RallyBaron  Samppasport

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604982 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1440 : 07.05.2015, 13:13:35 »
Aikamoista sinfoniaa saat soittaa nakuanturille että se menisi siitä mekaanisesti rikki kun onhan se niinkin monimutkainen laitos kuin kela eli käämi.

Selitätkö miten kela toimii nakutus-anturina?  :o


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1441 : 07.05.2015, 14:09:17 »
Selitätkö miten kela toimii nakutus-anturina?  :o

Ihan samalla periaatteella kuin mikrofonikin toimii.

Mutta kuten Otto tuossa aiemmin totesi, (pietsosähköiseen ilmiöön perustuvia) kidevekottimia ne taitaa pääosin olla.

Ja KÄSKEN, että tämä sivujuonne keskustelussa päätetään nyt tähän. Jos nakuanturin olemuksesta syvemmin haluaa jatkaa keskustelua, sen voi tehdä jossain muualla kuin tässä.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2015, 14:44:47 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1442 : 07.05.2015, 14:27:57 »
« Viimeksi muokattu: 07.05.2015, 14:44:39 kirjoittanut Taavi.H »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1443 : 08.05.2015, 00:48:30 »
Kenelläkään mitään ideaa, jolla voisi sitä laatikon etupään öljyn kierron mutteria käännellä näppärästi down-pipen ollessa paikoillaan, sillä normi kiinto-avaimet eivät välin mahdu järkevästi.  >:(

Samaten kysyn, millä pirulla down-pipen turbon laipan alimmaista mutteria olette järkevästi nysvänneet, sillä nykyiseen systeemiin kiintoavaimella meinaa mennä hermot!

Laatikko tykkää edelleen merkata reviiriään sieltä etummaisesta liitoksesta öljykierron osalta, vaikka koetin sitä kiristellä tänään!
Tuntuu, että gynekologillakin on paremmat työtilat kuin tuolla laatikon ja down-pipen välissä. Ei vain viitsisi ryhtyä isompiin purkuhommiin lauantain miittiä edellätävänä päivänä.
Syylärin päästä sain vuodon kuriin helposti, irroittamalla liitokset ja putsaamalla ne kunnolla kemiallisesti ja 1000 hiomapaperin keralla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1444 : 08.05.2015, 01:12:29 »
Joskus noissa ahtaissa paikoissa ei juuri muu auta kun pitkä pinna. Niin kauan kun käden saa väliin ni yleensä onnistuu. Joskus joutuu avaimia kyllä muokkaamaan rankastikkin. Lyhyet kiintoavaimet ja kita kita avaimet on pop ja peltiräikät. Itse yritän välttää nivelten käyttöä, mutta nivelhylsyt ovat ihan korvaamattomia. Tosin noi nivelet ei momenttia liikaa kestä joten vaatii avaamisen oikealla työkalulla. Myös kalliimpien merkkien työkalut on paljon sirompia. 1/4" nivelhylsyjä saa sinne 9/16" asti ja siitä isommissa itte käytän kukonjalkoja. Välillä momenttiin vedot on tosi syvältä noiden adaptereiden kanssa, onneks omiin autoihin ranne momentti riittää yleisimpiin paikkoihin. Alumiiniin kiertyvät vedän kyllä aina momenttiin avaimella. Sytytystulpat on ehkä tärkeimmät kun momentti vaikuttaa suoraan lämpöarvoon.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1445 : 08.05.2015, 06:30:39 »
Kannattaa putsata ne kierteet vielä kun se osa on irti. Asenettaessa saa sitten sormin pyöriteltyä paikoilleen ja vain kiristys avaimella.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1446 : 08.05.2015, 07:21:38 »
Vakio dp:n pultit saa kiinni pikkuräikällä, sopivilla jatkovarsilla ja kulmanivelellä ihan hyvin. Itse en noita laippaliitoksia suosi, ei mee kun hermot, v-pannoilla pakoputken liitokset niin ei tarvitse nysvätä turhaan :D
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa nmmake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1447 : 08.05.2015, 18:49:52 »
... ... Sytytystulpat on ehkä tärkeimmät kun momentti vaikuttaa suoraan lämpöarvoon.

Voi vastata vaikka yv:llä tai tähän, mutta nyt on pakko kysyä kyllä perusteluita. En siis vänkää vastaan, vaan ihan mielenkiinnosta...

Nimim. viimeiset 7v ja 350tkm menty dieselillä...
Nykyinen: V70 TDI AT vm.1997

Entisiä:Corolla, S204 220cdi, S80 TDI, W124, 240 B230F, 240 B200K, Jetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1448 : 08.05.2015, 21:47:18 »
Tänään koulutettu sitä reviiriään merkkailevaa Aisin-Warneria huonoista tavoista ja saatu se opetettua sisäsiistiksi.  :D

Laatikon puolella se 90-aseteen kulmanippa oli vuodon syynä ja keulan puolella lisäkierron helmi-liitos oli aavistuksen löysällä.

Peräkärriäkin varten saatu uusittua rasia ja muistettu suojata se takapuoleltaan huolellisesti kosteutta vastaan sopivalla vahamaisella suoja-aineella (ketjuspray) ja vaihdettu se muoviseen, sillä metallinen happanee ihan ulkopuoleltakin vauhdilla.

