Kulkukoira  Proturbo

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 605003 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1320 : 21.04.2015, 13:23:41 »
Näänkö mää väärin mut onko 4-3 palotiloissa venan välit halki  ??? :o

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1321 : 21.04.2015, 13:27:40 »
Näänkö mää väärin mut onko 4-3 palotiloissa venan välit halki  ??? :o

Täytyypä tutkia tarkemmin sitä kantta, en huomannut mitään eilen tutkiessä moisesta, mutta se ei tarkoita etteivätkö ne olisi halki.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1322 : 21.04.2015, 13:31:37 »
Täytyypä tutkia tarkemmin sitä kantta, en huomannut mitään eilen tutkiessä moisesta, mutta se ei tarkoita etteivätkö ne olisi halki.
Näkee jo meinaa noista pikku kuvistakin että joku rantu menee molemmissa venttilien välistä

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1323 : 21.04.2015, 13:43:31 »
Nakutuksesta ei jälkeäkään, mutta esisytytys on 99,9% varmaa.

Olisko tässä sitten kuitenkin Säätö(tm)virhe mahdollinen ja kone on käynyt aivan liian laihalla? (toki laiha seos voi johtua myös jostain vikatilanteesta) Näin maallikon silmin ja googlettamalla myös vaikuttaisi ihan loogiselta. Laiha seos kun tuppaa johtamaan siihen, että lämpötilat kasvaa -> mahdollisuus tuohon esisytytykseen kasvaa myös.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1324 : 21.04.2015, 13:58:47 »
Olisko tässä sitten kuitenkin Säätö(tm)virhe mahdollinen ja kone on käynyt aivan liian laihalla? (toki laiha seos voi johtua myös jostain vikatilanteesta) Näin maallikon silmin ja googlettamalla myös vaikuttaisi ihan loogiselta. Laiha seos kun tuppaa johtamaan siihen, että lämpötilat kasvaa -> mahdollisuus tuohon esisytytykseen kasvaa myös.

Vai siis juuri tätä samaako sinä tarkoititkin tällä:

Pps. Vääntö-rajoitus on kaiken syynä lopultakin, mutta en vain muistanut poistaa asiaa kelien lämmettyä ja lopputulos ilmeni näin. :facepalm:
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1325 : 21.04.2015, 14:04:53 »
Olisko tässä sitten kuitenkin Säätö(tm)virhe mahdollinen ja kone on käynyt aivan liian laihalla? (toki laiha seos voi johtua myös jostain vikatilanteesta) Näin maallikon silmin ja googlettamalla myös vaikuttaisi ihan loogiselta. Laiha seos kun tuppaa johtamaan siihen, että lämpötilat kasvaa -> mahdollisuus tuohon esisytytykseen kasvaa myös.

Suoranaista säätötm virhettä ei ole tapahtunut, joten valitettavasti joudun tuottamaan pettymyksen asiassa.  :-[
Eli kaikki toimi juurikin niin kuin oli säädetty/tarkoitettu, lopputulos oli ainoastaan ennakoimaton moottorin sisäisen epäpuhtauden vuoksi.
Soppamittari kun on kuskin näkökentässä ja sitä tulee tuijotettua ihan automaagisesti samaan tapaan kun nopeusmittaria.

Laihaa seosta kone ei ole kokenut kymmeniin tuhansiin kilometreihin ajossa, paitsi tyhjäkäynnillä, muutoin sopat ovat stoikassa tai paksummalla ajotilanteesta riippuen. Tietysti moottorijarrutuksessa sopitus on katkaistu.

Etanoli on polttoaineena hyvin erilainen kuin bensiini, josta suurin osa taitaa nykyisin olla tolueenia (itsesyttymislämpötila ~480C), joten wiinan ~360C itsesyttymiseen on huomattavasti alempi.

Katsoppas noita kuvatuksia tarkemmin, niin niistä löytyy syy miksi polttoaine/ilma-seos syttyi ennen kipunaa.

