rännillä varustettuna ja pitää ahdot ylhäällä, vaikka hukkaportti olisi vakio FT:n.

Wiinalla lutrattaessa 7 pakopesä on käytännön pakollisuus ja sekin menee tukkoon kilon jälkeen ja hukkaporttikin on täysin rajamaillaan. Yli kilon ahtaminen alkaa käytänössä kaivata 8 pakopesällä varustettua ahdistinta tai ainakaa sitä ei pidä yrittää ylittää jos meinaa pitää pakopaineet alle kahden baarin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1159 : 18.03.2015, 09:53:24 »

Muilla Wiinamäenmiehillä on havaittu 3" röörin sopivan erinomaisesti wiinakoneeseen, mutta ei 13C mitsun kaverina, vaan ahdistimen, jossa hukkaportti on isompi kuin pikku-mitsun. Pikku-mitsu piikkaa ahtoja 3" rännillä varustettuna ja pitää ahdot ylhäällä, vaikka hukkaportti olisi vakio FT:n.

Wiinalla lutrattaessa 7 pakopesä on käytännön pakollisuus ja sekin menee tukkoon kilon jälkeen ja hukkaporttikin on täysin rajamaillaan. Yli kilon ahtaminen alkaa käytänössä kaivata 8 pakopesällä varustettua ahdistinta tai ainakaa sitä ei pidä yrittää ylittää jos meinaa pitää pakopaineet alle kahden baarin.

Näin se näyttää olevan että 0,8bar ahdoilla pakopaine 0,9-1,0bar ja 1,2bar ahdoilla noin 1,9bar. 3" putki alusta loppuun ilman kattia, vx3 ja 16t-7
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1160 : 01.04.2015, 21:35:50 »
Pitkään aikaan en ole saanut aikaiseksi oikeastaan mitään uutta ja mullistavaa, vaan olen hakannut päätäni seinään EZK:n omituisuuksien kanssa. Sen karttojen rakenteesta ei oikein saa kiinni, kuin puolan latausajasta (suhteellinen kartta kierroslukuun ja jännitteeseen nähden) ja tietysti ennakkokartta, joka aukeaa suhteellisen simppelillä kaavalla (X* -0.375 + 60).

Latausajalle en ole laskenut kaavaa, mutta ymmärrän perusteiltaan miten se toimii (sekava).

Tuntuu kuin Boschin porukka olisi tehnyt EZK:sta tahallaan vaikean tai korjataan muotoon skitsofreeninen.

Yritä tuolta sitten tajuta, miten kartta toimii, kun ne näyttävät tälle:


Joidenkin karttojen koko ja osoiteavaruus on käsittämätön tai sitten niiden reunoilla keikistelee sopivia arvoa, jotka hämäävät silmääni. Toisia luetaan niin sekavasti, että LSD-trippikin on väritön ja selkeä EZK:n rinnalla.

Noissa EZK:n koodeissa on hyvin paljon yhteistä koodia keskenään ja sitten pirusti erilaisuutta.

Jos joku ihmettelee miksi tuijotan tuota EZK:n koodia, niin syy on siinä, että etsin nakutuksen tunnistuskarttaa joka ei tuossa binissä ole samassa paikassa kuin muissa ja metsästän myös lämpötilariippuvia karttoja.

Oikeastaan tuo olisi pirusti helpompaa kun viitsisi rakentaa sen pottapyörä-emulaattorin noista logiikkapiireistä, joita pyörii jonkin verran tuolla miljoona-laatikossani, mutta joka tapauksessa se ei poista sitä tosiasiaa, että EZK:n koodi on totaalisen sekavasti rakennettu ja on sitä toiminnaltaan ja rakenteeltaankin. Tuohon verrattuna LH on pala kakkua, vaikka siinä on koodia monta kertaa enemmän.

Käsittämätön on myös EZK:n 8-tappisen kierroslukuasteikko, joka jakautuu seuraavasti.
240   440   720   960   1320   1600   1800   2040   2360   2880   3520   3960   4520   5160   6080   6680

16-tappisessa se menee näin:
360   560   760   1040   1440   1920   2240   2720   3200   3680   4080   4520   5000   5600   6040   6600

No, editoitavissa tuokin on (tiedän jopa missä se on), joten täytynee ruuvata se kohdalleen uudelleen ja skaalata syttykartta kohdilleen, sillä tällä hetkellä kartassa on pirusti soluja joihin en pääse koskaan tai missään olosuhteissa, joten niitä voisi hyödyntää uudella tavalla skaalaamalla asioita.

