KL-varaosat  Race.fi

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604986 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #75 : 03.10.2013, 17:42:56 »
Kenno odottaa tuossa asennusta vieläkin, kun aikaa ja inspiraatiota ei oikein ole ollut ja viikonloput on tullut maattua mökillä.

No, uutta palikkaakin tuli laitettua, kun lopetin henkisen köyhistelyn ja tuhlasin turhuuteen €11,- eli ostin uudet etuvilkku/parkki-umpiot.  Tuhlaamista tuossa oli tuo 11 euroa, kun 19,90,- hintaan saisi kaksivärisen ja 25,50.- maksoi nuo kirkkaat!
Vaihdoin sitten molemmat, vaikka vaikka vain repsikan puoleinen oli huono!  ;)

Bensapumpunkin olen ostanut odottamaan vaihtamista ja sekin on orkkis Boschilainen.
Siinä sitten olisi vuorossa öljyn ja suodattimien vaihto (ilma/öljy).

Joten remppaa pitäisi tehdä seuraavasti:
- Lämppärin kenno, lämppärin kaksitoiminen alipainekello (vuotaa)

- Tulppien, öljyn ja suodattimien vaihto (Valvoline 10-40W Maxlife talveksi, kun tuo 10-60W VRi racing on hitusen jäykkää kylmässä)

- Laatikkoöljytkin pitäisi vaihtaa...

- Bensapumpun vaihto (kun muutaman kerran on sahauttanut käytiin hitusen pidempään ilman lupaamista ja seuraavassa startissa lähtee kuin palmupuun alta ja kipunan ongelma se ei ole). Eikä myöskään bensapumpun releen.

Mittarissa on kilsoja tällä hetkellä jotain 405tkm (kun työ-reissuja on ollut vähänlaisesti).

Keskikulutus Wiinalla on siinä 15L/100km luokissa viimeisen 5tkm matkalla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #76 : 03.10.2013, 18:36:59 »
Siis ostitko sä nyt umpiot vai "lasit"
No kun halvalla sai.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #77 : 03.10.2013, 18:41:39 »
Siis ostitko sä nyt umpiot vai "lasit"
Ei kai pelkkiä laseja pysty vaihtaa? Mikäli siis vilkuista/parkeista puhuttiin?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #78 : 03.10.2013, 20:54:21 »
Ei kai pelkkiä laseja pysty vaihtaa? Mikäli siis vilkuista/parkeista puhuttiin?
Arvaa muistinko että olis ollu samanlainen systeemi kun kaksatkussa :facepalm:
No kun halvalla sai.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #79 : 03.10.2013, 23:42:46 »
Siis ostitko sä nyt umpiot vai "lasit"

Ysissä menee koko parkki/vilkku-umpio vaihtoon, eli koko hoito vaihdettu.
Ysissä saa vaihdettua vain ajovalo-umpion lasin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #80 : 04.11.2013, 02:13:59 »
Nyt se perskutan projekti lämppärin kenno on suoritettu!

Olihan varsinainen Mein Kampf!   >:(

Ysissä saa purkaa koko kokelaudan alaosan, että sen kennon saa vaihdettua. Nyt se meni jo liki rutiinilla, sillä olihan se jo kolmas kerta!  :facepalm:

Yllättävää kyllä, se polcarin kenno tuottaa huomattavasti paremmin kuumaa kuin se nissinssin paska! Ilmakin virtaa sen lävitse ilman mieletöntä ahdistusta, eli sillä saattaa pärjätä talvellakin!

Katselin sitä orkkis kennoa huolella ja näytin sitä sitten faijallekkin ja tulimme siihen lopputulemaan, että se kennon pettäminen (2 kpl orkkis-kennoja) samasta paikasta on valmistusvirhe, siinä mielessä, että ne tinaukset ovat liian kapoisella siinä pettäneessä päädyssä.

Mutta nyt maate ja huomenna kuvatuksia tähän projektiin!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #81 : 16.11.2013, 18:02:58 »
Kuvatukset jäi laittamatta, mutta täytyy huomenissa yrittää vaivautua.

Tänään projektiin kuului takalasin pissapojan fiksaus.  Eli se takaiskuventtiili oli haljennut. Huomasin sen alkuviikolla Tzadiin ajaessani, heikosta paineesta pissapojalla.

Kyseinen takaiskuventtiili löytyy sieltä repsikan takavalon kyljen puolelta. Vaatii yleensä sen sivupaneelin purkamisen, koska löysiä ei letkussa ole niin paljoa, että sen saisi esiin sielta takavalon luukusta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #82 : 19.11.2013, 15:55:33 »
Koko lämppärin kennon vaihtosavotta alkaa tästä:

Kuvan alareunassa olevat peltilipare nostetaan ylöspäin puristamalla keskikonsolia pikkaisen kasaan.


Sieltä mankan paikan sisältä löytyy kaksi ruuvia, jotka pitää avata.


Sitten molemmat pultit



Keskikonsolin alareuna


Ja takareuna:


Pitäisi näkymän olla piakkoin tälläinen.


Joten sähköpääkeskus irti ja sen pohja myös


Palikka testin suorittamisen jälkeen näkymä pitäisi olla tälläinen


Uusi kenno paikallaan ja tiivistys hoidettu uretaanivaahdolla.