Vääntörajoitus on sytytysennakolla tehty, eli ennakko on myöhäisemmällä kuin olisi optimaalista, mikä nostaa kannen lämpötiloja väistämättä, koska palamisen energia ei mene enää niin suurissa määrin männän alaspäin työntämiseen, kuin olisi mahdollista.

Vaikka etanolin höyrystyminen sylinterissä ryöstääkin lämpöä uskomattomissa määrin, ei sekään auta, jos jokin paikka on riittävän kuuma, jolloin polttoaineseoksen syttyminen tapahtuu ihan omiin aikoihinsa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1326 : 21.04.2015, 14:54:04 »
Onko paljealueella merkkejä nakutuksesta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1327 : 21.04.2015, 14:57:57 »
Onko paljealueella merkkejä nakutuksesta.

Kuten kuvista näkyy, ei mitään vammoja männissä tai kannessa, jotka viittaisivat nakutukseen suoranaisesti.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1328 : 21.04.2015, 15:29:15 »
Katsoppas noita kuvatuksia tarkemmin, niin niistä löytyy syy miksi polttoaine/ilma-seos syttyi ennen kipunaa.

Joudut kyllä vääntämään nyt tyhmälle rautalankaa. Ja tarkoitan ihan oikeasti, en minä osaa katsoa kuvista mitään erityistä. :D

Mutta siis tuo esisytytys yleensä tuppaa johtumaan kait siitä, että on epäpuhtauksia/karstaa tai jotain epätasaisuuksia tms. jotka sitten hehkuvat kuumana kun kone käy muutenkin kuumana. Hain siis takaa sitä, että liian laiha seos olisi yksi sellainen taustatekijä tässä kun lämmöt nousevat liiaksi.

ps. Ei muuten välttämättä olis hullumpi idea käyttää vielä mäntiä vaikka ultraäänipesurissa tms. (eikös tätä jo joku sulle tarjonnutkin?) ja sitten uudet kuvat.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1329 : 21.04.2015, 15:53:42 »
Joudut kyllä vääntämään nyt tyhmälle rautalankaa. Ja tarkoitan ihan oikeasti, en minä osaa katsoa kuvista mitään erityistä. :D


Tässäpä vihjailematon viittaus.  :D


Katso myös kannen karstaisuutta, mikä on wiinakoneelle poikkeuksellista.

Koska koneelle on annettu avosandaaliatm ja runsaasti, niin tuollaiset karsta-kertymät ovat suoranainen ihme, ellei kone ole väljä, mitä se selvästikkin oli 451tkm jälkeen.

Mutta siis tuo esisytytys yleensä tuppaa johtumaan kait siitä, että on epäpuhtauksia/karstaa tai jotain epätasaisuuksia tms. jotka sitten hehkuvat kuumana kun kone käy muutenkin kuumana. Hain siis takaa sitä, että liian laiha seos olisi yksi sellainen taustatekijä tässä kun lämmöt nousevat liiaksi.

Juu, laiha-seos ei ole ollut edes optio syttyä säädettäessä, vaan kyllä sopiutus on tasan niin kohdillaan kuin sen on voinut säätää, sillä harvallapa kapeakaista-lambda vetää 0,2V sykkyrää tasakaasulla! 
Sopitus on toisinsanoen niin , nusaisten tehty, ettei järjettömyydessään ole vertaistaan.  :pomo: ;D

Mutta kun sitä alketaan meillä säätämääntm, niin silloin säädetään kunnolla, eikä mennä tuurilla.  :D

Sytytysennakot muuttuvat niin pirusti sopituksen funktiona, että siinä kohden ei ollut mahdollisuutta kikkailla sopituksen kanssa tippaakaan.

ps. Ei muuten välttämättä olis hullumpi idea käyttää vielä mäntiä vaikka ultraäänipesurissa tms. (eikös tätä jo joku sulle tarjonnutkin?) ja sitten uudet kuvat.
Kyllä minä ne pesetänkin, mutta sieltä ei paljastu mitään uutta auringon alla, kuin pirun väljät öljy-renkaat.  :-[

Puristukset olivat viimeksi mitattaessa ihan kohdillaan ja tasaiset mutta öljyrenkaiden kunnostahan se puristuspaineiden mittaus ei kerro mitään.

