Samppasport  Futurez

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 605004 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #150 : 09.01.2014, 14:08:33 »
En ole ainakaan huomannut tänä talvena, enkä edellisenä.  Tosin "tämä talvi" on lähinnä huono vitsi talvesta!  :buck2:

Mutta täytyypä tarkkailla asiaa.
Jonkin verran tulee tankattua kanistereista kun ei ihan kulmilla ole tarjontaa. Kirkasta se on ollut tähän asti.  Etanolipitoisuus RE85:ssa oli tuossa 2kk sitten 79,4%.  ;)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #151 : 09.01.2014, 14:22:18 »
Etanolipitoisuus RE85:ssa oli tuossa 2kk sitten 79,4%.  ;)

Haa!   St1 jäi kiinni rysän päältä Wiinan blandaamisesta!  ;D

Hyvää tavaraa ovat sitten blandanneet, hävytöntä!  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #152 : 09.01.2014, 14:30:36 »
Itse ajan E85sella vaan kesällä. Muistaakseni ensimmäinen näkemäni kirkas oli viime kesänä, sitä ennen ollut 2009 vuodesta punaista. Mutta ilmeisesti vaihtelee, en tiedä miksi tai minkä perusteella.
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #153 : 09.01.2014, 14:47:54 »
Haa!   St1 jäi kiinni rysän päältä Wiinan blandaamisesta!  ;D

Hyvää tavaraa ovat sitten blandanneet, hävytöntä!  ;)
Täytyy katsoa mitä se on kesällä. Eikö se mennyt niin että talvella bensiinin osuutta nostetaan että kylmäkäynnistys paranee.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #154 : 09.01.2014, 16:29:32 »
Olen tässä jo pidemmän aikaa pähkäillyt EZK:n ihmeellisiä omituisuuksia, eikä selville ole vieläkään tullut se, miksi EZK:ssa on neljä kertaa se sama kartta tai oikeastaan koko ohjelma.

Löytämäni tiedon mukaan se käytettävä koodiosuus valitaan ns. jumppereilla lootaa kasattaessa.  Mutta kaikkien karttojen ennakot ovat identtisiä, joten se lienen perua siitä, että joskus karttoja on rakennettu erilaisille polttoainelaaduille.

Liittyy tavallaan EZK:n ennakkomodiin, sillä kahdella pinnillä voi valita ne +/- 3 astetta ennakot ja parilla muulla valintapinnillä luultavasti voi valita johtosarjan puolelta sen käytettävän kartan.  Koska auton valmistajalle helpointa on tehdä johtosarjaan maakohtaisia muutoksia, verrattuna siihen, että valmistettaisiin läjä eri version EZK:ta. Tosin EZK:n valmistusaikana tuo ohjelmointi helpottui melkoisesti, joten raudassa luultavasti on valmius tähän vieläkin.

Tämän vahvistamiseksi pitäisi välpätä siellä pirun rattiakselin luona sellainen jumppatuokio, ettei paremmasta väliä.

Laiskuuttani en jaksa tehdä sitä, joten jos jollakin olisi hyviä valokuvia kuorettomasta EZK:sta ja tytärkortista, niin asiaa voisi pähkäillä siitä käsin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #155 : 09.01.2014, 23:57:00 »
Tarviitko kuvat guldboxista vai "tavallisesta" purkista? Hyviä kuvia en voi luvata, mutta huomenna voisin päästä kaivelemaan taas jemmoja mistä löytyy guldboxi ja voisin koittaa saada siitä polaroidin  *W->
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #156 : 10.01.2014, 01:02:31 »
Tarviitko kuvat guldboxista vai "tavallisesta" purkista? Hyviä kuvia en voi luvata, mutta huomenna voisin päästä kaivelemaan taas jemmoja mistä löytyy guldboxi ja voisin koittaa saada siitä polaroidin  *W->

Olikos se kultainen versio se tytärkortillinen (lastutettava)? Jos on, niin se kelpaa oikein hyvin!