Ajoittain vaivana on ollut se, että jostakin tuntemattomasta syystä kone saattaa olla herkkä ropisemaan ja kun auton sammuttaa koskematta karttoihin tms. ja käynnistää uudelleen, saa antaa avosandaaliatm niin maan stanasti, ettei mitään älyä ja ropina pysyy pois. Eli vaiva on käynnistyskertakohtainen (sanahiritys)!  :o

Lämpöanturi on mitattaessa samoin tien aivan normaaleissa lukemissa. Pitäisi vissiin vaihtaa, mutta en ole saanut aikaiseksi asiaa. Mutta juuri tuosta tahdon löytää niitä lämpötilariippuvaisia karttoja ja seurava toimintaa niiden kautta.

Pitää myös viritellä kamera ja ajoituslamppu konehuoneeseen jollekkin säätöreissulle, jotta näkisi sen, tuleeko syttymyöhäkkö peliin jossain vaiheessa, sillä nakutustieto piuha reagoi vasta sitten kun ensimmäinen myöhäkkö kierros (-3 astetta) on käyty lävitse.  Tämän tarvitsen tehdä siksi, ettei ropina näy EZK:n käytöksessä käytännössä mitenkään, sillä se lukee karttoja koko ajan, olivat ne käytössä tai eivät ja LH:ssa on taas sellaista käytöstä, ettei karttaa lueta jos se ei ole aktiivinen tai asia ei edellytä toimenpiteitä, mikä omalla tavallaan vaikeuttaa joidenkin karttojen löytämistä.


LH:n puolella veivaan juuri kuormatiedon uudelleen skaalausta siten, että saan alempia kuormatietoja enemmän, sillä auton normaali käyttöalueelle on vain neljä kuorma riviä, joten sopitusta vajailla kuormilla ei saa ihan halutuksi........   vielä.  ;)

Tässä apuna toimii laskupäämme tekemä HIPO-työkalu (exel-taulukko)

Enin aika on viime aikoina mennyt auttaessa uusia säätäjiä alkutaipaleella, joten sen säätäjän XDF-tiedoston säätäminen on vieläkin "vaiheessa".


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1161 : 04.04.2015, 22:00:13 »
Tässä kohden:


Kävi näin:
   :'(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1162 : 04.04.2015, 22:18:16 »
Mitäs vittua, mites se nyt tollai?

Ettei nyt olisi syttykartta ollut hierottu pikkuisen liian tiukalle?

Kerro miten meni?

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1163 : 04.04.2015, 22:19:55 »
Moto sporttia...
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1164 : 04.04.2015, 22:23:03 »
"Mika anna mun ajaa mökkitie..."

Uutta vaan kehiin ja kovaa ajoa. Varmaan ottanut veivi jo silloin 16tappisen sytkäkokeilu ajoilta siipeensä ja pikkuhiljaa sitten alkanut murtumaan tai jotain.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1165 : 04.04.2015, 22:29:49 »
Samanlaista vinosta tulee , kuin pystystäkin .... :-[
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1166 : 04.04.2015, 22:39:55 »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1167 : 04.04.2015, 22:42:21 »
Keep on knocking but you cant come in. Noin 220 kaakilla romut taivaalle. Ei ihan 219 hepalla ja 221 jäi saavuttamatta. (Sarkasmia)

Ei muuta kun uutta/vanhaa lohkoa koukkuun. Ehkä nyt vähän lisää puristusta pakovenaa ja ahdinta?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1168 : 04.04.2015, 22:57:05 »
"Kuin kipeetä vittua ensimmäinen vuosi....


*hrrrBRUUUUUUPAMkolikolikolikrhslrrrhhhhh*

...mikä hajos!?"

Oliko kolmonen mikä oksenti rojut pihalle?

Nro 2.

Reikä molemmin puolin lohkoa!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1169 : 04.04.2015, 23:09:23 »
Tässä kohden:


Kävi näin:
   :'(

Joku v-mäinen henkilö vois tästä repiä juttua, josjohonkii suntaan, sen perusteella miten hanakasti muitten rakentelua on neuvottu....
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

 

Futurez  Kulkukoira