Kennokuvatus, vanha ja väsynyt vasemmalla ja uusi oikealla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #83 : 19.11.2013, 16:29:40 »
Toi uusi on kyllä sen näköinen että kestää sen 2 viikkoa!   ???

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #84 : 19.11.2013, 16:36:28 »
Toi uusi on kyllä sen näköinen että kestää sen 2 viikkoa!   ???

Toivotaan, että menisi sen 2 vuotta, kuten edellisetkin!  :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #85 : 19.11.2013, 20:54:20 »
Älä sitten ihmettele jos pakkasilla on Volvo kylmä tuolla tarvikekennolla, itse sorruin kans tarvike kennoon 740:ssä  ja sen jälkeen siihen meinasi paleltua, ei tietoakaan "Volvon saunamaisesta tunnelmasta" kun lämppäri on täysillä.
Sama homma kävi kaverilla kun laitto 940:piin tarvike kennon.
Itsellä odottaa alkuperäinen kenno kunnostettuna hyllyssä vaihtoa takaisin paikalleen.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #86 : 19.11.2013, 21:00:02 »
Älä sitten ihmettele jos pakkasilla on Volvo kylmä tuolla tarvikekennolla, itse sorruin kans tarvike kennoon 740:ssä  ja sen jälkeen siihen meinasi paleltua, ei tietoakaan "Volvon saunamaisesta tunnelmasta" kun lämppäri on täysillä.
Sama homma kävi kaverilla kun laitto 940:piin tarvike kennon.
Itsellä odottaa alkuperäinen kenno kunnostettuna hyllyssä vaihtoa takaisin paikalleen.

Tiedän kyllä tuon tunteen, sillä kokemusta on kolmesta lämppärin kennon vaihdosta!  :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #87 : 27.11.2013, 02:08:27 »
Lisää päivitystä:

Nyt minulla on oikea turbo-ruuvi, eli oikeasti säädettävät paineet ahdoissa!

Tänään laitoin vihdoinkin kiinni sen kesästä odottaneen säädettävän hukkaportin kiinni ja se on talviliukkailla niin YYBERIÄ, ettei paremmasta väliä!   S*

Bleedeillä yms. härpäkkeillä saa suoraan heittää kuikkaa!  :hello:

Nyt minulla on oikeasti säädettävät ahdot n. 0,4 baarista siihen mihin mikään B230FK/FT:n sopiva ahdin pystyy kehittämään ja tarkasti, ilman ahtojen piikkailuja tms. temppuja.
Ainoastaan ala-rajapaineet heittelevät sen 0,05 minimissään, vaan silläkään ei ole mitään merkitystä!

Painen saa säädettyä vasemmalla kädellä 0,4-2,5 baaria välillä tarkasti ja nopeasti, ilman mitään bleedien ja rajapaineventtiilien ongelmia. Ja koko homma kaikkinensa (sis. postikulut) maksoi €200,-, joten ei pahahinta toimivasta ahtojen säätösysteemistä!

Säädin on kuskin vasemman käden ulottuvissa!

Homma vaati parisen tuntia, koska läpiviennit tehtiin jarruputkella ja sen läpivienti oli työlästä.

Tälle se näyttää:

Hukkis!


Paineensäädin!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3196
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #88 : 27.11.2013, 17:30:32 »
Kuinkahan paljon oikeasti joudut ahtopaineita säätelemään ajon aikana että pitää olla kabiinista säädettävä?

Jossei muuten nii saahan noilla hervottomilla letkuilla ainakin kivasti piikkaamaan ahtoja ;) Sisältä käsin säädettävän olisin kyllä itse toteuttanut sähköisellä ohjauksella. Onhan se kiva ajella maltillisilla ahdoilla pääasiassa mutta välillä pitää päästä toteuttamaan itseään ja nostaa hetkellisesti hieman.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #89 : 27.11.2013, 17:47:04 »
Kuinkahan paljon oikeasti joudut ahtopaineita säätelemään ajon aikana että pitää olla kabiinista säädettävä?

Miksikö tein noin?   :o   Koska halusin, kykenin, voin ja osaan!  :2funny:

Talvella tuo on oikein kiva härpätin!  Voin koska tahansa vähentää ahtoja niin halutessani ja myös lisätä niitä!
Ja miksi laittaa paineensäädin konehuoneeseen, kun sen voi laittaa kuskin ulottuvillekkin?

Jossei muuten nii saahan noilla hervottomilla letkuilla ainakin kivasti piikkaamaan ahtoja ;) Sisältä käsin säädettävän olisin kyllä itse toteuttanut sähköisellä ohjauksella. Onhan se kiva ajella maltillisilla ahdoilla pääasiassa mutta välillä pitää päästä toteuttamaan itseään ja nostaa hetkellisesti hieman.

No, ahdot eivät piikkaa yhtään!  :hello:
Jossain rajapaine venttiileissä yms. hässäköissä niin voi tapahtua muttei oikeilla paineen säätimillä.

Kolvi pysyy kädessäni oikein hyvin ja elektroniikka on ollut elinikäinen harrasteeni, mutta kaikkeen sekään ei sovi. KISS-periaate näet!

Ps. näitä "turboruuvi"-malleja on sitten kaksi Wiinan voimilla liikkuvaa versiota ja kolmatta synnytetään!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

RallyBaron  Samppasport