Kiitokset etukäteen!  -H-


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #157 : 10.01.2014, 02:03:01 »
Olen ollut myös viinan väärinkäyttäjä jo melkein pari vuotta, niin silloin alussa se oli tosiaankin punasta. Muistelisin lukeneeni jonkun St1:sen tiedotteen siitä, että väriaineen oli todettu tukkivan suuttimia pidemmässä juoksussa. Sitä punasta tahmaa tulikin silloin oikein runsaasti, suuttimilta lähtien imukanavat oli punaset ja tahmeat. Muistaakseni se irtosi tärpätillä tai vastaavalla kohtuu helposti kuitenkin. En tiedä oliko se sitten oikea syy, vai oliko se vain epäilyksen aihe tuolle, mutta väriä en ole sen jälkeen havainnut. Mulla tuntu kaikki osat kestävän viinan kans myös, ei mitään ongelmia.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #158 : 10.01.2014, 13:43:17 »
Olikos se kultainen versio se tytärkortillinen (lastutettava)? Jos on, niin se kelpaa oikein hyvin!

Kiitokset etukäteen!  -H-

On olemassa myös mustia 148 sytkäpurkkeja joissa on irtolastu. Minu olaa uksi.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #159 : 10.01.2014, 18:04:07 »
Tärisevin käsin: http://sekokupu.pp.fi/EZK/2014_01_10/

Sattuu iteltäkin noita purkkeja löytymään kaapeista :|

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #160 : 10.01.2014, 18:48:46 »
Kuuppa ilmeisesti osaa jonkinlaisen telepatiaratkasun eli läiskäsee kuvat näytille juuri kun sain omani koneelle ja alottelin latausta droppilootaan. Että HV vaan sinne  ;D
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #161 : 11.01.2014, 13:08:37 »
Iso kiitos sekokuvulle! -H-

Ja TVS, lataa vain ne kuvatukset sinne palvelimelle, sillä saatan pyytää lisää kuvatuksia.

Mutta alustavan tutkimuksen mukaan näin todellakin on, kuten oletin. 
Suomeksi Wiina- ja Bensa- kipunakartan saa samalle lastulle!  *taavih->

Seuraavaksi pitäisi tehdä kliinisiä eläinkokeita aiheesta, mutta ainakin nyt eläinkokeet työnnetään tulevaisuuteen viikkojen päähän.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #162 : 12.01.2014, 02:06:09 »
Kliinisen eläinkoesarjan esivalmistelua.



Tässä LH:n -016 ja -012 IMMujen lastun linearisointikäyrät graafisessa muodossa.

Eli eroja on selvästi ja kuten käyrästä näkee, -016 loppuu huomattavan aikaisin -012 IMMuun verrattuna.
Samaten käyrästä näkee sen, mihin kuormatiedon arvoon -012 IMMu menee maksimissaan -016 linearisointikäyrällä.

Suomeksi -016 IMMun pohjatessa kuormatieto on bensakartalla toiseksi ylimmällä rivillä vasta, eikä tätä ylemmäs nouse kirveelläkään!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #163 : 16.01.2014, 00:13:30 »
Tänään taas sitä pirskatin "motorsporttia".

Pakoputki katkesi takimmaisen änkkärin edestä taka-akselin ylityksen jälkeen. Se on kahdessa vuodessa mädäntynyt niin ohueksi sisältä ja ulkoa ruostuen, ettei se enää kestänyt.  Pieni holkin pätkä Walliuksen liimakoneella paikalleen ja sillä pärjää siihen asti, että tekee uuden takavaimentimen.

Vaikuttaa sille, että joko materiaali on täydellistä sontaa tai sitten Wiina pistää putken takapään koville. Epäilen molempia, joten täytynee tutkia rosterista takaylitystä ja taka vaimennintä, sillä keskipätkä tuntuu kyllä kestävän etupäästään mutta takapää ei kestä, eikä kyse ole siitä, ettei putki olisi kuumana. Meikäläisen putken takapää on usein siellä +150C lämpötilassa, joten kuivana se pysyy ainakin nestemäisestä vedestä.

Ja pirskatti, että tuolla -012 IMMulla on vetoja 0,4 baarin paineilla verrattuna entiseen -016 IMMuun ja lastussa on erona oikeastaan vain IMMun linearisointikäyrä ja vähän kartoissa, muttei niin paljoa, että se näkyisi tehossa kunnolla.
Ainoa mitä tuo IMMu ja käyrä aiheuttaa, on hitusen eroava kuormatieto EZK:lle.