Säätöryhmässä aiheesta on jo spekuloitu runsaasti ja päädytty siihen, että kone on väljä vanhuuttaan ja polkemisen määrästä johtuen.

Ahdoilla ajettaessa kone on hukannut öljyä jo pitkän aikaa (6 vuotta), mutta coolerin kautta se ei ole kulkenut merkittävissä määrin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1330 : 21.04.2015, 16:15:54 »
Otas muistakin männistä öljyrenkaat pois ja kato onko muutkin sieltä halki, tai rengasmaat murtunu. Helvetin kuumanahan toi on käynyt ja puhaltanut ohi. Mä saattasin ettiä syytä tollaseen lämpökuormaan siitä pakosarjan päästä. Pakopaineilla saa tapettua tukevankin alakerran. Mun omiin kokemuksiin nähden toi näyttää myös vähän laihalla käyneen. Tietty eihän sitä soppaa sinne juuri mene jos pakopaineet on kovin korkeat.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1331 : 21.04.2015, 16:33:11 »
Otas muistakin männistä öljyrenkaat pois ja kato onko muutkin sieltä halki, tai rengasmaat murtunu. Helvetin kuumanahan toi on käynyt ja puhaltanut ohi. Mä saattasin ettiä syytä tollaseen lämpökuormaan siitä pakosarjan päästä. Pakopaineilla saa tapettua tukevankin alakerran. Mun omiin kokemuksiin nähden toi näyttää myös vähän laihalla käyneen. Tietty eihän sitä soppaa sinne juuri mene jos pakopaineet on kovin korkeat.

Muut männät saan näkyviin, kunhan olen rälläköinyt öljypohjan pois ja saanut kammen irti.

Pakopaineita on varmasti ollut, mutta siksipä ahdot onkin rajoitettu 0,8 baariin, jolla on ajettu viimeinen vuosi ennen tätä tapahtumaa.

Seos on niin täsmälleen kunnossa kuin sen vain voi säätää. Laihalla kone ei ole käynyt ainakaan viimeiseen puoleen vuoteen, tippaakaan tyhjäkäyntiä lukuunottamatta.

Ohipuhallusta on luultavasti ollut.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1332 : 21.04.2015, 16:55:04 »
Männät puhtaiks nyt varmuuden vuoksi. Ja minunkin silmään näyttää venttiiliväleissä olevan halkeamat. Se ei nyt ole kovin tavatonta näissä, mutta esimerkiksi uusien istukkarenkaiden teko aika riskaabelia sellaiseen kanteen. Mutta eipä taida olla tarvis muutenkaan tässä tapauksessa.

Kaikki mittarit/lamdat eivät välttämättä kerkeä reagoimaan tarpeeksi nopeasti.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1333 : 21.04.2015, 20:20:47 »
Ilmeisesti myös 2? pytyn palotilassa halkeama imuventtiilin ja sytytystulpan välissä. Omassa oli myös 2-3 pytyissä sama murtuma

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1334 : 21.04.2015, 20:25:34 »

Seos on niin täsmälleen kunnossa kuin sen vain voi säätää. Laihalla kone ei ole käynyt ainakaan viimeiseen puoleen vuoteen, tippaakaan tyhjäkäyntiä lukuunottamatta.


Mä sanoinkin että mun kokemuksiin nähden toi näyttää laihalla käyneen. Ahdoilla en ole 11.8 laihemmalle ikuna säätänyt, ne on vapari lukuja. Tai, kyllä joskus on laihennettu varttimailin vedon jälkeen seuraavaan vetoon sinne vähän päälle 12 lukuihin, mut silloin noi on alkanutkin porsimaan. Pitäähän ahdetussa sillä polttoaineella palotilaa jäähdyttää, ihan varuiksi.

 

RallyBaron  Samppasport