Nakutus-anturi vaihdettu ja kummasti skoopin näkemät asiat muuttuivat. Kohinaa enemmän ja vähemmän teräviä piikkejä, jotka minut anturia laitoivatkin epäilemään. Eli vanhan anturin taajuusvaste oli muuttunut amplitudivasteen lisäksi. Siksipä autolla on ajettu ennen anturin vaihtoa kuin kipeää piparia kuskaten.

Jännä juttu sinällään, että tämä peruskorkuinen kansi ei kestä samoja ennakoita kuin madallettu?  :o
Muutaman asteen juotui tulemaan 3500rpm kohdilla alaspäin ja samaten vääntö nousi entisestä 3300 lukemasta takaisin sinne 3500rpm nurkille. Jännä vaikutus tuolla puristussuhteen nostolla ennakoihin.

No, onneksi tämä säätäminen on rutiinia joten pikaisesti tekaisin uuden syttykartan joka vetää nätisti ylösasti. Helppoahan se on, kun on noita karttoja toista sataa, joista voi valita sopivan pohjan ja hieraista siitä sopivan pikku säädöillä. Kipu-pisteet kun ovat vanhat tutut 2800-3800rpm välillä +50% kuormilla.
Ennakot tipahtivat takaisin sinne entiseen 10,5 asteen nurkkaan täyskuormalla.

Liian vähän ennakkoa nykii ja liian paljon vääntää vähän tai nakuttaa.  :idiot2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1449 : 09.05.2015, 18:44:48 »
Sain 945-miitissä pokaalin!  :2funny:

Kiitokset kolleille pokaalista!   ;D



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1450 : 09.05.2015, 19:52:36 »
Onko taas turhaa pakopainetta, jos ei ennakkoa kestä?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1451 : 09.05.2015, 20:04:20 »
Onko taas turhaa pakopainetta, jos ei ennakkoa kestä?

Se mitä pilleri-mitsulla on ja tulee.
Kansi vain on erilainen. Nyt vakio, aikaisemmin muokattu kevyesti, mikä tehnee asiasta suurimman osan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1452 : 09.05.2015, 20:09:10 »
Säätäminen voisi pikkuhiljaa keskittyä ongelmakohtien parantamiseen? Rajat on saavutettu, joten kehitystä on kovin vaikea kuvitella nykytilanteessa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1453 : 09.05.2015, 21:05:40 »
Säätäminen voisi pikkuhiljaa keskittyä ongelmakohtien parantamiseen? Rajat on saavutettu, joten kehitystä on kovin vaikea kuvitella nykytilanteessa.

Enin osa viime aikojen säätämisestä on mennyt puhtaasti EZK:n opiskeluun, varsinaisia karttamuutoksia on tehnyt äärimmäisen kitsaasti, tyyliin 0,375 astetta suuntaansa jo huomattavan pitkään. Lähinnä säätämien on ollut puhdasta optimointia ja opiskelua.

Kehitystä tapahtuu muissa wiinämäenmiesten autoissa hiljakseen, kuten tänäänkin miitin jälkeen, kun kollit saivat kovia paketteja!  :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1454 : 09.05.2015, 23:54:54 »
Vaikka uuden moottorin säädöt ovat vielä hakusessa, voi tuon mikanin kontin voimanlähdettä todellakin etäisesti verrata sähkömoottoriin.
Tänään pääsin tyypit ko. kamppeesta ottamaan, eihän siinä tosiaan mikään rähinä ala, mutta erittäin pullea/laakea käyttöalue (=murhaava alavääntö) jollaista en ole kokenut missään bensakoneessa tähänasti. :idiot2:
Yhtä herkästi heräävää ahdintakaan en ole ihan hetkeen nähnyt (oikeastaan vain ralliautoissa), ahtopaineviisari värähtää ylöspäin ihan samointein kun kaasupolkimeen koskee ja veto alkaa heti. Samasta syystä tuolla autolla oli, ei nyt hankala, vaan ikävä ajaa 60-80km/h koska nopeus pyrki kokoajan nousemaan 120km/h paremmalle puolen.
Eihän tuo varmasti olekkaan kylän nopein turbovinokone, mutta vakioksi aika mellevän tuntuinen ja käyttöauton moottorina aivan loistava.

Ei voi kuin kumartaa kun joku jaksaa nuin tonkia, ihmetellä, säädellä, oppiakantapäänkautta, ja taas säätää. itse en todellakaan ikinä jaksaisi.

Kun täällä(kin) on männän nakujäljistä ollut puhetta, niin täällä yksi joka voi todistaa ettei niitä ole. Tänään pidin mäntiä (räjähtänyttä ja eheää) käsissä, eikä kummassakaan ollut mitään jälkiä agressiivisesta nakutuksesta. Räjähtänyt mäntäkin näyttää laestaan suoraan katsottuna täysin normaalilta, mitänyt kanki tökännyt reijän alhaaltapäin keskelle mäntää.
Mutta jonninverran on tullut nakuttaneita moottoreita nähtyä, tuon männissä ei ollut jälkiä nakutuksesta ollenkaan.
Ja nyt pitää muistaa, ettei mikan ole kieltänyt nakutuksen tapahtumista moottorissa ajoittain. Yksittäisiä ropsahduksia on sillointällöin, mutta jatkuvaa kilinää ei (koska syttymyöhäkkö ja nakurikastus).


Ja mikan, muista nyt lisätä se nakuanturi öljypohjaan, ettei pääse siellä(kään) ropsahtelemaan. :nohnoh

 

RallyBaron  Samppasport