Vakio IMMulla lanha on laiska ja -012 IMMulla vetoa on ihan eritavalla vaikka lastussa ei aluksi ollut mitään muuta eroa.
Täytyy seuraavaksi laitella tuo Syttylastu kohdilleen Wiinalle mitoittaen, niin saa niitä keskialueen vetoja vielä paremmiksi ja yläpäähän enemmän. Tosin Bensalla ei voi sen jälkeen haaveilla ajavansa, joten siksi se on ollut "hitusen" jäissä.

Tosin ennen syttylastun veivaamista meinan veivata filmi-immun käyrät, sillä eipähän kuumalanka katkea, vaikka se tolkuttoman hidas onkin kuumalankaan verrattuna.

Kuumalanka reagoi alle 5ms ajassa ja filmissä 63% reaktioaika on 15ms ja 100% 30ms. Mutta filmin voi laittaa painepuolelle, ilman että se hajoaa, kuten kuumalanka tekee!

Ja muuten suuttimissa oli möhnää muutaman tonnin jälkeen ohuesti, eli Wiinassa ja Wiinassa on selvästi eroa, koska suutimet ovat eri kuin vakiot ja niihin ei ollut kertynyt mitään viime tammikuu-syyskuu välillä ja matkaa niillä sentään taitettiin matkaa sen ~40tkm.

Häpeäkseni tunnustan doupanneeni 10L bensaa tänään kun tankkasin.  :facepalm:
Mutta pitäähän sitä kerrankin kokeilla kaikkea muuta kuin omaa siskoa ja turunsinappia!  ;)


Ps. joku foorumilainen menetti neitsytensä lämppärin kennon vaihdossa tänään!  ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Paikalla Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #164 : 16.01.2014, 07:13:38 »
Tänään taas sitä pirskatin "motorsporttia".

Pakoputki katkesi takimmaisen änkkärin edestä taka-akselin ylityksen jälkeen. Se on kahdessa vuodessa mädäntynyt niin ohueksi sisältä ja ulkoa ruostuen, ettei se enää kestänyt.  Pieni holkin pätkä Walliuksen liimakoneella paikalleen ja sillä pärjää siihen asti, että tekee uuden takavaimentimen.

Vaikuttaa sille, että joko materiaali on täydellistä sontaa tai sitten Wiina pistää putken takapään koville. Epäilen molempia, joten täytynee tutkia rosterista takaylitystä ja taka vaimennintä, sillä keskipätkä tuntuu kyllä kestävän etupäästään mutta takapää ei kestä, eikä kyse ole siitä, ettei putki olisi kuumana. Meikäläisen putken takapää on usein siellä +150C lämpötilassa, joten kuivana se pysyy ainakin nestemäisestä vedestä.
Mutta pitäähän sitä kerrankin kokeilla kaikkea muuta kuin omaa siskoa ja turunsinappia!  ;)

Eipä tainnu olla alkuperäinen putki?
Mulla on 960:ssä alkuperäinen putki alusta loppuun ja 21. vuosi sillä menossa, tosin nyt alkaa olla pönttöjen välinen putki melko lopussa ja takapönttökin aika karmean näköinen, vaikka ei se silti vieläkään vuoda :o
Etuputkeen oli tullut hiushalkeama ennen kattia ja etumaisen putken saumaan myös, eli on ne alkuperäiset vaan ihan omaa luokkaansa.
Eipä ole katin ulkonäössäkään kehumista, mutta noilla vielä mennään.
Seuraavaks joutuu sit uusimaan koko putkiston alusta loppuun ja varmaan joutuu harakirin kustannussyistä laittaan, eikä tiedä mahtaako alkuperäistä enää edes tuohon saadakaan.

Noita harakiriputkia kun kattelee, niin ei se mikään ihme ole, että ne ei kestä, kun hitsisaumatkin on täysin suojaamatta ja tosi ohkasesta materiaalista tehtyjä virityksiä.
Sitten niissä on jotain aluminisoituja pönttöjä, miten ne lienee kestävän etanolin pakokaasuja, vaikka periaatteessa pitäis kai paremmin kestää, mutta taitaa tuo vesihöyry saada pahimman ruostumisen siellä aikaan.

 

Elekma  Autoracing