Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604953 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #120 : 02.01.2014, 23:20:21 »
Itse reputin palikkatestissä ja sain pudotettua sen paluuputken tankkin.

Vähällähän pääsit, jos teit palikka-testin ensimmäistä kertaa, sillä sanoisin, että palikka-koe on suhteellisen vaativa!  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #121 : 03.01.2014, 00:00:23 »
Heleeppo se on! Lastentarha tasoa 90-luvun Fiatin vastaavaan... ;D

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #122 : 03.01.2014, 17:30:55 »
Onneksi ei ole mitään kokemusta fiatin polttoainepumpuista tai niiden asentamisesta!  ;D

Mutta sanotaan näin, ettei tuo volvonkaan pumppu ihan helposti ilman pähkäilyä sieltä tankista ulos tule, jos ei ole minkään valtakunnan ohjetta siihen.  :P


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #123 : 04.01.2014, 11:06:24 »
Onneksi ei ole mitään kokemusta fiatin polttoainepumpuista tai niiden asentamisesta!  ;D

Mutta sanotaan näin, ettei tuo volvonkaan pumppu ihan helposti ilman pähkäilyä sieltä tankista ulos tule, jos ei ole minkään valtakunnan ohjetta siihen.  :P
oma mielipiteeni tähän on että se tulee kyllä yllätävän helposti sieltä pois, tuli tuossa yhden 700 kanssa jumpailtua tankki pumppua pois ja takasin useempaan kertaan.:) vähä ku laitto jotain liukua tiivisteeseen niin helpotti aikalailla tuota jumpaamista.:)
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #124 : 04.01.2014, 14:39:21 »
oma mielipiteeni tähän on että se tulee kyllä yllätävän helposti sieltä pois, tuli tuossa yhden 700 kanssa jumpailtua tankki pumppua pois ja takasin useempaan kertaan.:) vähä ku laitto jotain liukua tiivisteeseen niin helpotti aikalailla tuota jumpaamista.:)

Jos olen ymmärtänyt oikein, niin siirtopumpullisen tankkivaruste on erilainen kuin yksi pumppuisen ja ymmärtääkseni se mahtuu pois sieltä hitusen helpommin kuin yhden pumpun systeemissä.

Kuvallinen ohje palikka-testistä on tässä:
http://www.volvoclub.org.uk/faq/FuelTankSenderReplacement.htm

Palikka-testin vaikein osuus on löytää se asento konbinaatio, jossa koko hässäkkä mahtuu tankista pihalle.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #125 : 06.01.2014, 18:41:35 »
Tulipa tässä mieleeni tarkastaa tuo -012 IMMun kompensaatiovastuksen arvo.

No, se on 542 ohmia ja 2% toleranssilla. Eli tuota vastusta verrataan siihen kuumalankaan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #126 : 06.01.2014, 21:40:16 »
Tulipa tässä mieleeni tarkastaa tuo -012 IMMun kompensaatiovastuksen arvo.

No, se on 542 ohmia ja 2% toleranssilla. Eli tuota vastusta verrataan siihen kuumalankaan.

Ettei tässä haeta mitään uutta ja ihmeellistä LH:seen?  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #127 : 06.01.2014, 21:48:24 »
Tulipa tässä mieleeni tarkastaa tuo -012 IMMun kompensaatiovastuksen arvo.

No, se on 542 ohmia ja 2% toleranssilla. Eli tuota vastusta verrataan siihen kuumalankaan.
Meinasitko kompensoida sen -016- IMMuksi?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #128 : 06.01.2014, 23:01:50 »
Meinasitko kompensoida sen -016- IMMuksi?

Tuo vastus on se millä mitataan vertailulämpötilaa siitä imetystä ilmasta.

En! Vaan kompensoin sen ihan oikeaksi LH:n immukartaksi! Siis tuon 012 immun käyrän. 

Btw, LH:n immun 8-bittisestä luvusta tehdään 4096 numeroinen, eli 12-bittinen luku.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2014, 23:06:16 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #129 : 06.01.2014, 23:13:34 »

En! Vaan kompensoin sen ihan oikeaksi LH:n immukartaksi! Siis tuon 012 immun käyrän. 
Sitä vastuksen resistanssia muuttamalla...

E:
Btw, LH:n immun 8-bittisestä luvusta tehdään 4096 numeroinen, eli 12-bittinen luku.
Onko IMMun signaali digitaalinen?
« Viimeksi muokattu: 06.01.2014, 23:25:37 kirjoittanut järviin »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #130 : 06.01.2014, 23:56:20 »
Sitä vastuksen resistanssia muuttamalla...

E:Onko IMMun signaali digitaalinen?

IMMun vastukseen en todellakaan puutu, sillä se on osa Wheastonen mittasiltaa, jollainen Volvon IMMu on.

Kompensaatio eli IMMun linearisointi tehdään LH:n binäärissä ihan omassa kartassaan. Jolla "suoristetaan" IMMun luonnollinen logaritmisuus.

IMMun signaali on IMMun lähdössä analoginen (kuten tiesitkin), mitta LH:ssa se muunnetaan ensin 8-bittisellä AD-muuntimella binääriluvuksi jonka jälkeen se kerrotaan linearisointi taulukolla ja tulos on 12-bittinen luku, jota käytetään sitten siinä kartan kuormatiedon laskennassa, polttoaineen annosteluun ja samalla EZK:lle välitettävään tietoon moottorin kuormituksesta. EZK sitten paikantaa syttykartasta oikean ennakon kuorman ja kierrosluvun funktiona.

Näin se -012 siellä möllöttää!  :)


Vanha IMMu oli uskomattoman paskainen, vaikka sillä oli ajettu vain 30tkm putsauksen jälkeen.


Kokeilin lastua myös -016 IMMun linearisointikäyrällä ja LH sekosi siitä aikas hyvin, vaikka suuttimet ovat hitusen isommat kuin vakiot.
Kesti kotvasen, että LH sai Lambdalla sopat kohdalleen ja silti se halusi nostaa tyhjäkäyntiä, koska IMMu tiedon mukaan oltiin alikierroksilla normaaliin nähden. Pika-adaptaation jälkeen käynti oli siedettävää, mutta ylävireistä silti.

Oli myös mielenkiintoista katsella kun LH adaptoitui tilanteeseen ja haki arvojaan kohdalleen lämmetessään.

Suorastaan omituisen oiva purkki sopeutumaan outoihin tilanteisiin tuo LH!  :o

Vakiosuuttimet ovat olleet nyt tämän syksyn kiinni (n. 15tkm) ja niihin oli alkanut kertymmän tuota mustaa mönjää, josta on Wiinamäen-miehiä varoitettu.  Ihmeellistä on, ettei toisilla suuttimilla kertymää ollut edes 60tkmn Wiinalla ajon jälkeen!

Eli jotain on tänä syksynä/talvena polttoaineessa muuttunut!  :o



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #131 : 07.01.2014, 21:30:46 »
Taas vähän "motorsporttia".

Perskutta, kun unohdin laittaa oikeat IMMun kääntöpistekertoimet tuohon tuoreeseen binääriin, niin se taas teetti hitusen työtä! :facepalm: >:(



Tuo on sitä ehtaa motorsporttia!  Kele!

Kun tuon boxin binäärissä se muuntotaulukko olisi edes samoissa paikoissa kuin muissa 93X/96X tai 98X versioissa, mutta kun 95X versiot pitää olla ihan omanlaisensa binäärit!

No, UVC-säteilyä vanhoille piireille ja uusia polttaen!   :buck2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #132 : 07.01.2014, 22:19:30 »
toi taulukkohan  näyttää ihan meikäläisen lottoriville  :2funny:
940 -97 B230fk+M90

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #133 : 08.01.2014, 09:35:42 »
toi taulukkohan  näyttää ihan meikäläisen lottoriville  :2funny:

Juu!  Sille se näyttää minustakin!  :D

Mutta eikös binääri-koodi ole jokaisen virittäjän kaveri?   ;)  Ainakin ehtaa "motor-sporttia" sen räplääminen on!  ;D


Muissa LH:n versioissa olisi työkaluohjelmia käytettävissä, muttei 95X versioissa.  Lienen jotenkin harvinainen jostain syystä?  :o
Ainakin se erikoisuus siinä on, että sen koodi on kolmessa osassa, kun muissa versioissa se kaikki mahtuu ekaan 16kt pätkään muistia.

Mutta "hauskaa" siinä on se, että esim. 98X sarjan boxeissa toimii esim. tietyt 93X binäärit, mutta 95X on niin stanan nirso, ettei sille kelpaa oikein mikään muu versio binääreistä, kuin oma sarjansa!  :o

Sinällään "omistuista" on se, että samalla bensa/sytty-kartalla tulee vetoja mukavasti lisää, kun IMMu vaihtuu -012 versioon vakiosta -016:sta, vaikka ahdot pysyvät ihan samassa koko ajan!  :D

No, kaipa "hyvä" selitys on se, että 016-IMMussa maksimi antotieto on numeraalisena 3232 ja 012-IMMussa se on sitten "vain" 4080. Joten hyppiihän kuormatieto pikkaisen eri rivillä lopulta. :juhau:

Pitäisi varmaan askarrella sen verran, että kääntäisi nuo linearisointi käyrät graafeiksi?  :o

No, sitten sitä "harrastamista" olisi se, että vääntäisi vaikka V70 filmi-IMMusta linearisointikäyrän ja iskisi sen kiinni LH:n!  *taavih->
Siitä ei ainakaan kuumalanka mene poikki ihan helposti!   ;D

Edit: Kirotusvireitä
« Viimeksi muokattu: 08.01.2014, 09:39:42 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #134 : 08.01.2014, 10:59:00 »
Tuo suuttimiin kertyvä musta mönjä ei tule kaikki polttoaineesta. Kannattaa otta huomioon että ne ~20v vanhat alkuperäiset suuttimet ei ole sunniteltu viinakselle, eli suuttimen sisällä olevat rojut alkaa syöpyä hiljalleen tuosta suuresta etanoli määrästä.

En enää millään muista mitä ainetta noissa bensasuuttimissa sisällä käytetään, joka alkaa syöpyä kun ajetaan viinalla. Noissa etanolille tarkoitetuissa suuttimissa on ihan eri sisuskalut jotka kestää viinaa.

 

Carcom Oy  Ateho